Kihniö

pieni paikkakunta.

Olette kuitenkin näkyvästi esillä tällä palstalla.Mistä johtunee? Ovatko ATK valmiutenne paremmat kuin muilla vastaavilla pienillä paikkakunnilla? Ovatko esille tulleet asiat oikeita ja asiallisia? Miten voisimme toimia paremmin paikkakuntamme imagon parantamiseksi? Tässä muutamia, ehkä naiviakin kysymyksiä. Vastatkaa jos viitsitte.

16

3107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka turhasta.....

Kihniö ja Kihniöläiset ovat aina olleet aktiivisen vaikuttamisen kannattajia. Tämä palsta on vain yksi ja todella pieni osa sitä kannanottoa ja asioiden esille tuontia mitä täällä Kihniöllä harrastamme. Ja se että olemme pieni paikkakunta luo vain sen mahdollisuuden, että voimme oikeasti vaikuttaa kuntamme asioihin. Tosin täällä palstalla käytävät keskustelut eivät yleensä ole kauhean mieltä ylentäviä kaikkine äärimielipiteineen. Atk valmiudessa tuskin on hirveitä eroja ja nuo esille tuotavien asioiden taso ja mielenkiintoisuus on aina jokaisen lukijan päätettävissä. Itse olen sitä mieltä että kyllä maailmaan puhetta ja kirjoitusta mahtuu. Tuosta imagon parantamisesta sen verran, että jos tarkoitat sillä Kihniön imagoa niin se kestää kyllä loistavasti vertailua muihin kuntiin. Esimerkkinä voisi mainita Kihniön taloustilanteen ja suomen tehokkaimman terveyskeskuksen joissa näkyy myös tuo Kihniöläisten kyky luoda yhteistyöllä loistavia tuloksia. Olemme täällä eteläpohjanmaan rajalla joten kai se perus hämäläisyys on sekoittunut tuohon pohojalaiseen toimeliaisuuteen. terveisin nuorimies Kihniöstä

• vastauksesta

Olen yllättynyt hienosta vastauksestasi. Tämä palsta ei todellakaan ole päämedia kihniöläisyyden esilletuonnissa. Osaamme tuoda Kihniöläisyyttä esiin monella muulla hienommallakin tavalla. Syyllistymme näillä palstoilla liikaa ylilyöviin arvosteluihin, joista toivon mukaan pääsemme eroon. Mutta kun tällä palstalla on niin hyvä heittää herjaa... On hyvä jos olemme omaksuneet internetin käytön. Eiköhän se ole tulevaisuutta? Keksittinhän radiokin joskus. Todella, Kihniön imago kestää vertailun, jos pidämme itse huolen siitä, ettemme pilaa sitä. Ei mikään helppo tehtävä. Meissä on paljon Satakuntalaista itsepäisyyttä.

• ei ole kaikilla

Onhan meillä myös Suomen paras terveyskeskus.Älkääm- me unontako sitä.Silloin saamme olla vähän enempi esillä vaikka tällä palstalla.On niin suurta olla paras vaikka olemme pieni paikkakunta.Jotta rintaa röyhistää.Kaikki naapurikunnat jäi kauas kauas taakse.

• siitä tutkimuksesta,

jonka luin Ilta-Sanomista? Siinä etsittiin paikkakuntaa jossa on Suomen tunnollisinta väkeä. 1. Merijärvi (paras) 78. Karvia 138. Virrat 314. Kihniö 372. Parkano 399. Helsinki (viimeinen) Tutkimuksia tulee ja menee. En kuitenkaan ole havainnut Kihniöllä sen epärehellisempää väkeä kuin muuallakaan.

• EX Kihniöläinen

Sillä että terveyskeskuksessa homma pelaa, ei oo yhdelläkään KIHNIÖLÄISELLÄ KUNNANPÄÄTTÄJÄLLÄ osaa eikä arpaa. Teillä on muualta tullet lääkärit hoitamassa teitä. mm. Virosta. ja sitte: Seurakunnan asiat on perseellään, kiitos KUNNNANISIEN. Jouluna oli hautausmaa kuin huonosti hoidettu mettätie! Minä ja perheeni järkytyimme todella. Tässä teille sitä kannanottoa!!!!!

• mietittävää.
        EX Kihniöläinen kirjoitti:

Sillä että terveyskeskuksessa homma pelaa, ei oo yhdelläkään KIHNIÖLÄISELLÄ KUNNANPÄÄTTÄJÄLLÄ osaa eikä arpaa. Teillä on muualta tullet lääkärit hoitamassa teitä. mm. Virosta. ja sitte: Seurakunnan asiat on perseellään, kiitos KUNNNANISIEN. Jouluna oli hautausmaa kuin huonosti hoidettu mettätie! Minä ja perheeni järkytyimme todella. Tässä teille sitä kannanottoa!!!!!

Samaa mieltä, ettei kunnallispäättäjillä ole osaa eikä arpaa siitä, miten terveyskeskuksen hommat hoituvat. Terveyskeskuksessa toimiva väki,ovat yksin, kuin orvot pirut. Lääkärimme Virosta ovat valiojoukkoa, jonka väkemme on testannut. Ruusumäille parhaat onnittelut hyvästä työstä. Toivottavasti viihdytte Kihniössä jatkossakin. Hautausmaamme on viihtyisä ja hyvin hoidettu, minä- ei EX Kihniöläinen, olen tyytyväinen hautapaikastani. Sinä voit valita hautapaikkasi, mistä itse haluat.

• ja uppos
        mietittävää. kirjoitti:

Samaa mieltä, ettei kunnallispäättäjillä ole osaa eikä arpaa siitä, miten terveyskeskuksen hommat hoituvat. Terveyskeskuksessa toimiva väki,ovat yksin, kuin orvot pirut. Lääkärimme Virosta ovat valiojoukkoa, jonka väkemme on testannut. Ruusumäille parhaat onnittelut hyvästä työstä. Toivottavasti viihdytte Kihniössä jatkossakin. Hautausmaamme on viihtyisä ja hyvin hoidettu, minä- ei EX Kihniöläinen, olen tyytyväinen hautapaikastani. Sinä voit valita hautapaikkasi, mistä itse haluat.

Teidän hautausmaanne oli jouluaattona kyllä kaikkea muuta kuin hyvin hoidettu!!! Hoito terveyskeskuksessa on hyvää ja asianmukaista, kiitos virolaiselle lääkärille joka on isääni hoitanut erittäin hyvin. Sinä voit hautautua sinne aidan toiselle puolelle muiden helluntai/vapaaseuralaisetn pariin.

• hyvä ystävä
        ja uppos kirjoitti:

Teidän hautausmaanne oli jouluaattona kyllä kaikkea muuta kuin hyvin hoidettu!!! Hoito terveyskeskuksessa on hyvää ja asianmukaista, kiitos virolaiselle lääkärille joka on isääni hoitanut erittäin hyvin. Sinä voit hautautua sinne aidan toiselle puolelle muiden helluntai/vapaaseuralaisetn pariin.

Minulla ei ole mitään vastaan Helluntalaisten hautausmaata kohtaan. Koska olen Ev.Luterialainen, täytynee katsoa hautapaikka kuusiaidan sisältä.

• vesuri mukaan
        hyvä ystävä kirjoitti:

Minulla ei ole mitään vastaan Helluntalaisten hautausmaata kohtaan. Koska olen Ev.Luterialainen, täytynee katsoa hautapaikka kuusiaidan sisältä.

ja samalla siisti sitä kuusiaitaa kun kaivat kuoppaa. Omaiset joutuvat itse hoitamaan hautasi, Kihniön kunta ei hoida hautapaikkoja. Joka vuosi sama homma. Kesät talvet. Alkaa mennä hermot. Mielelläni hautaudun itse vaikka Parkanoon, siellä pidetään hautausmaa siistinä.

• on ollut
        vesuri mukaan kirjoitti:

ja samalla siisti sitä kuusiaitaa kun kaivat kuoppaa. Omaiset joutuvat itse hoitamaan hautasi, Kihniön kunta ei hoida hautapaikkoja. Joka vuosi sama homma. Kesät talvet. Alkaa mennä hermot. Mielelläni hautaudun itse vaikka Parkanoon, siellä pidetään hautausmaa siistinä.

että omaiset hoitavat hautapaikan. Sehän on kunnia-asia. Tietysti rahalla saa ja hevosella pääseee. Jos omaisten hautapaikan hoito tuntuu ylipääsemättömältä, joka sekin on ymmärrettävä. Silloin palvelun voi tilata seurakunnalta.Älä kuitenkaan odota ylimääräisiä palveluita. Omaist muistakaa ja hoitakaa omaistenne hautapaikat.

• sitä hoidetaankin
        on ollut kirjoitti:

että omaiset hoitavat hautapaikan. Sehän on kunnia-asia. Tietysti rahalla saa ja hevosella pääseee. Jos omaisten hautapaikan hoito tuntuu ylipääsemättömältä, joka sekin on ymmärrettävä. Silloin palvelun voi tilata seurakunnalta.Älä kuitenkaan odota ylimääräisiä palveluita. Omaist muistakaa ja hoitakaa omaistenne hautapaikat.

Mutta Jouluaattona sotaveteraanien haudat oli lumen alla, eikä paljon kynttilöitä ollut. Onko kunnia-asia kahlata lumessa polviamyöten ja kaivaa omaisensa kivi esille? Ja kesällä ottaa ruohonleikkuri mukaan auton peräkärryllä? Muilla paikkakunnilla haudat oli viimeisenpäälle laitettu. Kyllä keitti ja keittää vieläkin kun muistelen viime joulua. Ei muilla paikkakunnilla ole tapana jättää koko hautausmaan hoitoa omaisille. Kukat istutetaan itse, mutta ei siellä Ruohonleikkuria tarvita! tai lumilapiota!

• muista
        sitä hoidetaankin kirjoitti:

Mutta Jouluaattona sotaveteraanien haudat oli lumen alla, eikä paljon kynttilöitä ollut. Onko kunnia-asia kahlata lumessa polviamyöten ja kaivaa omaisensa kivi esille? Ja kesällä ottaa ruohonleikkuri mukaan auton peräkärryllä? Muilla paikkakunnilla haudat oli viimeisenpäälle laitettu. Kyllä keitti ja keittää vieläkin kun muistelen viime joulua. Ei muilla paikkakunnilla ole tapana jättää koko hautausmaan hoitoa omaisille. Kukat istutetaan itse, mutta ei siellä Ruohonleikkuria tarvita! tai lumilapiota!

siellä ne sodassa kaatuneemme rämpivät auraamattomilla taipaleilla ja saivat kuulan kalloonsa. Ei ole paljon vaadittu jos me jälkipolvet auraisimme tiemme heidän haudoilleen vaikka lumilapiolla. Se voisi olla hyvä kunnianosoitus vapaasta maasta. Pieni vaiva on myös ruohonleikkuri, mitä olemme saaneet osaksemme.

muista kirjoitti:

siellä ne sodassa kaatuneemme rämpivät auraamattomilla taipaleilla ja saivat kuulan kalloonsa. Ei ole paljon vaadittu jos me jälkipolvet auraisimme tiemme heidän haudoilleen vaikka lumilapiolla. Se voisi olla hyvä kunnianosoitus vapaasta maasta. Pieni vaiva on myös ruohonleikkuri, mitä olemme saaneet osaksemme.

Tekis mieleni kaivaa omaiseni pois ja viedä sellaisella paikalle jossa saa arvoisensa paikan lopulliselle levolle. Tuollanen hautausmaa on vainajien häpäisy! Teen tästä vielä valituksen, kattokaa vaan! Lukekaa Tarkoin seuraava Ylä-Satakunta

• kouraan
        ******* kirjoitti:

Tekis mieleni kaivaa omaiseni pois ja viedä sellaisella paikalle jossa saa arvoisensa paikan lopulliselle levolle. Tuollanen hautausmaa on vainajien häpäisy! Teen tästä vielä valituksen, kattokaa vaan! Lukekaa Tarkoin seuraava Ylä-Satakunta

ja kaivamaan. Ylä-Satakunta on vapaa media kansalaisten mielipiteille. Onnea matkaan.

• Teukka-X
        siitä tutkimuksesta, kirjoitti:

jonka luin Ilta-Sanomista? Siinä etsittiin paikkakuntaa jossa on Suomen tunnollisinta väkeä. 1. Merijärvi (paras) 78. Karvia 138. Virrat 314. Kihniö 372. Parkano 399. Helsinki (viimeinen) Tutkimuksia tulee ja menee. En kuitenkaan ole havainnut Kihniöllä sen epärehellisempää väkeä kuin muuallakaan.

Jos etsittiin tunnollisinta väkeä, niin tuo heittosi menee vähän hutiin: "En kuitenkaan ole havainnut Kihniöllä sen epärehellisempää väkeä kuin muuallakaan." Eihän siinä epärehellisistä puhuttukaan. Kihniöläisiä sukujuuria omaavana voin todeta, että nappiin osuu tämä tutkimus. Ei Kihniöläinen todellakaan epärehellinen ole, vaan saamaton ja vetelä. Periaatteessa olisi kyllä halua hoitaa asiat kunnolla, mutta koska siitä on liikaa vaivaa, niin asia jätetään ainakin huomiselle...

• on aina

tommosia. Hakevat huomiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe