Miten yhteys langattomaan???

Gorilla-aivo

Vanhemmat hankkivat A-link RR24AP(i ) tarkoituksena käyttää langallista laajakaistaa pöytäkoneen kanssa ja langatonta laajakaistaa läppärin kanssa (MacBook). Kyseisessä modeemissahan on myös wlan-ominaisuus. Nyt ollaan yritetty asentaa ja asentaa langatonta verkkoa, vaan Macbookin kanssa ei vain yhteyttä verkkoon saada. Missä vika? Pöytäkoneen piuhan päässä oleva nettiyhteys toimii hyvin, ja Macbook löytää verkon vaan ei pääse siihen. Tiedättekö, onko edes mahdollista pitää käytössä piuhallista ja langatonta verkkoyhteyttä saman tukiaseman kanssa?

5

1028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuutit

siähen päälle viä. Senkun yhdistää vaan!

• Gorilla-aivo

No kun ei toimi. Itsellä sama modeemimalli, sama Macbook, mutta ei pöytäkonetta (mihin sellaista tarvitsisi kun on Macbook...). Omalla kohdalla kotona kaikki toimi plug and play-tyyppisesti ja langattoman asentaminen ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia, vanhempien luona Macbook ei vaan pääse verkkoon sisään. Lieneekö ongelma pöytäkoneen langallisen ja läppärin langattoman verkon yhdistäminen vai onko ongelma mahdollisesti operaattorin laajakaista-asetuksissa? (Vanhemmilla ja itsellä eri operaattorit). Hm. Bluetoothilla ei käsittääkseni ole mitään tekemistä asian kanssa.

• että ei pääse langattomaan
        Gorilla-aivo kirjoitti:

No kun ei toimi. Itsellä sama modeemimalli, sama Macbook, mutta ei pöytäkonetta (mihin sellaista tarvitsisi kun on Macbook...). Omalla kohdalla kotona kaikki toimi plug and play-tyyppisesti ja langattoman asentaminen ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia, vanhempien luona Macbook ei vaan pääse verkkoon sisään. Lieneekö ongelma pöytäkoneen langallisen ja läppärin langattoman verkon yhdistäminen vai onko ongelma mahdollisesti operaattorin laajakaista-asetuksissa? (Vanhemmilla ja itsellä eri operaattorit). Hm. Bluetoothilla ei käsittääkseni ole mitään tekemistä asian kanssa.

lähiverkkoonne sisään? Kaikkien laitteitten kaikkien johtojen ja virtojen kytkennän jälkeen pitäisi mennä automaattisesti. Ja jos on verkossa salasanoja, niin ne pitää antaa ja sitten se antaa yhdistää minkä langattoman laitteen tahansa vaan. Painakaa modeemireitittimen resettinappuloista tehdasasetukset päälle, niin ei pitäisi tulla salasanakyselyäkään ensimmäisellä yhteyskerralla, jolla laitatte tietenkin salasanat ja kaikki takaisin.

Mikäli WLAN-reitittimen langaton yhteyspiste on pantu langattomasti pois päältä, täytyy se tietenkin kytkeä langallisesti eli ethernet-kaapelia käyttäen takaisin päälle käyttäen LANGALLISEN verkon verkkokorttia EIKÄ sitä langattoman verkon verkkokorttia.

• yhteys pätki
        että ei pääse langattomaan kirjoitti:

lähiverkkoonne sisään? Kaikkien laitteitten kaikkien johtojen ja virtojen kytkennän jälkeen pitäisi mennä automaattisesti. Ja jos on verkossa salasanoja, niin ne pitää antaa ja sitten se antaa yhdistää minkä langattoman laitteen tahansa vaan. Painakaa modeemireitittimen resettinappuloista tehdasasetukset päälle, niin ei pitäisi tulla salasanakyselyäkään ensimmäisellä yhteyskerralla, jolla laitatte tietenkin salasanat ja kaikki takaisin.

Mikäli WLAN-reitittimen langaton yhteyspiste on pantu langattomasti pois päältä, täytyy se tietenkin kytkeä langallisesti eli ethernet-kaapelia käyttäen takaisin päälle käyttäen LANGALLISEN verkon verkkokorttia EIKÄ sitä langattoman verkon verkkokorttia.

Minulla on toimiva vastaava yhteys.Tarkista,oletko vahingossa katkaissut verkkoyhteyden läppäriltä .Minulla on hipaisukytkin läppärin yläreunassa.

• yhteys pätki kirjoitti:

Minulla on toimiva vastaava yhteys.Tarkista,oletko vahingossa katkaissut verkkoyhteyden läppäriltä .Minulla on hipaisukytkin läppärin yläreunassa.

ei ole tuollaisia kytkimiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5720
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3566
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      117
      2789
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2488
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    6. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1839
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1616
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1530
    Aihe