Ap. t. 2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille:
"Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap. t. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
- Tuosta jokainen lukutaitoinen henkilö näkee kuinka ihminen saa syntinsä anteeksi. Se tapahtuu Pyhässä Kasteessa.
Tuosta jokainen lukutaitoinen näkee mys sen kuinka ihminen saa Pyhän Hengen. Sekin lahjoitetaan syntisille Pyhässä Kasteessa.
Tuosta jokainen lukutaitoinen näkee myös sen, että kasteen lahjaa ei ole annettu ainoastaan silloin uskoo tulleille aikuisille, vaan myös heidän lapsilleen. Jeesus on kutsunut kaikki lapset tykönsä, kuten tiedämme monista eri raamatunpaikoista. Tässä lainaamassani Raamatun paikassa Pietari sanoo kasteesta, että se on tarkoitettu JOKAISELLE JOITA JUMALA KUTSUU. Jeesus edellyttää myös aikuisilta lapsen uskoa, kuten Raamatusta voimme jokainen lukutaitoinen henkilö lukea. Näin Raamattu todistaa että Pyhä Kaste kuuluu uskoon tulleiden lapsille.
Näin ovat kristityt tehneetkin alkukirkon ajoista asti. Mutta anababtistit ovat sokeudessaan sekoittaneet Jumalan sanaan puita heiniä ja olkia, ja kieltävät lapsiaan tulemasta Jeesuksen Kristuksen valtakuntaan USKON JA KASTEEN kautta. Näin on vihollinen korjannut hirvittävää satoa sen harhaopin joukoista.
Niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
39
830
Vastaukset
- kirjoituksessa käy
hyvin ilmi, miten väärin voidaan tulkita Raamattua, kun on ennakkokäsitysten vanki!
Tuossa Pietari käski ensin: "Tehkää parannus".
Pietari totteli Jeesuksen käskyä:
"Parannusta SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI on saarnat-
tava kaikille kansoille."
Luuk 24:46
Ihminen saa synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen!
Ap 3:19
Sen jälkeen kuului käsky:
"Ottakoon kukin teistä kasteen ..."
Pietari ei kehoittanut hakemaan vauvoja kastettavaksi, vaan jokaisen parannuksen tehneen
oli itse otettava kaste, joka vahvisti näin ulkonaisesti sen, että synnit oli saatu anteeksi
siinä uskoon tulossa,
Sen jälkeen kuuluu lupaus:
"Niin te saatte Pyhän-Hengen. Sillä teille ja
teidän lapsillenne TÄMÄ LUPAUS on annettu."
Tuo lupaus koski Pyhää-Henkeä, eikä kastetta!!!
Opetuslapsethan itse olivat saaneet kokea tuon
Pyhän-Hengen lupauksen hiukan aikaisemmin, kun olivat puhuneet vierailla kielillä!
Heidät oli kastettu vedellä paljon aikaisemmin.
Pyhän-Hengen lupaushan kuuluu niille, jotka Herra Jumala kutsuu, eikä sitä voi pappi määrätä
kenellekkään kastettavalle!
Vesikaste ja Pyhän-Hengen kaste ovat kaksi eri asiaa, kuten opetuslapsetkin olivat kokeneet.
Ihmeellistä, miten P. Vala voi sotkea noin selvää asiaa!- Pjotr Vala
Juuri luit kun Pietari pääsi selittämästä sinulle mitä parannus tarkoittaa. Niin mitään siitä ei avautunut sinulle. Ihminen jolla ei ole asuvaa Pyhää Henkeä, ei ymmärrä Raamatun teksteistä juuri mitään. Tässä se jälkeen tuki esiin näin konkreettisesti. Jeesus Kristus joka Pyhässä kasteessa puetaan Jumalan lapselle, on parannus. Jolla ei ole kristusta ei hänellä ole iankaikkista elämää.
- noin tyhmä, että
Pjotr Vala kirjoitti:
Juuri luit kun Pietari pääsi selittämästä sinulle mitä parannus tarkoittaa. Niin mitään siitä ei avautunut sinulle. Ihminen jolla ei ole asuvaa Pyhää Henkeä, ei ymmärrä Raamatun teksteistä juuri mitään. Tässä se jälkeen tuki esiin näin konkreettisesti. Jeesus Kristus joka Pyhässä kasteessa puetaan Jumalan lapselle, on parannus. Jolla ei ole kristusta ei hänellä ole iankaikkista elämää.
et ymmärrä, mitä Pietari sanoi!!!! Puhut omien
olettamustesi pohjalta , sillä Pyhä-henki ei
opeta eri tavalla kuin Jumalan sana.
Hän sanoi:
TEHKÄÄ PARANNUS!!!!!!
Ei Pietari käskenyt hakea vauvoja kasteelle tai
menemään ensin kasteelle!!!
Minkälainen Raamattu sinulla on, jos näet tuossa
vauvakasteen?
Vasta parannuksen jälkeen seurasi kaste:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
Paavali toimi samalla tavalla saarnatessan Ateenassa
Ap 17:30
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi, että
kaikkien ihmisten kaikkialla ON TEHTÄVÄ PARANNUS"!
Ei Paavalikaan ruvennut kastamaan näitä ihmisiä
suin päin.
Samoin toimi Filippus:
Hänkin julisti ensin parannuksen tekoa!
Vasta sen jälkeen hän kastoi ne, jotka uskoivat:
Ap 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka ju-
listi evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat
kasteen, sekä miehet että naiset."
Missä sinä tässä näet vauvoja?????? - Pjotr Vala
noin tyhmä, että kirjoitti:
et ymmärrä, mitä Pietari sanoi!!!! Puhut omien
olettamustesi pohjalta , sillä Pyhä-henki ei
opeta eri tavalla kuin Jumalan sana.
Hän sanoi:
TEHKÄÄ PARANNUS!!!!!!
Ei Pietari käskenyt hakea vauvoja kasteelle tai
menemään ensin kasteelle!!!
Minkälainen Raamattu sinulla on, jos näet tuossa
vauvakasteen?
Vasta parannuksen jälkeen seurasi kaste:
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
Paavali toimi samalla tavalla saarnatessan Ateenassa
Ap 17:30
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi, että
kaikkien ihmisten kaikkialla ON TEHTÄVÄ PARANNUS"!
Ei Paavalikaan ruvennut kastamaan näitä ihmisiä
suin päin.
Samoin toimi Filippus:
Hänkin julisti ensin parannuksen tekoa!
Vasta sen jälkeen hän kastoi ne, jotka uskoivat:
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka ju-
listi evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat
kasteen, sekä miehet että naiset."
Missä sinä tässä näet vauvoja??????Pietari opetti mitä on parannus, mutta sinä et käsittänyt siitä mitään. Johtuu siitä että sinulla on parannus vielä tekemättä, elät Kristuksen lahjavanhurskauden sijaan itse rakentamassasi vanhurskaudessa. Näitä itsevanhurskauden rakentajia riittää valitettavasti, välillä näyttää siltä, että aivan loputtomiin. Samat ihmiset käyvät täälläkin riitelemässä Kristuksen oppia vastaan kynsin ja hampain.
- kerran tuo kohta,
Pjotr Vala kirjoitti:
Pietari opetti mitä on parannus, mutta sinä et käsittänyt siitä mitään. Johtuu siitä että sinulla on parannus vielä tekemättä, elät Kristuksen lahjavanhurskauden sijaan itse rakentamassasi vanhurskaudessa. Näitä itsevanhurskauden rakentajia riittää valitettavasti, välillä näyttää siltä, että aivan loputtomiin. Samat ihmiset käyvät täälläkin riitelemässä Kristuksen oppia vastaan kynsin ja hampain.
Ap 2:37-41 ja ota ne lapsikastelasit pois silmiltäsi. Täytyy olla melko tyhmä, jos ei tajua, mitä siinä kirjoitetaan!!!
SIINÄ EI PUHUTA VAUVOISTA MITÄÄN!!!!!
Aikuiset miehet kysyvät Pietarilta: Jae 37
"Mitä meidän pitää tekemän?"""
Olivatko nuo mielestäsi vauvoja????
He eivät kysy: Menemmekö kasteelle!!!!!
Mitä Pietari vastaa heille:
TEHKÄÄ PARANNUS!!!!!!!
Pietari EI KÄSKE VANHEMPIA hakemaan vauvoja kas-
tettavaksi ja yrittämään omilla ratkaisuillaan
pelastamaan vauvaa!!!!!
Jae 41:
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kas-
tettiin."
Kastettiinko siellä kaikki ihmiset tai vauvat?
Mietippäs hiukan! - Pjotr Vala
kerran tuo kohta, kirjoitti:
Ap 2:37-41 ja ota ne lapsikastelasit pois silmiltäsi. Täytyy olla melko tyhmä, jos ei tajua, mitä siinä kirjoitetaan!!!
SIINÄ EI PUHUTA VAUVOISTA MITÄÄN!!!!!
Aikuiset miehet kysyvät Pietarilta: Jae 37
"Mitä meidän pitää tekemän?"""
Olivatko nuo mielestäsi vauvoja????
He eivät kysy: Menemmekö kasteelle!!!!!
Mitä Pietari vastaa heille:
TEHKÄÄ PARANNUS!!!!!!!
Pietari EI KÄSKE VANHEMPIA hakemaan vauvoja kas-
tettavaksi ja yrittämään omilla ratkaisuillaan
pelastamaan vauvaa!!!!!
Jae 41:
tettiin."
Kastettiinko siellä kaikki ihmiset tai vauvat?
Mietippäs hiukan!Kaste on kaste.
Raamattu ei tunne sinun esittämiäsi kasteita. - sitä, että nuo, jotka
Pjotr Vala kirjoitti:
Kaste on kaste.
Raamattu ei tunne sinun esittämiäsi kasteita.kysyivät tuossa Pietarilta, olivatkin vauvoja????
Oliko tässäkin kyseessä vauvat?
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti
evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen
Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset".
Olipa kehittyneitä vauvoja! - Pjotr Vala
sitä, että nuo, jotka kirjoitti:
kysyivät tuossa Pietarilta, olivatkin vauvoja????
Oliko tässäkin kyseessä vauvat?
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti
evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen
Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset".
Olipa kehittyneitä vauvoja!Ihan noin tyhmäksi en sinua osannut kuvitella.
Pietarihan nimenomaan vielä eritteli aikuiset ja lapset, sanomalla "TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE".
Kannattas varmaan sinunkin hankkia silmälasit. - hieman ajatella, mitä
Pjotr Vala kirjoitti:
Ihan noin tyhmäksi en sinua osannut kuvitella.
Pietarihan nimenomaan vielä eritteli aikuiset ja lapset, sanomalla "TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE".
Kannattas varmaan sinunkin hankkia silmälasit.Pietari tarkoitti tuolla "lupauksella"!!!!
Hän tarkoitti sillä lupausta Pyhästä-Hengestä, joka
annetaan kaikille, ketkä Herra, meidän Jumalamme
kutsuu!!!!
Lueppas vielä Ap 1:4
"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä
SEN LUPAUKSEN TÄYTTÄMISTÄ, jonka te olette minulta
kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta
teidät kastetaan Pyhällä-Hengellä, ei kauaa näitten päivien jälkeen."
Vai oletko sitä mieltä, että tässä puhutaankin
kasteesta, joten opetuslapset kastettaisiin
toiseen kertaan????? - Pjotr Vala
hieman ajatella, mitä kirjoitti:
Pietari tarkoitti tuolla "lupauksella"!!!!
Hän tarkoitti sillä lupausta Pyhästä-Hengestä, joka
annetaan kaikille, ketkä Herra, meidän Jumalamme
kutsuu!!!!
Lueppas vielä Ap 1:4
"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä
SEN LUPAUKSEN TÄYTTÄMISTÄ, jonka te olette minulta
kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta
teidät kastetaan Pyhällä-Hengellä, ei kauaa näitten päivien jälkeen."
Vai oletko sitä mieltä, että tässä puhutaankin
kasteesta, joten opetuslapset kastettaisiin
toiseen kertaan?????Minä uskon Jumalan sanan todeksi ja sen tähden minä hylkään anababtistien väärät opit. Älä enää vaivaudu meidän Jumalan lasten vuoksi, vaan rukoile parannuksen armoa omakohtaisesti.
Kiitos Jumalalle hänen sanastaan. Kiitos että Pyhä Henki on Jumalan sanan minulle kirkastanut sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu. - Albert J:nen
Pjotr Vala kirjoitti:
Minä uskon Jumalan sanan todeksi ja sen tähden minä hylkään anababtistien väärät opit. Älä enää vaivaudu meidän Jumalan lasten vuoksi, vaan rukoile parannuksen armoa omakohtaisesti.
Kiitos Jumalalle hänen sanastaan. Kiitos että Pyhä Henki on Jumalan sanan minulle kirkastanut sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu.Jumala on antanut meille Pyhän Henkensä pantiksi, meille, jotka olemme lapsena päässeet kasteen armoliittoon.
Uudestikastajien ongelma on väärä vanhurkautumiskäsitys.
- ^^muuttolintu^^
Tähän uskon. Aamen.
- Martti Luther
95 TEESIÄ
Rakkaudesta totuuteen ja halusta tuoda se julkisuuteen väitellään seuraavista lauseista Wittenbergissä kunnianarvoisan isän Martti Lutherin, vapaiden tieteiden ja pyhän jumaluusopin maisterin sekä viimeksi mainitun aineen vakinaisen opettajan johdolla.
Hän pyytää sen vuoksi, että ne, jotka eivät suullisesti ja persoonallisesti läsnä ollen voi keskustella meidän kanssamme, tahtoisivat tehdä sen poissa ollen kirjallisesti. Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, Amen.
1. Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne.,
...niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.
2. Tätä sanaa ei voida ymmärtää sakramentillisesta parannuksesta, so. siitä rippi- ja sovitustoimesta, jonka papit virkansa mukaisesti suorittavat.
3. Kuitenkaan se ei myöskään tarkoita yksinomaan sisäistä katumusta, sillä ei voida ajatella mitään sisäistä katumusta, joka ei samalla vaikuttaisi kaikkea näkyvää lihan kuolettamista.
4. Sen tähden kestääkin Jumalan rangaistus siihen asti,...
...kunnes ihminen itse tuomitsee itsensä (se on todellinen sisäinen parannus), nimittäin siihen asti, kun on käyty sisälle taivaan valtakuntaan.- Mitä se tarkoittaa
Martti Luther:
Kuinka pitää tämä nyt yhtä Johannes Kastajan saarnan kanssa, sekä sen saarnan kanssa, jonka Kristus, Joh. 12 luk., pitää kärsimisestänsä, jossa hän sanoo näin:
Aika on tullut, että ihmisen Poika pitää kirkastettaman. Totisesti totisesti sanon minä teille: ellei maahan pudonnut nisun jyvä kuole, niin se jää yksinänsä, mutta jos se kuolee, niin se tuo paljon hedelmätä. Tahtoohan Hän näillä sanoilla sanoa, että Hänen kärsimisensä on kantava paljon hedelmätä.
Mutta tämä hedelmä ei ole ainoastaan se, että kristitty Jumalan Hengen vaikutuksesta uskossa kantaa hyviä töitä, kuten oksa, kun se viinipuussa pysyy, kantaa hedelmiä,...
...vaan korkein, jaloin ja paras hedelmä on se, josta Herramme kohta alempana näin puhuu:
Koska minä maasta nostetaan ylös, niin minä vedän kaikki minun tyköni. Se on: minun kauttani, minun uhrini kautta, minun ylentämiseni kautta ristin päälle ja kuolemani kautta, tulevat ihmiset minun tyköni, ja siten Isän tykö ja ijankaikkiseen elämään.
Jotka omilla töillänsä tahtovat tulla taivaaseen, ne vetävät Kristuksen tänne alas tykönsä; jonka kuitenkin pitää olla päin vastoin.
Kristuksen pitää vetämän meitä, muutoin olemme hukassa; sillä Hän yksinänsä on se, joka on hävittänyt perkeleen valtakunnan, maksanut syntimme ja vetänyt meitä maailmasta ja kuolemasta luoksensa ja elämään, ei meidän kärsimisemme eikä töittemme kautta, vaan oman kärsimisensä kautta.
Kuinka pitää tämä nyt yhtä Johannes Kastajan saarnan kanssa, sekä sen saarnan kanssa, jonka Kristus, Joh. 12 luk., pitää kärsimisestänsä, jossa hän sanoo näin:
Aika on tullut, että ihmisen Poika pitää kirkastettaman. Totisesti totisesti sanon minä teille: ellei maahan pudonnut nisun jyvä kuole, niin se jää yksinänsä, mutta jos se kuolee, niin se tuo paljon hedelmätä. Tahtoohan Hän näillä sanoilla sanoa, että Hänen kärsimisensä on kantava paljon hedelmätä.
Mutta tämä hedelmä ei ole ainoastaan se, että kristitty Jumalan Hengen vaikutuksesta uskossa kantaa hyviä töitä, kuten oksa, kun se viinipuussa pysyy, kantaa hedelmiä,...
...vaan korkein, jaloin ja paras hedelmä on se, josta Herramme kohta alempana näin puhuu:
Koska minä maasta nostetaan ylös, niin minä vedän kaikki minun tyköni. Se on: minun kauttani, minun uhrini kautta, minun ylentämiseni kautta ristin päälle ja kuolemani kautta, tulevat ihmiset minun tyköni, ja siten Isän tykö ja ijankaikkiseen elämään.
Jotka omilla töillänsä tahtovat tulla taivaaseen, ne vetävät Kristuksen tänne alas tykönsä; jonka kuitenkin pitää olla päin vastoin.
Kristuksen pitää vetämän meitä, muutoin olemme hukassa; sillä Hän yksinänsä on se, joka on hävittänyt perkeleen valtakunnan, maksanut syntimme ja vetänyt meitä maailmasta ja kuolemasta luoksensa ja elämään, ei meidän kärsimisemme eikä töittemme kautta, vaan oman kärsimisensä kautta.
Jeesus Kristus: Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.Kristuksen pitää vetämän meitä, muutoin olemme hukassa; sillä Hän yksinänsä on se, joka on hävittänyt perkeleen valtakunnan, maksanut syntimme ja vetänyt meitä maailmasta ja kuolemasta luoksensa ja elämään, ei meidän kärsimisemme eikä töittemme kautta, vaan oman kärsimisensä kautta. Lainaus
Jumalan suuresta armosta, tämän kokeneena sanon: Kiitos Jeesus! Hallelujaa! - Mökinpoika
>>>2. Tätä sanaa ei voida ymmärtää sakramentillisesta parannuksesta, so. siitä rippi- ja sovitustoimesta, jonka papit virkansa mukaisesti suorittavat. >>>
Luther on siis pönttöuskoa vastaan. - Pjotr Vala
Mökinpoika kirjoitti:
>>>2. Tätä sanaa ei voida ymmärtää sakramentillisesta parannuksesta, so. siitä rippi- ja sovitustoimesta, jonka papit virkansa mukaisesti suorittavat. >>>
Luther on siis pönttöuskoa vastaan.Mehän tarvitsemme, (jos tarvitsemme) nämä Jumalan armoa välittävät näkyvät armovälineen HEIKOKSI käyneen USKOMME VAHVISUKSEKSI.
Päin vastoin siis mitä lapista opetetaan, että ripittäytyminen olisi mukamas uskon hedelmää.
Näinhän asia ei ole.
Sellainen riittäytyminen joka mielletään uskosta vuotavaksi hedelmäksi, on omanvanhurskauden, eli USKON PUUTOKSEN hedelmää.
Uskon hedelmät kun ovat rakkauden kautta tulevia hyviä töitä lähimmäisille, ja Jumalan kiitosta ja ylistystä.
Omavanhurskaudesta ei nouse jokapäiväistä Jumalan kiitosta ja ylistystä. Sen hengen uhrin tuntee kiittämättömyydestä, häpeästä, syyllisyydestä, itsehalveksunnasta, itsesäälistä sekä mykkähengestä.
Omavanhurskauden hedelmä on sellaista voimatonta masennuksen täyteistä narinaa; "kun en pysty parempaan, kun en pysty parempaan", ja lisäksi kateuden perkeleestä nousevaa Kristuksessa vanhurskaiden tuomitsemista, - armovarkaina.
Kova varasjahti nykyisin päällä es.lest. seurakunnassa.
Tätä toteutetaan myöskin vääristelämällä Kestadiusta. Hänen saarnoistaan valitaan (omavanhurskauden hengessä olevien saarnaajien toimesta), sellaisia saarnoja joita hän on pitänyt aikansa kääntymättömille, uskosta vielä osattomille ihmisille.
Näin ovelasti Lestadiuskin on valjastettu iisaksonilaisten reen eteen. Nämä kuulijat jotka eivät tunne Jumalan sanaa, vaan kuuntelevat saarnoja ainoastaan nuotin perusteella, huutavat aamenta päälle. Näin siitä huolimatta vaikka voivat itsekin todella pahoin sisäisesti. - varbiina
^^muuttolintu^^ kirjoitti:
Kristuksen pitää vetämän meitä, muutoin olemme hukassa; sillä Hän yksinänsä on se, joka on hävittänyt perkeleen valtakunnan, maksanut syntimme ja vetänyt meitä maailmasta ja kuolemasta luoksensa ja elämään, ei meidän kärsimisemme eikä töittemme kautta, vaan oman kärsimisensä kautta. Lainaus
Jumalan suuresta armosta, tämän kokeneena sanon: Kiitos Jeesus! Hallelujaa!Yhdyn jälleen teitin,molempien ymmärrykseen!Rakkautta,Voimaa Kristuksessa rukoilee varpunen itselleen ja teille!
- Johan tuli liivaa
Pjotr Vala kirjoitti:
Mehän tarvitsemme, (jos tarvitsemme) nämä Jumalan armoa välittävät näkyvät armovälineen HEIKOKSI käyneen USKOMME VAHVISUKSEKSI.
Päin vastoin siis mitä lapista opetetaan, että ripittäytyminen olisi mukamas uskon hedelmää.
Näinhän asia ei ole.
Sellainen riittäytyminen joka mielletään uskosta vuotavaksi hedelmäksi, on omanvanhurskauden, eli USKON PUUTOKSEN hedelmää.
Uskon hedelmät kun ovat rakkauden kautta tulevia hyviä töitä lähimmäisille, ja Jumalan kiitosta ja ylistystä.
Omavanhurskaudesta ei nouse jokapäiväistä Jumalan kiitosta ja ylistystä. Sen hengen uhrin tuntee kiittämättömyydestä, häpeästä, syyllisyydestä, itsehalveksunnasta, itsesäälistä sekä mykkähengestä.
Omavanhurskauden hedelmä on sellaista voimatonta masennuksen täyteistä narinaa; "kun en pysty parempaan, kun en pysty parempaan", ja lisäksi kateuden perkeleestä nousevaa Kristuksessa vanhurskaiden tuomitsemista, - armovarkaina.
Tätä toteutetaan myöskin vääristelämällä Kestadiusta. Hänen saarnoistaan valitaan (omavanhurskauden hengessä olevien saarnaajien toimesta), sellaisia saarnoja joita hän on pitänyt aikansa kääntymättömille, uskosta vielä osattomille ihmisille.
Näin ovelasti Lestadiuskin on valjastettu iisaksonilaisten reen eteen. Nämä kuulijat jotka eivät tunne Jumalan sanaa, vaan kuuntelevat saarnoja ainoastaan nuotin perusteella, huutavat aamenta päälle. Näin siitä huolimatta vaikka voivat itsekin todella pahoin sisäisesti.Taitaa olla itse Halleluja naapurin koneella.
Mutta en uskonut näin pimeäksi kuitenkaan. - Saara
Pjotr Vala kirjoitti:
Mehän tarvitsemme, (jos tarvitsemme) nämä Jumalan armoa välittävät näkyvät armovälineen HEIKOKSI käyneen USKOMME VAHVISUKSEKSI.
Näinhän asia ei ole.
Näin ovelasti Lestadiuskin on valjastettu iisaksonilaisten reen eteen. Nämä kuulijat jotka eivät tunne Jumalan sanaa, vaan kuuntelevat saarnoja ainoastaan nuotin perusteella, huutavat aamenta päälle. Näin siitä huolimatta vaikka voivat itsekin todella pahoin sisäisesti.Aina sinä saat nauramaan: tuo mykkähenki!!! Mutta silloin eivät kyllä mykkiä ole kun meitä muka armonvarkaita tuomitsevat. Huvitti tuokin: kuuntelevat saarnoja vain nuotin perusteella: niin järkyttävää ja uskomatonta kuin se onkin, niin se on täyttä totta!! Sitä joukkoa olisi hyvin helppo huijata puhumalla puutaheinää vain oikealla nuotilla, ja niinhän tapahtuukin koko ajan!
p.s. kirjoitin rukousvastauksesta toiseen ketjuun! - Saara
Johan tuli liivaa kirjoitti:
Taitaa olla itse Halleluja naapurin koneella.
Mutta en uskonut näin pimeäksi kuitenkaan.Taisi käydä kohti sydäntä! Milloin sulle oikeasti armo alkaa kelvata?
- tsoo....
Ei vieläkään anaBABtistit vaan anaBAPtistit...
Ja huomaa myös, että Pietari ei vastaa kysymykseen "Mitä meidän pitää tekemän" että "Ottakoon kukin teistä kasteen..." vaan hän sanoo: "Tehkää parannus ja jne..."- Pjotr Vala
Ja heti parannuksen kehoituksen perään Pietari vastaa TYHJENTÄVÄSTI tähän kysymykseen mitä parannus tarkoittaa.
Koska et ymmärrä Raamattua, niin älä pyri myöskään turhentamaan Jumalan sanaa omalla pupullasi. - tsoo....
Pjotr Vala kirjoitti:
Ja heti parannuksen kehoituksen perään Pietari vastaa TYHJENTÄVÄSTI tähän kysymykseen mitä parannus tarkoittaa.
Koska et ymmärrä Raamattua, niin älä pyri myöskään turhentamaan Jumalan sanaa omalla pupullasi.Kun Vapahtaja sanoo: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt." niin tästä voimme päätellä, että minä olen järkevä ja viisas, koska en - sinun mukaasi - ymmärrä Raamattua ja sinä olet lapsenmielinen, koska - oman käsityksesi mukaan - ymmärrät, etkä kirjoita puppua.
Että selittelepä sinä vaan edelleen, ei paljoa häiritse minua, tuskin muitakaan. Mutta kirjoita jatkossa se baptisti oikein. Siis BAPtisti. - Pjotr Vala
tsoo.... kirjoitti:
Kun Vapahtaja sanoo: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt." niin tästä voimme päätellä, että minä olen järkevä ja viisas, koska en - sinun mukaasi - ymmärrä Raamattua ja sinä olet lapsenmielinen, koska - oman käsityksesi mukaan - ymmärrät, etkä kirjoita puppua.
Että selittelepä sinä vaan edelleen, ei paljoa häiritse minua, tuskin muitakaan. Mutta kirjoita jatkossa se baptisti oikein. Siis BAPtisti.Kovasti näkyy armoitetut sinua häiritsevän.
- samaa levyä, ajattelematta
Pjotr Vala kirjoitti:
Koska et ymmärrä Raamattua, niin älä pyri myöskään turhentamaan Jumalan sanaa omalla pupullasi.ollenkaan, mitä Pietari sanoo!
"Tehkää parannus..."
Miten se vauva voi tehdä parannuksen, kun se ei ymmärrä hönkäsen pöläystä koko saarnasta???
Tuossahan Pietari kehoittaa noita kuulijoita te-
kemään parannus. Eiväthän he voi tehdä parannusta
lastensa puolesta!!!!!
Pietari ei tuossa viittaa sanallakaan siihen, että
pitäisi hakea vauvat kastettavaksi!
Parannuksen teko ei ole samaa kuin kaste!
Kaste kuuluu vain niille, jotka tekivät parannuksen:
Ap 2:41
tettiin."
Sanotaanko Valan Raamatussa, että:
"Kaikki vauvat kastettiin."?????? - Pjotr Vala
samaa levyä, ajattelematta kirjoitti:
ollenkaan, mitä Pietari sanoo!
"Tehkää parannus..."
Miten se vauva voi tehdä parannuksen, kun se ei ymmärrä hönkäsen pöläystä koko saarnasta???
lastensa puolesta!!!!!
tettiin."
"Kaikki vauvat kastettiin."??????Kummankin parannus tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen täydellisen vanhurskauden päällepukemista.
Pjotr puhuu aina samaa siksi, koska Jumalan sana pysyy aina paikallaan, kuin pohjantähti yätaivaalla. Jumalan sana on juuri niin kuin se Raamattuun kirjoitettuna on, monet ihmiset tulkitsevat Jumalan sanaa jopa niin väärin, että sana koituu lopulta omaksi kadotukseksi, EPÄUSKON ITSEPETOKSEN JA VALHEESSA ELÄMISEN VUOKSI.. - sanat, kun Hän
Pjotr Vala kirjoitti:
Kummankin parannus tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen täydellisen vanhurskauden päällepukemista.
Pjotr puhuu aina samaa siksi, koska Jumalan sana pysyy aina paikallaan, kuin pohjantähti yätaivaalla. Jumalan sana on juuri niin kuin se Raamattuun kirjoitettuna on, monet ihmiset tulkitsevat Jumalan sanaa jopa niin väärin, että sana koituu lopulta omaksi kadotukseksi, EPÄUSKON ITSEPETOKSEN JA VALHEESSA ELÄMISEN VUOKSI..siunaa (HUOM SIUNAA, ei kasta) lapsia:
"Senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Ei Jeesus erehtyi, kun ei käskenyt noita lapsia
tekemään parannusta, eikä kastanut heitä!!!!
Matt 18:4
"Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi,
se on suurin taivasten valtakunnassa." - Pjotr Vala
sanat, kun Hän kirjoitti:
siunaa (HUOM SIUNAA, ei kasta) lapsia:
"Senkaltaisten on taivasten valtakunta."
Ei Jeesus erehtyi, kun ei käskenyt noita lapsia
tekemään parannusta, eikä kastanut heitä!!!!
Matt 18:4
"Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi,
se on suurin taivasten valtakunnassa."Eihän Jeesus ketään kasta! Etkö todellakaan ole koskaan lukenut Raamattua, kun tuollaisia kirjoittelet Jeesuksesta?? En olisi sinua noin tyhmäksi sentään uskonut. Kristitythän kastetaan nimenomaan Jeesukseen, eikä toisinpäin. Rukoile että Jeesus pelastaisi sinut tuosta hereesiasta.
- tietämätön Raamatun
Pjotr Vala kirjoitti:
Eihän Jeesus ketään kasta! Etkö todellakaan ole koskaan lukenut Raamattua, kun tuollaisia kirjoittelet Jeesuksesta?? En olisi sinua noin tyhmäksi sentään uskonut. Kristitythän kastetaan nimenomaan Jeesukseen, eikä toisinpäin. Rukoile että Jeesus pelastaisi sinut tuosta hereesiasta.
sanomasta ja yrität esiintyä opettajana???
JEESUS KASTOI!!!!
Joh 3:22
"Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean
maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan, JA
KASTOI."
Tuon jälkeen Jeesuksen opetuslapset kastoivat enemmän, kuin mitä Johannes Kastaja,
Joh 4:1.
Mutta eivät hekään kastaneet vauvoja!!!!
Kukahan se tässä on tyhmä???? - Pjotr Vala
Pjotr Vala kirjoitti:
Eihän Jeesus ketään kasta! Etkö todellakaan ole koskaan lukenut Raamattua, kun tuollaisia kirjoittelet Jeesuksesta?? En olisi sinua noin tyhmäksi sentään uskonut. Kristitythän kastetaan nimenomaan Jeesukseen, eikä toisinpäin. Rukoile että Jeesus pelastaisi sinut tuosta hereesiasta.
Minä en tarvitse avauksiini valehtelijoita arvioimaan itseäni. Kiitos tarjouksestasi, mutta Jeesuksen tarjous voitti, - hyvästi!
- myöntää itselleen,
Pjotr Vala kirjoitti:
Minä en tarvitse avauksiini valehtelijoita arvioimaan itseäni. Kiitos tarjouksestasi, mutta Jeesuksen tarjous voitti, - hyvästi!
että ei tunne Raamattua? Onko Raamatun siteeraaminen valehtelua? Minun mielestäni sinä syyllistyt valehtelemiseen tai ainakin Sanan väärentämiseen, kun muutat Jumalan Sanaa omien olettamustesi mukaan! Eihän sinulle kelpaa edes Jeesuksen tarjous, sillä ei Hänkään kastanut vauvoja, vaan ainoastaan siunasi heitä. "Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta." Ilman mitään kastetta!!!!! Miksi tämä ei kelpaa teille?
- Pjotr Vala
Pjotr Vala kirjoitti:
Kysymykseni on esitetty sivuamme useita kuukausia häiriköineelle anabaptistille. Onko vaikea ymmärtää, ettei mielipiteesi kiinnosta yhtään tällä palstalla? Sinulla on sairas oikeassa olemisen tarve, ja olet täällä ainoastaan tyydyttämässä sairasta himoasi häiritsemällä muiden keskusteluja. Ja sen tähden jääräpäisen härikön on nyt syytä koota kimpsunsa ja kampsunsa, ellei keskustelun arvoista asiaa ala tulemaan. Näkemiin kiitos ja hyvää matkaa iankaikkisuuteen.
- kiinnosta lainkaan
Pjotr Vala kirjoitti:
Kysymykseni on esitetty sivuamme useita kuukausia häiriköineelle anabaptistille. Onko vaikea ymmärtää, ettei mielipiteesi kiinnosta yhtään tällä palstalla? Sinulla on sairas oikeassa olemisen tarve, ja olet täällä ainoastaan tyydyttämässä sairasta himoasi häiritsemällä muiden keskusteluja. Ja sen tähden jääräpäisen härikön on nyt syytä koota kimpsunsa ja kampsunsa, ellei keskustelun arvoista asiaa ala tulemaan. Näkemiin kiitos ja hyvää matkaa iankaikkisuuteen.
tutkia Raamattua, ja löytää sieltä totuus raama- tullisesta kasteesta! Kelaat noita harhaoppisia käsityksiä vauvakasteesta, joille ei löydy Raamatussa minkäänlaista pohjaa. Ne ovat katolisen kirkon keksimiä harhoja. Ilmeisesti raamatullinen kastetotuus kiinnostaa tällä palstalla olijoita, koska lukijoita on niin paljon, mutta sentähden sinulla on varmaan hätä! Ei uskovien kaste-totuus poistu Raamatusta sillä, että sinä haukut sitä häiriköksi tai anabaptis- miksi! Sinulla on ilmeisesti samanlainen murhanhenki, kuin mitä oli Martti Lutherilla, joka suositteli anabaptistien surmaamista. Vai miksi hermostut?
samaa levyä, ajattelematta kirjoitti:
ollenkaan, mitä Pietari sanoo!
"Tehkää parannus..."
lastensa puolesta!!!!!
tettiin."
"Kaikki vauvat kastettiin."??????Kun nyt jatkatte tuota hedelmätöntä jankkaamistanne (tarkoitan teitä molempia) mikä ei johda mihinkään kun samat argumentit vaan pyörivät keskustelussa, VOISITTEKO EDES KÄYTTÄYTYÄ IHMISIKSI JA PIDÄTTYÄ NIMITTELEMÄSTÄ? Nimittely on mielestäni tavattoman vastenmielistä ja rumaa.
- Oikein vastasit
Pjotr Vala kirjoitti:
Ei minua eikä ketään muitakaan, meillä on puhdas Kristuksen oppi olemme Jumalan lapset ja taivaan perilliset. Jos sinulle tulee joskus kysymys siitä kuinka pääsisit taivaaseen, niin tule sitten kysymään, mutta siihen asti pysy poissa täältä väärine opetuksinesi. Kiitos jo etukäteen! :-)
- kiusaamista ei sallita muua...
Eslest kirjoitti:
Kun nyt jatkatte tuota hedelmätöntä jankkaamistanne (tarkoitan teitä molempia) mikä ei johda mihinkään kun samat argumentit vaan pyörivät keskustelussa, VOISITTEKO EDES KÄYTTÄYTYÄ IHMISIKSI JA PIDÄTTYÄ NIMITTELEMÄSTÄ? Nimittely on mielestäni tavattoman vastenmielistä ja rumaa.
yhteiskunnassamme. Saman pitäisi koskea internetin keskustelupalstoja.
kiusaamista ei sallita muua... kirjoitti:
yhteiskunnassamme. Saman pitäisi koskea internetin keskustelupalstoja.
Ihminen jolla on meitä koskettavasta asiasta eri mielipide, ei ole häirikkö siksi että hän esittää mielipiteensä ja puolustaa sitä. Eikä hänestä tule häirikköä vaikka mielipide olisi miten kristinoppia koskevien käsitystesi vastainen.
- paineensietokykyä, ja
Eslest kirjoitti:
Ihminen jolla on meitä koskettavasta asiasta eri mielipide, ei ole häirikkö siksi että hän esittää mielipiteensä ja puolustaa sitä. Eikä hänestä tule häirikköä vaikka mielipide olisi miten kristinoppia koskevien käsitystesi vastainen.
kristillistä mieltä,kun leimma kaikki toisinajattelijat häiriköiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345868Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4982631JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t152283Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291633En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171169Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai261019- 161018
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul291015Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http71014Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4957