juoksetko sinäkin

tarjousten perässä?

Mun mielestä on todella epätrendikästä käydä alennusmyynnissä tai vaikka ale-päivillä. Miksi ostaa sellainen tuote, jota ehkä joku päivä voi tarvita(sitte 10vuoden päästä). Onko niitä tavaroita tosiaan pakko haalia ku halavalla saa? Kansantaloudellisesti on paljon järkevämpää ostaa vain sitä mitä tarvitsee ja silloin kun tarvitsee.Mitä järkee on siinä, että tuet kiinan taloutta kuluttamalla kertakäyttö aletavaraa kun voit ostaa kotimaista tuotetta. Meidän Suomalaisten pitäis olla ylpeitä siitä, että meillä on osaavaa porukkaa töissä, joka valmistaa ne tarve esineet ja tuotteet joita tarvitaan joka päiväisessä elämässä. Panostamalla kotimaiseen ja laatuun saadaan taantuma selätettyä. Kuulutan järkevyyttä siihen hysteeriseen ostomaniaan, minkä ALE sana saa aikaan!!!!

6

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellasta

      suomalaiselle työmiehelle maksaa raaka-aineet saman verran kun kiinalaisilla on jo valmis tuote

      • kissan kaveri

        heti särkyvä malli! Suomalainen ei kehtaa tehdä toiselle Suomalaiselle kovinkaan huonoa kun se kuulisi siitä ikuisesti! On selkeä syy-yhteys siihen että kiinassa ei olla kovinkaan kehittyneitä kun laatu on mahdollisimman heikkoa ja määrä tärkein asia. Luulisi hermot menevän kiinalaisilta itseltäänki kun luokatonta kehtaavat tehdä.


    • kissan kaveri

      Ostan vain tarpeeseen ja mahdollisen lähellä tuotettua. Tosin menin viikolla halpaan ja ostin puhelimen laturin adapterin joka ei ollut nokian alkuperäinen vaan kopio siitä koska vain noin puolet oli hintaa eli "säästin" jopa 3€, heh. No eipä toimi se? Erittäin hyvä itselle maanpäälle palautin oli kyseinen tapaus taas kertaalleen eli laatua ei voi pitää yllä kertakäyttöidealla ikinä. Erikoisin idea mitä kuullut on se , että ihmiset kun säästävät niin ruoka on se juttu eikä joku auton alumiinivanteet tai humaltuminen alkoholilla? Tupakkaakin poltetaan enemmän kun lama tai rahat vähissä??? Halpa on suhteellista ja sanonta siitäkin olemassa mitä köyhän kannattaa mikä ei.

    • poistomyynnit

      kyllä minä käytän hyväkseni hyvät ruokatarjoukset ja alesta ostan hyvälaatuista vaatetta jos on tarvetta.mitään huonolaatuista en osta...ja aletkin katson aika tarkkaan mitä maksan ja mistä.Joskus/monesti saa kirpputoreilta todella hyvälaatuista,uudenveroista ja edullisesti. Turhaa en osta...siis en mitään mikä vähänkään epäilyttää että tuleeko pidettyä vai ei. Sitten ruokatarjoukset ...ostan paljon edullisesti ja pakastan... tai esim kahvi 10 pkt kerralla jos hyvä tarjous ja sillä pääseekin jo seuraavaan hyvää tarjoukseen. Ei sitä nyt alesta kaikkea kannata ostaa.... tai kun halvalla saa.

    • Mielelläni kotimaista

      "Panostamalla kotimaiseen ja laatuun saadaan taantuma selätettyä." kotimaasta valitettavasti ei saa mitenkään automaattisesti laatua, missään varsinkin kengät ovat pohjiltaan veteliä, ulkonäkö vain kaunis, se >kaaritukirauta< puuttuu. Kerran erehdyin Sievin kenkään, oli kuin kumitossua, koko kroppani väsyi ja syyn löysin kengistä. Samatasoisia kenkiä saa 15 € k-kengästä, alennuksen aikaan 8 €. Kerropas mitkä kotimaiset tuotteet olisi laadukkaita, ostaisin mielelläni kotimaista. ------------------------- voin sanoa että kun on aikaa, aina on todella ilmaista ja laatutavaraa, esim. housuista, en ole maksanut 2 € enempää viiteen vuoteen ja ovat laatuhousuja, vyötäröllä on 3 nappia ja mustissa housuissa polvisilkit ja tietysti kaikissa kaksi takataskua, yms. vaimolle ostin markka-aikaan sukahousuja 1800 paria, a´4 penniä , nyt ostin lisää viime vuonna, 0,12 € pari. Paidoista en ole maksanut kuin 1,5 € kpl, talvi- ja kesätakeista, hyvistä kotimaisista JALAS-vaate OY, olivat 1,25 € kpl. kaikkia on 5-50 kpl varastoja. Kaikki ovat olleet alle 2 km päässä kodistani, pikkukaupungissa. MITÄÄN muuta en tarvitsisi, 10 vuoteen kuin "pääministerin villapaidan", se on sellainen jossa edessä pitkä vetoketju, ylös saakka ja yli 10 cm kaulus jonka voi kääntää. Villaa pitää olla 20 % tai enemmän, ja kahta muta raaka-ainetta.

    • sem.

      Mun mielestä on todella epätrendikästä käydä alennusmyynnissä tai vaikka ale-päivillä. Miksi ostaa sellainen tuote, jota ehkä joku päivä voi tarvita(sitte 10vuoden päästä).
      ----------------------------------------------

      en ostakaan tuolla tavoin, enkä 10 v. varalle.
      minulla on lista mitä tarvitsen ja siten ostelen alennusmyynnistä,

      en yritäkään olla trendikäs, olen vain asiallinen ja siisti,
      ei tarvitse vaateilla koreilla kun on jotain korvien välissä.

      rahamme riittävät nyt hyvin, muta kun sitä ei tiedä, riittävätkö sitten kun lapset tulevat kouluikään, tai murrosikään, olemme ajatelleet että ne ehtii kyllä vielä tuhlailemaan, tai sitten jäävät perilisille, he ovat kivoja tyyppejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe