Historiaa opiskelemaan Tampereelle?

UrbanGrandier

Tervehdys ystävät!

Oletko hakemassa opiskelemaan historiaa Tampereen yliopistoon?

Haluatko tietää mitä historia akateemisessa mielessä on ja miten sitä tulisi kirjoittaa? Tarvitsetko hyödyllisiä vinkkejä pääsykokeeseesi vai kaipaatko vain tietoa historian meiningeistä Tampereella?

Olemme kolme neljännen vuoden historianopiskelijaa. Ajattelimme organisoida jonkinlaisen meetingin (jossain päin Tamperetta kahvilaympäristössä) historian pääsykokeisiin valmistautuville noviiseille (huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa). Mikäli olet kiinnostunut ja haluat jakaa aikaasi rennossa seurassa, ota yhteyttä:

[email protected]

3

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jambob-beurre

Moi, olen hakemassa Tampereelle historiaa lukemaan. Asun sen verran kaukana etten voi valitettavasti tull akuulemaan viisaita sanojanne. Mutta olen tässä miettinyt että onkohan se kuinka viisasta sen historian opiskelu juuri tällä hetkellä. Moni on sanonut että työtilanne on toivoton. Historia kiinnostaisi kyllä TOSI paljon. Sanokaa nyt suoraan millainen tilanne teidän mielestänne on, miltä teidän tulevisuus historian alalla näyttää. Niin ja sen verran vielä että historian opettajan työ ei kiinnosta, ennemminkin tutkija :) Kiitos

• Paasykoeblogi

Hei, Opiskelen ensimmäistä vuotta historiaa Tampereella. Ainahan sitä sanotaan, että alalla työllistyminen on vaikeaa ja onhan se totta. Tutkijan työ on pitkältä pätkätyötä. Juuri lähes 50v tutkija kertoi, että hänen pisin työsuhteensa on ollut 5 vuotta. Hän myös sanoi, että tutkijana tiettyä epävarmuutta täytyy kestää ja aina olla suunnitelma B valmiina. Ja koko ajan väitöskirjasta eteen päin tutkijoita putoaa pois ja harva jatkaa tutkijan ammatissa pitkään. Jotain käsitystä avoinna olevista paikoista saanee mol.fi sivuilta, kun tutkii minkä verran tutkijan paikkoja avautuu. Luulen, että niihinkin voi kilpailu olla suurta. Mutta tarkempaa en osaa sanoa. Itse aion suuntautua museoalalle.

• ninnannunnan
        Paasykoeblogi kirjoitti:

Hei, Opiskelen ensimmäistä vuotta historiaa Tampereella. Ainahan sitä sanotaan, että alalla työllistyminen on vaikeaa ja onhan se totta. Tutkijan työ on pitkältä pätkätyötä. Juuri lähes 50v tutkija kertoi, että hänen pisin työsuhteensa on ollut 5 vuotta. Hän myös sanoi, että tutkijana tiettyä epävarmuutta täytyy kestää ja aina olla suunnitelma B valmiina. Ja koko ajan väitöskirjasta eteen päin tutkijoita putoaa pois ja harva jatkaa tutkijan ammatissa pitkään. Jotain käsitystä avoinna olevista paikoista saanee mol.fi sivuilta, kun tutkii minkä verran tutkijan paikkoja avautuu. Luulen, että niihinkin voi kilpailu olla suurta. Mutta tarkempaa en osaa sanoa. Itse aion suuntautua museoalalle.

onko vaikeaa päästä opiskelemaan historiaa tampereelle, tai vaikka jyväskylään? motivaatiota on lukemiseen, mutta lukiossa ei kursseista mitään kymppejä tullut ja kirjoituksistakin vain C

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      115
      10253
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5020
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2191
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2048
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1904
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1591
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1392
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      981
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      24
      973
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      967
    Aihe