Miten voi sairaalassa siitä todeta että on kaksisuuntainenmielialahäriö !???!
Eikö pitäisi olla psykoottisia oireita???
Vai miten muilla..????
Mania ilman psykoottisia oireita
9
1851
Vastaukset
Kaksisuuntaisen mielialahäiriön kakkostyypissä ei ole edes täyttä maniaa, vaan lievempi hypomania. Ykköstyypin maniaankaan ei välttämättä kuulu psykoosi kaikissa tapauksissa.
Olen itse ollut bipolaari yli 30 vuotta, enkä ole tietääkseni ollut kertaakaan selvästi psykoottinen.
Siis kaksisuuntaisen diagnoosi voidaan hyvin tehdä, vaikka psykoosia ei olisikaan.
Voimia sinulle sairautesi kanssa.- Dr.haka.ma.li
kaksisuuntainen mielialasairaus?Kuka voi antaa diagnooseja hihasta?Ihmisellä on normaalistikin positiivisia ja negatiivisia kokemuksia ja tuntemuksia,jotka tuntemukset tulevat esille tottakai vaihtelevasti ja vuorollaan.Masennus/alakulo ja enemmän tai vähemmän iloisuuden päivät,joita psykiatria kuuluttaa "maaniseksi vaiheeksi".Millainen on sitten tunnepuolen mallikelpoinen yksilö?Ihminen perusolemukseltaan reagoi erilaisiin ärsykkeisiin positiivisesti ja negatiiviesti.Näin on luonnon ilmiö.Onko häntäänsä heiluttava ja iloisesti haukkuva ja hyppivä koira maaninen,jos sillä on suuri ilo olla pitkästä aikaa perheenjäsentensä kanssa samassa laumassa.Asiat eivät ole joko-tai,vaan meidän kaikkien elämä on monikirjoinen iloineen ja suruineen. Nuo tunteet ovat arvokkaita,joten niiden tukahduttaminen kemiallisellä lääkkeellä poistaa ihmiseltä tunneilmaisukyvyn.
- niin!
Dr.haka.ma.li kirjoitti:
kaksisuuntainen mielialasairaus?Kuka voi antaa diagnooseja hihasta?Ihmisellä on normaalistikin positiivisia ja negatiivisia kokemuksia ja tuntemuksia,jotka tuntemukset tulevat esille tottakai vaihtelevasti ja vuorollaan.Masennus/alakulo ja enemmän tai vähemmän iloisuuden päivät,joita psykiatria kuuluttaa "maaniseksi vaiheeksi".Millainen on sitten tunnepuolen mallikelpoinen yksilö?Ihminen perusolemukseltaan reagoi erilaisiin ärsykkeisiin positiivisesti ja negatiiviesti.Näin on luonnon ilmiö.Onko häntäänsä heiluttava ja iloisesti haukkuva ja hyppivä koira maaninen,jos sillä on suuri ilo olla pitkästä aikaa perheenjäsentensä kanssa samassa laumassa.Asiat eivät ole joko-tai,vaan meidän kaikkien elämä on monikirjoinen iloineen ja suruineen. Nuo tunteet ovat arvokkaita,joten niiden tukahduttaminen kemiallisellä lääkkeellä poistaa ihmiseltä tunneilmaisukyvyn.
Minulle pistivät diagnoosin ja rupesin syömään niitä mömmöjä. Olipa hienoa olla sitten niin tasainen, ei tullut enää yhtään vauhdikasta päivää. Ei tehnyt mieli tehdä yhtään mitään. Mikään ei tuntunut miltään eikä aivot toimineet enää.
Yhtenä päivänä kun oli pieni kirkas hetki päätin lopettaa ne mömmöt ja nyt olen taas terve reipas oma itseni. Pitäkööt diagnoosinsa ja tunketoot ne minne huvittaa. - liisatuulia
Dr.haka.ma.li kirjoitti:
Minä epäilen myös että onko aina kyseessa oikea sairaus, vaanko se että saataisiin myytyä lääkkeitä mahd. paljon tietämättömille ihmisille. Monista ihmisistäkin on tullut sellaisia (en tiedä miksi), et kun joku reagoi voimakkaasti niin se on jotenkin sairas. No eihän se pidä paikkansa. Luulen et joidenkin sietokyky ja ymmärrys elämään kohtaan on jotenkin vinksallaan, et ei siedetä itsestä poikkeavia ihmisiä tai ihmisiä joita on vaikea hallita. Koululääketiede ja lääketehtaat käyttävät tilannetta härskisti hyväkseen.
Muutenkaan en arvosta koululääketiedettä kovin korkeelle, koska se ei hoida ihmistä kokonaisuutena, sillä ei ole siihen keinoja, koska se ei ole sitä halunnut. - seinäjokinen
niin! kirjoitti:
Minulle pistivät diagnoosin ja rupesin syömään niitä mömmöjä. Olipa hienoa olla sitten niin tasainen, ei tullut enää yhtään vauhdikasta päivää. Ei tehnyt mieli tehdä yhtään mitään. Mikään ei tuntunut miltään eikä aivot toimineet enää.
Yhtenä päivänä kun oli pieni kirkas hetki päätin lopettaa ne mömmöt ja nyt olen taas terve reipas oma itseni. Pitäkööt diagnoosinsa ja tunketoot ne minne huvittaa.kumma juttu mulla k ävi samoin .ihmeparantuminen kun olin syönyt näitä kaksmielitaudin lääkkeitä lähes kolme vuotta .pääsin pois psykiatriselta osastolta syksyllä 2010 olatsapii niminen lääke oli vähennetty 0.5 keväällä oli lääkärin lupa lopettaa lääkitys.jätin olatsapiin pois toukokuulla.nukuin ennen 12tuntia yössä,unen tarve väheni yöheräily alkoi uni väheni huomattavasti.lopuksi heinäkuun alussa nukuin enää kolme tuntia yössä.olin hirveän enerkinen jaksoin vaikka mitä pyöräilin jopa 45km yks päivä vaikka olin nukkunut niin vähän.varastot siivosin kunnolla viimeksi olin siivonnu ne 20vuotta sitten ja kaikkea muuta.menin lääkäriin lopuksiaknoosi oikeaii viikko sitten kun verenpaine oli korkea ja alkasin hyytyä.lääke takaisin määräsi lääkäri en totellut halusin tenoksia.seuraava määräsi psykiatriselle osastolle en mennyt .menin tkhon ampulanssilla määrättiin hoitoon en mennyt.maanantaiksi on aika yksityiselle psykiatrille onko diaknoosi oikea.olen hommannut kaikki sairauttani koskevat paperit kokoon hoitopaikoista.olen tällähetkellä todella väsynyt jaksan tämän yön vaikka nukkumatta ei enää auta nukahtamislääke eikä tenoksi huomenna selviää olenko oikeassa jätin myös lamotrakiini200m lääkkeen pois nukkuminen hiukan parani olen kolmena viimeisenä yönä nukkunut jopa kuusi tuntia.tästä tulee iso oikeudenkäynti jos olen oikeassa. tai sitten olen seonnut jo nyt kun kuvittelen tuollaisia
- vby
seinäjokinen kirjoitti:
kumma juttu mulla k ävi samoin .ihmeparantuminen kun olin syönyt näitä kaksmielitaudin lääkkeitä lähes kolme vuotta .pääsin pois psykiatriselta osastolta syksyllä 2010 olatsapii niminen lääke oli vähennetty 0.5 keväällä oli lääkärin lupa lopettaa lääkitys.jätin olatsapiin pois toukokuulla.nukuin ennen 12tuntia yössä,unen tarve väheni yöheräily alkoi uni väheni huomattavasti.lopuksi heinäkuun alussa nukuin enää kolme tuntia yössä.olin hirveän enerkinen jaksoin vaikka mitä pyöräilin jopa 45km yks päivä vaikka olin nukkunut niin vähän.varastot siivosin kunnolla viimeksi olin siivonnu ne 20vuotta sitten ja kaikkea muuta.menin lääkäriin lopuksiaknoosi oikeaii viikko sitten kun verenpaine oli korkea ja alkasin hyytyä.lääke takaisin määräsi lääkäri en totellut halusin tenoksia.seuraava määräsi psykiatriselle osastolle en mennyt .menin tkhon ampulanssilla määrättiin hoitoon en mennyt.maanantaiksi on aika yksityiselle psykiatrille onko diaknoosi oikea.olen hommannut kaikki sairauttani koskevat paperit kokoon hoitopaikoista.olen tällähetkellä todella väsynyt jaksan tämän yön vaikka nukkumatta ei enää auta nukahtamislääke eikä tenoksi huomenna selviää olenko oikeassa jätin myös lamotrakiini200m lääkkeen pois nukkuminen hiukan parani olen kolmena viimeisenä yönä nukkunut jopa kuusi tuntia.tästä tulee iso oikeudenkäynti jos olen oikeassa. tai sitten olen seonnut jo nyt kun kuvittelen tuollaisia
Olet maniassa.
- kohdalla
naapurit soitti terveyskeskukseen, että nyt ei oo tytöllä kaikki asiat ihan kohillaan, ja siitä se sitten alkoi. Eli psykoottisia oireita oli kai sitten :( Pääasiassa diaagnoosi tehtiin sen perusteella, mitä itse kerroin osaston psykiatrille.
- meppis
Ei mulla ainakaan mitään psykoottisia oireita ole ja ihan hyvä niin..sillä mua hoitava lääkäri sano et nyt on helpompi hoitaa ku ei oo niin vakavaks viel päässy. Onneks mul toi lievempi eli kakkostyypin bipo..se mun onni sillä ykköstyyppiä on kuulema tosi vaikee saada hoitotasapainoon.
- millainen,
on ykköstyypin bipo? minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja välillä tosi vaikeeta kun tulee se huonovointisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2113354Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921429
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461364Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601296Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231049Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882