eli onko kokemusta kevarikortin hankinnasta ilman mopokorttia? olen ite ajanut muutaman kerran mopolla ja skootterilla, muttei sen enempää kokemusta niistä. kuulostaisiko oudolta että hyppäisin suoraan kevarin rattiin? kevytmoottoripyörä on ollu haaveissa jo vuoden ajan ja ikääki löytyy pian 17. vähän yli vuoden päästä saisin ajokortin ja mopo tuntuu tähän ikään vähän "lällyltä" vehkeeltä, ja kevytmoottoripyöräkoulun teoriatunneilla saisi autokoulustaki alennusta ja niitä teoria tunteja olisi siinä sitten vähemmän. kertokaa mielipiteitä.
kevarikortti (ilman mopokorttia)
6
5035
Vastaukset
- ------
Mopolla ajosta voi olla vähän apua kevarilla ajoon siinä mielessä että oppii ehkä hitusen hallitsee paremmin noita polkupyörää raskaampia kakspyöräsiä. Vaihdemopoista tietty on sit niihi kevarin vaihteisiin apua, mutta eipä se mopokokemus paljoo auta, nimittäin kun kevarikortin suoritat niin ei ne sua läpi päästä jos et osaa ajaa, niin eiköhän tuo oo ihan sama onko sitä mopokorttia alla vai ei.
Itellä on siis tilanne se että mulla on mopokortti ja oon ajanu vaan skootterilla, niin ajokoulusta sanoivat että onko muuta kokemusta kun skootteri, nimittäin siitä ei paljon apua ole. - elias vous
Itse en ollut koskaan ajanut skootterilla tai mopolla, kun menin hankkimaan kevarikorttia. Ei se mitään sen suurempia ongelmia tuottanut vaikka en mitään osannut. Sitähän varten siellä ollaan - oppimassa. Rohkeasti vaan! :)
- hehaheohoihias
Joo ei mitään mopokokemuksia tueta. Mäki ajoin kevarikortin noin vuos sit eikä ollu paljoo ongelmia ajamaan oppimisessa. Kannattaa hankkia kevari, ihan kivasti niillä mopoi ohittelee.
- edidii
mää oon miettiny kans ihan samaa ku oisin hankkimassa nyt kevarikortin enkä oo ajanu ku pari kertaa mopolla ja kaverit vaan on sillei että "varmaan sää suoraan hommaat kevarin ku ei toi mopolla ajokaan kauhee hyvi suju niin mites sit kevarin kanssa?" niin siis ku oon niin lyhyt ja mun kaveril on vitu korkee mopo niin en voi pysähtyä muuta ku sit ku pysähyn lopullisesti :D
- jontec
No se on sit aika vaikeaa, jos ei osaa ajaa hyvin ja on lyhyt.
- Halbaa
Joo ei kannata edes harkita menemistä autokouluun.
Se on vain rahan pöllimistä yms. Suosittelen opetuslupaa jos vain jompikumpi vanhempi on aktiivinen. Säästät vain 1200€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4149156Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893760- 212228
- 871393
- 1141148
- 271145
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss801116- 751110
- 551063