Voisikohan joku asian kokenut kertoa, miten käy jos saa maksuhäiriömerkinnän esim. maksamattomasta kulutusluotosta. Jos on jo olemassa luottokortti eri pankista ja sen maksut on hoidettu asiallisesti, saako vanhan kortin pitää? Vai saako pankki jostain tiedon merkinnästä ja ottaa kortin pois? Kiitos asiallisista vastauksista!
Maksuhäiriöisen vanhat luottokortit
18
2685
Vastaukset
- lähti
aikoinaan heti. Käskettiin palauttamaan kahtia leikattuna.
- huonosti kävi
Mulla meni luottotiedot. Ainakin stckolta ja visasta tuli kirje, jossa pyydettiin palauttamaan kortit kahtialeikattuina.
- tääl kans
Munkin piti palauttaa kaikki pankki- ja luottokortit kahtialeikattuina.
- paskaa jää
Kortit lakkaa toimimasta välittömästi, kun luottotiedot palaa. Lisäksi näyttää siltä ettei näitä kortteja takaisin saa koskaan. Itselläni meni Stockan kortin myötä luottotiedot vuonna 1999. Samalla otettiin pois Nordean Masteri. Masterin maksut olin suorittanut ajallaan, enkä tuollaisten luottotietojen menettämisen vaarasta tiennyt tuolloin muutenkaan. Luottokelpoisuus palautui 2 vuoden tuomion jälkeen vuonna 2001. Hain Nordealta Masteria 2005. Eivät voineet myöntää kerran on joudutta aikaisemmin kortti ottamaan pois.
- Joku muukin syy
paskaa jää kirjoitti:
Kortit lakkaa toimimasta välittömästi, kun luottotiedot palaa. Lisäksi näyttää siltä ettei näitä kortteja takaisin saa koskaan. Itselläni meni Stockan kortin myötä luottotiedot vuonna 1999. Samalla otettiin pois Nordean Masteri. Masterin maksut olin suorittanut ajallaan, enkä tuollaisten luottotietojen menettämisen vaarasta tiennyt tuolloin muutenkaan. Luottokelpoisuus palautui 2 vuoden tuomion jälkeen vuonna 2001. Hain Nordealta Masteria 2005. Eivät voineet myöntää kerran on joudutta aikaisemmin kortti ottamaan pois.
Varmaan tuohon kortin saamattomuuteen oli jokin muukin syy. Itsellä myös kokemusta Nordean korteista. Luottotiedot meni nimen omaan maksamattomien Visa-laskujen takia ja kun sain luottotietoni takaisin 2008, hain heti Nordeasta korttia ja sain ilman mitään mukinoita Visan. Tämän vuoden alussa tarvitsin myös Masterin ja sekin tuli ilman kyselyjä Nordeasta.
- Tuosta Masterista
Joku muukin syy kirjoitti:
Varmaan tuohon kortin saamattomuuteen oli jokin muukin syy. Itsellä myös kokemusta Nordean korteista. Luottotiedot meni nimen omaan maksamattomien Visa-laskujen takia ja kun sain luottotietoni takaisin 2008, hain heti Nordeasta korttia ja sain ilman mitään mukinoita Visan. Tämän vuoden alussa tarvitsin myös Masterin ja sekin tuli ilman kyselyjä Nordeasta.
Ei ollut mitään muuta syytä. Sanoivat että kun kortti on jouduttu ottamaan pois, ei sitä voida myöntää. Totesivat myös että joskus myöhemmin voi hakea uudestaan. Amex tuli sitten haettua ja se on osoittautunut ihan hyväksi valinnaksi.
- Kun kuppa
Kortit lähtee kuin kuppa Töölöstä. Sitä en tiedä, mistä ne tietonsa saavat, mutta sillä ei ole merkitystä, mistä pankista, tai muusta paikasta se kortti on. Pyytävät palauttamaan kahtia leikattuna.
- ilmoittaa pankkien järjeste...
Näin on, että maksuhäiriömerkintä ilmoitetaaan sähköisesti pankkien tietojärjestelmään. Olet merkitty niin moneen rekisteriin, että et voi uskoakaan, kuinka meitä hallitaan ja valvotaan. Itselläkin meni luottotiedot jo v. 1993 ja sain Visa kortin, tosin hain sitä vasta 2000 -luvun alussa. Nyt taas olen samassa tilanteessa, visa lähti, kun paikallinen pankki tyhjensi tilin asuntolainaan, enkä voinut maksaa laskua. Että eipä juuri naurata. Pitää alkaa siirrellä omaisuutta miehen nimiin, että edes asunto säilyy.
- inna65
korteista en tiedä, mutta mistä voisin saada 2000 luoton, jos luottotiedot menneet??? kertokaa hyvät ihmiset. Kysymys on vuokrarästeistä ja kaksi viikkoa aikaa hommata tuo summa tai muuten joudun telttaan asumaan. Työtön olen ja mies työkyvyttömyyseläkkeellä.
- !! :)
Sossusta hakemaan rahat. Tuskinpa jättävät auttamatta, koska ketään ei ymmärtääkseni, (ainakaan ei saisi), jätetä kodittomaksi. Todennäköisesti kyllä joudut maksamaan sen rahan takaisin, mutta pikkuerissä. Mites asiat nyt noin on päässy huonolle tolalle??? Tsemppii!!!
- sossu hkistä
!! :) kirjoitti:
Sossusta hakemaan rahat. Tuskinpa jättävät auttamatta, koska ketään ei ymmärtääkseni, (ainakaan ei saisi), jätetä kodittomaksi. Todennäköisesti kyllä joudut maksamaan sen rahan takaisin, mutta pikkuerissä. Mites asiat nyt noin on päässy huonolle tolalle??? Tsemppii!!!
Ensinnäkin sossu ei lainaa rahaa. Jos vuokravelat myönnetään, niin ei niitä tarvii maksaa takaisin. Ei sossu ole mikään pankki! Ja toisekseen, sosiaalihuoltolaissa ei ole kohtaa, että ketään ei saa jättää kodittomaksi. Jos vuokravelkaa on ja sen vuoksi hakee sossusta rahaa ja ei saa, niin sitten asunto lähtee. Sosiaalihuoltolaissa on pykälä, että majoitus on kaikkien saatava. Tämä tarkoittaa asuntolapaikkaa.
- Minä tiedän
Huonosti tietenkin.
- tosiaan!!
Ei sosiaalivirasto tosiaan mikään pankki ole josta "haetaan" vuokrarästiin rahat. Vuokra pitäisi aina maksaa ensin, sitten vasta muut menot. Ja luottotiedoton tosiaan EI SAA mistään pankkilainaa. Paitsi sitten jos löytyy hyvä takaaja (toivottavasti sinulta löytyy sellainen). Tai ehkä löytyy muutama sukulainen/ystävä jolta kerätä lainaksi tuo 2 tonnia. Muuten varmaan se asuntolaanmuutto on edessä.
tosiaan!! kirjoitti:
Ei sosiaalivirasto tosiaan mikään pankki ole josta "haetaan" vuokrarästiin rahat. Vuokra pitäisi aina maksaa ensin, sitten vasta muut menot. Ja luottotiedoton tosiaan EI SAA mistään pankkilainaa. Paitsi sitten jos löytyy hyvä takaaja (toivottavasti sinulta löytyy sellainen). Tai ehkä löytyy muutama sukulainen/ystävä jolta kerätä lainaksi tuo 2 tonnia. Muuten varmaan se asuntolaanmuutto on edessä.
mutta ensimmäiseksi pitää huolehtia riittävästä ravinnonsaannista, (esimerkiksi työssäkäynnin kannalta) välttämättömistä vaatteista sekä lämpö- ja talousenergiavirran katkeamattomuudesta (siihenkin) asuntoon, jonka köyhtynyt on vaarassa varattomuuttaan menettää. Tämä pätee varsinkin silloin, jos rahatilanteeseen ei ole odotettavissakaan pikaista kohentumista. Nälkiintyneen on näet entistäkin vaikeampaa hoitaa asioitaan, ja mikäli talousahdinko vuokranmaksuvaikeuksineen jatkuu, niin kierre hurjistuu entisestään. Muuten: kunnille käy kalliiksi päästää toimeentulotukeen oikeutettua väkeään asuntola-asukeiksi - asuntolassa asuvahan ei todennäköisesti edelleenkään ole oikeutettu KELAn yleiseen asumistukeen, vaan hän joutuu maksamaan koko vuokran itse. Toimeentulotuen tarvitsijan puolestahan vuokran maksaa silloin kokonaan tai osoittain sosiaalitoimisto. Kyseinen vuokra saattaa olla yhtä suuri kuin kunnallisesta vuokra-asunnosta perittävä - eli ylen halvasta asumismuodosta ei ole kyse.
- Vuokraemäntä
piruitte kirjoitti:
mutta ensimmäiseksi pitää huolehtia riittävästä ravinnonsaannista, (esimerkiksi työssäkäynnin kannalta) välttämättömistä vaatteista sekä lämpö- ja talousenergiavirran katkeamattomuudesta (siihenkin) asuntoon, jonka köyhtynyt on vaarassa varattomuuttaan menettää. Tämä pätee varsinkin silloin, jos rahatilanteeseen ei ole odotettavissakaan pikaista kohentumista. Nälkiintyneen on näet entistäkin vaikeampaa hoitaa asioitaan, ja mikäli talousahdinko vuokranmaksuvaikeuksineen jatkuu, niin kierre hurjistuu entisestään. Muuten: kunnille käy kalliiksi päästää toimeentulotukeen oikeutettua väkeään asuntola-asukeiksi - asuntolassa asuvahan ei todennäköisesti edelleenkään ole oikeutettu KELAn yleiseen asumistukeen, vaan hän joutuu maksamaan koko vuokran itse. Toimeentulotuen tarvitsijan puolestahan vuokran maksaa silloin kokonaan tai osoittain sosiaalitoimisto. Kyseinen vuokra saattaa olla yhtä suuri kuin kunnallisesta vuokra-asunnosta perittävä - eli ylen halvasta asumismuodosta ei ole kyse.
jos ei vuokrat tule ajallaan, niin siitä lähtee maksumuistutus ja vähän ajan kuluttua kämppä. En kyllä pitkään katsele, jos ei asukas maksa vuokraansa ajallaan. Sopimus on sopimus ja siitä on pidettävä kiinni. Tilanne voi olla eri kunnallisilla, mutta yksityisenä vuokranantajana en harrasta hyväntekeväisyyttä tuossa laajuudessa. Eli kannattaa maksaa se vuokra, jos haluaa että on joku paikka missä laittaa sitä ruokaa ja huolehtia hygeniastaan ja saada sitä talousenergiaa.
Vuokraemäntä kirjoitti:
jos ei vuokrat tule ajallaan, niin siitä lähtee maksumuistutus ja vähän ajan kuluttua kämppä. En kyllä pitkään katsele, jos ei asukas maksa vuokraansa ajallaan. Sopimus on sopimus ja siitä on pidettävä kiinni. Tilanne voi olla eri kunnallisilla, mutta yksityisenä vuokranantajana en harrasta hyväntekeväisyyttä tuossa laajuudessa. Eli kannattaa maksaa se vuokra, jos haluaa että on joku paikka missä laittaa sitä ruokaa ja huolehtia hygeniastaan ja saada sitä talousenergiaa.
eikä tämän tarvitsekaan harjoittaa sosiaalista toimintaa/hyväntekeväisyyttä. Muuten, nykyään ei kunnallinenkaan vuokranantaja kauan odottele asukkaan maksamattomia vuokria, vaan häätö heiltäkin seuraa suhteellisen pian. Sitä paitsi kokemuksestakin tiedän, että maksumuistutus tulee viimeistään kuukauden vuokraviiveen jälkeen ja myös silloin, jos maksettu vuokrasumma on jäänyt parikin euroa vajaaksi esimerkiksi näppäilyvirheen tai väärin muistetun vuokrankorotuksen takia. Mutta silti olen sitä mieltä, että ravinnonsaannista huolehtiminen on ensisijaista vuokranmaksuun nähden: kyllähän kunta jonkin asumispaikan järjestää, jos asukas häädetään. Sen on pakko...
- ehdottomasti!
piruitte kirjoitti:
eikä tämän tarvitsekaan harjoittaa sosiaalista toimintaa/hyväntekeväisyyttä. Muuten, nykyään ei kunnallinenkaan vuokranantaja kauan odottele asukkaan maksamattomia vuokria, vaan häätö heiltäkin seuraa suhteellisen pian. Sitä paitsi kokemuksestakin tiedän, että maksumuistutus tulee viimeistään kuukauden vuokraviiveen jälkeen ja myös silloin, jos maksettu vuokrasumma on jäänyt parikin euroa vajaaksi esimerkiksi näppäilyvirheen tai väärin muistetun vuokrankorotuksen takia. Mutta silti olen sitä mieltä, että ravinnonsaannista huolehtiminen on ensisijaista vuokranmaksuun nähden: kyllähän kunta jonkin asumispaikan järjestää, jos asukas häädetään. Sen on pakko...
Ruokaa voi tiukan paikan tullen hakea esim. ruoka-avustusjonosta, viedä tavaraa panttilainaamoon ym. Eli tuskin kenenkään syömättä tarvitsee olla. Mutta jos se asunto menee ja jää vuokravelkaa, on ihan mahdotonta saada enää uutta vuokrakämppää. Tää on hyvä muistaa kun jättää niitä vuokria maksamatta...!
- Kuka tietäisi ratkaisun?
Olen nyt kuin varkain ajautunut ikävään tilanteeseen. Minulla on suht hyväpalkkainen työ ja elämä muutenkin mallillaan, mutta auto-/asuntolainaa minulle ei myönnetä. Syy tähän on merkintä luottotiedoissa. Merkintää luottotietoihini en suinkaan saanut maksamattomasta laskusta tai muuten huonosti hoidetusta taloudesta. Merkintä tuli, koska olin isäni konkurssiin ajautuneen firman hallituksen jäsen. Henkilökohtaista rahaa ei ollut firmassa kiinni senttiäkään, hallituksen kokouksissa en käynyt, enkä muutenkaan ollut tosiaan millään tavalla mukana yrityksen toiminnassa. Ainoastaan se yksi allekirjoitus yhdessä paperissa, jonka allekirjoitin jouluna 2006. Asiakastiedon mukaan luottotietoni ovat pimennossa 5 vuotta alkaen marraskuusta 2008. Mielestäni aika kova sanktio asiasta, jossa minulla ei ollut osaa eikä arpaa. Onko tuota merkintää millään mahdollista kumota, jos ei, niin onko lakiuudistuksia tai muita tulossa, että tuo aika pienenisi. Jännä tilanne, kun omat nettotuloni ovat n. 2200/kk ja avopuolison kanssa vauva tulossa. 800:n vuokra oltaisiin vaihdettu omistusasuntoon, mutta ei sitten vissiin vaihdeta... myös farmariauto oli perheenlisäyksen vuoksi hakusessa, mutta mutta.. Ja asiallisia vastauksia kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733