Paloniemen sairaalasta?

lohjalta

Onko kellään kokemusta Lohjan Paloniemen sairaalasta osastolla olemisesta?

53

8490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadmale

      samanlaisia sairaaloita ovat kaikki.Lohduttaako yhtään tämä asia.Sairaalassa on kova kuri,kova lääkitys,teet siis mitä sanotaan jos et tottele niin rangaistusta tulee,joten niinhän se menee.

      • Anonyymi

        Onko siellä samanlainen kuri kuin intissä?


    • Laura M Laa.

      Tarkoititko siis psykiatrista sairaalaa.Ja ,..,oletko menossa sinne hoitoon?En oo ollu siellä,mut eräs kaverini oli ja kertoi taas karseita tarinoita.Ite en oo käyny ees kattomassa millanen se on.Sen verran oon herkkis ettei sovi mulle toi tollanen auktoriteettipaikka.En käyny ees kaveriani kattomassa siellä,kun kaveri kertoi mikä kuri ja lääkitys tökättiin toisille päälle.

      • lohjalta

        Siis psykiatrista tarkoitin. Ja sinne olisi tarkoitus mennä. Olisi vaan kiva saada jotain kokemuksia muilta.


      • Anonyymi
        lohjalta kirjoitti:

        Siis psykiatrista tarkoitin. Ja sinne olisi tarkoitus mennä. Olisi vaan kiva saada jotain kokemuksia muilta.

        Älä kuuntele mitään kauhu juttuja jonkun toisen kokemuksista , sillä sairaalat hoitavat potilaitaan tavalla joka on todettu tehokkaaksi sairaalle.

        Ne jotka puhuvat kurista ovat niitä ” minä itse” henkilöitä jotka koko ajan jauhavat jotain juttua että kuinka heitä muka on kaltoin kohdeltu , nämä ihmiset eivät näe sairauttaan vaan heidät on aina muka laitettu väärin perustein sairaalaan , terveitä kun ovat omasta mielestään.

        Sairaalassa pyritään vahvistamaan omaa uskoa itseensä ja lääkkeet todella ovat tarpeellisia että potilas parantuisi. Ei sieltä lähdetä kaupungille iltaisin vaeltamaan vaan kaikki ovat saman hoito ohjelman mukaisesti saamassa elämänsä kuntoon .

        Joten kun ei mene sairaalaan kovien ennakkoluulojen kanssa niin silloin on mahdollisuus toipumiseen , siis älä kuuntele negatiivisia juttuja ne on ainostaan henkilöiden joiden sairaus ei ole parantunut , omia keksittyjä asioita ja jotka eivät ole ymmärtäneet hoidon tarkoitusta
        Luuloissa että ovat jotain erikois tapauksia vaikka ovat ihan vaan tavallisia ihmisiä jotka tarvitsevat hoitoa


    • pelottelua

      Sinne mennään parantumaan ja toisten vastaajien kommentit kurista kuuluvat siihen paranemisprosessiin eli siihen, että pärjää elämässä. Onhan se kauheaa, kun ei illalla saa lähteä kuppilaan tai tuoda konjamiinia sydänvaivoihin. Yöllä pitää nukkua, koska ruokailu ja hoito tapahtuu päiväsaikaan. Niin ja syömäänkin pitää mennä tiettyyn aikaan, koska sairaala ei pidä jotain noutopöytää. Tupakallakaan ei saa rampata yöllä ovet paukkuen. Siellä on tosiaan säännöt, mutta niin on muissakin sairaaloissa. Mene sinne parantumaan, ota kaikki apu vastaan ja jopa pyydä sitä.

      • Munde

        on mielisairaala ja siellä toimitaan niinkuin toimitaan.Rankka paikka.Mielummin avohoito kuin laitoshoito.


      • Munde kirjoitti:

        on mielisairaala ja siellä toimitaan niinkuin toimitaan.Rankka paikka.Mielummin avohoito kuin laitoshoito.

        käyttäkö enää sanaa mielisairaala.Psykiatrinen mieluummin.


      • lamppukuutamo
        minttupuu kirjoitti:

        käyttäkö enää sanaa mielisairaala.Psykiatrinen mieluummin.

        voi käyttää sanaa mielisairaala.Miksi?Terveyskeskuslääkäritkin kirjoittavat sairauskertomuksiin,jos potilas käy psykiatrilla,että MIELENTERVEYSPOTILAS.Kerran sairaalaan tai psykiatrille,niin olet leimattu kuin korvamerkitty lammas.


      • Anonyymi
        lamppukuutamo kirjoitti:

        voi käyttää sanaa mielisairaala.Miksi?Terveyskeskuslääkäritkin kirjoittavat sairauskertomuksiin,jos potilas käy psykiatrilla,että MIELENTERVEYSPOTILAS.Kerran sairaalaan tai psykiatrille,niin olet leimattu kuin korvamerkitty lammas.

        Vakavimmatkin rikosrekisterimerkinnät poistuvat ennen pitkää. Lievimmätkään psykiatriset diagnoosit eivät koskaan.


    • ei ikinä enään

      Alustuksena: Sairastan diagnoosilla kaksisuuntaista mielialahäiriötä johon tuli nyt lisäksi paniikkikohtaukset, lääkityksenä Zoloft (myöhemmin korvaava halpalääke Sertralin HEXAL) tasaavaa lääkitystä ei minulle ole koskaan löydetty muuta kuin Diapam!!!

      Olin niin ”hullu”, että hakeuduin paniikkioireiden (paniikkiin todellinen syy) takia itse Paloniemen sairaalaan ilman lähetettä ajatuksella, että katsotaan mikä miestä vaivaa.

      Pääsin lopulta lääkärin juttusille joka totesi paniikkini vaativan ”hoitoa” joka aloitettiin sellaisilla lääkkeillä, että todellisuudentaju meni ja tuli suoraan sanoen olo hulluudesta kansankielellä vetelin pitkin seiniä hämärän rajamailla kuullen sekä nähden harhoja. Minua testattiin ”lääkityksen” aikana kaikilla mahdollisilla keinoilla vain sairasmielikuvitus rajana. Lopulta suurista lääkeannoksista, vaihdoksista sekä minulle sopimattomista neurolepteistä (en edes tiedä mitä kaikkea minulle syötettiin) tuli epilepsiatyyppinen kouristuskohtaus kaikkiaan kolme kertaa joihin jouduttiin lopulta soittamaan ambulanssi joka vei minut aluesairaalaan, käsittääkseni sain Paloniemessä yhden niin, että menetin tajuntani huoneessa ollessani, jotain tapahtui mutta en muista mitä heräsin aamuyöstä joskus 5 aikaan sekavana. Kuitenkin kaikki yritettiin salata ja viimeiseen asti välttää ambulanssin tilaaminen. Kolmannella kerralla EI annettu edes kohtauksen laukaisevaa lääkitystä peräsuoleen taikka suuhun. Kahteen aiempaan sain vaikka sitä useasti suoraan sanoen pyysin, anelin turhaan armoa, että auttakaa. Joskus noin puolentunnin kuluttua minulle oli pakko soittaa ambulanssi.

      Toisen kohtauksen jälkeen huoneessani saamaani tajuttomuutta ei ole käsittääkseni edes kirjattu!

      Kuulin myöhemmin muilta potilailta, että kouristukset saatuani muut oli komennettu huoneisiin!

      Kolmanteen kouristukseen Ambulanssi henkilökunta antoi suoraan suoneen (muistan kun kaksi tai kolme ihmistä piti minua aloillaan kouristelun takia jotta suoneenlääkitys edes onnistui) ainakin yhden ruiskeen toisesta oli puhetta koska kouristelu ei loppunut edes sillä mutta en varmasti voi muistaa sainko lopulta sen) Kolmannen kouristelun jälkeen pääsin aluesairaalaan sisään suoraan sanoen ”turvaan” Paloniemestä josta kotiuduin noin viikko sitten. Nyt henkinen tilani on järkyttävä muistot (traumat) Paloniemen tapahtumista kummittelevat mielessäni, tosin olin jo yhteydessä potilasasiamieheen jonka luo menen vielä tällä viikolla. Haluan, että Paloniemen tapahtumat tutkitaan perusteellisesti, en halua kenenkään ihmisen en edes eläimen saavan samaa kohtelua kuin itse sain!

      Toisen kouristelun jälkeen minua yritettiin provosoida Paloniemessä hermostumaan, suuttumaan kohteluuni. En sortunut provoihin vaan pyytelin vaan aina nöyrästi anteeksi annettiin lupa tehdä jotain, joka hetkenpäästä kiellettiin helvetinmoisen uhon kanssa. Käsittääkseni taustalla oli pyrkimys saada minut tahdonvastaiseen ”hoitoon” sekä tätä kautta saada minulle ”oikea” lääkitys jotta en pysty peräämään oikeuksiani saatikka, että olisin enää edes tietoinen Paloniemen tapahtumista ns. helppo laitosasukki loppuelämän ts. kävelevä ZOMBI!

      Aluesairaalassa minulle tehtiin neurologisia kokeita, muun muassa pään TT ei aktuellia, THX-kuvassa ei aktuellia, EEG jossa normaali löydös, taustatoiminta normaalia, ei paikallisia muutoksia, ei epileptiformista aktiviteettia. Neurologi lausui alustavasti, että ei mitään epilepsiaan viittaavia löydöksiä ole vaan oireiluni johtui tiuhoista psyykelääkevaihdoksista sekä liian suurista minulle sopimattomista lääkkeistä!!!

      Nyt muistin ainoan kerran kun joku yleensä kysyi koko Paloniemen ”hoidon” aikana, että miten voin. Se tapahtui ensimmäisen kohtauksen aikana jolloin suustani lensi jo vaahdot. Yksi niistä kiduttajalääkäreistä kysyi, mikä olo sinulla nyt on tai jotain sinnepäin. Hullukin näkisi silloin kysymättä miten voin JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

      Kirjoitukseni voi olla hieman sekava taikka muuten lauserakenteiltaan outo, koska minulla on nyt ”hoidosta” johtuen esimerkiksi pienoisia lähimuistiongelmia sekä järkyttäviä migreenikohtauksia, sormissa lievää vapinaa lisäksi asioita muistellessani iski pienoinen paniikkikohtaus =)

      Lopuksi neuvona mielisairaalaan menoa harkitseville depressio taikka pipolaarihäiriötä sairastaville

      ÄLKÄÄ HELVETISSÄ MENKÖ SINNE ELLEI SINUA VÄKISIN VIEDÄ!!!

      • up

        up


      • ei ikinä enään..

        Tulen julkaisemaan koko tapaukseni vaikka Hesarissa, jos ja kun joskus jotain selviää mitä siellä minulle yritettiin tehdä!

        Minulla ei ole Paloniemen tapauksessa mitään menetettävää päinvastoin. Tulen tekemään kaikkeni ettei enää ketään joutuisi kokemaan samaa kuin minä, en hae ymmärrystä taikka sääliä, perään vain ja ainoastaan myös sairaalle ihmiselle kuuluvia ihmisoikeuksia joihin sairaalassa tapahtuva asiallinen hoito myös käsittääkseni kuuluu!!!


      • Anonyymi

        No niin taas yksi joka laittaa syyt ulkonaisiin tekijöihin vaikka syy on ihan vaan sairauden tuottamista oireista.
        Tämä on hyvin tavallista , ja samaa sairautta potevat usein syyttelevät joko lääkkeitä tai hoitohenkilökunta ja tekee omia analyysejään asioista mitkä eivät ole sama kun lääketieteen analyysit. Ja paniikki kohtaukset ovat rankkoja toisille ihmisille ja saavat ihmisen tuntemaan että ovat kuolon portilla .
        Mutta kun ollaan sairaalassa ja koko ajan epäillään hoitoa niin tulos on kaaos . Sairaus aiheuttaa näitä tuntemuksia , mutta kun lääkkehoito on saatu kuntoon niin moni tuntee olonsa paremmaksi. Joten sinun kokemukset ovat ainoastaan sinun, moni muu on saanut tarpeellisen avun koska ovat apua olleet sieltä hakemassa .


    • Toivoa on

      Siis ennen varmaankin puhuttiin mielisaaraalasta nykyään ns. aikuis psykiatrinen laitos / osasto yms. Itse olin 3 viikkoa ja sain toivoa paremmasta. Ja kun olin sairas oli oma päätös että menen sinne. En ole yhtään katunut sitä. Suosittelen. Sain hyvää hoitoa ja huolta pidettiin.

      • Matti Mengele

        Voin myös suositella mielenterveyshoitoa, varsinkin Paloniemen sairaala on maan parhaita.


      • karkuun päässyyt
        Matti Mengele kirjoitti:

        Voin myös suositella mielenterveyshoitoa, varsinkin Paloniemen sairaala on maan parhaita.

        Salonheimojen valtakunnassa terveistäkin tehdään monivammaisia ZOMBEJA


      • Paloniemi painajaine
        karkuun päässyyt kirjoitti:

        Salonheimojen valtakunnassa terveistäkin tehdään monivammaisia ZOMBEJA

        Hyvä ystäväni meni sairaalaan lepäämään kun oli masentunut kolmen lapsen yksinhuoltaja äiti. Hän meni vapaalle osastolle mutta hänet siirrettiin suljetulle kun ei suostunut lääkitykseen jota painostettiin. Huusi lääkärille sillä seurauksella että vietiin suljetulle ja tökkäistiin rauhoittava piikki persuksiin.
        Lääkärin mielestä hän puhui normaalia nopeammin mikä oli kuulemma psykoottinen oire. (hän puhuu normaalistikkin nopeasti) Jotenka lääkäri aloitti Serogielin ja nosti sen muutamassa päivässä 700mg, lisäksi määräsi rauhoittavaa 3krt/pv unilääkkeet ja remeronin 30mg. Ystävääni jouduttiin syöttämään kun hän meni niin sekaisin ja pyörtyili joka paikkaan. Lääkkeitä vaan lisätiin kun katsottiin että hän on psykoottinen!!!!!

        Lopulta hän sai kielikrampin johon meinasi kuolla. Vaahtoa tuli suusta ja koko keho kramppasi, kieli tukki nielun. Onneksi hänen äitinsä sattui olemaan paikalla ja soitti ambulanssin. Ystäväni meinasi kuolla ambulanssiin ja oli monta päivää teholla.....

        Tälläistä toimintaa Paloniemessa! Tosi hyvä paikka!


      • EI paloniemelle
        Paloniemi painajaine kirjoitti:

        Hyvä ystäväni meni sairaalaan lepäämään kun oli masentunut kolmen lapsen yksinhuoltaja äiti. Hän meni vapaalle osastolle mutta hänet siirrettiin suljetulle kun ei suostunut lääkitykseen jota painostettiin. Huusi lääkärille sillä seurauksella että vietiin suljetulle ja tökkäistiin rauhoittava piikki persuksiin.
        Lääkärin mielestä hän puhui normaalia nopeammin mikä oli kuulemma psykoottinen oire. (hän puhuu normaalistikkin nopeasti) Jotenka lääkäri aloitti Serogielin ja nosti sen muutamassa päivässä 700mg, lisäksi määräsi rauhoittavaa 3krt/pv unilääkkeet ja remeronin 30mg. Ystävääni jouduttiin syöttämään kun hän meni niin sekaisin ja pyörtyili joka paikkaan. Lääkkeitä vaan lisätiin kun katsottiin että hän on psykoottinen!!!!!

        Lopulta hän sai kielikrampin johon meinasi kuolla. Vaahtoa tuli suusta ja koko keho kramppasi, kieli tukki nielun. Onneksi hänen äitinsä sattui olemaan paikalla ja soitti ambulanssin. Ystäväni meinasi kuolla ambulanssiin ja oli monta päivää teholla.....

        Tälläistä toimintaa Paloniemessa! Tosi hyvä paikka!

        Olin avo osastolla vaikean uniongelman takia Paloniemessä. Minut laitettiin samaan huoneeseen 70v mummon kanssa joka meni nukkumaan klo 7 ja heräsi klo 3 yöllä. Huoneesta ei saanut poistua ja mummo laittoi klo 3 valot ja istui sängyssä tuijottamassa minua keinuttaen itseään. Mummo ei pystynyt omaa sylkeään nielemään vaan syljeskeli sitä jatkuvasti sylkykuppiin. Minä yleensä saan vasta 3 aikaan unen mutta eihän siitä mitään tullut kun toinen heräsi silloin. Valitin asiasta henkilökunnalle mutta en saanut vaihtaa huonekaveria vaikka siellä oli tilaa ja tyhjiä huoneita. Kaikenlisäksi mummo oli harras uskova ja Jehova. (minulla ei ole mitään uskontoa vastaan kunhan sitä ei tyrkytetä)
        Arvaatkaas vaan helpottiko minun uniongelmani?

        Olin aiemminkin samassa paikassa raskauden jälkeisestä masennuksesta vauvan kanssa. Kukaan henkilökunnasta ei suostunut lasta hoitamaan kun heillä ei ollut vielä siihen koulutusta tms? Minulle lykättiin 300mg Seroguelia nukkumiseen, 30mg remeronia masennukseen ja zopinoxia nukkumiseen. Tuolla lääkemäärällä piti selvitä vauvan kanssa yöt ja syötöt... Lapsella oli maitoallergia ja jouduin joka kerta erikseen pyytää keittiö oven auki että pääsen keittämään vettä ja tekemään maitoa. Välillä jouduin puolikin tuntia odottaa että joku viitsii tulla avaamaan keittiön oven. Oli kiva odottaa huutava vauva kainalossa....

        Paloniemessä sairastuu vaan lisää


    • Rakkaalle

      Sinä "Ei ikinä enää" voisitko/ottaisttko yhteyttä?
      Tai kuka tahansa muu, joka on tullut kaltoin kohdelluksi Lohjan Paloniemen psyk. sairaalassa.
      Yhteyttä voi ottaa s.postiin [email protected]

      Yksin ei kukaan voi asioita muuttaa, mutta monta pientä yhdessä on suurta....

    • "nyt sua hoidetaan"

      Sain myöhemmin potilastietoja...Olivat kehdanneet kirjoittaa 12 mg rispedalin päälle 1,5.Niin ,että oikea luku näkyy alla.Kerroin sen aiheuttaneen sydänoireita.Sitten siellä luki,että eräs toinen neurolepti oli ilman syytä tuplattu.Pitäähän sitä huonoa oloa saada,jos olo paranee...Syynä lieneee se,että sormukseni katosi kummasti sairaalassa(laitos on aina laitos)ja etsin sitä hermostuneena.Yhdeltä katosi levy...Älkää ainakaan ottaka laitokseen mitään arvokasta...senhän sanoo järkikin.

    • EN SUOSITTELE!!

      Itse olen ollut 3 kertaa täällä paloniemessä hoidossa, ekalla kerralla vainoharhaisista ja väkivaltaisista ajatuksista minut laitettiin pakko hoitoon olin tuolloin 18 vuotias jouduin sairaalassa olla 2kk. Lääkityksenä minulle annettiin vuorokauden aikana 900mg seroguellia, 150mg levozinia, 2mg temesta ja siihen päälle oli parikin jotain unilääkkeitä joiden nimiä en enää muista. Tämä paikka on yksi maanpäällinen helvetti siellä ei annetta mitään muuta hoitoa kun lääkitys. askartelemaan pääset pariksi tunniksi päivässä muuten polttelet tupakkia ja katsot telkkua taikka luet. Koko hoito on vain ja ainoastaan lääkehoitoa mikä on aivan uskomattoman naurettavaa.. En suosittele kenellekkään tätä maanpäällistä helvettiä siellä sitä viimeiseksi hulluksi tulee..Lääkärin kanssa puhut kerran viikossa sen 5-10 minuuttia sen perusteella lääkäri määrää sulle lääkkeet ja pitää sua täällä paikassa ja jossei lääkkeitä ota niin se on piikku perseeseen! Ja työntekijöinä toimii opiskelijoita ja täysin kouluttamattomia ihmisiä...

      • Dje

        Paloniemessä tällä hetkellä tapahtuu kauheuksia. Mielivaltaiset hoitajat laittoivat paarisängyn kahden hengen huoneeseen ja sanoivat, että tämä yksi huonetoverisi tykkää läheisyydestä ja että ei kannata välittää. Heitä ei kiinnosta ja kohtelevat kuin saastaa. Nyt hän lähentelee. JOKU TEHKÄÄ TÄLLE HULLUUDELLE LOPPU. Jonkinlainen ihmisarvo kuuluisi olla jokaisella!


    • 10+17

      Valittakaa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen niin Suomen on kohta pakko muuttaa käyttäntöjään!

      Ei Suomessa lääkärit tai virkamiehet lähde toisiaan vastaan sotimaan... ihan turha valittaa mihinkään kun potilas on täällä aina väärässä.

    • nadar

      Minä olen asioinut Petri Arvilommin kanssa parisen vuotta, ja minusta hän on OK, tehtävänsä hyvin hoitava lääkäri.

      • niihmiiih

        Minusta Arvilommi on ihan ok lääkärinä, mutta saisi jättää vaimonsa työn neuvomisen sivusta väliin! Vaimo on psykoterapeutti ja muuttaa linjauksiaan aina sitä mukaa kun kuuntelee miehensä neuvoja. Yleensä neuvot johtavat sitten terapian kulun ihan metsään... kun siihenhän ihan saattaa olla syynsä miksei työnohjausta tai konsultaatiota kannata siltä omalta siipalta pyytää...


    • Siperia opettaa

      Mielipiteitä Lohjan Paloniemestä.
      Onko teistä kukaan käynyt Paloniemen sairaalassa vaikka vain vierailijana?

      Tunnistatteko olevanne Suomessa jossa on laki nimeltä ihmisen yksilöoikeus.

      Ja jos ette ole kyseisessä suljettujen osastojen sairaalassa käyneet niin tehkääpä päiväretki ja käykää katsomassa.

      Voin sanoa vierailijana käyneenä että vaikutelma tuli kuin olisi käynyt Siperiassa ja ihminen asetetaan eläimen tasolle jolloin häntä ei kuulla ja hänen ei kuulukaan tuntea ihmisen lailla mitään kuten ahdistusta, pakotusta tai pahaa mieltä.

      Mielestäni Suomessa ei saa enää tänäpäivänä olla Ihmisoikeutta loukkaavaa paikkaa jossa ihmisen oikeusturvaa ja yksilöoikeutta ylikävellään ja pakotettuna vaiennetaan. Tähän pitää saada korjaus samalla lailla kuin syytetyllä on oikeus oman turvallisuutensa tukena oleva asianajaja turvaamassa syytetyn ihmisoikeuttakin.

      Siperia malli pois Suomesta viimein vuonna 2014!

    • HYVÄ PAIKKA SUOSITTE

      AIKA IHMEELLISIÄ KOMMENTTEJA SILLÄ ITSE 3 KERTAA POTILAANA OLLEENA JA MENISIN KOSKA TAHANSA UUDESTAA NIIN HYVÄ PAIKKA SE ON JA HYVÄÄ HOITOA SAANUT. SE ON KYLLÄ ITSESTÄ KIINNI MITEN NE SIELLÄ KOHTELEE TIETENKIN SIELLÄ ON SÄÄNNÖT MITÄ PITÄÄ NOUDATTAA SEKÄ TIETYT VUOROKAUSIRYTMIT RUOKAILUISSA JA LÄÄKKEENANNOISSA SEKÄ NUKKUMAANMENOAIKA JA PITÄÄ OTTAA IISISTI SIELLÄ OLLESSA SIELLÄ ON MAHTAVAT MAISEMAT JA LUONTOA RANTAA JA SAUNAA, KUNTOSALIA SEKÄ MUUTA LIIKUNNALLISTA TOIMINTAA MITÄ VOI HARRASTAA NIIN HALUTESSAAN SIELLÄ JÄRJESTETÄÄN MYÖS PIENTÄ TOIMINTAA POTILAILLE EIKÄ OLE PAKKO OSALLISTUA JOS EI HALUA TIETENKIN JOS VASTUSTAA KAIKKEA SAA HUONOA KOHTELUA

    • parantunut

      Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, hyvä paikka ja hyvät hoitajat ja lääkärit, turha suurennella negatiivisia asioita koska näyttää siltä että monet kirjoittajat ovat vieläkin sekaisin koska eivät ottaneet hoitoa positiivisesti, olen syvän masennuksen takia ollut kaksi kertaa Paloniemessä hoidossa ja kummallakin kerralla olen saanut avun ja toinen kerta auttoi niin paljon että ei ole tarvinnut enää mennä ja Paloniemestä järjestettiin jatkohoito jota en enää tarvitse koska parani, älkää uskoko hörhöjen juttuihin. haukkumisiin

      • Tämä kirjoittaja on varmaan kyseisen paikan henkilökuntaa. Yrittää puolustella asioita. Aivan ammattitaidotonta porukkaa koko sairaala täynnä.


    • Minä voin kertoa sivusta seuranneena et pahempi paikka kuin viron vankila. Tässä esim. Huoneen koko on noin 9 m2 Johon sullotaan 3 henkilöä. Kun sänkyjen tilat otetaan pois niin yhdelle potilaalle jää lattiatilaa noin 1,5 m2. Tämä on faktaa.
      Minun tuttava oli siellä, ja kävin katsomassa häntä. Olin kauhustani kalpeana. Että ei voi olla totta. Siellä sairaalassa tehdään lähes terveestäkin ihmisestä sairas. Jos olet erimieltä sairaalan henkilökunnan kanssa. Niin yllätys sinulle on syötetty sellaiset lääkkeet et olet muumio, etkä pulikoi enään vastaan. Minä tulen tekemään Paloniemen sairaalasta valituksen EU: viranomaisille. Katsotaan miten asiat muuttuu sitten. Mutta omaiset viekää hoitoon tarvitsevat potilaat vaikka Vironpuolelle, niin parempaa hoitoa saatte. Siis aivan järkyttävä paikka.

    • kauhistunutt

      Ohhoh... Onkohan Paloniemen toiminta nyt tässä parissa vuodessa muuttunut ollenkaan...

    • bipolaari

      Olen ollut Paloniemessä 2 kertaa ja kokemukset samat kuin suurimmalla osalla.Siis järkyttävä paikka.Saloheimoa en tavannut kertaakaan,silti hän diagnostisoi minulla olevan kaksisuuntainen.Kuitenkin yksityisen puolella psykiatri totesi,että menee useampi kuukausi ennenkuin voi määrittää bipolaarihäiriön.Olen samaa mieltä henkilökunnasta,jos teet niin kuin käsketään niin kaikki ok,jos et olet mustalla listalla.Ja kun käyt yöllä vessassa,niin heti tulee unilääke,kotona et todellakaan ottaisi lääkettä pelkän pissahädän vuoksi.Että tämmöstä Paloniemessä.

    • loistavapaikka1

      loistva paikka paloniemi 5 kertaa ollut vapaaehtoisena ja 2 kertaa suljetulla ja aina saanut loistavaa palvelua. ei mitään pahaa sanottavaa paloniemestä! suosittelen menemään sillä varmasti saa apua asioihinsa jos sinne menee ja on asiallisesti siellä ja noudattaa sairaalan sääntöjä niin kaikki sujuu kuin tanssi nothing problems never:)

    • dvdvdvdvdv

      Paloniemestä en osaa sanoa mutta uskoisin että laitokset muistuttaa aika lailla toisiaan. Eli välttäkää kuin ruttoa jos oli ennen epäluuloja ja uskoa lääkäreiden/hoitajien osaamisesta niin sen jälkeen tuskin uskoo että sitä on edes olemassa. Varmasti koulut on käyty mutta eipä se tietotaito ole tainnut juuri kasvaa..varmasti nykyisille hoitotavoille naureskellaan 30v päästä.

      Olen työskennellyt n10v sitten vankilassa ja voin sanoa että olosuhteet ja kohteluvankilassa on inhimillisempää kuin osastolla.. ja vangeilla on jotain mitä potilailla ei ole eli OIKEUKSIA..eli miettikää kaksi kertaa jos on vaihtoehtoja.

    • pibolaari

      uskomatonta miten henkilökunta avittaa toisiaan.kun olin paloniemessä niin Teemu sanoi aina ,että suksi vittuun,olin rakastunut häneen ja tiesin että hän tunsi samoin ja ajatteli minua aina kun pyöräili kotia.

    • pelko

      Pääsin minäkin päivänä keväisen pakkohoitoon Paloniemen sairaalan suljetulle osastolle! Terveyskeskuslääkäri kirjoitti lähetteen ja harhaisen ajattelun vuoksi pakkohoitoon. Otettiin korut pois enkä päässyt ulos ollenkaan 2 kk pidettiin. Se mikä ihmetyttää että potilasasiakirjoissa ei mainittu oikeaa syytä miksi jouduin laitokseen eli en saanut minkäänlaista terapiaa vaan laitos toimi säilytyspaikkana! Ihmettelin myös miten ensimmäisenä päivänä annettiin diagnoosi kaksisuuntainen kun diagnoosin tekemiseen menee kuukausia. Suurin osa potilaista oli hirveässä kunnossa että sai joskus pelätä vaikeiden potilaiden käytöstä! Onneksi osastolla oli yksi normaali ihminen jonka kanssa synkkasi ilman häntä olisin tullut hulluksi! Joten ei saanut terapiaa mutta sai loppuiäksi "mielenterveyspotilaan" leiman. Ei tästä ole selvinnyt kuin mustalla huumorilla. Nykyään ei näin törkeätä hoitoa voi antaa luulisin että ulos pääsee ja kännyköitä voi käyttää. Toivottavasti en ikinä joudu sinne uudestaan!

      • valittaminenkannattaa

        Kannattaa sinun olla yhteydessä aluehallintovirastoon ja tehdä asiasta kantelu jos tunnet että kohdallasi on menetelty mielenterveyslain vastaisesti .
        Jos todellakin sinusta on tehty tarkkailulähete syynä harhainen ajattelu on syytä tutkituttaa myös lähetteen tehneen tk lääkärin terveyden tila.
        kuitenkin mielenterveyslaki määrittää tarkasti tarkkailulähetteen M1 sisällön millä perusteella sen lääkäri voi kirjottaa..


    • pois80luvulta

      Palonimen sairaalan ainoa vika on että sen johto ei ymmärrä että elämme vuotta 2016.
      Johto laahaa edelleen 80lukua ja sen huomaa kaikessa toiminnassa sairaalassa.
      Toivottavasti Lohjalle rakennettavaan uuteen psyk sairaalaan tulee sellaisia ihmisiä johtoportaaseen jotka siirtää hoidon 2000 luvulle sieltä 80 luvulta.

      • Keifkg

        Missä mielessä "hoito" on vanhanaikaista?


      • pienetonpiirit
        Keifkg kirjoitti:

        Missä mielessä "hoito" on vanhanaikaista?

        No siksi että ko paikan johtava ylilääkäri johtaa paikkaa.Kukaan ei uskalla kyseenalaistaa tämän herran päätöksiä ..pienet on piirit tässä sairaalassa.

        Toivon että uudessa psyk sairaalassa on uusien seinien lisäksi uusi hoitohenkilökunta ja esimiehet jotka tekevät mitä heitä huvittaa..


      • eikoskaanenääpaloniemeen

        Niin kuulemma paloniemessä hoidetaan puhumalla terveeksi eikä kuten ennen .

        Surkeaa hoitoa ja täysin epäpätevää hoitohenkilökuntaa .

        Luultavasti tämä henkilökunta ei ole päässyt poliisiseksi niin menneet hoitajiksi jotta saavat käskyttää.

        Toivon että aluehallintovirasto tutkii tämän sairaalan perin pohjin ..


      • eläköönhulluus

        Tässä paikassa ei ole muuta vikaa kuin sen henkilökunta joka pitäisi vaihtaa johtoa myöten .Kuulemma vaihtuvuus on suuri henkilökunnassa .Tulisiko silloin johdon ottaa sormet pois perseestä ja miettiä missä mättää.


    • Rivis

      Hullun hommaa koko paloniemi

    • eikoskaantännetöihin

      paskanjauhajien paratiisi ja selkäänpuukottajien taivas enkä tarkoita potilaita

      • pienetonpiirit

        No joulukuussa 2017 Paloniemi lakkaa olemasta ja uusi sairaala pääsee toimintaansa Lohjan sairaalan läheisyydessä .Toivotaan että myös uuden sairaalan myötä vaihtuu myös sen johtoporras ja johtoportaan suojatit ja loiset..


      • mulkutvaihtoon

        Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Johtava Ylilääkäri ja Ylihoitaja ton sairaalan ongelmat .Heille henkilökunta on karjaa jota voi kohdella miten haluaa.


      • Anonyymi
        mulkutvaihtoon kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Johtava Ylilääkäri ja Ylihoitaja ton sairaalan ongelmat .Heille henkilökunta on karjaa jota voi kohdella miten haluaa.

        no nythän sieltä on lepakot lentäneet muualle,,,


    • Arava

      Palonuemen sairaala on paskapaikka ainakin potilaan omaisen kannalta. Mitään tietoja ei saa ja kohdellaan omaistakin kuin rikollista, vaikka käypähoitosuosituksissa puhutaan kauniisti omaisten ja läheisten kanssa tehtävän yhteistyön tarpeellisuudesta.

    • Norsuäiti

      Ei ole mikään sairaala, vaan säilö.

    • paloniemeentyytyväinen

      Mulla lähinnä hyviä kokemuksia. Toisaalta olen hoitomyönteinen ja en oletakaan että saisin osastolla mitään terapiaa. Osastolla ei anneta terapiaa, koska hoitojaksojen on tarkoits olla lyhyitä. Itsellä pisin jakso Paloniemessä ollut vajaa kolme viikkoa. Sen pituisia ne ovat jos ei ole ihan kauheassa psykoosissa ja avohoito on siinä kunnossa, että uskaltavat sinne lähettää. Kyllä olen sieltä itse päässyt avohoidon puolelle psykoottisenakin, mutta jos on todellisuudentaju mennyt niin sitten tietysti pidetään osastolla.

      Tietysti tylsäähän siellä on kuin mikä, mutta ei se silloin haittaa jos on huonossa kunnossa eli tarvitsee osastohoitoa. Jos on siinä kunnossa että alkaa typpimään eikä se johdu omasta asenteesta niin on hyvä kysymys, että kuuluisiko oikeasti avohoidon puolelle.

      Mulle ainakin myös hoitajat ovat tulleet puhumaan vähintään kerran päivässä ja lääkäriäkin viimeksi ykkösellä tapasin päivittäin. Välillä siellä on ollut paha lääkäripula, sen takia varmaan osa ei ole nähnyt lääkäriä riittävän usein.

      Mitään laittomuuksia tai turhia eristämisiä en ole havainnut vaikka olen ollut viisi kertaa siellä. Ainakin viime kerralla kun olin niin antoivat psykoottisen ja samaan aikaan agressiiivisen ja arvaamattoman potilaan olla ihan normaalisti osastolla, mikä alkoi jo häiritsemään muita potilaita. Eli ainakin nyt viime aikoina ovat olleet pikemminkin liian varovaisia eristämisten kanssa kuin toisin päon-

    • Anonyymi

      Nyt minä pumppaan sitä stressihormonia!

    • Anonyymi

      Ei psykiatrista koulutusta. Sh eivät ole pärjänneet tkoossa. Paloniemessä ollut suojtyöpaikka.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe