Terassimarkiiseista

kenelläkään kokemusta

Heips!

Onkos täällä kokemusta terassimarkiiseista? Olisi tarkoitus kattaa terassi ja haaveissa kuitenkin myös auringonotto. Millaisia kokemuksia teillä on ja mitä kannattaa ottaa huomioon? Kertokaa myös minkä kokoisia markiiseja teillä on.

4

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

      Meillä markiisi ollut käytössä kaksi kesää.
      Kooltaan se on 3,5m leveä ja ulottuvuus 3m, leveyttä olisin halunnut enemmän mutta muut rakenteet olivat esteenä.
      Meillä asunto on lähellä järven rantaa, joten tuuli tahtoo retuuttaa markiisia aika kovasti, kerran ukkosmyrskyllä säikäytti, kun markiisi näytti menevän nurin niskoin, mutta onneksi vain sen säädön lukitukset olivat antaneet periksi.
      Myrskystä viisastuneena tein markiisiin etureunaan jalat, jotka saa kiinnitettyä laatoituksen läpi maahan upottamiini ankkuripisteisiin ja nyt on markiisi kestänyt kaikki tuulet ja tuiverrukset.

      • markiisin uudelleen?

        Meille olisi tulossa samaa kokoa oleva markiisi. Tuo tuulihomma on yksi mikä mietityttää. Toinen tietysti, että pysyykö muuten siistinä ja kunnossa. Tuleeko teillä veivailtua markiisia auki/kiinni? Ja laittaisitteko siis markiisia uudelleen tai jos tarvis tulisi, laittaisitko johonkin toiseen kohteeseen markiisin? ap


      • laittaisin
        markiisin uudelleen? kirjoitti:

        Meille olisi tulossa samaa kokoa oleva markiisi. Tuo tuulihomma on yksi mikä mietityttää. Toinen tietysti, että pysyykö muuten siistinä ja kunnossa. Tuleeko teillä veivailtua markiisia auki/kiinni? Ja laittaisitteko siis markiisia uudelleen tai jos tarvis tulisi, laittaisitko johonkin toiseen kohteeseen markiisin? ap

        Kyllä minä olen ollut tyytyväinen ja laittaisin markiisin uudellenkin, itseasiassa nyt on hankinnassa tyttären asuntoon tekemälleni terassille sellainen 5 X 3 metrinen markiisi. Syksyisin olen pessyt markiisin mäntysuopavedellä, ihan siistinähän tuo on pysynyt, saa sitten nähdä miltä se näyttää joskus kymmenen vuode kuluttua, mutta uusitaan sitten kangas kun se menee nuhruiseksi. Markiisia ei tule paljon veivailtua auki/kiinni, koska se toimii sateen suojana terassikalusteille, siksipä minä ne tuetkin siihen rakensin, ettei tarvitse veivailla, tukia on muuten saatavana joihinkin markiiseihin valmiinakin. Tyttärelle on tarkoitus laittaa turvaketjut kaidetolppiin, ketjut kiinnitetään markiisin etureunaan. Markiisin saa myöskin sähkötoimisena, jolloin siihen voi asentaa järjestelmän joka rullaa markiisin sisään tuulen voimistuessa, taikka sitten auringon valon mukaan.


      • tuota markiisia
        laittaisin kirjoitti:

        Kyllä minä olen ollut tyytyväinen ja laittaisin markiisin uudellenkin, itseasiassa nyt on hankinnassa tyttären asuntoon tekemälleni terassille sellainen 5 X 3 metrinen markiisi. Syksyisin olen pessyt markiisin mäntysuopavedellä, ihan siistinähän tuo on pysynyt, saa sitten nähdä miltä se näyttää joskus kymmenen vuode kuluttua, mutta uusitaan sitten kangas kun se menee nuhruiseksi. Markiisia ei tule paljon veivailtua auki/kiinni, koska se toimii sateen suojana terassikalusteille, siksipä minä ne tuetkin siihen rakensin, ettei tarvitse veivailla, tukia on muuten saatavana joihinkin markiiseihin valmiinakin. Tyttärelle on tarkoitus laittaa turvaketjut kaidetolppiin, ketjut kiinnitetään markiisin etureunaan. Markiisin saa myöskin sähkötoimisena, jolloin siihen voi asentaa järjestelmän joka rullaa markiisin sisään tuulen voimistuessa, taikka sitten auringon valon mukaan.

        Valokatteen olen hylännyt, kun en halua sen olevan aina tuossa terassin päällä ja huolehtia talvella lumia pois sen päältä. Vähän niissä epäilyttää myös saumojen puhtaana pysyminen. Ja pitäisihän se rakentaakin... Markiisin "huonona" puolena kuvittelen sen tuuli-ongelman ja kiinteiden rakenteiden kiinnittely taloon ei myöskään saa innostumaan. Mutta on siinä kyllä niitä hyviäkin puolia. Naisihmisenä joutuisin ostamaan markiisin asennuksenkin... =) Tällä hetkellä on arvioinnin alla myös aurinkovarjot eli suurvarjot, joita valmistetaan markiisikankaasta ja ovat sateen kestäviä. Yksi valmistaja tarjosi 3x3 varjoa 750e:lla ja 3.5x3.5 varjoa 930e. Sitä tulisi enemmän auottua/suljettua omien tarpeiden mukaan. Kiitos sinulle paljon kommenteista! ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe