Aika outoa

Gundel

Tuntuu aika oudolta toi JYPin pelin jatkuva morkkaaminen keskustelupalstoilla. Onko sen ylivoima niin hapanta tyhmimmille niistä, joiden fanittamat joukkueet on yleensä kärjessä ja nyt tippui jo ensi askelmilla?

Onks esimerkiksi huono piirre, jos joukkueella on upeet maalivahdit? Mut ei sekään riitä, Jokereiden maalivahti oli ehkä vielä parempi, mutta miten kävi? Ei sekään riitä, jos hyökkäilee ja lätkii vain hulluna kiekkoja jonnekin maalille päin, mutta unohtaa puolustaa tai harkita. JYPiläisillä pysyi kiekko, läpiajot onnistui, ja esimerkiksi Kärppiin verrattuna hoksottimet pelasi syöttötilanteissa. Ei sekään riitä, jos pelkästään puolustaa, nollilla ei voiteta. JYPillä pelasi nyt nämä kaikki alueet, ja ne jaksoi taistella loppuun asti, useinhan urheilussa se viimenen tsemppi ratkaisee. JYP pelaa kaiken päälle suhteellisen siististi, eikä tappion häämöttäessä ala hakata vastustajia, kuten esimerkiksi yksi helsinkiläisjoukkue.

Itseänikin JYP-fanina harmitti pari JYPin tuomarien puolelta kokemaa onnenkantamoista (toinen hylätyistä Kärppä-maaleista ja Kalpa-ottelun maali), mutta onneks JYP oli niin ylivoimainen, ettei jossittelua parhaasta joukkueesta kuitenkaan jäänyt. Kalpa ja Kärpätkin myönsi JYPin paremmuuden, mikä siinä nyt niin mättää?

Mikä te ootte sitä paitsi sanomaan, mikä on sitä hyvää jääkiekkoa? Minusta (ei-keskisuomalaisena JYP-fanina) ottelut oli liiankin jänniä, JYP oli taitava ja tylsyys oli kaukana. Ei se Kärppien kiekkoilu minun silmiini kovin kauniilta näyttänyt. Mutta itsellenikin myönsin esim. TPS-voiton jälkeen, että melkein aloin inhota TPS:ää silloin, kun se pani oman suosikkini koville. (Hetken kesti, hyvää jatkoa vain TPS:lle) Ehkäpä teillä on nyt kyse samasta ilmiöstä?

10

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärppä-fani

      juuri näin.
      tässäpä se asian ydin juuri on...
      hyviä maalivahteja on joka joukkueessa. jyp-kärpät finaali pelit oli jännää katseltavaa ja kuunneltavaa että välillä oli tuskan hiki päällä...
      vaikka kannustan kärppiä niin kyllä se fakta on että jyp ansaitsi voiton ja onnea heille vielä.
      jotkut kärppä fanit sekä myös jyp fanieja on joukossa jotka ei vissiin ymmärrä jääkiekon hienoutta.näille niin sanotuille"faneille" on toisille turvan aukominen sekä muu turha P***A tärkeämpää.ei aina voi voittaa...joskus vaan joku muu joukkue voittaa...ensi vuonna ehkä kalpa...sitä ei koskaan tiedä.
      mutta varmaan paras nyt rueta kannustaa suomi MM-Mestaruuteen!!!!!!!

    • aesteetikko

      "Mikä te ootte sitä paitsi sanomaan, mikä on sitä hyvää jääkiekkoa?" No kuka sitten? Maksava yleisö sen määrittää, mikä on hyvää kiekkoa. Kauneus on katsojan silmissä. Yksi juttu on peliyyli, toinen juttu on kiinnostavat persoonat. Huono suosio voi johtua tylsästä pelityylistä ja/tai tylsistä persoonista. JYP:n värikkäintä kaveria (Wallinheimo) istutettiin penkillä.

      • gundel

        oli ehkä hiukan epätarkasti sanottu. Tarkotin, että mielipiteitä siitä, mikä on hyvää kiekkoa on monia. Mun mielestä se oli fiksua ja upeeta kiekkoa, tylsää kiekkoa on sellanen, jossa hakataan vastustajia ja sählätään ilman älliä. Eli matsi voi tuntua tylsältä, jos se ei vastaa OMAA käsitystä hyvästä kiekosta. Mutta myös siitä, että ylivoimainen joukkue voi saada pelin tuntumaan tylsältä niistä, jotka ei ko. joukkuetta fanita. Wallinheimo on munkin suuri suosikki, mutta hyvä, että JYP antaa vastuuta myös Tuokkolalle. Faktahan on, ettei Sinuhe ikuisesti pelaa. Mulle riittää, että Tuokkola torjuu maalit, sä ilmeisesti vaadit siihen vielä värikkään shown päälle. Ketähän ne maksavat katsojat muuten eniten oli JYPin peleissä? Nekö, jotka sitä tylsäksi haukkuu?


      • mr_asco

        Hmm...Jalosen kärpät ei kyllä kovin paljon eroanut jypin tyylistä. Silloin varmaan mestaruus maistui ja peliki oli sitä kovaa kiekkoa ja kuria mitä Jalonen kärppiin toi? Nyt kun Jyppi voitti melkein samalla pelikirjalla niin onkin tylsää katsottavaa? Hmm....olisko aika katsoa peiliin :)


      • aesteetikko
        mr_asco kirjoitti:

        Hmm...Jalosen kärpät ei kyllä kovin paljon eroanut jypin tyylistä. Silloin varmaan mestaruus maistui ja peliki oli sitä kovaa kiekkoa ja kuria mitä Jalonen kärppiin toi? Nyt kun Jyppi voitti melkein samalla pelikirjalla niin onkin tylsää katsottavaa? Hmm....olisko aika katsoa peiliin :)

        Oli pelityyli mikä oli, niin Kärppien joukkue tuolloin vilisi tähtiä (tänä keväänä paljon vähemmän). Sinne mahtui paljon hienoja yksilösuorituksia Jalosenkin pelitapaan.


      • vilisi
        aesteetikko kirjoitti:

        Oli pelityyli mikä oli, niin Kärppien joukkue tuolloin vilisi tähtiä (tänä keväänä paljon vähemmän). Sinne mahtui paljon hienoja yksilösuorituksia Jalosenkin pelitapaan.

        joo...kiitos ison lompakon. Eli kärpissä melkein sama pelikirja on hyväksyttävämpää kui jypissä? Kiitos "tähtien"? Tässähän putosi pohja kokonaan näillä "peruutustyylin" valittelijoilla. Kuten itse sanoit, oli pelityyli mikä oli, mestaruus ratkaisee. Mä en tosiaankaan ymmärrä mistä sellainen valitusvyyhti on päässy alkuun??? Jyp teki 3:ksi eniten maaleja ja päästi vähiten maaleja pudotuspeleissä? Onko se huono juttu? Pitäiskö päästä ehkä enemmän että vastusajatki olisivat tyytyväsiä???


      • aesteetikko
        vilisi kirjoitti:

        joo...kiitos ison lompakon. Eli kärpissä melkein sama pelikirja on hyväksyttävämpää kui jypissä? Kiitos "tähtien"? Tässähän putosi pohja kokonaan näillä "peruutustyylin" valittelijoilla. Kuten itse sanoit, oli pelityyli mikä oli, mestaruus ratkaisee. Mä en tosiaankaan ymmärrä mistä sellainen valitusvyyhti on päässy alkuun??? Jyp teki 3:ksi eniten maaleja ja päästi vähiten maaleja pudotuspeleissä? Onko se huono juttu? Pitäiskö päästä ehkä enemmän että vastusajatki olisivat tyytyväsiä???

        Jos kädetön puolustava ketju pelaa träppiä, niin niukassa ovat kikkailut. Se hyökkää suoraviivaisesti. Sen sijaan tähtisikermäkin voi pelata träppiä, mutta kun se pääsee vastahyökkäykseen, on kikkailuja luvassa. Siinä on eroa, että millaisella materiaalilla pelataan, vaikka pelitaktiikka olisikin periaatteessa sama. Ja kyllä sillä pelityylilläkin on väliä. Jalosen aikana kärppäfanit kuorossa haukkuivat valmentajaa pelin tylsyydestä ja materiaalin kykyjen tuhraamisesta. Siitä voi lukea kilometritolkulla Jatkoajan keskustelupalstalta.


    • joooops

      kyllä huomaa sinun kirjoituksesta ettet ole paljon jääkiekkoa seurannut.olet katsellut vaan niiden kaeskisuomalaisten lasien lävitse näitä pelejä.tuurilla voititte mestaruuden ja sillä selvä.ensi kaudella olette säälipleijareissa missä teidän paikkanne onkin,jos sielläkään.

      • tästä tuurista

        ...lisää. Olisi mukavaa tietää mistä tuurista sä nyt oikein puhut? 4-0 on tosiaankin tuuria....


      • gundel

        kun et osaa antaa toisten nauttia voitosta. Älä ota niin vakavasti, urheilua se vaan on. Voitto maistuu sullekin sit joskus makeemmalta, kun sitä ei joka vuosi saa. Aika lapsellista haukkua vastapuoli, jos ei itse pärjää. Mun lasit on kyllä ei-keskisuomalaiset, oon alkanu aikoinaan fanittaa JYPiä ihan siks, että tykkään joukkueesta, ja oon ollu paljon Keski-Suomessa. Kotipaikkakuntani joukkueet saa karvat pystyyn. Ja fanitan JYPiä ensi vuonnakin, olivat sitten finaalissa tai säälipleijareissa. Jos kävis jäljempi, en ala polkea jalkaa ja haukkua niitä, jotka voittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3599
    2. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      368
      1456
    3. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      175
      1169
    4. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      83
      993
    5. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      54
      981
    6. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      819
    7. Hei hei heinäkuu

      Näin se kesä etenee. Hyvää päivää. 😊🖤🌞🌻
      Ikävä
      187
      814
    8. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      40
      750
    9. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      90
      748
    10. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      33
      734
    Aihe