Vielä ilman diagnoosia

Tunsin ahdistuneisuutta ja rupesin valvomaan se muuttui säännölliseksi. Tarvitsin lopulta vain 4-5 tunnin yöunet olin itkuinen ja yritin ryhdistäytyä mutta en kyennyt. Hoidin suhteellisen hyvin asiani mutta sitten tuli vielä nettiriippuvuus kaikkine muotoineen.Mieheni hoiti kodin ja lapset luullen että minulla on vain joku "kausi" osasin uskottavasti kertoa uuden minäni löytymisestä. Ja seksielämäni hänen kanssaan hyvin riehakasta. Kai hän olikin tyytyväinen. Liityin ihan minne vaan tätä jatkui puoli vuotta välillä torkahdin päivällä ja taas vauhtiin. Loppurysäys oli eräs seksipalsta jonne videoin itseni. Olin välillä ihan loppu totaalisesti haluan myös sanoa että olen myös kotiäiti eli en ymmärrä käytöstäni. Yörytmini olen sekoittanut täysin. Kävin toissapäivänä ihan nyt alkuun tavallisella lääkärillä joka antoi lähetteen psykiatrian klinikalle. Lääkkeeksi sain Cipramil10mg sekä Diapam10mg kolemesti sekä yöksi Tenox20mg nyt olen nukkunut jo 2 yötä ja päivisinkin nukun lisäksi, tuntuu kuin olisi vuosisadan väsymys. Sekä kaikki se mitä olen tehnyt tuntuu painajaiselta. Ihan kuin joku olisi ottanut minut "valtaansa" nyt vasta pari päivää levänneenä en voi ymmärtää käytöstäni ollenkaan. Sain ohjeksi jos en ala nukkumaan otan uudestaan yhteyttä mutta onneksi nukun nyt yöllä jo 8 tuntia muuta se kauhea väsymys ja krapula. Alkoholia en käytä eli olen tehnyt moralitonta selvinpäin.
4714
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Cipramil on masennuslääke, jonka sivuoireena aiheuttaa häiriöitä seksielämässä. Yksi keskeinen oire on orgasmin viivästyminen, tai se voi jäädä pois. Tämän seurauksena ja muutenkin voi kiinnostus seksiin vähentyä.

Mutta. Seksiriippuvaisilla tällaiset SSRI-lääkkeet voivat joskus pahentaa seksiriippuvuutta, kun voi olla pitkiä aikoja erittäin kiihottunut laukeamatta kuitenkaan orgasmiin.

Eli tällaisia muutoksia seksielämään voi tulla. On hyvä kertoa ongelmista suoraan psykiatrille, jos ne vaivaavat, niin psykiatri voi sovitella lääkitystä sen mukaan.

Äänestä
  • Mitä jollain orgasmin viivästymisellä on merkitystä, kun on kyse mielenterveydestä?

    Äänestä

kärin määräämistä lääkkeistä, nukut paremmin ja alat tajuta tekemiesi juttujen "väryyden", näyttää siltä että olet toipumassa, mutta se miksi tunsit alunperin ahdistusta, tulisi selvittää. Mene jonkin ajan kuluttua uudelleen lääkärille ja pyydä lähete mielenterveystoimistoon psykiatrille, tarvitset pitkiä keskusteluja hänen kanssaan (pitkäkestoinen terapia)ja uskon että asiasi selviävät ilman bipo-diagnoosia, olet vain uuvuttanut itsesi perhettä hoitaessa ja ottanut liikaa paineita yksin kaikesta. Puolisosi pitää tulla keskusteluihin mukaan ainakin välillä. Uskon hyvin vakaasti että löydät tasapainon kun selvitetään ahdistuneisuutesi perimmäinen syy.Älä ota paineita niistä tekemistäsi seksijutuista, seksielämäsi tasapainoittuu ja selviää itsestään ajan kanssa. Hyvää kevättä ja mukavia yöunia!

Äänestä

ja tuota erehtymistä on vaikea itsessään hyväksyä. Hienoa, että kerroit tämän ahdistuksesi tänne, sillä meitä voi olla muitakin, jotka olemme olleet samassa kierteessä ja selviytyneet siitä. Ilman muuta ammattiauttaja esm. seksologi pääsee tilanteestasi nopeimmin selville ja pystyy auttamaan sinua. Samoin psykiatri, jonka vastaanotolle olet menossa. Hyvä, hyvä! Sinulla on kunnon mies, joka varmaan myöhemmässä vaiheessa, kun olet itse selvemmillä vesillä, pystyy auttamaan sinua parhaiten. Jaksoit melko pitkään tuota fantasiaelämääsi, kunnes väsähdit. Nyt olet käynyt lääkärillä ja saanut melko raskaan lääkityksen (mielipiteeni). Toivottavasti kaikki on myös lääkityksen kanssa väliaikaista, sillä oma perheesi tarvitsee sinunkin panostasi, varsinkin lapset. Tällaiset asiat voivat tulla myöhemminkin esteeksi sille, että et osaa olla onnellinen omassa elämässäsi. Siksi on tärkeää, että hoidatat tämän erheesi mielestäsi pois, että tunnet olevasi siitä vapaa. Esm. Kirkon Perheasiain neuvottelukeskuksessa on ihmisiä, jotka osaavat ja haluavat auttaa, mikäli lääkäri ei yksin sitä riitä hoitamaan. Kaikkea hyvää sinulle, sinä erehtyväinen nainen ja onnellista Äitienpäivää!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Potilas 45789 kirjoitti:

Tunsin ahdistuneisuutta ja rupesin valvomaan se muuttui säännölliseksi. Tarvitsin lopulta vain 4-5 tunnin yöunet olin itkuinen ja yritin ryhdistäytyä mutta en kyennyt. Hoidin suhteellisen hyvin asiani mutta sitten tuli vielä nettiriippuvuus kaikkine muotoineen.Mieheni hoiti kodin ja lapset luullen että minulla on vain joku "kausi" osasin uskottavasti kertoa uuden minäni löytymisestä. Ja seksielämäni hänen kanssaan hyvin riehakasta. Kai hän olikin tyytyväinen. Liityin ihan minne vaan tätä jatkui puoli vuotta välillä torkahdin päivällä ja taas vauhtiin. Loppurysäys oli eräs seksipalsta jonne videoin itseni. Olin välillä ihan loppu totaalisesti haluan myös sanoa että olen myös kotiäiti eli en ymmärrä käytöstäni. Yörytmini olen sekoittanut täysin. Kävin toissapäivänä ihan nyt alkuun tavallisella lääkärillä joka antoi lähetteen psykiatrian klinikalle. Lääkkeeksi sain Cipramil10mg sekä Diapam10mg kolemesti sekä yöksi Tenox20mg nyt olen nukkunut jo 2 yötä ja päivisinkin nukun lisäksi, tuntuu kuin olisi vuosisadan väsymys. Sekä kaikki se mitä olen tehnyt tuntuu painajaiselta. Ihan kuin joku olisi ottanut minut "valtaansa" nyt vasta pari päivää levänneenä en voi ymmärtää käytöstäni ollenkaan. Sain ohjeksi jos en ala nukkumaan otan uudestaan yhteyttä mutta onneksi nukun nyt yöllä jo 8 tuntia muuta se kauhea väsymys ja krapula. Alkoholia en käytä eli olen tehnyt moralitonta selvinpäin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu