Heips!
Onkos täällä kokemusta terassimarkiiseista? Olisi tarkoitus kattaa terassi ja haaveissa kuitenkin myös auringonotto. Millaisia kokemuksia teillä on ja mitä kannattaa ottaa huomioon? Kertokaa myös minkä kokoisia markiiseja teillä on.
Terassimarkiiseista
4
907
Vastaukset
- löytyy
Meillä markiisi ollut käytössä kaksi kesää.
Kooltaan se on 3,5m leveä ja ulottuvuus 3m, leveyttä olisin halunnut enemmän mutta muut rakenteet olivat esteenä.
Meillä asunto on lähellä järven rantaa, joten tuuli tahtoo retuuttaa markiisia aika kovasti, kerran ukkosmyrskyllä säikäytti, kun markiisi näytti menevän nurin niskoin, mutta onneksi vain sen säädön lukitukset olivat antaneet periksi.
Myrskystä viisastuneena tein markiisiin etureunaan jalat, jotka saa kiinnitettyä laatoituksen läpi maahan upottamiini ankkuripisteisiin ja nyt on markiisi kestänyt kaikki tuulet ja tuiverrukset.- markiisin uudelleen?
Meille olisi tulossa samaa kokoa oleva markiisi. Tuo tuulihomma on yksi mikä mietityttää. Toinen tietysti, että pysyykö muuten siistinä ja kunnossa. Tuleeko teillä veivailtua markiisia auki/kiinni? Ja laittaisitteko siis markiisia uudelleen tai jos tarvis tulisi, laittaisitko johonkin toiseen kohteeseen markiisin? ap
- laittaisin
markiisin uudelleen? kirjoitti:
Meille olisi tulossa samaa kokoa oleva markiisi. Tuo tuulihomma on yksi mikä mietityttää. Toinen tietysti, että pysyykö muuten siistinä ja kunnossa. Tuleeko teillä veivailtua markiisia auki/kiinni? Ja laittaisitteko siis markiisia uudelleen tai jos tarvis tulisi, laittaisitko johonkin toiseen kohteeseen markiisin? ap
Kyllä minä olen ollut tyytyväinen ja laittaisin markiisin uudellenkin, itseasiassa nyt on hankinnassa tyttären asuntoon tekemälleni terassille sellainen 5 X 3 metrinen markiisi. Syksyisin olen pessyt markiisin mäntysuopavedellä, ihan siistinähän tuo on pysynyt, saa sitten nähdä miltä se näyttää joskus kymmenen vuode kuluttua, mutta uusitaan sitten kangas kun se menee nuhruiseksi. Markiisia ei tule paljon veivailtua auki/kiinni, koska se toimii sateen suojana terassikalusteille, siksipä minä ne tuetkin siihen rakensin, ettei tarvitse veivailla, tukia on muuten saatavana joihinkin markiiseihin valmiinakin. Tyttärelle on tarkoitus laittaa turvaketjut kaidetolppiin, ketjut kiinnitetään markiisin etureunaan. Markiisin saa myöskin sähkötoimisena, jolloin siihen voi asentaa järjestelmän joka rullaa markiisin sisään tuulen voimistuessa, taikka sitten auringon valon mukaan.
- tuota markiisia
laittaisin kirjoitti:
Kyllä minä olen ollut tyytyväinen ja laittaisin markiisin uudellenkin, itseasiassa nyt on hankinnassa tyttären asuntoon tekemälleni terassille sellainen 5 X 3 metrinen markiisi. Syksyisin olen pessyt markiisin mäntysuopavedellä, ihan siistinähän tuo on pysynyt, saa sitten nähdä miltä se näyttää joskus kymmenen vuode kuluttua, mutta uusitaan sitten kangas kun se menee nuhruiseksi. Markiisia ei tule paljon veivailtua auki/kiinni, koska se toimii sateen suojana terassikalusteille, siksipä minä ne tuetkin siihen rakensin, ettei tarvitse veivailla, tukia on muuten saatavana joihinkin markiiseihin valmiinakin. Tyttärelle on tarkoitus laittaa turvaketjut kaidetolppiin, ketjut kiinnitetään markiisin etureunaan. Markiisin saa myöskin sähkötoimisena, jolloin siihen voi asentaa järjestelmän joka rullaa markiisin sisään tuulen voimistuessa, taikka sitten auringon valon mukaan.
Valokatteen olen hylännyt, kun en halua sen olevan aina tuossa terassin päällä ja huolehtia talvella lumia pois sen päältä. Vähän niissä epäilyttää myös saumojen puhtaana pysyminen. Ja pitäisihän se rakentaakin... Markiisin "huonona" puolena kuvittelen sen tuuli-ongelman ja kiinteiden rakenteiden kiinnittely taloon ei myöskään saa innostumaan. Mutta on siinä kyllä niitä hyviäkin puolia. Naisihmisenä joutuisin ostamaan markiisin asennuksenkin... =) Tällä hetkellä on arvioinnin alla myös aurinkovarjot eli suurvarjot, joita valmistetaan markiisikankaasta ja ovat sateen kestäviä. Yksi valmistaja tarjosi 3x3 varjoa 750e:lla ja 3.5x3.5 varjoa 930e. Sitä tulisi enemmän auottua/suljettua omien tarpeiden mukaan. Kiitos sinulle paljon kommenteista! ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.32879651 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02340Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421107