Tuli koeajettua uusi E:sarjalainen. Kyllä täytyy sanoa että, on paljon muilla merkeillä "kirittävää" oli se niin hieno kokemus. Ajoin moottoritiellä lähelle toisen perää,hupsista, tämä tekniikkaihme jarrutti itse. Lukee itse nopeusrajoitusmerkit ja tuo kojetaululle lukemat. Ei muutakuin kaikille halukkaille onnea.
Koeajo uusi E:sarja
19
5215
Vastaukset
- M3E36
E-sarja sopii edelleen läskimahoille, jotka eivät ymmärrä AJAMISEN päälle mitään. Tekniikka hoitaa ja läskimaha rönöttää etupenkillä. Jonkun mielestä hienoa, minusta ei. TAKSI!!!
- Ei köyhä
korjaamaan sitä bemarin reuhkaasi. Ja muista pukeutua kortsupipoon ja lökäpöksyihin kuten räkänokka bemaristit tekee. Ja räppi soiman. Sitten kun saat sen paskan kuntoon niin ei kun tappajabemarilla liikenteeseen, niin eiköhän saadaan taas huomisen lehteen juttu miten bemaristirunkku ajoi TAAS jonkun hengiltä.
- runqvist
Ei köyhä kirjoitti:
korjaamaan sitä bemarin reuhkaasi. Ja muista pukeutua kortsupipoon ja lökäpöksyihin kuten räkänokka bemaristit tekee. Ja räppi soiman. Sitten kun saat sen paskan kuntoon niin ei kun tappajabemarilla liikenteeseen, niin eiköhän saadaan taas huomisen lehteen juttu miten bemaristirunkku ajoi TAAS jonkun hengiltä.
Mitäpä jos ostaisit näennäisillä rahoillasi elämän.
- CLKkkk
Heh, viestisi alku ja loppu muodostavat sellaisen ajatuksen etteivät taksi-kuskit ymmärrä ajamisesta mitään.. Onhan totta että E-Mersuja on paljon takseina, mutta otappa se bemari-lippis päästäsi ja istu hetkseksi miettimään että miksi niin on.
- Kianti
Pitääpä käydä, millainen se oli noin muuten ajaa? Tällaisethan apulaitteet eivät itse ajettavuuteen mitenkään vaikuta, helpottavat asioita, mutta eivät ne ohjausta paranna tms.
- koeajaja oikeasti
koeajo TS:stä kirjoitti:
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/04/18/e-mersu-nyrpistaa-suomen-teille/20099502/139?pos=9
että rengasprofiilin vaihtaminen matalammaksi muuttaa maavaraa? Tottakai, jos sen tekee laittomasti. Voisihan sitä huomauttaa, että tähän ei kannata laittaa kottikärryn pyöriä. Eh?!
- Ajattelija2009
Ihan aluksi täytyy sanoa, että mistä tuota porukkaa tulee, jotka pilaavat kaikki keskustelupalstat aivan asiattomilla viesteillään. Kuten tässäkin viestiketjussa. Sitten asiaan. Uusi E 220d oli saksalaisessa autolehdessä Audi A6 2,7D ja 520d BMW:tä vastaan. Siinä taisi tulla tasapisteet Bemarin kanssa, Audi hävisi selkeästi suuremmasta koneestaan huolimatta. Englantilaisessa Car lehdessä oli E350, BMW 530 ja Audi A6 3,0T vastakkain. Tämän testin Mersu voitti niukasti, mutta Audi taas selkeästi viimeinen, parhaasta koneestaan huolimatta. Tässä testissä kehuttiin että Mersu on selvästi parantunut ajettavuutensa puolesta ja alkaa jo lähennellä Bemaria. Bemu vähän vielä sporttisempi, mutta lähinnä negatiivisessa mielessä. Eli joku joka tällä palstalla puhui läskimahoista, voi syödä sanansa uuden E:n osalta. Täytyypä siis sanoa että ehkä ensimmäisen kerran elämässäni Mersu saattaisi kuulostaa kiinnostavalta autolta. Nelivetoa odotellessa....
- E550
Ihan ensimmäisenä kun tuota Veho tarjosi näytille kiinnihin huomiota tuossa TS:n jutussakin mainittuun asiaan: muovi on ja muoviselta näyttää. Nämä on nykyautojen trendi, joka ihmetyttää ainakin minua suuresti. 100te auto on sisältä kuin 60-luvun Sputnik. Chrysler SRT8, yäk. Jne. Yksi merkittävä kriteeri oman autoni ostossa oli se mitä itse katselen, eli sisusta, joka on E-Mersussa universumin verran edellä Audeja ja Bemareita, puhumattakaan nissaneista. http://images.motortrend.com/features/auto_news/2006/112_news060601_03z 2007_mercedes_benz_e_class interior.jpg Nämä Saksan kolme kärkimerkkiä ovat kaikki loistavia autoja. Eroja on ja painotus muuttaa testien järjestystä ihan miten vaan. Keskimäärin Mersu on kuitenkin aina ollut se paras. Audi ja Bemari ovat urheilullisempia ja valinta niille jotka ajavat "rallia". Kaverillani on M3 ja toisella S6. Varsinaisia teiniautoja. Hauska ajella viikon, mutta sitten rupeaa taas kaipaamaan laatua itse ajotapahtumaan. Nopeus radalla ei ratkaise, koska en aja siellä. Itselläni on ollut 2 turboAudia. Aika paljon samaa fiilistä kuin Bemarissa, mutta ehkä hienostuneemmin. Tai toisinpäin. Hienoja autoja ovat tietenkin. En ihmettele, että Mersua sanotaan pappa-autoksi. En ikinä ajatellut ostavani sellaista. Mutta koeajettuani kaikki kiinnostavat saksalaiset ja mietittyäni tarkkaan kaikkia tähän liittyviä asioita päädyin Mersuun. Ensimmäisen jälkeen (E320) ehti välissä olla pari Bemaria ja yksi Jaguar, mutta sitten palasin taas Mersuun (E500) kun se vaan tuntui parhaalta, keskimäärin. Tuulilasinpyyhkimistä ei kuulu mitään ääntä. Se (4matic) menee mökillä mäen, mitä ei tarvitse mennä ja mitä Audi ei mene. Moottori vastaa nopeammin kuin Bemarin, vaikka sillä ei ole mitään väliä. Jne. Joissain se on myös huonompi. Mutta sisältä klassisen tyylikäs, aivan upea. Ei lasikuiduksi maalattua muovia tai peltiä. Juuri sellainen, kuin tässä hintaluokassa pitääkin. Vastaavaa näkee vain Jaguarissa ja muutamassa muussa kartanolimusiinissa. Kavereillani (M3, S6 ja joku turboSubaru, niin ja Ferrarikin) on kaikilla vain yksi kommentti kun istuvat sisälle: wau. Itselläni on muuten sama fiilis joka aamu. Kun lähdetään liikkeelle ihmetystä aiheuttaa se, etteivät pyörät kai olekaan maassa ja pappamaisuus unohtuu sekunnin murto-osassa kun konetta vähän ärsyttää. Se potkaisee kuin Corvette ilman viiveitä, raa'asti. Uusikoppainen olisi tietenkin mielenkiintoinen, mutta sisustan muovittuminen ei oikein mielestäni sovi tällaiselle autolla. Kuten sanottu se tuntuu olevan trendi. Ei aiheuta erityistä vaihtokutinaa ainakaan nyt.
- hintaa Suomi-Saksa
Kuka ostaa enään Vehosta mitään mese maksaa 22000 saksalaisella kauppiaalla verottomanan, Veholla n.40000 auto vero 10600,- Suomalaisa kusetettu autoveron varjolla jo vuosikymmenet
- Verottaja.
Entä ALV 22%? Jos sekin oli mukana niin ei muuta kun haet Saksasta. Säästäähän siinä jo tuhansia.
- Välistäveto
Kaikkialla muualla hinnat on tippuneet, mutta Suomessa nousi, vaikka auton valmistuskustannukset on halventuneet 25%.
- Tukijaisia
Kannataa osta Veholta vaikka on pikkasen kalliimpi.Samalla tukee pikkasen maahantuojaa.
- E-Mese
Ruotsissa maksaa näköjään tuo E220CDI uusi malli 359900Skr, josta saadaan alennukseksi vaatimattomat 7000 varovaisella kurssilla laskettua. Huomatkaa lisäksi, että uuden autno ALV maksetaan rekisteröintimaahan (eli Suomeen). Ruotsissa ALV on 25% ja Suomessa 22%. Auton joutuu tilaamaan, joten kruunut kannatta vaihtaa heti ja pistää esim. Handelsbankeniin tai Nordeaan kruunutalletuksena ja nostaa sitten autoa hakiessa, jos haluaa välttää kurssiriskin ja nauttia tästä "11 kruunua eurolla" tilanteesta syksylläkin.
- olisi unohtunut
E-Mese kirjoitti:
Ruotsissa maksaa näköjään tuo E220CDI uusi malli 359900Skr, josta saadaan alennukseksi vaatimattomat 7000 varovaisella kurssilla laskettua. Huomatkaa lisäksi, että uuden autno ALV maksetaan rekisteröintimaahan (eli Suomeen). Ruotsissa ALV on 25% ja Suomessa 22%. Auton joutuu tilaamaan, joten kruunut kannatta vaihtaa heti ja pistää esim. Handelsbankeniin tai Nordeaan kruunutalletuksena ja nostaa sitten autoa hakiessa, jos haluaa välttää kurssiriskin ja nauttia tästä "11 kruunua eurolla" tilanteesta syksylläkin.
se Ruåtsin autoverottomuus.
- klee
ihan kiva laite.,mutta mitä hittoa noilla jarrutus ja liikenne merkki tunnistimilla tekee?ihan liikaa turhaa varustelua mikä ei liity ajamiseen juuri mitenkään.jos ei kuski näe liikenne merkkejä tai miten lähellä ajaa edellä menevään nähden,ei kyllä tarvitsisi ajaa ollenkaan.nyt sitten tutkaan ajettuaan voi sanoa että auto sano jotta 120kmh saa ajaa.
- on yhdys sana...
kumma miten intern netissä joka keskutelu palstalla noin yhdeksän kymmentä prosenttia kirjoittaa yhdys sanat erikseen. Onko kirjoitus taito heikentynyt?
- yhdys sanat
on yhdys sana... kirjoitti:
kumma miten intern netissä joka keskutelu palstalla noin yhdeksän kymmentä prosenttia kirjoittaa yhdys sanat erikseen. Onko kirjoitus taito heikentynyt?
Yhdyssanat yhteen!
- on vaikea laji:-)
yhdys sanat kirjoitti:
Yhdyssanat yhteen!
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329