Tervehdys ystävät!
Oletko hakemassa opiskelemaan historiaa Tampereen yliopistoon?
Haluatko tietää mitä historia akateemisessa mielessä on ja miten sitä tulisi kirjoittaa? Tarvitsetko hyödyllisiä vinkkejä pääsykokeeseesi vai kaipaatko vain tietoa historian meiningeistä Tampereella?
Olemme kolme neljännen vuoden historianopiskelijaa. Ajattelimme organisoida jonkinlaisen meetingin (jossain päin Tamperetta kahvilaympäristössä) historian pääsykokeisiin valmistautuville noviiseille (huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa). Mikäli olet kiinnostunut ja haluat jakaa aikaasi rennossa seurassa, ota yhteyttä:
[email protected]
Historiaa opiskelemaan Tampereelle?
3
913
Vastaukset
- jambob-beurre
Moi, olen hakemassa Tampereelle historiaa lukemaan. Asun sen verran kaukana etten voi valitettavasti tull akuulemaan viisaita sanojanne. Mutta olen tässä miettinyt että onkohan se kuinka viisasta sen historian opiskelu juuri tällä hetkellä. Moni on sanonut että työtilanne on toivoton. Historia kiinnostaisi kyllä TOSI paljon. Sanokaa nyt suoraan millainen tilanne teidän mielestänne on, miltä teidän tulevisuus historian alalla näyttää. Niin ja sen verran vielä että historian opettajan työ ei kiinnosta, ennemminkin tutkija :) Kiitos
- Paasykoeblogi
Hei, Opiskelen ensimmäistä vuotta historiaa Tampereella. Ainahan sitä sanotaan, että alalla työllistyminen on vaikeaa ja onhan se totta. Tutkijan työ on pitkältä pätkätyötä. Juuri lähes 50v tutkija kertoi, että hänen pisin työsuhteensa on ollut 5 vuotta. Hän myös sanoi, että tutkijana tiettyä epävarmuutta täytyy kestää ja aina olla suunnitelma B valmiina. Ja koko ajan väitöskirjasta eteen päin tutkijoita putoaa pois ja harva jatkaa tutkijan ammatissa pitkään. Jotain käsitystä avoinna olevista paikoista saanee mol.fi sivuilta, kun tutkii minkä verran tutkijan paikkoja avautuu. Luulen, että niihinkin voi kilpailu olla suurta. Mutta tarkempaa en osaa sanoa. Itse aion suuntautua museoalalle.
- ninnannunnan
Paasykoeblogi kirjoitti:
Hei, Opiskelen ensimmäistä vuotta historiaa Tampereella. Ainahan sitä sanotaan, että alalla työllistyminen on vaikeaa ja onhan se totta. Tutkijan työ on pitkältä pätkätyötä. Juuri lähes 50v tutkija kertoi, että hänen pisin työsuhteensa on ollut 5 vuotta. Hän myös sanoi, että tutkijana tiettyä epävarmuutta täytyy kestää ja aina olla suunnitelma B valmiina. Ja koko ajan väitöskirjasta eteen päin tutkijoita putoaa pois ja harva jatkaa tutkijan ammatissa pitkään. Jotain käsitystä avoinna olevista paikoista saanee mol.fi sivuilta, kun tutkii minkä verran tutkijan paikkoja avautuu. Luulen, että niihinkin voi kilpailu olla suurta. Mutta tarkempaa en osaa sanoa. Itse aion suuntautua museoalalle.
onko vaikeaa päästä opiskelemaan historiaa tampereelle, tai vaikka jyväskylään? motivaatiota on lukemiseen, mutta lukiossa ei kursseista mitään kymppejä tullut ja kirjoituksistakin vain C
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485958Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki613595- 1862769
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t152735mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132319- 342287
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182077- 181935
- 1481409
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2821344