allerginen alveoliitti

ja raskaus

Hei,

Minulla tulee työpaikalla sen kaltaisia oireita kuin allerginen alveoliitti.
Ja nyt olen raskaana. Osaako joku, esim. Nisuiisu sanoa, että kuinka paljon tuo happiosapaine voi alentua suhteellisen lieveässä tapauksessa?
Raskaus on vasta aivan alussa, mutta toisaalta eletään kriittisiä kehitysvaiheita alkion/sikiön kannalta.

23

1025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valekohtauksia

Valekohtauksia
      Kirjoittanut: Faktaa... 12.4.2009 klo 08.28

Monissa tutkimuksissa ja seurannoissa on todistettu, että esim. ruusuille allerginen henkilö voi saada allergiakohtauksen muoviruusuista. Kyseessä on silloin ns. valekohtaus. Näin myös homeallerginen voi saadat ns. valekohtauksen, vaikka homeaineosia ei olisikaan lähettyvillä. Pelkkä usko tai olettamus riittää siihen.
      Aika erikoinen juttu, mutta näin yksi allergialääkäri väitti. Kuinkahan paljon näitä valekohtauksia on homesairailla ???

• millään tavalla vastaa kysy...

Voi ollakin, että psyykekin tekee ties mitä. Itse olen sitä mieltä, että kaikki sairaudet pohjautuvat tavallaan psyykestä. Mutta se, että jos on psyykeellään aiheuttanut itselleen fyysisen sairauden eli allergisen alveoliitin eikä osaa sitä parantaa psyykeellään, niin eihän silläkään perusteella voi vain jatkaa sairastamista.

• muoveinesi

Pitääkö tuota muoviruusua nyt sitten joka ketjuun syöttää taidat olla aivan ääliö. Vai oletko kukkakauppias ja pelkäät että ihmiset alkaakin ostaa noita hirveää allergiaa aiheuttavia muovikukkia ja sinulta kauppa tyrehtyy. Et sitä paitsi ole yhtään niistä monista tutkimuksistasi esittänyt täällä. Tutkimuksia on monenlaisia joopajoo ja tuloksia myös.

• raskauden homeissa kokenut

Miulla oli sama tilanne ja lapseni on ollut superallerginen kaikelle. Itse en ole ennen homesairastumista ollut allerginen millekään. POIS TYÖPAIKALTA, pois altistuksesta! Istukka läpäisee homemyrkyt.

• nisuiisu

ei ole pienintäkään halua auttaa kosteusvauriossa sairastuneita.

Lääkärit eivät suorita ylipäätään mitään muuta mittauksia, kuin hämäyksen vuoksi pef-puhalluksia.

Tuo, että oireilusi sopii allergiseen alveoliittiin takoittaa sitä, että sinulla on tulehdus keuhkojen perifeerisissä osissa. Se ei ole vielä välttämättä allerginen alveoliitti, koska sinua ei ole altistettu Aspergillus fumigatuksella. Sinulla on, kuten meillä muillakin immuunipuolustusjärjestelmän puutostila eli NK-solukato, johtuen noista mikrobimyrkyistä, jotka ovat niitä tuhonneet.

Ainoa, mitä voit tällä hetkellä tehdä itsesi ja tulevan lapsesi eteen, on poistua tuosta rakennuksesta. Oikeusturvasi kannalta kannattaa mittauttaa nuo mikrobimyrkyt:
      http://www.inspectorsec.fi/site.php?page=main

Pekka Nikkola

• ole ollut

halua auttaa sinua? Minun lääkärini on ainakin auttanut minua enemmän kuin kohtuudella olisi voinut edes odottaa - ihan kotikäynneistä lähtien.

• kahden vaikeasti allergisen...

miettisi sekuntiakaan. Sama ohje kuin toiselta saman kokeneelta: lähde pois kosteusvauriotiloista. Minulla myös kaksi vaikeasti allergista tai superallergista lasta, molemmat saa analyfaktisia reaktioita ja geeniperimää ei ole, suvussa ei allergiaa eikä astmaa ollenkaan, eikä sitä ollut vanhemmillakaan. Toinen lapsista syntyi ennenaikaisesti ja tämä oli se näistä kahdesta allergisempi. Työpaikalla homeita, bakteereita, hiivaa, sädesieniä ja viemärikaasuja.

• oikea ratkaisu (ap)

Lähteminen on varmasti oikea ratkaisu.
        Vähän hankalaa voi tulla taloudellisesti ja muutenkin.

Miten te, jotka olitte raskaana hometyöpaikassa, päädyitte siihen ratkaisuun, että päätitte olla siellä raskaudesta huolimatta?

Ja minkälaisia oireita teillä oli?
        Oliko hengitystieoireita?

Ja homeet oli siis jo todettu työpaikalla?

• raskausaikana
        oikea ratkaisu (ap) kirjoitti:

Miten te, jotka olitte raskaana hometyöpaikassa, päädyitte siihen ratkaisuun, että päätitte olla siellä raskaudesta huolimatta?

oli toistuvat poskiontelotulehdukset ja selkäkipu, jotka molemmat kätevästi pantiin raskauden piikkiin. Työpaikalta oli jo löydetty homeita vuosia ennen raskautta, mutta siitä ei kukaan puhunut. Nivelkipu oli ensimmäinen oireeni, joka ilmestyi, kun olin ollut siellä töissä alle puoli vuotta ja kortisonipiikeillä hoidettiin.

• sopivat oireet ym
        oikea ratkaisu (ap) kirjoitti:

Kukaan ei sanonut, ettei raskaana saa olla homeissa. En siis tajunnut lähteä pois ja nyt lapseni saa lopun ikäänsä kärsiä typeryydestäni. Mutta mistä olisin voinut tietää, kun tt-lääkäri tai muut eivät raskaana ollessani tehneet/kertoneet mitään. Astmapiippua ja antibioottia, siinä oli hoitoni. Sairaslomia tiheään. Talous on pitkällä tähtäimellä aivan toissijainen, kyse on kuitenkin sinun loppuelämästä ja lapsesi KOKO elämästä.

• minullakin
        raskausaikana kirjoitti:

oli toistuvat poskiontelotulehdukset ja selkäkipu, jotka molemmat kätevästi pantiin raskauden piikkiin. Työpaikalta oli jo löydetty homeita vuosia ennen raskautta, mutta siitä ei kukaan puhunut. Nivelkipu oli ensimmäinen oireeni, joka ilmestyi, kun olin ollut siellä töissä alle puoli vuotta ja kortisonipiikeillä hoidettiin.

Hapen puutteen tunnetta, älytöntä väsymystä, painon tunnetta kurkulla ym. Lie selkäkipu johtunut munuaisten toimimattomuudesta?

• mistä selkäkipu johtui,
        minullakin kirjoitti:

Hapen puutteen tunnetta, älytöntä väsymystä, painon tunnetta kurkulla ym. Lie selkäkipu johtunut munuaisten toimimattomuudesta?

mutta kummasti se loppuraskautta kohden hävisi eli ei ainakaan johtunut raskaudesta. Jäin sairaslomalle ennen sitä virallista äitiyslomaa ja tuona aikana selkäkivut hävisivät ja virallinen äitiysloma sujui ilman selkäkipua. Muutos selässä oli suorastaan ällistyttävä. Jokuhan siinä työpaikassa vikana oli, kun äitiyslomalta palasin tietysti töihin tietämättömänä rakennuksen ongelmista, niin se sama selkäkipu palasi, vaikken ollut raskaanakaan ja ne muutkin oireet. Vasta sitten ymmärsin vaihtaa työpaikkaa.

• homeet, sädesienet
        sopivat oireet ym kirjoitti:

Kukaan ei sanonut, ettei raskaana saa olla homeissa. En siis tajunnut lähteä pois ja nyt lapseni saa lopun ikäänsä kärsiä typeryydestäni. Mutta mistä olisin voinut tietää, kun tt-lääkäri tai muut eivät raskaana ollessani tehneet/kertoneet mitään. Astmapiippua ja antibioottia, siinä oli hoitoni. Sairaslomia tiheään. Talous on pitkällä tähtäimellä aivan toissijainen, kyse on kuitenkin sinun loppuelämästä ja lapsesi KOKO elämästä.

ja mykotoksiinit sellaiseksi kemialliseksi vaaratekijäksi sikiölle, että sen perusteella voisi vaatia siirtoa toisiin tiloihin raskaana ollessaan? Onko tästä mitään tietoa? Kyllähän tt-lääkärillä on valta ja oikeus tutkituttaa ja tietääkin kosteusvauriotyöpaikoista, mutta yleensä vähättelevät kaikkea.

• asiassa ois se piste
        homeet, sädesienet kirjoitti:

ja mykotoksiinit sellaiseksi kemialliseksi vaaratekijäksi sikiölle, että sen perusteella voisi vaatia siirtoa toisiin tiloihin raskaana ollessaan? Onko tästä mitään tietoa? Kyllähän tt-lääkärillä on valta ja oikeus tutkituttaa ja tietääkin kosteusvauriotyöpaikoista, mutta yleensä vähättelevät kaikkea.

, joka vaaditaan Kelalla, että erityisäitiyspvrahaa maksettaisiin. Etsi käsiisi sellainen lääkäri, joka tunnustaa homeiden vaikutukset. Ei helppoa, mutta mahdollista.

• voi vaatia
        homeet, sädesienet kirjoitti:

http://www.tyosuojelu.fi/upload/Kauhanen2008.pdf "Työturvallisuuslain 11 §:ssä huomioidaan raskaana olevat työntekijät. Jos heille tai sikiölle aiheutuu erityistä vaaraa, eikä vaaratekijää voida poistaa, työnantajan on pyrittävä siirtämään työntekijä raskauden ajaksi tälle sopiviin työtehtäviin. Homevauriokohteissa on usein toksisia homelajeja, jolloin työterveyshuollon arvioinnin perusteella on joitakin raskaana olevia työntekijöitä siirretty terveellisempiin tiloihin."

• ...............

..................

• sannoo

Nisuiisulle nous vaa verenpaine sen koulualtistukses. Ei silt mittää happiosapaineit mitattu.

Mää vaa työterveyslekurilles mittauttaa se happiosapainees.

• jos osaat neuvo ihmeessä

Tässä on ihan eksyksissä näiden asioiden kanssa. Käteen annetaan muistioita tai linkkejä tietoihin joista pitäisi selvitä asioita. Ja kaikki on tehty. On työryhmää ja seurantaa. Ei se vaan minua auta yhtään tuo työryhmä tai nuo kirjoitetut tekstitkään.

• ei kyllä

kovin yleisesti taida happiosapaineita mittauttaa, vaikka voisi syytä ollakin.

• pyydä sitä
        ei kyllä kirjoitti:

kovin yleisesti taida happiosapaineita mittauttaa, vaikka voisi syytä ollakin.

Spirometriakin kertoo jo, onko kyse astmasta. Pyydä bronkolyyttikoetta, jossa siis verrataan puhallustehoja ennen ja jälkeen avaavan aineen ottamisen. Seuraa tuloksista erityisesti MEF-arvoja, ne kertovat tulehduksesta perifeerisissä keuhkojen osissa. Ehkä Mef-arvot paranevat aineen ottoa seuraavissa puhalluskokeissa, mutta PEF-arvoille ei tapahdu mitään. Tällä perusteella kyse ei ole ainakaan astmasta.

• kaikesta selviää
        jos osaat neuvo ihmeessä kirjoitti:

Tässä on ihan eksyksissä näiden asioiden kanssa. Käteen annetaan muistioita tai linkkejä tietoihin joista pitäisi selvitä asioita. Ja kaikki on tehty. On työryhmää ja seurantaa. Ei se vaan minua auta yhtään tuo työryhmä tai nuo kirjoitetut tekstitkään.

kun kuuntelet itseäsi, etkä usko leimaajiin, kyseenalaistajiin. Tärkein on oma ja lapsesi terveys nyt ja pitkällä tähtäimellä. Etsi vertaistukea myös jostain muualta kuin täältä, kokemuksesta voin sanoa, että se on tarpeen ja erilaista kuin netissä.

• kävi nii
        jos osaat neuvo ihmeessä kirjoitti:

et ku mun työpaikall ihmiset alko sairastella nii ne pan työnantajan tutkii sit sisäilmaa ol jo tehty joku mittaus enneku mää sinne menin määkii aloin saada noit flunssii ja pitkii keuhkoputkitulehduksii ja antibioottei niihi ku ne ei auttannu nii sain astmapiipun ja se autto nuhakii tul ja sain siihe duactii sit mul keuhko totes astman ja nuo astmalääkkeet halpeni mulle sit niit mittauksii tehtii lissää ja duunipaikka pantii remonttiin tän vuoden alust maksaa jottain 6 miljoonaa evakos jätin ensin pois toisen astmalääkkeen keuhkon siunauksel ja nyt en käytä enää astmalääkkeit ollenkaa duacktiikii käytän joskus enää nii et ei meill tarjottu mittää muistioit eikä linkkei vaa terveyslekurikin pani työnantajan kans toimeks sit ei tiiä onnistuuks se remontti vai ei ittelläin on tiios et saatan päästä hesaan yhteen duunipaikkaan rakennus on ainakii kunnolline sanovat muut duunilaiset nii et en noist happipaineist tiiä jos itte tiiät nii pyyvä tt-lekurilt sanon minä kultainen kuu ja oon nyt ruokatunnil joll on astma ja jota täll palstal turhat tyypit on potkinnu päähä monesti ei iha vissii viisast tehä kersoi homeduunis itte ja mun kavereit oomme päättänny olla niit tekemät muutenkaa ku kaik ilmastokkii on ihan sökö ja duuneistkaa ei tiiä ku näyttäävät katoavalt luonnonvaralt

• bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      22
      2410
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      140
      2061
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      1497
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1200
    5. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      65
      1131
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      99
      1097
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      61
      990
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      68
      972
    9. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      48
      972
    10. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      2
      831
    Aihe