Olen yleensä painottanut ihmisiä tekemään työtä kollektiivisesti,viimeisessä tehtävässäni tosin hyvä kun itsestäni huolen pidin. Millä tehtävällä sinä pyörität palloa? Oletko metsien mies, vai sieltä tulevan tuotteen jälkikäsittelijä? Vai piirtäjä? ps. en tarvise HTZA.n jupinaa
Mikä on tärkeä työ?
29
1050
Vastaukset
- sillä
Huomennakin syödään.
- Meriläinen
pakkaan sitä mitä leipuri tekee. Sillä......huomennakin syödään :)
- LiisaZ
Ajan kaljuja, tuperaan leikkaan. Parturiksi haukutaan. Hius-stylisti oikeasti.
- HTZA
Mitä haluaisit maksuksi leivästä jos kenelläkään ei ole rahaa? Aikanaan sitä hoidettiin Oravannahoilla. Jos nahkaa ei ollut, maksettiin savikipoilla. Tai vastavuoroisella työllä. Siksi Foinikialaiset keksivät rahan, se oli helpompi käsitellä. Ja siksi tarvittiin pankit jotka takasivat sen rahan arvon. Anna minulle nahka, niin saat aina takaisin nahan, mutta jos joku tuo kauniimman nahan, niin sinä et saa sellaista, huonon nahan vain. Toinen saa viisi huonoa nahkaa yhdellä nahallaan. (Osakkeet) Jne. Ja siksi on meillä nyt lama, nahkakauppaa on käyty.
- hande
HTZA kirjoitti:
Mitä haluaisit maksuksi leivästä jos kenelläkään ei ole rahaa? Aikanaan sitä hoidettiin Oravannahoilla. Jos nahkaa ei ollut, maksettiin savikipoilla. Tai vastavuoroisella työllä. Siksi Foinikialaiset keksivät rahan, se oli helpompi käsitellä. Ja siksi tarvittiin pankit jotka takasivat sen rahan arvon. Anna minulle nahka, niin saat aina takaisin nahan, mutta jos joku tuo kauniimman nahan, niin sinä et saa sellaista, huonon nahan vain. Toinen saa viisi huonoa nahkaa yhdellä nahallaan. (Osakkeet) Jne. Ja siksi on meillä nyt lama, nahkakauppaa on käyty.
Pikaleikattu. Nasevasti. Miksi pajatsot lakkautettiin? Oravankarvat tukkivat laitteen...
- HTZA
rahan arvo riippuu siitä miten sitä arvostetaan. Suomi, kuten muutkin maat, elävät sillä että rahaa tulee enemän kuin menee. Minä olen töissä vientiyrityksessä, joten yhtiöni tuo enemmän rahaa Suomeen kun kuluttaa. Sillä Suomi elää. Ja siksi on köyhiä ja rikkaita valtioita. Jostain se raha pitää nyhtää. Rakkauselämässä on sama asia, aina pitää saada enemmän kuin antaa, siinä on vain yksi juttu, rakkauden saa aikaan se, että molemmat niin kuvittelevat.
- hande
Sivistyneelle, rauhalliselle ihmiselle, että antaa kättä, eikä pasko kun merkittyihin tiloihin...
- HTZA
hande kirjoitti:
Sivistyneelle, rauhalliselle ihmiselle, että antaa kättä, eikä pasko kun merkittyihin tiloihin...
tukien sinua. Pääsiäisenä oli mökin huusissa kylmä. Sinne meni, mihin oli tarkoituskin. En ajatellut sinua, kuuntelin Kurkia.
- hande
HTZA kirjoitti:
tukien sinua. Pääsiäisenä oli mökin huusissa kylmä. Sinne meni, mihin oli tarkoituskin. En ajatellut sinua, kuuntelin Kurkia.
Siellä olis savottaa. 18.6 tuli viimeksi siellä käytyä. Raivaussahhaan ostin uuven terän. Kaverin kanssa. Mutta kun se saatana kuoli...
- ent.tehtaantyttö
aivan varmasti. Mutta hieman olen toista mieltä...tuosta Rakkaudesta. Mielestä siihen tavallaan pikku hiljaa jotenkin oudosti ja tosi kummallisesti vaan kasvetaan tai sitten ei...kaksi täysin tuntemantona. Ihmistä kun kohtaa, niin mitä ne tietävät toisistaan? Eivät mitään...minusta Rakkaus on sitä aika pitkälle että, oppii tuon toisen ihmisen tuntemaan...siis edes jotenkin tai voi kuvitella ymmärtävänsä vaikkein ymmärtäisi toisesta mitään..ja siitä syntyy välittäminen ja luottamus...ja vasta tuosta luottamuksesta voi syntyä jonkinlainen juttu jota Rakkaudeksi kutsutaan...ja se on kyllä hyvä ja onnellinen tunne joka valtaa sielun. Saa sielulleen hetken rauhan... Ihastus tai hullantuminen...juttu erikseen..tai kaipuu tai ikävä tai jotakin sen sellaista määrittämätöntä. Tämä vain oma näkemykseni..ja sitten miettii..tarkemmin..pitääkö kaikki yrittää aina selittää..riittää että on. Äidin ja isän Rakkautta omiin lapsiinsa ei pidä tähän sotkea..se on juttu erikseen.. t.friidu
- hande
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
aivan varmasti. Mutta hieman olen toista mieltä...tuosta Rakkaudesta. Mielestä siihen tavallaan pikku hiljaa jotenkin oudosti ja tosi kummallisesti vaan kasvetaan tai sitten ei...kaksi täysin tuntemantona. Ihmistä kun kohtaa, niin mitä ne tietävät toisistaan? Eivät mitään...minusta Rakkaus on sitä aika pitkälle että, oppii tuon toisen ihmisen tuntemaan...siis edes jotenkin tai voi kuvitella ymmärtävänsä vaikkein ymmärtäisi toisesta mitään..ja siitä syntyy välittäminen ja luottamus...ja vasta tuosta luottamuksesta voi syntyä jonkinlainen juttu jota Rakkaudeksi kutsutaan...ja se on kyllä hyvä ja onnellinen tunne joka valtaa sielun. Saa sielulleen hetken rauhan... Ihastus tai hullantuminen...juttu erikseen..tai kaipuu tai ikävä tai jotakin sen sellaista määrittämätöntä. Tämä vain oma näkemykseni..ja sitten miettii..tarkemmin..pitääkö kaikki yrittää aina selittää..riittää että on. Äidin ja isän Rakkautta omiin lapsiinsa ei pidä tähän sotkea..se on juttu erikseen.. t.friidu
Tarviiko kaikkien olla akateemisia? Luulen että ej.
- henri\
uinti, puinti,nainti, virvelinheitto, ja kahvinkeitto.
- Samoileva
Sä voit sanella tai edes toivoa kuka saa ja kuka ei vastata aloituksiisi? Vai onko napasi lähempänä sinua kuin itse huomaatkaan?
- lukee
verokirjassani. Nälkäkurki.
- hande
Lopuksi elämää, käynnistän 1100 ja ehkä seuraava mutka on viimeinen. En sanele mitään, yritän vain herättää. Sinutkin Vaimoni, 33v yhteistä taivalta, kuoli syliini. Piti lähteä Etelä- Afrikkaan, Vatikaaniin. Ehka Zombie menee, jos ymmärrät...
- uk-ko
tärkeän työn tekijöitä kertomaan olemassaolostaan muille. Nykyään opetan muita tekemään samaa hommaa.
- hande
Eli onko meistä kumpi koira, sanot hauvallesi...
- uk-ko
hande kirjoitti:
Eli onko meistä kumpi koira, sanot hauvallesi...
viimekädessä me ollaan kaikki kuluttajia, kuningasten kuninkaita. Mihin suuntaan muuttaisimme kulutustottumuksiamme?
- ent.tehtaantyttö
kun on tehnyt monenlaisia töitä...niin voisi sanoa että, tuossa arkistonhoitajan työssä niin todella viihdyin..kaikki täsmällistä..täällä Stadissa kun olin yhdessä suurimmassa Sähköalan insinööritoimistossa töissä, missä tuo koko homma..pyöri minun osaltani niin..että, työt piti saada ajoissa kopiofirmoihin ja työmaalle..ja takaisin sisään...ja sitten piti vielä huolehtia siitä että, piirtäjillä oli aina välineitä ja toimistohenkilöstöllä myös ennen tehtiin nuo piirustustyöt käsin..nykyisin konepiirustus tullut aina vaan enemmän tilalle..ja siinä sitten välillä juoksit puhelinvaihteeseen;) ja ohjasit vieraita ja pidit sitten kunnossa vielä että kahvi-ja tee-automaattiista porukka sai juotavansa; niin sellainen työ oli kyllä minulle omiaan...ja välillä sitten kiikuttelit faxeja ympäri toimistoa...siinä hommassa työpäivät kuluivat joutaisasti...ja tavallaan kahta ihan samanlaista työpäivää ei ikinä...eikä ollut tuota turhaa jouto-aikaa...sai koko ajan olla liikkeessä;)) se sopi.. Pidän järjestyksestä;) nooh..nyt kärsin...;)) näitä perheen jäseniä kun ei millään saa mihinkään järjelliseen järjestykseen...:) Ei vaikka kuinka yritän...tämä on epätoivosta olla ainoa naisena tässä perheessä ja himassa...siivoamassa jälkiä...mikään ei koskaan paikoillaan...nooh..olen oppinut ehkä..hieman löysäämään..mutta vain hiukan...väliin on pakko;) muuten ei jaksa...elämä opettaa, jos ei muuta niin hidastamaan askelia.. t.friidu
- hande
Olet harharetkiesi jälkeen löytänyt rauhan...
- ent.tehtaantyttö
hande kirjoitti:
Olet harharetkiesi jälkeen löytänyt rauhan...
jotain olen...muuttuminen vain niin vaikeaa..Onneksi tulee ikää lisää...se on pelastus;)) t.friidu
Elämäntehtäväni on lapset. Ja erityisesti pienet lapset ihan vastasyntyneistä koululaisiin.
- työ ei
ole tärkeä? Jos vaikka jokin sinusta onkin, voi sen suoma palkka olla työntekijälle elintärkeä.
- on työ
Miehelle jää mieheksi, naiselle jää naiseksi
- minkä
työn teemme on ketjureaktio toisiinsa, jos ei ole yhtä tekijää ei ole myöskään toista. Näin se mielestäni menee.. Vai oletko toista mieltä? Aina tarvitsemme toinen toistamme, niin työssä, kuin myös vapaa-aikanamme. Näinhän elämä menee, mies tarvitsee naista ja nainen miestä.. Luonnollisesti..
- ent.tehtaantyttö
vitsi...minä en ainakaan selvisi ilman miestä. Kokeiltu on. Yksi vuosi aikuiselämässä. Se olin tosi kurja vuosi. Tarvitsemme toisiamme. Vaikka ex-miehenikin kuinka jälkeenpäin sitten minullekin vinoilevat, että pärjäät HYVIN ilman minua...niin en usko;))) Ikäväänsä vaan haastavat.. t.friidu
- HTZA
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
vitsi...minä en ainakaan selvisi ilman miestä. Kokeiltu on. Yksi vuosi aikuiselämässä. Se olin tosi kurja vuosi. Tarvitsemme toisiamme. Vaikka ex-miehenikin kuinka jälkeenpäin sitten minullekin vinoilevat, että pärjäät HYVIN ilman minua...niin en usko;))) Ikäväänsä vaan haastavat.. t.friidu
osaksi kokoelmaasi?
- ent.tehtaantyttö
HTZA kirjoitti:
osaksi kokoelmaasi?
kokoelmaani;)) Sinussa on särmää...liian kesyt miehet...nii.i..ne ei kiinnosta. Miehen tarvitsee olla minua fiksumpi ja henkisesti voimakkaampi eli friidu ja kundiki tarvitsee rajansa...mutta, jos ilman huumorintajua on...niin ihan tosikot eivät tässä friidun ja kundin elämässä yksinkertaisesta jaksa;)) Tämä on ihan tosi juttu...Hatsa..;)) t.friidu
- Pirre*
huolta huonommista :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861679Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991006Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 90776
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51744- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661