Mokkula on huijausta

Vihainen asiakas

Jos Elisalla olisi yhtään moraalia, niin se lopettaisi mokkuloiden ja nettitikkujen kauppaamisen kokonaan. Sama pätee tietysti muihinkin operaattoreihin. Mutta yrityksistä ei ole koskaan löytynyt moraalia, koska ideahan on liiketoiminnassa siinä, että rahaa on tehtävä vaikka paskaa myymällä. Monelta sekin onnistuu aivan loistavasti.

Mokkula on pahin huijaus, mitä tietoliikennealalla on koskaan koettu. Mokkula normaalistikin toimiessaan hidas, koska vasteaika on mokkulalla paljon pidempi kuin muilla systeemeillä.
Mokkula toimii useimmiten melkein normaalisti, mutta minulla on todella harvassa ne päivät, ettei jotain häiriötä tai ongelmaa ole. Tällä hetkellä mokkula jumittaa melkein koko ajan. Asioita ei pysty hoitamaan tehokkaasti.

12

1739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      Ihan toimiva systeemi mobiilikaista on käytetään sitä sitten mokkulalla tai kännykällä. Ongelma on siinä että käyttäjät odottavat liikaa eivätkä ymmärrä tuon tekniikan rajoituksia, tuossa osaltaan vaikuttaa kyllä operaattoreiden luoma mielikuva eli siltäosin voidaan ehkä puhua pahimmillaan lievästä huijauksesta.

      Kun ymmärtää nuo rajoitukset niin ihan käyttökelpoinen systeemi, itselläni ollut tuo käytössä jo ennen 3G aikaa EDGE yhteydellä eikä valittamista. Mutta tiedostan että tuon toimintavarmuus ei ole yhtähyvä kuin kiinteällä yhteydellä, samoin kuin tiedän että vasteaika on pidempi ja se rajoittaa käyttöä joiltain osin.

      Miksi ihmisten on niin vaikea ottaa selvää asioista ennenkuin hankkivat jotain, mokkuloiden rajoitukset on _hyvin helppo_ selvittää ennen liittymän hankkimista jotta voi miettiä että soveltuuko se omiin tarpeisiin. Kannattaa katsoa peiliin ennen valittamista jos ei viitsi ottaa asioista selvää. Ja operaattorin mahdollisesti antamista harhaanjohtavista tiedoista kannattaa valittaa kuluttajasuojaviranomaisille, ei täällä.

      • tietoa

        "..on _hyvin helppo_ selvittää ennen " No, tuota mistähän sitä selkokielistä tietoa saisi: Elisan sivut ovat ainakin sekopäisiä ja eihän sen intresseissä tietenkään ole kertoa, että AINA ei ole käytössä parasta nopeutta ym. Elisan myyyjät ja asiakastuki kyllä kertovat kaikkea, jos OSAA KYSYÄ 2) lyhytkurssi tietoliikenteestä??? GRPS, EDGE, laajakaista, mobiililaajakaista Mbkbit, mitä se yksikkö tarkoittaa?? Olisiko tällaista jossain, tuskinpa. 3) heh, nauratti juuri tänään, kun Elisan sivulla oli (visuaalisesti hirveä) systeemi, jossa sai valita paikkakunnan, osoitteen ja kysyä "kuuluvuutta". Ihan hyvä palvelu, MUTTA itse olen hankkinut mobiililaajakaistan JUURI sen takia, että liikun kymmenillä paikkakunnilla, kaupungeissa, syrjäkylillä jne... (ei ulkomailla). Heh. liikkuva mobiili liikkuvalle globaalille ihmiselle. En meinannut edes saada Elisalta sopimusta tehtyä, kun siellä itkettiin, että en antanut VAKITUISTA osoitetta, vaaan RINNAKKAISEN osoitteen kesäasunnolle. Se on monen muunkin organisaation vaikea ymmärtää, että joku asuu joskus kahdessakin paikassa. "oppikirja tarpeen"


    • isam44

      Puhu vaan omasta puolestasi.
      Kohta vuoden ollu käytössä, ongelmat aikalailla harvassa.

    • ...........

      Elisan mobiili viime kesästä lähtien, eipä ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

    • suurimmat

      voitot tehdään. Muutenhan tämä maailma hukkuisi siihen itseensä.

    • nomen

      Kyllä sinä itse olet suurempi huijari kuin operaattori jota syyttelet. Voit puhua vain omista kokemuksistasi, et yleistää niitä kaikkia koskeviksi. Minulla on mokkula toiminut ihan niinkuin luvattiinkin. On huomattava, että sopimuksissa puhutaan enimmäisnopeuksista, ei jatkuvasta nopeudesta. On totta, että mokkuloiden paikkakohtaisessa toimivuudessa on eroja liittyen eri operaattoreiden verkkoihin tai paikalliseen ja hetkelliseen verkon kuormitukseen. Mutta samat ongelmat ovat myös kiinteissä verkoissa. Mutta yleisesti ottaen mokkulat toimivat ihan hyvin ja toimivuus paranee sitä mukaa, kun operaattorit kehittävät verkkojaan.

    • kahta kokeillut

      Eli Elisalta ja dna. Kerroin "tarpeestani" eli haluan nähdä Netti-Tv liittymälläni. Ei todellakaan näy kun pätkien. Elisan laajakaista on nostanut hintaansa nopeus on samana...Yksi yksityis asiakas ei ole palvelun väärti. Uskon silti että Mokkula vielä toimii, kun vertaa siihen millaisia olivat alkuaikojen matkapuhelimet...

      • tuossa...

        "Kerroin "tarpeestani" eli haluan nähdä Netti-Tv liittymälläni. " Tuossa tapauksessa myyjä on mokannut, tuohon käyttöön ei olisi pitänyt myydä mitään mokkulaliittymää koska tuo ei toimi kunnolla mobiilikaistalla, tieto jonka olisit saanut selvitettyä hyvin helposti jo ennenkuin menet edes liikkeeseen hakemaan mokkulaa. Mobiilikaista ei sovellu kaikkeen käyttöön koska sen vasteaika on liian pitkä joihinkin käyttötarkoituksiin ja lisäksi nopeus vaihtelee lyhyellä aikajaksolla liikaa. Kun tuon tekniikasta johtuvan rajoituksen ymmärtää ja huomioi eikä edes yritä tehdä niitä (harvoja) asioita joita tuo rajoittaa niin mokkula on ihan käyttökelpoinen.


      • nomen
        tuossa... kirjoitti:

        "Kerroin "tarpeestani" eli haluan nähdä Netti-Tv liittymälläni. " Tuossa tapauksessa myyjä on mokannut, tuohon käyttöön ei olisi pitänyt myydä mitään mokkulaliittymää koska tuo ei toimi kunnolla mobiilikaistalla, tieto jonka olisit saanut selvitettyä hyvin helposti jo ennenkuin menet edes liikkeeseen hakemaan mokkulaa. Mobiilikaista ei sovellu kaikkeen käyttöön koska sen vasteaika on liian pitkä joihinkin käyttötarkoituksiin ja lisäksi nopeus vaihtelee lyhyellä aikajaksolla liikaa. Kun tuon tekniikasta johtuvan rajoituksen ymmärtää ja huomioi eikä edes yritä tehdä niitä (harvoja) asioita joita tuo rajoittaa niin mokkula on ihan käyttökelpoinen.

        Kyllä Netti-TVkin voi näkyä mokkulalla, jos yhteysnopeus on riittävä. Itselläni toimii ainakin ihan hyvin kun olen 3G 2100 alueella. Sama pätee varmasti monilla keskustaajamien alueella käytettävillä tietokoneilla.


      • mutta...
        nomen kirjoitti:

        Kyllä Netti-TVkin voi näkyä mokkulalla, jos yhteysnopeus on riittävä. Itselläni toimii ainakin ihan hyvin kun olen 3G 2100 alueella. Sama pätee varmasti monilla keskustaajamien alueella käytettävillä tietokoneilla.

        Pääsääntöisesti ei toimi ainakaan kunnolla jos toimii ollenkaan, eli jos asiakas kertoo netti-TV:n yhdeksi käyttötarpeeksi niin myyjän pitäisi varoittaa että toiminta on hyvin epävarmaa ja paikasta riippuvaista. Edes keskustaajamissa tuon toimivuus ei ole yleensä kovin kehuttava tukiasemien ruuhkaisuuden takia, itseasiassa vähän syrjemmällä tuo toimii monesti vähän paremmin kun tukiasemien kuormitus on pienempää suhteessa kapasiteettiin. Datasiirrossa saan monesti "laitakaupungilla" huomattavasti paremman keskimääräisen siirtonopeuden kuin keskustassa juuri tuon tukiasemien ruuhkaisuuden takia, huomaa että samaa verkkoa käyttävät myös kännykät joten verkon kuorma eri alueilla vaihtelee reilusti myös eri vuorokaudenaikoina.


    • mokkulahan

      lopetti sulavan toimintansa keväällä 2008 voimakkaan mainoskampanjan seurauksena - liian monta liittymää verkon kapasiteettiin nähden. Itse olen käyttänyt DNA:n mokkulaa 2008 kesäkuusta lähtien ja on toiminut paremmin kuin odotinkaan. Tämä pääkaupunkialueella.

    • mokkul ala

      elisan edustaja sanoi että älä lataa tiedostoja tai katso videoita niin mokkula toimii normaalisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe