Osaako kukaan valveutunut sanoa, onko happamuudensäätöaine (E 331) natriumsitraatti huono/myrkyllinen lisäaine?
Vastaukset 5
- ---
En tunne varsinaisesti kyseistä lisäainetta, mutta kuulostaa sitruunahapon suolalta. Tuskin haitallinen. Googlaa netistä...
- Avulias70
Varmasti on myrkyllinen. Joka päivä luen paljon uutisiä jossa on uuseita kuoleita sitraatin syömisestä =D
[ironia off]
Sitraatti on luonnollinen aine, tunnetko sitruunahappo? - ............
Itse törmäsin äskettäin Eviran tekstiin, jossa kerrottiin, että kaikki E-lisäaneet ovat odotusaikana turvallisia käyttää. Lisäaineitahan on valmisruoissa eniten, ja valmisruokien ravintopitoisuus ei muuten kummoinen ole, muttei niitä lisäaineidenkaan takia tarvitse välttää.
- Gourmetologia
Me myydään sitratteja (natrium ja kalsium sitruunahapot suolat)
Meillä on monta asiakasta jotka ostavat kiloja kuukaisittain. Ja vielä ostavat eli olevät elossa!
Oletko kuulut Sitruunahappokiertosta eli Krebsin sykli:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sitruunahappokierto
Joka päivä opetaan jotain uusi! - Anonyymi
En tunne sille muuta käyttöä kuin veren hyytymisen estäminen. Verinäyte kun otetaan, se menee pieneen koeputkeen jossa on nestettä pohjalla. Se on natriumsitraattia, näytettä kutsutaan sitraattivereksi. Siinä ei veri hyydy. Tietyissä verikokeissa veri ei saa hyytyä. Muita aineita hyytymisen estämiseen ovat hepariini ja EDTA.
Natriumsitraatilla on E-331 numero, joka viittaa elintarvikekäyttöön, ilmeisesti happamuuden säätö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri591541- 91991
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44777Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40760Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus280724Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,245647- 49599
- 43593
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied69560Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l111540