Virtaa se tunne

Kutsuu teille
painoi päähänsä Pekka lippalakin
puki ylleen nukkavieruisen takin

Veti kartiinia ikkunasta sivuun
kukistelee näkisko sielä jonkun

Mäen töyräällään Ellihän se sielä
aii liinaanki kietonnu päänsä ja
aamusta jo ahkerana pihaansa harvoimassa
on siinä ahkera ja silmällekki iloo

Pekalle tuliki mahoton kiire
kasvoille on on heränny hymy
silmissä poikamainen pilke
semmonen keväinen rinassa tunne

Tietä nyt Pekka käy on menopäällä
olemuksessaan tuntee virtaa
selkä suorana ryhdistäytyneeen näköisenä
käsillään puhelee on niin paljon asiaa

Näinkös uus kevät see kääntää kylkee
niin niin Pekallakija Ellilläki
Pekka jo kaukaa huutaa hyvää huomenta
oma kulta - kuulenkos oikein - oma kulta

Ellilläki onnii rakastunnu ilme
näkee alle nukkavieruisen nutun
Pekan leveet hartiat niissä silmä lepää
oloa tuulensuojan keväässä virtaa virtaa

Sen virran sai kokea
Elli ja Pekka

6

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunteen sen
      kasvoilta jo näkee
      Rakkauden,Elliä ja Pekkaakin
      juoksuttaa,rakastakaa,rakastakaa
      jo kukkii maa.

      Kivasti huumorilla höystetty
      rakkaustarina,kyllähän näitä lukee.

      Kiitos Liisa!

      • Eilen pihaani haravoin ja
        heräs tuota kummaa huumorinkukkaa.
        Onhan jossaki tuo Pekka yskinäinen
        ja jossaki tuoki Elli eläväinen.

        Onneks olen saanu itkuistani nousta ja
        huumorinkukkaa aina välillä katsella.

        Sinulle eilisestä vierailustas kiitos ja
        et huomasit tuonki huumorin, kiitos.
        Aurinkoista päivää, sinivuokot kukkii
        eilen aukes pihassani..Liisa


    • *MURUKULTA*

      Vähemmälle jäänyt tämä lukeminen täällä nyt, mutta onnekseni sen verran, että runosi luin.
      Kun taattua on kuitenkin Liisaa, ei voine aika hukkaan mennä, kun sen käyttää runoosi!

      Ihana - ja hymyn annoit tähän aamuun! :)
      Kiitos tästä ja Aurinkoa sinne tielle vilkuttaa Murukulta! :D

      • Olen huomannu olet poissa
        itsekki siirtymässä ulos luontoon.

        Haravoin eilen pihaani ja tuo kevät se kummasti
        vaikutta ja saa hassuttelemaan.
        Minua kiehtoo jos elämässä jokin liikahtaa,
        herää katse ja silmiin syntyy pilkettä ja
        kasvoissa asustaa hymy.

        Sinulle nyt ojentaa voin sinivuokkoja
        eilen avautui siniset katseet niin kauniit.
        Kiitos vielä hetkistä runojen äärellä ja
        oikein sisältörikasta heräävän kesän aikaa.

        Liisa lähden mieheni haudalle,kukkia viemään


    • padme_amidala

      ..runosi on huumorilla rakennettu ihana keväinen rakkaustarina : )
      Tälläinen tavallisten ihmisten ihana romanttinen kohtaaminen : )

      Runossasi viihtyy useammankin kerran Ellin ja Pekan tarinoiden lumossa : )

      Kiitokset hienosta lukuhetkestä : )

      • Minussa taitaa olla Suhmuran Santraa
        tekee välillä mieli eläytty johonki rooliin.
        Tuotaki Pekkaa aikasemminki ihaillu
        hää ku aamusta aikasii kylälle pyörällään sotkee.
        Aatteles määki kerran sain istuu samalla penkilläki
        torilla ja siinä me syötiin jäätelöä.
        Oltiin hilijaa kunnes tuli hänen sisko
        vasta sitten alettiin jutteleen, heh.

        Noita ihania persoonia joista mieli välillä
        alkaa laukkaamaan ja vie muassaan ei maha mittää.
        Sorii vaan kirjoitusvirheitä pahus oli sekaan pääsy pillaamaan.

        padme amidala

        Sinulle hymyn kera kiitos
        kevät se kääntelee kylkee ja hyvä niin.
        Sinivuokkokimpun myötä aurinkoista mieltä..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe