S-Pankin luottotappiot ovat 3,2 % lainakannasta. Miksei kukaan kritisoi S-Pankkia vastuuttomaksi luotonantajaksi ja valita S-Pankin myöntämien lainojen ylivelkaannuttavan asiakkaita kuten pienlainafirmojen kohdalla tehdään? http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/04/21195&sort=false Muuten, S-Pankin myöntämään 500 euron lainan (pikavipin) kulut ovat avauspalkkio 50 euroa, lainasumman siirto tilille 1 euro 2% luoton määrästä sekä tilinhoitopalkkio 3,50 euroa/kk. Eli jos S-Kertaluoton maksaa takaisin 30 päivän kuluttua sen ottamisesta on S-Kertaluoton todellinen vuosikorko 157 %!
S-Pankin luottotappiot
8
1603
Vastaukset
- yllätys, kun
näilläkin palstoilla ihmiset kyselivät hanakasti uuden pankin luotoista, heti. S-pankki myönsi alkuun liian heppoisilla perusteilla kulutusluottoja, joihin eivät vaatineet vakuuksia. Osalla ei ole ollut aikomustaan maksaa takaisin vaan pankki tuli uutena sopivasti, josta vielä sai rahaa ja oli vielä luottotiedot...Noista ne tappiot ovat tulleet. Olen käsittänyt, että sittemmin kiristivät sääntöjään ja kulutusluottoa ei saa enää niin helposti. Itsekin sain tosi helposti ja yllätyin kun ei tarvinnut mitään tositetta mistään. Minulla oli ollut S-luotto aiemmin ja olin aina hoitanut maksut viimeistään eräpäivinä. Sitten anoin S-Visa, kun se tuli mahdolliseksi. Sille sain luottorajan( en ole käyttänyt kertaakaan). Hain kulutusluottoa tiettyyn tarpeeseen ja se myönnettiin kahden viikon sisään. Lyhennykset olen hoitanut samalla periaatteella, eli viimeistään eräpäivänä. En aiheuta luottotappiota.
- se on...
En minä, mutta ne muut. Onneksi itse olet esimerkillinen.
- seses
Jos miettii vähän aikaa taakse päin niin pankit myönsi lainaa aika holtittomasti ja moni silloinkin velkaanui..
- Make
Otin S-pankista, S-Kertaluoton silloin kun pankki avattiin , 8500 ja nyt olen maksanut takaisin kaikki ajallaan.viimeinen erä oli 30.03.2008.
- noin pitääkin
Kun ottaa velkaa pitää laskea niin, että kykenee sen maksamaan takaisin. Olet maksanut tosi pian takaisin koska pankki perustettiin vasta marraskuussa 2007...? Eli maksoit vuosi sitten takaisin? Itsellä velkaa vielä, mutta maksan joka kuukausi ja saldo vähenee kerta kerralla...
- s ryhmä boikotissa
mä ainakin boikotoin s-ryhmää.
palvelu on luvalla sanoen heikkoa.
Hyvää tietysti se että s-ryhmällä on työllistävä vaikutus. Huonoa se että työntekijöiden liksa tulee tilelle kun nakutettu. Niin se on monella muullakin mutta näkyy jotenkin erityisen räikeästi s-ryhmässä (ainakin täällä pks-seudulla). Palveluhaluttomuus näkyy niin kaupan kassalla kun ravintoloissakin. Sitä paitsi lobbaamalla saavat kaikki parhaat kauppapaikat esim. ABC-liikennemyymälät, Prismat yms. - s-luotto
joo, mä en myöskään pidä s-ryhmän paikoista. mielummin kannatan yrittäjävetoisia tai pienempiä kauppapaikkoja.
lainoista vielä. kulutusluottojen kulut ja ehdot vertaa netissä helposti
www.nettipankkiiri.fi - Joozeppi
Tein vertailun ja www.aasa.fi on noista edullisin. Muistakaa maksaa lainanne takaisin ajallaan älkääkä ottako lainaa vanhojen lainojen maksuun ja pärjäätte elämässä.
Jooseppi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544025On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742427Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801590
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111