1 ½ vuoden päästä, ja silloin pitäisi kaikki olla maksettu mitä papereihin on velaksi merkitty. Mutta olenko sitten ns:kuivilla ja voinko aloittaa puhtaalta pöydältä, ilman merkintöjä luottotiedoissa.
VELKAJÄRJESTELY
62
11922
Vastaukset
- ............
Merkinnät poistuvat maksuhäiriörekisteristä, joten siltä osin olet puhdas! Ja jos olet suorittanut maksuohjelman mukaiset maksut ja mahdolliset lisäsuoritukset, niin voit sanoa itsellesi; Se on vihdoin suoritettu ja ohi kohdaltani.
- mutta netti löytyy
niin ja omalta tietokoneelta maksullisesta nettiliittymästäsi tätäkin viestiä lähetit... mahtaa olla tosi tiukkaa!!
- asuakkin täytyy
Menoja riittää!!!Asuakkin täytyy,puhelinkin hyvä olla olemassa,sähkö maksaa jne.Eiköhän netin käyttö liene niitä pienimpiä menoeriä?Teitä arvostelijoita tuntuu aina riittävän.Vastaajana ihan joku muu kuin alkuperäinen.
- ei ollut tarkoitus arvostel...
asuakkin täytyy kirjoitti:
Menoja riittää!!!Asuakkin täytyy,puhelinkin hyvä olla olemassa,sähkö maksaa jne.Eiköhän netin käyttö liene niitä pienimpiä menoeriä?Teitä arvostelijoita tuntuu aina riittävän.Vastaajana ihan joku muu kuin alkuperäinen.
ajattelin vaan jos itselläni olisi tiukkaa, niin eiköhän kaikki "huvitukset" lähtisi ensin pois, ennenkuin alkaisin hankkia itseäni johonkin velkajärjestelyyn muiden kustannuksella. no jokainen tyylillään...
- on tietokone huvitus
ei ollut tarkoitus arvostel... kirjoitti:
ajattelin vaan jos itselläni olisi tiukkaa, niin eiköhän kaikki "huvitukset" lähtisi ensin pois, ennenkuin alkaisin hankkia itseäni johonkin velkajärjestelyyn muiden kustannuksella. no jokainen tyylillään...
Mistä voi päätellä että tietokone on huvitus? Jos on velkajärjestelyssä ei siinä katsota koneen käytön olevan huvitusta tai tyhjänpäiväistä menoa, sillä hoidetaan kaikki maksut ja asiat. Enemmän luulisi rahaa menevän jos lähden asioille autolla tai vaikkapa busilla, tai vaikkapa tupakan polttamiseen. Ja tämä liittymä koneineeen on ollut minulla jo vuosia. Ja vielä sellaistakin että, myös työssäkäyvä voi olla velkajärjestelyssä. Ei pidä kenenkään luulla että maksatan velkani muilla.
- ei-velkajärjestelyssä
on tietokone huvitus kirjoitti:
Mistä voi päätellä että tietokone on huvitus? Jos on velkajärjestelyssä ei siinä katsota koneen käytön olevan huvitusta tai tyhjänpäiväistä menoa, sillä hoidetaan kaikki maksut ja asiat. Enemmän luulisi rahaa menevän jos lähden asioille autolla tai vaikkapa busilla, tai vaikkapa tupakan polttamiseen. Ja tämä liittymä koneineeen on ollut minulla jo vuosia. Ja vielä sellaistakin että, myös työssäkäyvä voi olla velkajärjestelyssä. Ei pidä kenenkään luulla että maksatan velkani muilla.
Olen samaa mieltä! Netti ei ole mikään kallis viritys siihen nähden, kuinka paljon huvia ja hyötyä siitä saa irti. Jos miettii vaikka pelkkää työnhakua, niin onhan se nyt ehdottoman järkevää, että työpaikkoja voi etsiä vaikka 24/7, eikä olla riippuvainen sunnuntain sanomalehdestä ja kirjastojen ja työkkärin aukioloajoista! Köyhän on myös paljon helpompi pitää budjettia tuloistaan ja menoistaan jollain ilmaisella taulukkolaskentaohjelmalla kuin ruutuvihkon kanssa. Kaupungin, kelan, verotoimiston ym. palveluista ja etuuksista saa halvemmalla tietoa netistä kuin soittelemalla puhelimella. Pankkiasoiden hoitokin sujuu paremmin, puhumattakaan että netistä voi katsoa uutisia, viihdeohjelmia ja lukea lehtiä eli saa ilmaisia huvituksia kaupan päälle. Paljon enemmän hyötyä on tietokoneesta ja laajakaistasta kuin esim. televisiosta. Työttömyyden iskiessä meillä ensimmäisiä säästökohteita olivat sanomalehti ja maksu-tv-kanavat, netistä luopumista ei harkittu hetkeäkään ja sen avulla mies sitten löysikin töitä:)
- juu, sano
Mikäs heppuli sä olet?
Eikös tuo aloittaja juuri kertonut olevansa velkajärjestelyssä ja sen loppuvan puolentoista vuoden päästä. Ts hän on säntillisesti hoitanut asiansa, toiminut sovitun ohjelman mukaan. Mitäs sulla on asiaan nokan koputtamista? Kyllä tämä nettiyhteys on niitä samoja perusasioita nykyään kuin sähkövalo tai kaukolämpö. - seikku567
ei ollut tarkoitus arvostel... kirjoitti:
tietokone ja netti on tärkeitä työnhaussa, niitä ei kannata heittää pois ellei oo elämäänsä kokonaan lopettelemassa! ;)
- velkainen
onneksi olkoon :)!!!! hyvä että tunnelin päässä on valoa, eikä se ole se vastaan tuleva juna :).....sitä vain jäin miettimään, että palautuuko luottotiedot heti viimeisen maksuerän jälkeen??? vai onko siinä joku tietty määrä vuosia, että luottotiedot saa takaisin?
- Öllerö
Kun velkajärjestelyn viimeinen maksuerä on maksettu, esim. 17.4.2009, ovat luottotiedot puhtaina 1.5.2009.
- koittaa
neuvotella valkojien kanssa merkintöjen poistamisesta.
- Öllerö
Ei siinä tarvitse neuvotella, merkinnät poistuvat kuten edellä olen kirjoittanut. Velkajärjestelymerkintä on näkyvillä luottotiedoissa niin kauan kun se on käynnissä.
- Anonyymi
Ei tarvitse neuvotella kenenkään kanssa. Tää velkajärjestely ei oo neuvottelu kysymys. Kun käräjäoikeus on velkajärjestelyn myöntänyt kestääkö se sitten 3 tai 6 vuotta ja maksut on hoitanut. Ha pakko ne on hoitaa muuten velkajärjestely raukeaa. Maksuvara lasketaan tulojen mukaan. Ihmiselle on jäätävä perusturva asunto ruoka lääkkeet vaatteet puhelin auto työssä pitää käydä jos julkiset ei kulje. Kun velkajärjestely päättyy käräjäoikeuden päätöksen mukaan. Ja mahdolliset lisasuorite velvollisuudet on hoidettu on vapaa veloistaan. Ja luottotiedot palautuu todella nopeasti. Lisasuoritteet tarkoittaa jos on velkajärjestelyn aikana saanut esim. Perinnön tai tienannut enemmän kuin velkajärjestelyyn päästessä on tulot olleet. 2000 euroo vuodessa saa ylimääräistä aista tienata siitä ylimenevästä vähennetään toi 2000 euroo ja puolet siitä menee velkojille eli jos on 5000 tienannut yli 2000 euroo vähennetään siitä ja 3000 euroo ja puolet siitä eli 1500 saa itse 1500 menee velkoihin. Tähän asiaan saa neuvoja velkaneuvojilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse neuvotella kenenkään kanssa. Tää velkajärjestely ei oo neuvottelu kysymys. Kun käräjäoikeus on velkajärjestelyn myöntänyt kestääkö se sitten 3 tai 6 vuotta ja maksut on hoitanut. Ha pakko ne on hoitaa muuten velkajärjestely raukeaa. Maksuvara lasketaan tulojen mukaan. Ihmiselle on jäätävä perusturva asunto ruoka lääkkeet vaatteet puhelin auto työssä pitää käydä jos julkiset ei kulje. Kun velkajärjestely päättyy käräjäoikeuden päätöksen mukaan. Ja mahdolliset lisasuorite velvollisuudet on hoidettu on vapaa veloistaan. Ja luottotiedot palautuu todella nopeasti. Lisasuoritteet tarkoittaa jos on velkajärjestelyn aikana saanut esim. Perinnön tai tienannut enemmän kuin velkajärjestelyyn päästessä on tulot olleet. 2000 euroo vuodessa saa ylimääräistä aista tienata siitä ylimenevästä vähennetään toi 2000 euroo ja puolet siitä menee velkojille eli jos on 5000 tienannut yli 2000 euroo vähennetään siitä ja 3000 euroo ja puolet siitä eli 1500 saa itse 1500 menee velkoihin. Tähän asiaan saa neuvoja velkaneuvojilta.
Velkojat ei myöskään voi millään tavalla estää velkajärjestelyyn pääsemistä jos käräjäoikeus on luvan antanut. Niiden on hyväksyttävä mitä käräjäoikeus on asiasta päättänyt
- jäläkeen
varoaika uuden velan saamiselle velkajärjestelystä on 2v. Joten eiköhän se niin kauan jossain merkinnöissä näy, että on ollut vasta velkajärjestelyssä.
- Öllerö
Mistä näitä sikiää? Ei siinä mitään varoaikaa ole. Kaksi vuotta velkajärjestelyn päättymisestä, on velkajärjestelyn velkojaosapuolilla pyytää selvityksiä päättyneen velkajärjestelyn AIKANA ilmoitetuista velallisen tuloista. Siis velkajärjestelyn AIKANA eli jos voitat lotosta 5 miljoonaa velkajärjestelyn päättymistä seuraavana päivänä, ei velkojilla ole siihen mitään oikeutta. Luottotiedot puhdistuvat VELKAJÄRJESTELYN PÄÄTTYMISTÄ SEURAAVANA KUUKAUDEN ALUSTA!!
- on oikeus
Öllerö kirjoitti:
Mistä näitä sikiää? Ei siinä mitään varoaikaa ole. Kaksi vuotta velkajärjestelyn päättymisestä, on velkajärjestelyn velkojaosapuolilla pyytää selvityksiä päättyneen velkajärjestelyn AIKANA ilmoitetuista velallisen tuloista. Siis velkajärjestelyn AIKANA eli jos voitat lotosta 5 miljoonaa velkajärjestelyn päättymistä seuraavana päivänä, ei velkojilla ole siihen mitään oikeutta. Luottotiedot puhdistuvat VELKAJÄRJESTELYN PÄÄTTYMISTÄ SEURAAVANA KUUKAUDEN ALUSTA!!
Pankki ei anna esim. asunto- tai autolainaa ennen kuin velkajärjestelystä on kulunut kaksi vuotta. Velallisen on syytä vuosittain tarkistuttaa talous- ja velkaneuvojalla tulonsa ja menonsa mahdollisen lisäsuoritusvelvollisuuden täyttämistä varten. Velkojalla on oikeus kahden vuoden aikana maksuohjelman päättymisen jälkeen tarkistaa velallisen maksuohjelman aikainen tulojen kasvu ja mahdollinen lisäsuoritusvelvollisuus. Pankki kun ei ota sellaista riskiä, että tällainen lisäsuoritusvelvollisuus mahdollisesti toteutuisi.
- nyt päättää
on oikeus kirjoitti:
Pankki ei anna esim. asunto- tai autolainaa ennen kuin velkajärjestelystä on kulunut kaksi vuotta. Velallisen on syytä vuosittain tarkistuttaa talous- ja velkaneuvojalla tulonsa ja menonsa mahdollisen lisäsuoritusvelvollisuuden täyttämistä varten. Velkojalla on oikeus kahden vuoden aikana maksuohjelman päättymisen jälkeen tarkistaa velallisen maksuohjelman aikainen tulojen kasvu ja mahdollinen lisäsuoritusvelvollisuus. Pankki kun ei ota sellaista riskiä, että tällainen lisäsuoritusvelvollisuus mahdollisesti toteutuisi.
kuka on oikeassa ja miten asia menee.
- Öllerö
nyt päättää kirjoitti:
No minä olen oikeassa. Pankit/rahoittajat eivät voi tietää jo päättyneestä velkajärjestelystä, joten se ei voi siis luoton epäämisen syy./( pois lukien velkojapankit, ne säilövät tietojaa ikuisesti). Velkajärjestely päättyy kun järjestelyn aikaiset maksuerät mahd. lisäsuoritukset on maksettu. Lisäsuorituksista pitää itse pitää huoli, ne voi laskettaa myös esim. velkaneuvojalla. JA VELKOJAT VOIVAT 2 VUOTTA VJ:N PÄÄTTYMISESTÄ PYYTÄÄ SELVITYKSIÄ VJ AJAN TULOISTA. Joka ei ole yrittänyt pimittää tulojaan velkojilta, voivat olla huoletta.
- rahoitusneuvottelija
nyt päättää kirjoitti:
Ja pankki EI rahoita uutta lainaa, ennen kuin velkajärjestelystä on kulunut kaksi vuotta. PISTE. Yhden poikkeuksen tiedän, kun puoliso olisi voinut saada lainan vaikka yksinkin. Silti pyysimme laajan selvityksen jo päättyneestä maksuohjelmasta ja maksuohjelman aikaisista tuloeristä. Tällöin asiakkaan velkajärjestelyn päättymisestä oli kulunut hieman vajaa vuosi.
- rahoitusnevottelija
nyt päättää kirjoitti:
Ja kyllä se on pankki oikea paikka, josta kysyä miten pitkä varoaika on jos et minua usko. Täällähän voi tietysti itse jokainen kirjoitella ihan mitä sattuu ja väittää olevansa mitä vaan. Päätä itse kumpaa uskot. Jos et osaa päättää, niin kysy pankista.
- voidaan
rahoitusnevottelija kirjoitti:
Ja kyllä se on pankki oikea paikka, josta kysyä miten pitkä varoaika on jos et minua usko. Täällähän voi tietysti itse jokainen kirjoitella ihan mitä sattuu ja väittää olevansa mitä vaan. Päätä itse kumpaa uskot. Jos et osaa päättää, niin kysy pankista.
sanoa että jos vj loppuu esim:vuoden päästä, se ei oikeasti lopukkaan kuin 3 vuoden päästä, jos pitää odotella että pankkikin ymmärtää minun jo maksaneen kaiken pois.
- Öllerö
voidaan kirjoitti:
sanoa että jos vj loppuu esim:vuoden päästä, se ei oikeasti lopukkaan kuin 3 vuoden päästä, jos pitää odotella että pankkikin ymmärtää minun jo maksaneen kaiken pois.
Höpöjä puhuvat nämä, missähän pankissa ja siivoojanako lienee edellinen "tietäjä". Oma järjestely loppui viime syksynä ja nyt on lainaa myönnetty joka pankista. ( asuntolainaa, enpä ole ottanut vielä). Joten pikkaisen on kokemusta näistä jutuista arvoisat pankin työläiset...
- Rahoitusneuvottelija
Öllerö kirjoitti:
Höpöjä puhuvat nämä, missähän pankissa ja siivoojanako lienee edellinen "tietäjä". Oma järjestely loppui viime syksynä ja nyt on lainaa myönnetty joka pankista. ( asuntolainaa, enpä ole ottanut vielä). Joten pikkaisen on kokemusta näistä jutuista arvoisat pankin työläiset...
Nordeasta 5v ja nykyisin olen OP:ssa, 4 vuotta tulee täyteen ja rahoitusneuvottelija nimikkeellä toimin. Onhan sitä omaa huonetta joskus joutunut siivoamaankin, joten siitäkin kai kokemusta on kertynyt. Mutta kuten neuvoin, kysykää pankista. Turhaa sitä on täällä veivata.
- Öllerö
rahoitusneuvottelija kirjoitti:
Ja pankki EI rahoita uutta lainaa, ennen kuin velkajärjestelystä on kulunut kaksi vuotta. PISTE. Yhden poikkeuksen tiedän, kun puoliso olisi voinut saada lainan vaikka yksinkin. Silti pyysimme laajan selvityksen jo päättyneestä maksuohjelmasta ja maksuohjelman aikaisista tuloeristä. Tällöin asiakkaan velkajärjestelyn päättymisestä oli kulunut hieman vajaa vuosi.
Eli asiakas oli tehnyt velkajärjestelyyn johtaneen kuprun edustamallesi pankille. Näissä tapauksissa pankki tuskin lähtee uudelle rahoituskierrokselle, eikä minulla olisi otsaa asiakkaana samasta paikasta kyselläkään uutta lainaa vj:n päättymisestä huolimatta. Laitontahan se on pankin ylläpitää vanhoja luottorekisteritietoja, mutta toteen näyttäminen lienee liki mahdotonta.
- rahoitusneuvottelija
Öllerö kirjoitti:
Eli asiakas oli tehnyt velkajärjestelyyn johtaneen kuprun edustamallesi pankille. Näissä tapauksissa pankki tuskin lähtee uudelle rahoituskierrokselle, eikä minulla olisi otsaa asiakkaana samasta paikasta kyselläkään uutta lainaa vj:n päättymisestä huolimatta. Laitontahan se on pankin ylläpitää vanhoja luottorekisteritietoja, mutta toteen näyttäminen lienee liki mahdotonta.
Ei ollut kertomani tapauksen asiakas aiemmin sen pankin asiakas. Asiakas oli aikoinaan tehnyt verrattain pienehkön kuprun eri pankkiryhmittymälle.
- rekisteristä
Öllerö kirjoitti:
Kyllä pankilla on oikeus pitää omassa asiakasrekisterissä asiakashistoria. Ei mikään laki tätä kiellä. Ne ovat oleellista tietoa asiakssuhteen kannalta. Ennemmin lähtisin näkemään, että olisi laitonta, ellei pankki pitäisi rekisteriä pankille aiheutuneista luottokupruista ja antaisi kerta toisen jälkeen samojen ihmisten maksattaa toisilla asiakkailla kuprunsa. Olisipa se hieman kyseenalaista jopa sen kannalta, mitä laissa säädetään esim. pankkien vakavaraisuudesta. Nääs luottotappiot syövät vakavaraisuutta.
- tökkää
Öllerö kirjoitti:
Eli olet saanut lainatarjouksen mutta et myönnettyä lainaa, eli lainapäätöstä. Kyllä se siinä päätösvaiheessa viimeistään sitten tökkää jos vaikka lainan valmisteluvaiheessa jotain jäis huomaamatta... päätösken tekijä kyllä huomaa ja esittelijä saa korvamakeeta, kun menee sellaisen lainaesityksen tekemään... Ja voin sen sanoa, ettet ole pankissa puhunut päättyneestä järjestelystä halaistua sanaa tai sitten sitä ei ole tajuttu.
- annettu
nyt päättää kirjoitti:
Mä kävin kysyy viime syksynä asuntolainaa Nordeasta, Sampo Pankisa ja muistaakseni Tapiolasta, mulle sanottiin noista kolmesta paikasta just toi kahen vuoden varoaika. Mun velkajärjestely loppus toukokuussa 2008 kun olin maksanu kaikki. Oli meinaan aika yllätys kun luulin, että viimein oon vapaa ja saan oman kämpän. Pitää vaan sit kai odottaa jos jaksaa.
- Öllerö
tökkää kirjoitti:
Eli olet saanut lainatarjouksen mutta et myönnettyä lainaa, eli lainapäätöstä. Kyllä se siinä päätösvaiheessa viimeistään sitten tökkää jos vaikka lainan valmisteluvaiheessa jotain jäis huomaamatta... päätösken tekijä kyllä huomaa ja esittelijä saa korvamakeeta, kun menee sellaisen lainaesityksen tekemään... Ja voin sen sanoa, ettet ole pankissa puhunut päättyneestä järjestelystä halaistua sanaa tai sitten sitä ei ole tajuttu.
Lainapäätöksiä on pöydällä, olen hakenut lainaa ja käynyt paikan päällä pankeissa, asiaa on tutkittu ( onneksi sentään vielä tutkitaan) ja nimi paperiin jne. Mutta kuten sanoin aiemmin, en ole vielä innostunut ja enkä taida innostua ihan heti. Ja sitten asiaan: Kun velkajärjestely päättyy ja on maksettu säädetyt maksuerät, niin tieto velkajärjestelystä poistetaan velkajärjestelyrekisteristä ja talletetaan oikeusministeriöön, josta sitä tietoa voidaan luovuttaa vain tuomioistuimelle, mikäli joku erehtyy joskus pyrkimään uuteen velkajärjestelyyn. Eli tutkitaan velkajärjestelyn esteitä. Missään muualla tuota tietoa ei saisi olla, paitsi tietenkin asian osaiset säilyttävät omat tietonsa holveissaan, mikä on ihan ymmärrettävääkin.
- Pumpeliputsis
rahoitusnevottelija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään varoaikaa. Velkajärjestelystä tietämätön pankki tietysti haluaisi että velkajärjestelyssä ollut menisi kysymään jostakin "varoajasta" kun saapuu asiakkaaksi.
Eli kun merkintä velkajärjestelystä poistuu, niin mitään varoaikaa ei ole, ellei sitten pankki josta kysyy ole asianomainen ts. ole ollut velkojana velkajärjestelyssä.
Eli ei kannata mennä kyselemään mistään pankeista mitään varoajoista lainaa hakiessa tai muutenkaan, tarkistakoot pankit maksukäyttäytymisen sieltä mistä lain mukaan saavat tarkistaa, eli luottotietorekisteristä ja omista ylläpitämistään rekistereistä.
Jos et osaa päättää, niin älä ainakaan kysy pankista, luototusmahdollisuus menee samantien! - pötyä...
on oikeus kirjoitti:
sillä tiedän tasan monta lähipiirin kokemusta, jossa on saatu lainaa heti velkajärjestelyn jälkeen. Käytännössä heti, kun luottotiedot ovat palautuneet.
Se voi olla totta, että siitä pankista, johon on ollut velkaa, on turha mennä lainaa pyytämään, sillä pankin tietojärjestelmässä tieto pysyy ikuisesti. Tosin tiedän yhden poikkeuksen, jossa ao sai asuntolainan samasta pankista, johon oli miljoonavelat( mummoa) mutta velat olivat ex-miehen ja avioliiton kautta tulleita ja pankki tunsi naisen ja oli pitkäaikainen pankkisuhde.
Velkojat voiva seurata velallisen verotustietoja sen kaksi vuotta, joten sinä aikana kannattaa olla varovainen talousasioissa. Ei suuria velkoja, ei suuria tuloja. - Öllerö
pötyä... kirjoitti:
sillä tiedän tasan monta lähipiirin kokemusta, jossa on saatu lainaa heti velkajärjestelyn jälkeen. Käytännössä heti, kun luottotiedot ovat palautuneet.
Se voi olla totta, että siitä pankista, johon on ollut velkaa, on turha mennä lainaa pyytämään, sillä pankin tietojärjestelmässä tieto pysyy ikuisesti. Tosin tiedän yhden poikkeuksen, jossa ao sai asuntolainan samasta pankista, johon oli miljoonavelat( mummoa) mutta velat olivat ex-miehen ja avioliiton kautta tulleita ja pankki tunsi naisen ja oli pitkäaikainen pankkisuhde.
Velkojat voiva seurata velallisen verotustietoja sen kaksi vuotta, joten sinä aikana kannattaa olla varovainen talousasioissa. Ei suuria velkoja, ei suuria tuloja.Muuten asiaa, mutta velkajärjestelyn päättymisen jälkeisillä tuloilla ei
ole mitään merkitystä mahdollisiin lisätilityksiin.
Eli sen velkajärjestelyn loppumisen jälkeinen 2 vuotta on aika, jona
velkajärjestelyn velkojat voivat tarkistuttaa velallisen tulotiedot
jo PÄÄTTYNEEN VELKAJÄRJESTELYN AJALTA.
Lähinnähän tämä koskee tulojaan pimittäneitä huijareita.
Luulen että velkajärjestelyn päättymisen jälkeen muutamat velkaa hakeneet
ovat kertoneet lainahakemuksessa päättyneestä velkajärjestelystään.
Vain tollohan sen kertoo, sillä siitä ei ole tietoa muualla kuin oikeusviranomaisella.
( Ja velkajärjestelyn velkojilla ). - janne-77
on oikeus kirjoitti:
tiedän tapauksia että pankki antaa lainan kun velat hoidettu.
kaveri vei tiedot viimeisistä maksuista pankkiin ja näytti samalla lapun että nimi puhdas taas.eikä vieny kuin viimeisen maksun jälkeen kuukauden - Pumpeliputsis
janne-77 kirjoitti:
tiedän tapauksia että pankki antaa lainan kun velat hoidettu.
kaveri vei tiedot viimeisistä maksuista pankkiin ja näytti samalla lapun että nimi puhdas taas.eikä vieny kuin viimeisen maksun jälkeen kuukaudenEli pankkiin ei pidä viedä mitään tietoja viimeisistä maksuista tai lappuja että nimi on puhdas taas. Pankki katsoo tällöin että maksukäyttäytymisesi on epäluotettavaa (tai ainakin ollut).
Pankki katsokoon asiakkaan maksukäyttäytymisen sieltä mistä heillä lain mukaan on oikeus: SUOMEN ASIAKASTIEDON LUOTTOTIETOREKISTERISTÄ.
PANKILLE EI PIDÄ MAINITA MITÄÄN VELKAJÄRJESTELYSTÄ TAI SIITÄ ETTÄ SE ON OHI. SE EI OLE SINUN VELVOLLISUUTESI EIKÄ PANKILLA OLE OIKEUTTA KYSYÄ SITÄ!!!
Eli älkää nyt hyvät ihmiset menkö velkajärjestelyn jälkeen enää kertomaan pankkiin että en ole hoitanut laskujani ja olen ollut sen takia velkajärjestelyssä mutta nyt se on ohi ja olen hoitanut maksut, tässä ne maksulaput, olkaa hyvä.
Antakaa pankin tsekata luottotietonne ja olkaa niistä asioista hiljaa jotka pankille eivät kuulu. Velkajärjestelyn tiedot ovat luottamuksellisia!!! - fopejpe
Öllerö kirjoitti:
"nyt on lainaa myönnetty joka pankista"
HAHAHAHAHA oot sitten hakenu jo lainaa kaikista pankeista ku velkajärjestely loppu!!
Niin sitä pitää, pistä vaan samalla tavalla haisemaan! - Öllerö
Pumpeliputsis kirjoitti:
Eli pankkiin ei pidä viedä mitään tietoja viimeisistä maksuista tai lappuja että nimi on puhdas taas. Pankki katsoo tällöin että maksukäyttäytymisesi on epäluotettavaa (tai ainakin ollut).
Pankki katsokoon asiakkaan maksukäyttäytymisen sieltä mistä heillä lain mukaan on oikeus: SUOMEN ASIAKASTIEDON LUOTTOTIETOREKISTERISTÄ.
PANKILLE EI PIDÄ MAINITA MITÄÄN VELKAJÄRJESTELYSTÄ TAI SIITÄ ETTÄ SE ON OHI. SE EI OLE SINUN VELVOLLISUUTESI EIKÄ PANKILLA OLE OIKEUTTA KYSYÄ SITÄ!!!
Eli älkää nyt hyvät ihmiset menkö velkajärjestelyn jälkeen enää kertomaan pankkiin että en ole hoitanut laskujani ja olen ollut sen takia velkajärjestelyssä mutta nyt se on ohi ja olen hoitanut maksut, tässä ne maksulaput, olkaa hyvä.
Antakaa pankin tsekata luottotietonne ja olkaa niistä asioista hiljaa jotka pankille eivät kuulu. Velkajärjestelyn tiedot ovat luottamuksellisia!!!Asiaa 100 %.
Ne taunot jotka kertovat auliisti velkajärjestelystään saavat ollakin ilman
lainaa. - Juridiikkaa
Öllerö kirjoitti:
Muuten asiaa, mutta velkajärjestelyn päättymisen jälkeisillä tuloilla ei
ole mitään merkitystä mahdollisiin lisätilityksiin.
Eli sen velkajärjestelyn loppumisen jälkeinen 2 vuotta on aika, jona
velkajärjestelyn velkojat voivat tarkistuttaa velallisen tulotiedot
jo PÄÄTTYNEEN VELKAJÄRJESTELYN AJALTA.
Lähinnähän tämä koskee tulojaan pimittäneitä huijareita.
Luulen että velkajärjestelyn päättymisen jälkeen muutamat velkaa hakeneet
ovat kertoneet lainahakemuksessa päättyneestä velkajärjestelystään.
Vain tollohan sen kertoo, sillä siitä ei ole tietoa muualla kuin oikeusviranomaisella.
( Ja velkajärjestelyn velkojilla ).Velkajärjestelyn jälkeen maksuhäiriömerkintä poistuu seuraavan kuun alussa. Asiakstieto Oy:n tai vastaavan rekisteriin ei jää minkäänlaista merkintää tapahtumasta. Jos haet luottoa tai lainaa heti velkajärjestelyn jälkeen, niin älä hae sitä sellaisesta pankista johon sinulla oli velkoja, eivät varmaankaan anna. Luottokortteja hakiessasi tarkista mikä pankki sitä myöntää, samoin muita luottoja hakiessasi. Pankilla, johon sinulla oli velkasuhde velkajärjestelyn alussa, on sinun luottohäiriöstä varmasti merkintä eikä se sitä unohda. Jos sinulla oli velkaa johonkin pankkiin, joka ei ollut velkajärjestelyssä mukana, varmasti tietää sinun maksuhäiriöstäsi, sillä luotonantajat saavat tarkistaa luottotietosi koko velkasuhteesi aikana. Tarkastuksia tehdään säännöllisesti kuin myös satunnaisesti noin yhden kerran vuodessa, joten pankki, jonka kanssa sinulla ei ole ollut ongelmia myös tietää maksuongelmastasi ja muistaa sen.
Eli, etsi luotonantaja, johon sinulla ei ole ollut velkasuhdetta velkajärjestelyn alussa tai aikana, eikä ole ollut perijänä järjestelyssä. Näin voit aloittaa elämäsi alusta ja puhtaalta pöydältä, ainakin raha-asioiden suhteen. - Velkajärjestelijä
Mistähän vitusta se pankki tietää, että olet ollut esim. vuotta aiemmin velkajärjestelyssä, jollet ole juuri sille kyseiselle pankille velkajärjestelyvelkaa???
Luottotietorekisteristä kaikki merkinnät häipyvät järjestelyn päättymisen jälkeen ja muut velkojat ovat rikoslain rangaistuksen uhalla vaitiolovelvollisia jonkin henkilön velkajärjestelystä!!! Lukaiseppa oikeusministeriön sivulta velkajärjestelylomake, jopa lomakkeessa muistutetaan vaitiolovelvollisuudesta, koskee koko järjestelyhakemusta liitteineen, lisäksi mainitaan rangaistusuhka vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta!!! Mikäli "uusi pankki" olisi teoreettisesti ajateltuna hakenut ilman perustetta järjestelyn aikaina ei-asiakkaana olevan henkilön luottotiedot, rikkoo aiheettomasti uteliaisuuttaan tietoa hakenut henkilö ja yhteisö luottotietolakia, sekin on rangaistu rikoslaissa! - Velkajärjestelijä
Mistähän vitusta se pankki tietää, että olet ollut esim. vuotta aiemmin velkajärjestelyssä, jollet ole juuri sille kyseiselle pankille velkajärjestelyvelkaa???
Luottotietorekisteristä kaikki merkinnät häipyvät järjestelyn päättymisen jälkeen ja muut velkojat ovat rikoslain rangaistuksen uhalla vaitiolovelvollisia jonkin henkilön velkajärjestelystä!!! Lukaiseppa oikeusministeriön sivulta velkajärjestelylomake, jopa lomakkeessa muistutetaan vaitiolovelvollisuudesta, koskee koko järjestelyhakemusta liitteineen, lisäksi mainitaan rangaistusuhka vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta!!! Mikäli "uusi pankki" olisi teoreettisesti ajateltuna hakenut ilman perustetta järjestelyn aikaina ei-asiakkaana olevan henkilön luottotiedot, rikkoo aiheettomasti uteliaisuuttaan tietoa hakenut henkilö ja yhteisö luottotietolakia, sekin on rangaistu rikoslaissa! - Velkajärjestelijä
Pumpeliputsis kirjoitti:
Eli pankkiin ei pidä viedä mitään tietoja viimeisistä maksuista tai lappuja että nimi on puhdas taas. Pankki katsoo tällöin että maksukäyttäytymisesi on epäluotettavaa (tai ainakin ollut).
Antakaa pankin tsekata luottotietonne ja olkaa niistä asioista hiljaa jotka pankille eivät kuulu. Velkajärjestelyn tiedot ovat luottamuksellisia!!!Mistähän vitusta se pankki tietää, että olet ollut esim. vuotta aiemmin velkajärjestelyssä, jollet ole juuri sille kyseiselle pankille velkajärjestelyvelkaa???
Luottotietorekisteristä kaikki merkinnät häipyvät järjestelyn päättymisen jälkeen ja muut velkojat ovat rikoslain rangaistuksen uhalla vaitiolovelvollisia jonkin henkilön velkajärjestelystä!!! Lukaiseppa oikeusministeriön sivulta velkajärjestelylomake, jopa lomakkeessa muistutetaan vaitiolovelvollisuudesta, koskee koko järjestelyhakemusta liitteineen, lisäksi mainitaan rangaistusuhka vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta!!! Mikäli "uusi pankki" olisi teoreettisesti ajateltuna hakenut ilman perustetta järjestelyn aikaina ei-asiakkaana olevan henkilön luottotiedot, rikkoo aiheettomasti uteliaisuuttaan tietoa hakenut henkilö ja yhteisö luottotietolakia, sekin on rangaistu rikoslaissa! - Anonyymi
Öllerö kirjoitti:
No minä olen oikeassa. Pankit/rahoittajat eivät voi tietää jo päättyneestä velkajärjestelystä, joten se ei voi siis luoton epäämisen syy./( pois lukien velkojapankit, ne säilövät tietojaa ikuisesti). Velkajärjestely päättyy kun järjestelyn aikaiset maksuerät mahd. lisäsuoritukset on maksettu. Lisäsuorituksista pitää itse pitää huoli, ne voi laskettaa myös esim. velkaneuvojalla. JA VELKOJAT VOIVAT 2 VUOTTA VJ:N PÄÄTTYMISESTÄ PYYTÄÄ SELVITYKSIÄ VJ AJAN TULOISTA. Joka ei ole yrittänyt pimittää tulojaan velkojilta, voivat olla huoletta.
Olen velkajärjestelyssä. Asuntoni sain pitää omistusasunto ei mikään luxus kämppä ihan tavallinen kerrostalo asunto. 6 vuotta menee olen veloista vapaa. Asuntolainan viimonen erä kun maksettu saan luottotietini takaisin. Vaikkakin mitä hittoa niillä teen olen eläkeläinen joten luottokorttia ei voi vinguttaa vaikka sellainen olisikin. Millä pieni eläkkeeni sitten riittasi jos olis velkaa mitä pitäs maksaa. Ei tuu velkaa ei käteisellä maksan.
- soitella..
oman kunnan tai kaupungin velka/talousneuvojalle. He antavat asiasta tietoa mikä mieltä painaa.Hän joka on kanssasi järjestelyhakemuksen tehnyt, on varmasti oikea ihminen vastaamaan siuta painaviin kysymyksiin...
- Ohitse onneksi
Velka järjestelyyn pääseminen ei välttämättä ole mikään "kupru"
- Pankkimaisteri
ja jos lainasi on mennyt velkajärjestelyn kautta meillä luottotappioksi, voit olla varma ettet tule saamaan uutta lainaa meiltä. Luottotietosi toki ovat "puhtaat", mutta pankkien asiakasrekisterit eivät puhdistu koskaan.
Onnea valitsemallasi tiellä. Idiootti.- Anonyymi
Onpa ihme nimittelyä, jos olet muka asiakaspalvelija. Tuollaisiako ovat nykyiset pankkivirkailijat???
- Anonyymi
Haista sinä paska velkajärjestelyn jälkeen luottotiedot ovat puhtaat oon itse tän kokenut ja lainaakin saan.
- SS-pankkiiri
pitäisi laittaa suoraan uuniin. Ihmisen tulee osata ottaa vastuu omasta elämästään ja rahankäytöstään. Jos ei tähän pysty niin on valmista tavaraa joko holhoukseen tai Suomen suurimman edustussaunan sytykkeeksi.
Poislukien ylläolevasta ne, jotka ovat joutuneet ahdinkoon sairauden vuoksi.- hohhoipojå
hohhoi.. eiköhän se niin oo että jokainen tekee joskus virheitä, joita katuu ja se on hyvä että tällasille katuville annetaan uus mahdollisuus. ääliö.
- Anonyymi
hohhoipojå kirjoitti:
hohhoi.. eiköhän se niin oo että jokainen tekee joskus virheitä, joita katuu ja se on hyvä että tällasille katuville annetaan uus mahdollisuus. ääliö.
Oon niin samaa mieltä mistä helvetista kukaan voi tietää mistä syystä on velkaantunut. Velkajärjestelyyn ei ees pääse jos on holtittomasti velkaantunut. Asia on näin henkilö joka hakee velkajärjestelyyn on sitä haettava käräjäoikeudelta ennen sitä on velkoja maksettava 2 vuotta ulosottoon. On siis näytettävä et on hoitanut velkojaan. Jos on kieroillut pimittänyt omaisuuttaan velkojilta ei järjestelyyn pääse. Et pitää turpanne kiinni kun ette tiedä asioista mitään
- sammahäär
Kaikki merkinnät poistuu kun velkajärjestely loppuu. Kahden vuoden varoaika on lisäsuorituksia varten (joita ei edes yleensä vaadi muu kuin verottaja). En ymmärrä miksi tässäkin ketjussa haukutaan järjestelyyn pääseviä?? Se on laillinen menettely johon ei pääse jos on velkaantunut huvikseen. Me olemme vj:n läpikäyneet ja nykyään tilannne hyvä. Emme olisi koskaan edes velkaantuneet jos ei olisi ollut yritystoimintaa. Aina vaan kaikki ei mene niinkuin elokuvissa :) Mitään väärää en tunne järjestelyyn menosta, ulosottomieskin onnitteli ja sen jälken ei ole tarvinnut tavata :) Nykyään ainoa velkamme on pieni asuntolaina, autokin maksettiin pois jo aikoja sitten. Työtä teemme molemmat ja veroja maksetaan että meitä ainakin tuo järjestely kannusti. Hyvää joulua kaikille.
- varanotaari
Kun velkajärjestely loppuu,niin kaikki merkinnät poistuvat muutamassa viikossa;joskus jopa parissa päivässä! Luottotiedoissa päättyneet merkinnät säilyvät 12 kk.,mutta niitä ei pysty näkemään kuin velkajärjestelyssä itse olleet,ei kukaan muu! Pyytäkää vaikka Asiakastiedosta ote itseänne koskevista tiedoista; selvällä Suomen kielellä se silllä lukee! Kun rahoituslaitokset kysyvät asiakkaalta luottoa hakiessa,he näkevät vain ja ainoastaan maksuhäiriömerkinnät ja mahdolliset yli 60 päivää myöhässä hoidetut laskut,mikäli velkoja on asiasta luottorekisteriin ilmoittanut. Pankeilla on lainvoimainen mahdollisuus säilyttää asiakastietonsa vaikka maailman tappiin saakka. Eli se pankki,jolle olet velkäjärjestelyssä suoritukset maksanut;ei varmastikaan myönnä uutta velkaa! Lopuksi toteaisin,että kun on kerran päässyt velkajärjestelyyn, niin sitä uutta velkaa ei todellakaan kannata ottaa kovinkaan kevytkenkäisesti;säästäkää hyvät ihmiset,muutoin olette taas kohta samassa tilanteessa ja toista kertaa velkajärjestelyyn pääsemiseen on sangen vaikeaa,lähes mahdotonta,ilman todella painavaa syytä(sairaus tms). Kirjoittajien mainitsemia `kahden vuoden varoaikoja´ei ole olemassa legaalisesti;siis tietämättömien kirjoitusta! Kirjoitan tämän,vaikkka olen vakuutusalan ammattilainen ja itse velkajärjestelyn läpikäynyt!
- Anonyymi
Joo velkajärjestely ei oo mikään läpihuutojuttu siinä oikeasti asiat hoidetaan. Jos joku luulee et otanpa miljoonan velkaa ja sit vaan velkajärjestelyyn ja pääsee ja saa velan anteeksi. Ei se näin mene. Sitten ihmiset eivät jätä laskujaan vaan huvikseen maksamatta taustalla on usein isot ongelmat. Mielenterveys avioero vakava sairaus työttömyys et kannattas vähä miettia mitä suustansa päästelee.
- Anonyymi
Velkajärjestelystä on laki olemassa sieltä voi jokainen tutkia miten asiat menee. Kaupungeissa löytyy velkaneuvonta sieltä tilaa ajan saa ilmaista apua /tietoa miten toimitaan kun hakeudutaan velkajärjestelyyn. Velkajärjestelyyn ei pääse jos on omaisuutta kesämökki asuntoja siis omaisuutta enemmän kuin omassa käytössä oleva normiasunto ei siis mikään miljoona talo. Ensisijaisesti on myytävä omaisuutta ja maksettava niillä velat pois. Omaisuutta on siis enemmän kuin velkaa. Jos taas velkaa on paljon tulot pienet eikä ole myytävää omaisuutta oma asunto jossa itse asuu saa olla. Asunto on mahdollista säilyttää velkajärjestelyssä. Sitten ei saa olla velkaantunut huolimattomasti elikkä ei ole välittänyt hoitaa velkojaan
- Anonyymi
uskaltaako ottaa satasta vippiä,velkajärjestely päättyi parikolmekuukautta sitten.
- Anonyymi
En saanut lainaa heti vasta 2v.jälkeen.
- Anonyymi
Nyt on suomi siinä tilanteessa et koko hela hoito menee velkajärjestelyyn jos tää holtiton velan otto ei lopu. Kansalaisilla jolla on maksuvaikeuksia ruuan hinta asuminen ihan kaikki on noussut. Velkajärjestelyjen määrä taatusti nousee. Tämä ei ole leikin asia. Kukaan ei varmasti itse tahallaan tätä ole aiheuttanut. Ymmärrystä ja kanssa ihmisille kukaan ei voi koskaan tietää mihin joutuu. Täällä ihmisiä tuomitseva voi itse olla samassa tilanteessa
- Anonyymi
No. Kun järjestely on loppu niin voi hyvin ottaa satatonnia uutta velkaa kun merkintöjä ei ole!
- Anonyymi
Toivottavasti olet päässyt kuiville, mutta ymmärrät ettet saa enää velkaantua enempää kuin pystyisit kohtuullisesti maksamaan. Kyse kait puhtaasta alusta on siinä, että saat prioriteetissä korkealle nousevat asiat aikaan. Saat vuorasopimuksen, puhelinliittymän ja ehkä kohtuuhyvän älypuhelimen ja tietokoneen, kotivakuutuksen. Eikä kaikki asiansa menettäneet mitään totaalisia kusipäitä ole. Mutta sataan kusipäähän mahtuu joitakin sellaisia jotka pilaa kaiken. Ei ne muutama isossa massass häiritse, mutta kun ne tulee omalle tontille, niin se vituttaa. Ei ole yhtään kiva elää suoli tiukalla kun toiset elää aina pelastusliiviä käyttäen.
- Anonyymi
Koko velkajärjestely ei pitäisi olla. Jos otat lainaa, sössit raha-asiat, niin sitten ulosoton kautta vain korkoineen maksuun. Tuttu velkajärjestelyssä, ei edes tee tiukkaa, kaupassa käydään ja törsää rahaa. Sitten vielä kehtaa sanoa, että eipähän tarvitse enää talon asuntolainaa maksaa, kun nyt kuitattu velkajärjestelyllä.
Itse olen töissä ja noin 50 000 euron asuntolaina. Jonka maksan korkoineen, toiset maksaa muutaman vuoden jotain muutaman kympin maksuohjelmaa ja tsädäm 100 000 Asuntolaina on hoidettu. Tuttu otti lainan, mutta sai maksoi pankille vain korkoja, kun pitihän elämiseen jo tuolloin jäädä enemmän rahaa, mitä lainan+koron jälkeen olisi jäänyt. Nyt sitten on hyvä asua velattomassa omakotitalossa.- Anonyymi
"Sitten vielä kehtaa sanoa, että eipähän tarvitse enää talon asuntolainaa maksaa, kun nyt kuitattu velkajärjestelyllä."
Asuntolainahan maksetaan kokonaisuudessaan, vaikka velkajärjestelyssä olisikin. Tuttusi siis maksaa vähintään sen määrän asuntolainaa, mitä olisi maksanut ilman velkajärjestelyäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818