Miten alkoholi vaikuttaa nuoriin, tarkoitan nyt 15 vuotiaita. Että miten yksi tölkillinen siideriä vaikuttaa nuoreen?
Nuorten alkoholin käyttö?
27
5025
Vastaukset
- Muihinkin.
Jos ei ole juonut juuri laisinkaan, nuori tulee pikkasen hiprakkaan hetkeksi.
Jos on vetänyt 12-vuotiaasta asti pussikaljaa joka viikonloppu, se pyytää lisää kun ei tunnu missään.
Alkoolin kulutus nuorilla muuten on vähentynyt viime vuosina, vaikka niitä kuolemantapauksiakin on ollut. Ain nuoriso on ryypiskellyt, eihän sitä muuten opi dokaamaan ikinä. K
erran yks uskovainen mummo yksissä häissä tykkäs boolista, että hyvää. Kukaan ei tajunnut sanoa sen olevan tavallista boolia, ei siis alkoholitonta. Oli kiintoisaa katella, kun ikivanha uskovainen mummeli oli ensi kertaa eläissään päissään. Ihan kuin teinit, peloti melkein, että alkaa lähentelemään.- Mummot on ihmisiä
Hauska homma, eikö mummo tajunnut että tuntoo oudolta. Hänestä tuli kokemusta rikkaampi.
- Oolofi
Ei se iästä ole kiinni, vaan kokemuksesta.
Itse join ekat kännit vasta 17 vuotiaana ja silloinhan jo yhdestä pilsneristä oli mukavassa nousuhumalassa. Litukan jälkeen oli jo ihan sekaisin, ja parin litukan jälkeen meni tosi lujaa.
Voi niitä aikoja. Kunpa ne palaisi joskus. Siis semmoset fiilikset. - summer1
Mielestäni nuorten alkoholin käyttö on kohtuutonta.Tiedän monia ala ikäisiä nuoria,jotka juovat viikonloppuisin ja jopa joskus keskellä viikkoa.Yleensä tämä johtaa krapulan takia koulusta poissa olemiseen,perheriitoihin ja tekemisiin poliisin kanssa.
- fdhfdhhfd
Olen niin onnellinen, että olin ns. kiltti tyttö teini-ikäni. En juonut ekat kännit kuin vasta 18 - vuotiaana. Aivot kehittyy muistaakseni vielä 20 v : ksi asti joten en kyllä suosittele 15-veelle ainakaan kännejä. Nuoren maksakaan ei kestä samalla lailla. En ymmärrä miten lasten ( kyllä, 15 - vuotiaat ovat vielä minun silmissäni lapsia) vanhemmat katsovat näiden teinien ryyppäystä läpi sormien vai ovatko he niin naiiveja etteivät tajua että Matti ei lähtenytkään minnekään yökylään pelaamaan pleikkaria vaan puistoon pussikaljalle.
- Nähty on
muuhunkin fyysiseen kehitykseen. Paha haitta on, että nuoren tunne-elämä vaurioituu ja siitä on usein seurauksena kyvyttömyys elää aikuisena vastuullisesti ja alkoholisoitumatta. Koulutus jää myös usein hankkimatta, joten päätyy huonoihin ja heikosti palkattuihin hommiin. Pienet kännit tuntuu mukavammalta kuin koulussa ahertaminen tai kehittävät harrastukset.
- julen
no miks helevetissä ne nuoret käyttää alkoholia jos ne on 15 siis ei pitäs olla liikaa
siis viisi vuotta ja ihan viho viimeinen ja sit saa juoda kaikkee alkoholia.
kun kysyin tota mun iskältä niin se sano et ne ei jaksa odottaa ihan tyhmä selitys
siinä on pakko olla parempikin selitys mutta mikä ?
- Derppiduu
Alkoholi on suurin paha, 100% nuorista jotka käyttävät alkoholia ovat samantien tulevia narkkareita. Alkoholi myös tappaa nuoren 100% varmasti! Vain jumala voi pelastaa derppi derppi duu.
Noh, tuo on sitä paska propagandaa. Totuus on, että esim 16 vuotiaalla on sama kestävyys alkoholiin kuin 18 vuotiaalla ( Siitä syystä mm, etelä-euroopan maissa alkoholin ikäraja 16!) Aikusilla ja nuorilla on myöskin yhtä iso mahdollisuus joutua spugeksi. Itse aloitin juomisen noin 16 ikävuoden pintaan, nyt olen 18, lukion toisella ja kohta kirjoittamassa. En ole ollu ikinä masentunut.
Pakko lisätä loppuun: JUMALA DERPPI DERPPI DUU NEEKERIT TULEE JA VIE MEIDÄN JUMALAN JA NAISET JA MAAT JA KÄVELYKEPIT DERPPDIFSF.
sori tosta, ärsyttää vaan kukkahattu mummot jotka luulee tietävänsä mikä on kaikille hyväksi : )- rai rai raittihina
Kreikan ja Portugalin taloudelliset vaikeudet johtuvat osittain juuri siitä, että väki on tottunut käyttämään alkoholia päivittäin, myös lounailla.
- Derppiduu
rai rai raittihina kirjoitti:
Kreikan ja Portugalin taloudelliset vaikeudet johtuvat osittain juuri siitä, että väki on tottunut käyttämään alkoholia päivittäin, myös lounailla.
hah, aika hatusta nykästyy settii. Kreikan ja portugalin ongelmat johtuvat ulkomaalaisista sijoittajista ja kansainvälisistä pankeista, jotka lainasivat hirveän määrän kyseisille maille, joita ei sitten pystyttykään maksamaan takaisin. Ongelmat eivät siis johtuneet siitä että aterialla otetaan lasi viiniä
- TR
rai rai raittihina kirjoitti:
Hei äläppäs ny jauha paskaa!
- lpolpolpolpolpolpo
ota mieluummin kannabista, paljon parempi ja hauskempi vaihtoehto :)
- 13.v
Olen 13.v ja join tänään yhden siiderin eikä tunnu missään. :o
- nt
Hei
Vastau on että ei millään tavalla. Miten suhun vaikuttaa yksi sauna olut? - 16v
suomalaiset nyt vaan on juoppoja kestäkää se!
- jarno82
Itse kun olin muistaakseni 15 tai 16 kesänen opetti isä-ukko minut ryyppäämään antoi minulle kossupullon tai jonkun vastaavan ja aamulla sitä sitten herättiin pellolta mutalätäköstä 2 kilsan päästä kotoa.kannattaa miettiä tarkkaan seuraamuksia alaikäsenä dokaamisesta.
- maitopaalari
oon kolmetoista ja maistoin vasta hieman isan koskenkorvapullosta. siis tosi vahan. harmittaa nyt ihan sikana ja olen lukenut Raamattua ja rukoillu Jumalalta anteeksi antoa. vastatkaa etta eikai ole mitaan vahinkoa tapahtunut. ei siis tuntunu missaan se ryyppy ja maistu tosi pahalle!
- llkjhgf
itse ekat pikku hiprakat tuli juotua koulussa 6 luokalla .oltiin kaverien kasnssa kaukalontakana ja hörpittiin kossua ja leiskaa.yks meistä sitten oksentelei pitkin koulun pihaa ja no tietenkin hä me siitä jäätiin kiinni heti samanapäivänä.
- viinan varjossa
Muuan deeku värväs mun kimppuun pari 14 ikäistä rahalla ja viinalla kun itse
olin 13. Nää oppi siinä alkoholinkäyttöön, kumpikaan ei käynyt kouluja, eikä
myöhemmin ollut päivääkään töissä. Ja kumpikin nuppas ittensä alle 30
vuotiaina.- arvailen vaan
Taisi olla taustalla muutakin, kun kaljanjuontia...
- julen
joskus kun ostin 2 tölkkiä alkoholitonta siideriä niin äiti valitti et sellasii ei sais juoda siis *ittu siinä ei ole edes puoltakaan eikä edes siitä viellä puolet eikä tippaakaan alkoholia ja sit syy on vaan että ei sellasia tarvii opetella juomaan
mun täytyy tehä aina niin kun menen iskälle niin ostan ennen sitä alkoholitonta
siideriä ja juon sitten siellä :) miks mun äiti on noin liika huolehtivainen mun parasta hän se vain ajattelee mut ei musta tarvitse liikaa huolehtia? outo äiti
O_o mihin maailma on oikeen menossa. siis tottakai mä sen ymmärrän et
jos oon alaikäinen ps: anteeks jos on liian pitkä kommentti mut oon vähän tälläne - Paavi22
moi oon12v äsken isoveli antoin jämät röökistä ja nyt tuntuu että kuolen rupeanko nyt pakosti vanhempana vetämään huumeita?
- Kukkamummo
Joo voi juma jos sust tuntuu että kuolet ni sulla on keuhkosyöpä mee äkkii lääkärii ettet kuole
.
- Kiljumeister
Ite oon nykysi 17 vedin ekan kerran kunnon kännit noin kuukaus sitte sitä enne olin ollu pari kertaa ns kevyemmässä humalassa kaamee krapula tuli että en ainakaa matikankoetta edeltävänä päivänä suosittele vetää ja vinkkinä niille jotka aattelee vetää nuorena kännit nii älkää kiljulla ainakaa tekee pahimman darran eikä se yks sidukka tee mitää nuorelle hyvää kasvatusta jos saa kokeilla halutessaa vähän
- Ukkuuun
Vitun juntti.
- raitis-juha
Ukkuuun kirjoitti:
Vitun juntti.
Pieraise hintti!
- tyhmiäihmisiä
15-Vuotiaaseen tölkki siideriä ei vaikuta ollenkaan. Hyvä ku 5 jälkeen alkaa vähä päässä heilua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791