Naaras tulari on paisunut viimeisen kuukauden aikana tosi paljon ja kohta mahan ympärys on varmaan 4 senttiä ! Näyttää ilmapallolta !!! On muninut muutaman erän, ( eli tiedän miltä silloin näyttää) -nyt näyttää jo tuskaiselta... Ei pysty edes uimaan kunnolla. Köllii vaan pinnassa. Maha halkeaa kohta ! =( Miksi ? Onko se voinut syödä kotiloita, joita akvassa on ja kuoret kertyneet mahaan. Jalat ovat normaalit joten ei ole normaalia pöhöä. Mitä tehdä vai onko mitään enää tehtävissä? Lyönkö vain tiiliskivellä?
Paisuu !
5
711
Vastaukset
- Joonas @ Sammakkolampi.net
Voisiko se kuitenkin olla vesipöhöä? Turpoaminen, kelluminen, liikkumisen vaikeus,... Oireet olisivat vallan sopivia. Vilkaise http://www.sammakkolampi.net/jutut/sairauksista.html#vesipoho
- mahasta
Mutta voiko se kehittyä siis kuukaudessa pikkuhiljaa ??? Tämä on pyöristynyt vähitellen eikä nopeasti kuin vesipöhössä... ( vähän yli kk:ssa) En tiedä. ehkä raskaudet ovat rasittaneet tai sitten on vain syönyt liikaa noita pikkusimpukoita ahneuksissaan... Eli mitä siis tehdä ? Olosuhteet eivät ole muuttuneet mitenkään. ruokinta sama ja muut ovat ok. eilen naaras oli jopa pohjalla käväisemässä kun siivosin akvan...
- Joonas @ Sammakkolampi.net
mahasta kirjoitti:
Mutta voiko se kehittyä siis kuukaudessa pikkuhiljaa ??? Tämä on pyöristynyt vähitellen eikä nopeasti kuin vesipöhössä... ( vähän yli kk:ssa) En tiedä. ehkä raskaudet ovat rasittaneet tai sitten on vain syönyt liikaa noita pikkusimpukoita ahneuksissaan... Eli mitä siis tehdä ? Olosuhteet eivät ole muuttuneet mitenkään. ruokinta sama ja muut ovat ok. eilen naaras oli jopa pohjalla käväisemässä kun siivosin akvan...
Kyllä se voi kehittyä myös pikkuhiljaa. Tapauksia on monenlaisia.
- mahasta
Joonas @ Sammakkolampi.net kirjoitti:
Kyllä se voi kehittyä myös pikkuhiljaa. Tapauksia on monenlaisia.
Mitä voin tehdä ??? Kuinka tuollaista hoidetaan ?
- Joonas @ Sammakkolampi.net
mahasta kirjoitti:
Mitä voin tehdä ??? Kuinka tuollaista hoidetaan ?
Lue läpi teksti joka löytyy heti ensimmäisessä vastausviessäni annettun linkin takaa. Siellä kerrotaan vähäsen hoidosta, ja saman sivun lopussa on kokeneen eläinlääkärin yhteystiedot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466