halpa hallien ja

muiden halppis kauppojen

olen tässä vuoden verran ollut yrittäjänä ja saanut moniin eri tukkuihin osto-oikeuden. No tietenkin on sitten kaupoissa tullut kierreltyä ja seurattua juuri näiden ns. halpa-ketjujen hinnoittelua. JA MITÄ KUMMAA!!!! siis ihan järkyttäviä on näiden kauppojen katteet. Kiinalaishässäkkä muuttuukin ihkuksi laatulooraksi vaan sillä että hinta onki kymmenkertainnen. Kaikki usko on pieneltä ihmiseltä menny,,,,,, ikinä en osta halpaa paskaa näistä puljuista en vaikka se keskustelupalstan sivaltaja öykkäri mitä väittäis vastaa.

10

2264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just joo

      Olen iste yrittäjä ja olen toiminut kaupan alalla muutenkin jo kauan. Sattumoisin tiedän, että halpahallit, ainakin useammat, tilaavat tuotteet suoraan ulkomaalaisilta toimittajilta tai suoraan valmistajamaasta. Mistä ihmeestä voisit tietää mitä eh ovat niistä maksaneet?

      Surullinen totuushan on kyllä että hinta moninkertaistuu ostohinnasta, mutta huomioon pitää ottaa myös kulut joita kauppiaille tulee.
      Törkeitähän nuo katteet silti ovat. Kerroppa minulle mistä sinä tiedät tuotteiden ostohinnat?

      • poro poro

        tiedän ostohinnat siitä, että esim. kehyksessä tai pakkauksessa on tampereella toimiva *halppis-tukku* (en mainosta kyseistä firmaa ihan vaan muiden harmiksi) liimalappu kyljessä. Tässä vuoden aikana tullut selväksi kuka kusee silmään. Isojen kauppaketjujen tilauksetkin ovat eri luokkaa kun meikäläisen joka saattaa saada jopa -40% tukkualennusta.
        -EIKÄ ALOTUS OLLU PROVO VAAN FAKTAA-


    • ostin lapsen lapselleni kaksi sängyn aluslaatikkoa, kun muutti pienempään asuntoon, ja ei kaikki opiskelijan kamat oikein mahtuneet kaappeihin. siis sellaisia pitkiä kannellisia muovilaatikoita, joissa on pyörät alla. Ostin ne ihan tavallisesta kaupasta, ja maksoivat 5.50 euroa kpl. Muutaman päivän päästä oltiin sitten tämmösessä halpis kaupassa. Ja huomasin, että siellähän on niitä samoja laatikoita iso kasa, ja uteliaisuuttani menin katsomaan, että paljonko hävisin. niin yllätys, yllätys ,laatikot maksoivat 9.75 euroa. Että semmonen halpis kauppa!

      • klökllklk

        Myytkös itse tukusta ostamasi tavarat samalla hinnalla??? Pitäähän kauppiaankin elää ja kulut maksaa.


      • ei provo
        klökllklk kirjoitti:

        Myytkös itse tukusta ostamasi tavarat samalla hinnalla??? Pitäähän kauppiaankin elää ja kulut maksaa.

        kyse ei nyt ole siitä, että mitä minä ostan vaa siitä, että nämä kerpeleen halppis hallit mainostavat itteensä halpakauppoina, mutta totuus on sitten ihan toinen. Useasti olen löytänyt samojakin tuotteita esim. erikoisliikkeistä huomattavasti edullisemmin.
        Mä en vaa voi ymmärtää sitä, että nämä kiinan tukijat tuovat halpaa roskaa tähän maahan joskus jopa 10-100 kertaisella katteella. Halpakaupat on täyttä kusetusta. Eettisesti ja kansantaloudellisesti väärin!!!
        Viisas ihminen ostaa kotimaista ja unohtaa *halvat paskat* näin saadaan raha liikkumaan kotimaassa ja taantuma saa haistaa .... piste


      • lkljlkjl
        ei provo kirjoitti:

        kyse ei nyt ole siitä, että mitä minä ostan vaa siitä, että nämä kerpeleen halppis hallit mainostavat itteensä halpakauppoina, mutta totuus on sitten ihan toinen. Useasti olen löytänyt samojakin tuotteita esim. erikoisliikkeistä huomattavasti edullisemmin.
        Mä en vaa voi ymmärtää sitä, että nämä kiinan tukijat tuovat halpaa roskaa tähän maahan joskus jopa 10-100 kertaisella katteella. Halpakaupat on täyttä kusetusta. Eettisesti ja kansantaloudellisesti väärin!!!
        Viisas ihminen ostaa kotimaista ja unohtaa *halvat paskat* näin saadaan raha liikkumaan kotimaassa ja taantuma saa haistaa .... piste

        Tuovat ja myyvät sitä mitä ihmiset ostaa. Ja HALPAA suurin osa haluaa, laadusta viis.


    • kaikillatuotteilla

      kaikki tuoteet hinnoitellaan (varsinkin vaatteet ja tavarat) niin että niistä voi antaa hurjat alennukset ja silti kauppa jää voitelle. Hinnoissa on myös varashävikki,nämä alehävikit ym...kaikki kyllä maksatetaan asiakkailla...jos tuote 1 ei tuo katetta tai sitä jää myymättä...niin sitten vaikka 2 tuote saattaa jo tuoda katetta niin paljon,ettei haittaa vaikka 4 tuotetta tuottaisi hieman tappiota. hinnoittelu on varmaan tehty jo niin että jos on 5kpl tuotetta niin se on hinnoiteltu niin,että jos 1 menee kaupaksi se on jo kannattavaa... kieroa peliä...

    • eqilq,

      ennen kun HYVO;nila tehtiin sukkahousuja, Oli koreja joihin tarkastuksen jälkeen laitettiin, Stokmannille, K-ketjuun, yksityismyyntiin, torikauppiaille jne. nyt ovat samoja, jos siltä näyttää, muta jos ostat jonkin vieraan merkin, vaate tai moppo, taulutelkkari tai videopoxi, kyllä on laatueroja, aina laitetaan uusia merkkejä niille "epäonnistuneille tuotteille", joten tarkkana pitää olla, MUTTA niitä huonoja myydään hyvämaineisissakin kaupoissa, varsinkin kodinkoneketjujen kaupoissa, pakko myydä, kilpailu on kovaa,

      • huh huh

        Itse olen ollut pari vuotta halpakaupassa töissä ja ohje oli, että verollisiin sisäänostohintoihin lätkäistään 30-40 % katetta. Yleensä vähintään 30 %. Kyllä tuli selväksi silloin viimeistään, että nämä mitään oikeasti halpoja kauppoja ole..


      • Puupuupuu
        huh huh kirjoitti:

        Itse olen ollut pari vuotta halpakaupassa töissä ja ohje oli, että verollisiin sisäänostohintoihin lätkäistään 30-40 % katetta. Yleensä vähintään 30 %. Kyllä tuli selväksi silloin viimeistään, että nämä mitään oikeasti halpoja kauppoja ole..

        30-40% kate on pieni! Minä en myy mitään alle 50% katteella!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe