todellinen vapaa-ajattelija

==kristitty

Vain kristityt ovat todella vapaita tekemään rakkauden tekoja. Muut tekevät niitä, koska niistä on jotain hyötyä tai, että niiden tekeminen tuo hyvän mielen, tai jotain muuta. Kristitty tekee niitä vapaasti.

53

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mooses Pessi

Moni uskovainenhan on sanonut että moraalintaju johtuu jumalan käskyistä, eli he ovat hyviä vain vahvemman olennon pelosta.

• alkup.

Laki osoittaa vain syntisyyden ja saa ihmisen kauhistumaan omaa tilaa. Evankeliumin tuoma armo puolestaan vapauttaa.

• konna

oli ihan siisti, mutta vähän haiskahtava. Kokeiles vielä kerran, jos se tuntuu sinusta noin hyvältä.

• Kössönöm

Katsoitko sen laittamani tanssilinkin eilen? Se vasta tuntui hyvältä kun sitä katsoi...

• alkup.

Ei kai siinä mitään omahyväistä ole jos kertoo miten asia on.

• Kössönöm
        alkup. kirjoitti:

tekemään rakkauden tekoja. En siihen tarvitse mitään taikauskoa.

• alkup.
        Kössönöm kirjoitti:

tekemään rakkauden tekoja. En siihen tarvitse mitään taikauskoa.

Miksi teet rakkauden tekoja, koska tunnet tarvetta siihen? Jos näin on niin olet viettiesi orja etkä ole todella vapaa.

• orjako?
        alkup. kirjoitti:

Miksi teet rakkauden tekoja, koska tunnet tarvetta siihen? Jos näin on niin olet viettiesi orja etkä ole todella vapaa.

"Miksi teet rakkauden tekoja, koska tunnet tarvetta siihen? Jos näin on niin olet viettiesi orja etkä ole todella vapaa." Käsittääkseni normaalit ihmiset tekevät asioita silloin kun näkevät niiden tekemisen tarpeellisiksi. Kommenttisi perusteella se ei päde uskoviin, jotka ilmeisesti tekevät asioita näkemättä tarvetta niiden tekemiseen. Ja sellaista, joka tekee asioita tajuamatta tekemisen tarvetta, sanotaan käsittääkseni robotiksi, joka on tietysti siinä mielessä vapaa ettei ymmärrä vapauden puutetta.

• Kössönöm
        alkup. kirjoitti:

Viettien orja, jos tekee rakkauden tekoja? Voitko sinä sano tekeväsi rakkauden tekoja, jos joku käskee niitä tehdä, vaikka et itse haluaisi?

• Kössönöm kirjoitti:

Viettien orja, jos tekee rakkauden tekoja? Voitko sinä sano tekeväsi rakkauden tekoja, jos joku käskee niitä tehdä, vaikka et itse haluaisi?

J.Paarma sanoi vastikään ihmisen luonnosta? Muistaakseni jotain, että ihminen pyrkii tekemään hyvää luonnostaan. En enää löytänyt linkkiä. Muistatko jutun?

• Kössönöm
        Zelig kirjoitti:

J.Paarma sanoi vastikään ihmisen luonnosta? Muistaakseni jotain, että ihminen pyrkii tekemään hyvää luonnostaan. En enää löytänyt linkkiä. Muistatko jutun?

Olisiko ollut jossain Kotimaan haastattelussa? En löytänyt, vaikka yritin hakea. Selvennettäköön, että Paarma ei ole suosikkini. Saan näppylöitä siitä äijästä. Mutta jos hän on tuollaista sanonut, niin siinähän meni sitten romukoppaan saman tien väite, että ilman kristinuskoa ei ole moraalia.

• Kuk regus susej
        Kössönöm kirjoitti:

Olisiko ollut jossain Kotimaan haastattelussa? En löytänyt, vaikka yritin hakea. Selvennettäköön, että Paarma ei ole suosikkini. Saan näppylöitä siitä äijästä. Mutta jos hän on tuollaista sanonut, niin siinähän meni sitten romukoppaan saman tien väite, että ilman kristinuskoa ei ole moraalia.

"- Lähimmäisenrakkaus ei ole vain kristillinen hyve vaan luonnollinen laki." http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000042541596#22000000042541596 "Paarma huolissaan suomalaisten asenteista " Kirjoittanut: Kössönöm 17.3.2009 klo 17.56 "Viimeaikaisissa mielipidemittauksissa on todettu suomalaisten asenteiden muuttuneen suvaitsemattomammiksi maahanmuuttajia kohtaan. - Taantuman aikana on yleistä, että heikkenevät elinolosuhteet kovettavat asenteita muualta tulleita kohtaan, toteaa arkkipiispa Jukka Paarma. Suomeen saapuvat turvapaikanhakijat ja pakolaiset ovat Paarman mukaan apua tarvitsevia lähimmäisiä, jotka eivät pyri tänne huvikseen. - Turvapaikanhakijat ovat tosissaan ja heidän tilanteensa on monesti tavattoman vaikea. Heidän piirissään on paljon masennusta, pelkoa ja turvattomuuden tunnetta, joka näkyy heissä silloin kuin he tänne tulevat. Tätä asiaa pitäisi tuoda esille julkisessa keskustelussa, Paarma sanoo. Lähimmäisenrakkaus velvoittaa kristittyjä kohtelemaan heikommassa asemassa olevia erityisen hyvin. Sama velvoite koskee Paarman mukaan muitakin kuin kristittyjä. - Lähimmäisenrakkaus ei ole vain kristillinen hyve vaan luonnollinen laki. Ihmisen pitää tehdä toiselle hyvää eikä pahaa ja tältä pohjalta voidaan vedota myös niihin, jotka eivät ole kristittyjä. Paarman mukaan viime lama synnytti yhteiskunnassa myös solidaarisuutta ja vastuuta heikompiosaisista. Hän vetoaa solidaarisuuden puolesta myös nykytilanteessa." http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task =view&id=8158&Itemid=38 - Mikä tuo äijä on puhumaan lähimmäisenrakkaudesta ja solidaarisuudesta, kun itse on firmansa kanssa sortamassa sekä omia työntekijöitään, että muita kansalaisia haukkumalla kirkosta eronneita moraalittomiksi ja kieltämällä homoseksuaaleilta samat oikeudet kuin heteroilta.

• konna
        Kössönöm kirjoitti:

Katsoitko sen laittamani tanssilinkin eilen? Se vasta tuntui hyvältä kun sitä katsoi...

muttei minun surkeilla systeemeillä auennut. Joku laajakaistaleveys oli pielessä, tms. Mutta en minä kyllä töllöstäkään kattele muuta tanssia kuin, no mamboa. Kyl sä tiärät:D

• konna
        alkup. kirjoitti:

Päätit sitten tussautella lisää. Onko koulussa ollut rokkapäivä?:)

• Kössönöm
        Kuk regus susej kirjoitti:

"- Lähimmäisenrakkaus ei ole vain kristillinen hyve vaan luonnollinen laki." http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000042541596#22000000042541596 "Paarma huolissaan suomalaisten asenteista " Kirjoittanut: Kössönöm 17.3.2009 klo 17.56 "Viimeaikaisissa mielipidemittauksissa on todettu suomalaisten asenteiden muuttuneen suvaitsemattomammiksi maahanmuuttajia kohtaan. - Taantuman aikana on yleistä, että heikkenevät elinolosuhteet kovettavat asenteita muualta tulleita kohtaan, toteaa arkkipiispa Jukka Paarma. Suomeen saapuvat turvapaikanhakijat ja pakolaiset ovat Paarman mukaan apua tarvitsevia lähimmäisiä, jotka eivät pyri tänne huvikseen. - Turvapaikanhakijat ovat tosissaan ja heidän tilanteensa on monesti tavattoman vaikea. Heidän piirissään on paljon masennusta, pelkoa ja turvattomuuden tunnetta, joka näkyy heissä silloin kuin he tänne tulevat. Tätä asiaa pitäisi tuoda esille julkisessa keskustelussa, Paarma sanoo. Lähimmäisenrakkaus velvoittaa kristittyjä kohtelemaan heikommassa asemassa olevia erityisen hyvin. Sama velvoite koskee Paarman mukaan muitakin kuin kristittyjä. - Lähimmäisenrakkaus ei ole vain kristillinen hyve vaan luonnollinen laki. Ihmisen pitää tehdä toiselle hyvää eikä pahaa ja tältä pohjalta voidaan vedota myös niihin, jotka eivät ole kristittyjä. Paarman mukaan viime lama synnytti yhteiskunnassa myös solidaarisuutta ja vastuuta heikompiosaisista. Hän vetoaa solidaarisuuden puolesta myös nykytilanteessa." http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task =view&id=8158&Itemid=38 - Mikä tuo äijä on puhumaan lähimmäisenrakkaudesta ja solidaarisuudesta, kun itse on firmansa kanssa sortamassa sekä omia työntekijöitään, että muita kansalaisia haukkumalla kirkosta eronneita moraalittomiksi ja kieltämällä homoseksuaaleilta samat oikeudet kuin heteroilta.

itse olen laittanut linkin. Kiitos että löysit. Tämä lause on kuitenkin kummallinen: "- Lähimmäisenrakkaus ei ole vain kristillinen hyve vaan luonnollinen laki. Ihmisen pitää tehdä toiselle hyvää eikä pahaa ja tältä pohjalta voidaan vedota myös niihin, jotka eivät ole kristittyjä." - Tuossa hän antaa siis kuitenkin ymmärtää, että vaikka lähimmäisenrakkaus on luonnollinen laki, niin ei-kristittyihin pitää myös voida vedota tässä asiassa. Kierosti ilmaistu.

• Kössönöm
        konna kirjoitti:

muttei minun surkeilla systeemeillä auennut. Joku laajakaistaleveys oli pielessä, tms. Mutta en minä kyllä töllöstäkään kattele muuta tanssia kuin, no mamboa. Kyl sä tiärät:D

Eikö auennut? Seksikkäin tanssi ikinä Tanssii tähtien kanssa kisassa. Sinun mambostasi on kyllä ollut juttua, joo. Ei ihan lasten katseltavaa luultavasti:)

• Thronos
        Kössönöm kirjoitti:

itse olen laittanut linkin. Kiitos että löysit. Tämä lause on kuitenkin kummallinen: "- Lähimmäisenrakkaus ei ole vain kristillinen hyve vaan luonnollinen laki. Ihmisen pitää tehdä toiselle hyvää eikä pahaa ja tältä pohjalta voidaan vedota myös niihin, jotka eivät ole kristittyjä." - Tuossa hän antaa siis kuitenkin ymmärtää, että vaikka lähimmäisenrakkaus on luonnollinen laki, niin ei-kristittyihin pitää myös voida vedota tässä asiassa. Kierosti ilmaistu.

...samaan kohtaan. Jotenkin holhoavasti sanottu. Vähän kuin että "kerrotaan me kristityt myös ei-kristityille mikä on luonnollista".

• konna
        Kössönöm kirjoitti:

Eikö auennut? Seksikkäin tanssi ikinä Tanssii tähtien kanssa kisassa. Sinun mambostasi on kyllä ollut juttua, joo. Ei ihan lasten katseltavaa luultavasti:)

ymmärrä, miksei rulettanut, mutta kait se sitten pitää käydä kolmannen kerran koklaamassa, jos se oli joku sexy-juttu. Kyl nää kaikki muut sähläykset pelaa ihan normaalisti:)

• Kössönöm
        konna kirjoitti:

ymmärrä, miksei rulettanut, mutta kait se sitten pitää käydä kolmannen kerran koklaamassa, jos se oli joku sexy-juttu. Kyl nää kaikki muut sähläykset pelaa ihan normaalisti:)

Alussa on hieman löpinää ja harkkoja, mutta sitten alkaa se sexy-osuus. http://www.katsomo.fi/?progId=11991&itemId=13458

• Kössönöm
        Thronos kirjoitti:

...samaan kohtaan. Jotenkin holhoavasti sanottu. Vähän kuin että "kerrotaan me kristityt myös ei-kristityille mikä on luonnollista".

holhoavaa viestintää. Aivan kuin joku Paarma olisi sanomaan mitään etiikasta tai moraalista.

• eikkari7

vaan ansiotta saatu armolahja.

• Kuk regus susej kirjoitti:

on hyvämuistinen. Minä tunnustan, etten ole. Kiitos!

• Kössönöm kirjoitti:

Tiedän, ettei Paarma kuulu suosikkeihisi. Se oli vastakkaismaankieltä.

• alkup.
        orjako? kirjoitti:

"Miksi teet rakkauden tekoja, koska tunnet tarvetta siihen? Jos näin on niin olet viettiesi orja etkä ole todella vapaa." Käsittääkseni normaalit ihmiset tekevät asioita silloin kun näkevät niiden tekemisen tarpeellisiksi. Kommenttisi perusteella se ei päde uskoviin, jotka ilmeisesti tekevät asioita näkemättä tarvetta niiden tekemiseen. Ja sellaista, joka tekee asioita tajuamatta tekemisen tarvetta, sanotaan käsittääkseni robotiksi, joka on tietysti siinä mielessä vapaa ettei ymmärrä vapauden puutetta.

Aito rakkaus ei ole päämäärähakuista, vaan se on spontaania kaikkeen luotuun kohdistuvaa. Kristitty pystyy tähän iloiten ja mikä tärkeintä vapaasti.

• alkup.
        Kössönöm kirjoitti:

Mutta armon saanut on vapaa tekemään hyvää ilman minkäänlaista pakotetta tai omakohtaista tarvetta. Näin minä tämän olen ymmärtänyt. En julkea arvioimaan itseäni tälläisissä asioissa. Tulen aikanani saamaan tuomion ansioni mukaan. Ainoa mitä voin tehdä on rukoilla armoilla.

• Kössönöm
        alkup. kirjoitti:

Mutta armon saanut on vapaa tekemään hyvää ilman minkäänlaista pakotetta tai omakohtaista tarvetta. Näin minä tämän olen ymmärtänyt. En julkea arvioimaan itseäni tälläisissä asioissa. Tulen aikanani saamaan tuomion ansioni mukaan. Ainoa mitä voin tehdä on rukoilla armoilla.

"Mutta armon saanut on vapaa tekemään hyvää ilman minkäänlaista pakotetta tai omakohtaista tarvetta. Näin minä tämän olen ymmärtänyt." - Niin minäkin olen vapaa tekemään hyvää. Ihan ilman mitään hämäriä armo-käsitteitä. "En julkea arvioimaan itseäni tälläisissä asioissa. Tulen aikanani saamaan tuomion ansioni mukaan. Ainoa mitä voin tehdä on rukoilla armoilla." - Ikävä juttu, jos olet tosissasi.

• aswkuppaölöl
        alkup. kirjoitti:

Aito rakkaus ei ole päämäärähakuista, vaan se on spontaania kaikkeen luotuun kohdistuvaa. Kristitty pystyy tähän iloiten ja mikä tärkeintä vapaasti.

kaksoiskäsky, eikö teitä käsketä rakastamaan?

• ==kristitty
        alkup. kirjoitti:

Miksi kijoitat tänne, ja käytät toista&toisten nimimerkkiä? Sekoittaako uskonto pääsi t: ==kristitty

• alkup.
        aswkuppaölöl kirjoitti:

kaksoiskäsky, eikö teitä käsketä rakastamaan?

kristitty noudattaa sitä täysin vapautuneesti. Ei siksi, että niin pitäisi tehdä. Käsky on tärkeä siksi, että ennen armoa voi ymmärtää oman vajaavaisuuden.

• Thronos
        alkup. kirjoitti:

kristitty noudattaa sitä täysin vapautuneesti. Ei siksi, että niin pitäisi tehdä. Käsky on tärkeä siksi, että ennen armoa voi ymmärtää oman vajaavaisuuden.

...monimutkaiseksi. Käsky on tärkeä että ennen armoa ymmärtää oman vajavaisuutensa jonka jälkeen täysin vapautuneesti tekee rakkauden tekoja mutta ei siksi että se tuntuisi hyvältä? Olen pitänyt itseäni älyltäni vähintäänkin keskitasoa olevana mutta ei minulla taitaisi rahkeet riittää kristittynä olemiseen. Ja nyt tarkoitan tuota logiikkaa.

• wdsherpeslök
        alkup. kirjoitti:

jotain muuta hihhulikielellä, minusta käsky poistaa vapauden asiasta kuin asiasta.

• Linnunsydän
        wdsherpeslök kirjoitti:

jotain muuta hihhulikielellä, minusta käsky poistaa vapauden asiasta kuin asiasta.

siksi Jeesus sanoi, ettei Hän ollut tullut kumoamaan (lakia)vaan täyttämään sen. Puhutaan vapauden laista. Se on sama asia kuin se, mitä Vanhan Testamentin ennustus "Minä kirjoitan lakini heidän sydämiinsä" tarkoittaa. Ja vielä sama asia kuin se, että Jumala lupaa "panna Henkensä heihin asumaan" Siis jos teko tapahtuu uskon ja rakkauden hedelmänä, niin silloin toteutuvat Jeesuksen Sanat: "älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea kätesi tekee" Ei-uskovilla on usein täysin väärä käsitys uskosta. He luulevat, että se on lain noudattamista. Juutalaisille ja muslimeille se on sitä. Mutta laki ei myöskään kumoudu. Se on Pyhä, mutta emme pyri täyttämään sitä omin voimin. Eräässä laulussa tämä sanotaan hyvin: "Ei omin ihmisvoimin, vaan Hengellä Jumalan." Mutta ihmisestä ei siltikään tule täydellistä. Ei vielä täällä. vasta siellä, mistä kaikki paha kerran on hävitetty pois. Kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, niin kuin Johannes Pathmos-vuorella näki näyssä (Ilmestyskirja).

• Linnunsydän
        Kössönöm kirjoitti:

oppi luonnollisesta laista, kultaisesta säännöstä "kaikki mitä tahdotte toisten tekevän teille, tehkää te myös samoin heille." Uudessa testamentissa on sitä käsitteleviä kohtia. Tämä luonnollinen laki on Jumalan asettama ihmisen sydämeen, kuten omatuntokin. Siksi sen perusteella voi vedota myös ei-kristittyihin. Tämä on myös yksi ekumenian lähtökohta pyrittäessä esimerkiki yhteisiin päämääriin kuten rauhaan tai kehitysapuun, rasismin vastaiseen toimintaan yms.

• tod'nak'

Taas tuota kristillistä masokismia. Ei saisi nauttia edes hyvän tekemisestä.

• alkup.

Ei nauttimisessa ole mitään vikaa. Parempi kuitenkin olla varastamatta kunniaa itselleen. Ihminen voi nauttia Herran hyvyydestä.

• Linnunsydän

ja siitähän tuleekin ilo sydämeen. Se vain ei ole väkisten väännettyä vain siinä tarkoituksessa, että omatunto rauhoittuisi ja syyllisyys pakenisi hetkeksi. Se on itsestään tulevaa iloa, Jumalan lähteestä.

• Thronos
        Linnunsydän kirjoitti:

ja siitähän tuleekin ilo sydämeen. Se vain ei ole väkisten väännettyä vain siinä tarkoituksessa, että omatunto rauhoittuisi ja syyllisyys pakenisi hetkeksi. Se on itsestään tulevaa iloa, Jumalan lähteestä.

...se itsestään tuleva ilo tulee ateistille? Eikö ole kummaa että juuri ateistille se tulee ihan itsestään mutta sinä luulet että sinulle se tulee Jumalan lähteestä? Ja syyllisyyttähän ateistin ei tarvitse oletusarvoisesti tuntea, hän kun ei elä siinä harhassa että on kelvoton syntisäkki jonka vain jonkun toisen ihmisen kiduttaminen ja tämän verellä lotraaminen voi jotenkin mystisesti pelastaa. En kyllä ymmärrä mitä iloa sieltä sen verenhimoisen ihmisuhrin vaatijan lähteestä oikein tulee?

• Thronos

Tuleeko kristitylle rakkauden tekojen tekemisestä paha mieli? Erotuksena "muille" jotka tekevät niitä koska niiden tekeminen tuo hyvän mielen? Miksi kristitylle tulee paha mieli rakkauden tekojen tekemisestä? Mistä kristitylle sitten tulee hyvä mieli? Ei-rakkaudellisten tekojen tekemisestäkö? Tätä pitääkin vähän miettiä...

• Linnunsydän

sydämen puhtaus tulee Jumalalta. Erotus on aivan oikea: motiivi on erilainen. Uskova ei tee hyvää hyvän mielen vuoksi,vaan Jumalan rakkauden ja armon kokemuksen seuraukksena. "Eihän hyvä puu voi tehdä huonoja hedelmiä" Motiivi on siis Jumalan rakkaus.

• ertert
        Linnunsydän kirjoitti:

sydämen puhtaus tulee Jumalalta. Erotus on aivan oikea: motiivi on erilainen. Uskova ei tee hyvää hyvän mielen vuoksi,vaan Jumalan rakkauden ja armon kokemuksen seuraukksena. "Eihän hyvä puu voi tehdä huonoja hedelmiä" Motiivi on siis Jumalan rakkaus.

On näköjään mantrat tullut sisäistettyä hyvin. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että niissä mitään järkeä olisi.

• Enhydra_Lutris

Jos omahyväisiä ihmisiä etsii, niin parhaiten ne löytää kristityistä. Milloin te rajaatte taiteen ja luovuuden vain kristitylle kuuluvaksi, milloin onnellisuuden vain kristinuskolla saavutettavaksi, ja sinäkin siinä omit ihmisten positiivisia ja vilpittömiä taipumuksia oman porukkasi etuoikeudeksi. Taaskaan kristityn ahneudella ei ole mitään rajaa! Trollailit vaan, eiks niin?

• konna

mutta ihan kiva vaihteeksi. Haahaa, sain etukäteisvarotuksen, että saatat olla jo taas maisemissa. Kössillä korva punottaa varmaan vieläkin. Onneksi sinulla ei ole minun puhelinnumeroani;DDD

• Linnunsydän

Ahneus oli muuten keskiajalla kuolemansynti. Silloin ei saanut liike-elämässäkään tavoitella voittoa. Vain vaihtotalous oli hyväksyttävää. Se varmaankin tuli siitä, että kristinusko oli alunperin yhteiskunnan vähäosaisten uskonto: köyhien ja orjien. Mutta jos puhutaan onnellisuudesta, niin mietityttää, miten tämä maaima tavoittelee onnea? Ja onko se aitoa? Taipumukset taas, niitä on kaikilla ja ne ovat lahjaa Elämän Antajalta. Mutta käytämmekö me niitä Hänen kunniakseen?

• on olemassa

paljon ihmisiä, jotka eivät ole kaltaisiasi tunteettomia koneita. Olet kuvottava.

• H3mmo

Onneksi tuollaisia ihmisiä, jollaista sinä esität, ei ole oikeasti olemassa. *koputtaa puuta*

• eikkari7

laulan.anteeksi sain.

• Milian***

Ihminen joka hamuaa taivaspaikkaa on vapaa? Get real dude. Te ne niitä pahimpia omahyväisiä orjia olette.

• alkup.

Myönnän, että asetan usein oman etuni esimerkiksi vihamiesteni edun edelle. Tämä todistaa vain siitä, miten pahassa tilassa olen.

• Milian***
        alkup. kirjoitti:

Myönnän, että asetan usein oman etuni esimerkiksi vihamiesteni edun edelle. Tämä todistaa vain siitä, miten pahassa tilassa olen.

No tässä ruoska. Hakkaa itsesi verille, marttyyri. Sinä jos joku teet sen itse ihan parhaiten. Ja voit olla varma, ettet toivomaasi täältä saa.

• ==kristitty

Mitä silmäni näkevätkään, joku alkup. heebo yrittää omia aloittajan ketjun! Ovatko Krisselit niin narsistejä, että omivat toisten aloituksetkin?! Hävetkää kanssauskovat! t: ==kristitty

• Linnunsydän

krstinusko on aivan päinvastaista kuin narsismi. Siinä tunnetaan oma minä heikoksi ja mitättömäksi ja turvaudutaan Korkeampaan Voimaan. Ihailun kohtena on Jumalan hyvyys ja rakkaus. Ei ole mitään omaa. ei ainakaan mitään hyvää. Paavalikin sano, ettei hänessä itsessään asu mitään hyvää. Eikö narsisti ole päinvastoin henkilö, joka luulee itsestään liikoja.

• jep jep

olen ateisti, ja autan ihmisiä, koska se on minun luonteen mukaista(eräällä tasolla pakkomielle), enkä hyödy mitään auttamisesta.

• Heräät ja huomaat että se olikin vain unta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5006
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2279
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2169
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1363
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1218
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      966
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      943
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      869
    Aihe