Jos olsi mahdollista muuttaa

hande

Kaksi tapausta elämässäsi. Mitä tekisit? Siis kaksi

23

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnestani

kiinni kynsin hampain. Siinä niitä tuli kolme - onni, kynsin, hampain.

• henrii

kusellä tuollaisia tässävaiheessa eloa.

• meillähän

on eloa edessämme.

• henri|
        meillähän kirjoitti:

on eloa edessämme.

voi enää vaikuttaa, tai muuttaa mielipiteitä.

• hande

Mitä haluat. Tapahtuu NYT

• JekkuKonttori

Miksi sitä alkaa muuttamaan vanhaa ja hyväksi koettua. Tulevaisuutta voisin tietenkin ehkä muuttaa kahdella valinnaisella tavalla,vaikka ymmärränkin oikeutetuksi,että sisimmäinen luottamukseni pätee polun päätyttyä.

• perua ei saa

Eli jos toivot kristallikrunut. Ne saat,

• En olisi

koskaan mennyt naimisiin ex-mieheni kanssa. Olisin etsinyt itselleni miehen jota pystyisin rakastamaan.

• JekkuKonttori
        En olisi kirjoitti:

koskaan mennyt naimisiin ex-mieheni kanssa. Olisin etsinyt itselleni miehen jota pystyisin rakastamaan.

Menitkö ex-miehesi kanssa naimisiin vaikka et rakastanut häntä...???

• Kyllä monikin
        JekkuKonttori kirjoitti:

Menitkö ex-miehesi kanssa naimisiin vaikka et rakastanut häntä...???

menee naimisiin rakastamatta. Ikää kertyy, tulee kiire saada lapsia. Ajattelee, että meneehän se näinkin.

• se on onni,
        Kyllä monikin kirjoitti:

menee naimisiin rakastamatta. Ikää kertyy, tulee kiire saada lapsia. Ajattelee, että meneehän se näinkin.

mutta miehestä olisi pitänyt erota aikoja sitten.

• Koko elämäni käsikirjoitus menisi uusiksi, jos pari tapahtumaa muutettaisiin.

• henri\

päivääkään en tekisi, jos olisi mahdollista

• viivatiina

yhdeksänkolme kun äiti soitti että siskon mies oli kuollu nelkytyhdeksän vuotiaana vois pyyhkiytyä pois ja seuraava tapaaminen hänen kanssaan olis ollu vaikka mökillä eikä kappelissa uurnassa ja toinen kun menin katsomaan äitiä sairaalaan hän istui sängyllä rupes itkemään ja sanoi ettei enää mitään ollu tehtävissä syöpä on levinnyt niin laajalle olisimpa silloin kuullut hänen sanovan että tauti on voitettu.

• Syntyisin uudestaan, syntyisin terveenä.

• Haluaisin muuttaa,sen kun uskoin lääkäreihin ja suostuin likan antamiseen leikattavaksi,vaik vaisto kielsi. Sen asian vien hautaan mukanani.

• kaikki,

kun kaksi en pettänyt itseäni enkä valehdellut itselleni

• ent.tehtaantyttö

olisi pitänyt hallita ranskankieli ja sitten olisi pitänyt olla tarpeeksi fyrkkaa muuttaa kundin kanssa silloin kundin ollessa snadi nii Belgiaan...toinen vaihto-ehto olisi ollut meille Göteborg no, siihenkään muuttoon ei ollut mahdollisuutta.. t.friidu

• Hyvä kun et mennyt. Mitään et ole varmasti menettänyt. Lapsella on aivan varmasti ollut parempi täällä ja sullaki. Näin sitä miettii kuuden vuoden ulkomaakokemuksen pohjalta.

• ent.tehtaantyttö
        miljoona kirjoitti:

Hyvä kun et mennyt. Mitään et ole varmasti menettänyt. Lapsella on aivan varmasti ollut parempi täällä ja sullaki. Näin sitä miettii kuuden vuoden ulkomaakokemuksen pohjalta.

silloin oli tosi raskasta. Kun tarpeeksi apua täältä Stadista kundille en saanut...joutui aika moisen byrokratiapyörrityksiin moniksi vuosiksi...onneksi nyt tuosta ajasta ollaan menty eteenpäin..ja apua vanhemmat saavat jo ihan eritavalla...silloin olin niin masentunut että, kun tuota asiaa joutuia ihan alusta asti omin voimin selvittämään...että, mitenkäs eteenpäin...niin tuolla Belgiassa ja Ruotsissa tuo asian tuntemus ja avunsaanti oli niin paljon Suomea edellä...sitten tuo professori ja lääkäri joka vihdoin meitä alkoi tosissaan auttamaan...niin kertoi että, hän oli tuolla Göteborgissa lääkärinä toiminut...ja alulle tämän autismi- ja asperkuntouksen laittanut...silloin tuntui, että haluan lähteä Suomesta kokonaan pois ja lopullisesti...mahiksia siihen vain ei ollut... nooh, oppinut olen että, periksi ei anneta;)) ihan helposti...aina löytyy toinen tie...jos, yksi päättyy... Onneksi nyt tuo aika jo takana...ja asiat vihdoin kunnossa...nyt mielelläni autan niitä vanhempia jotka, joutuvat tuon byrokratian kanssa tekemisiin...Stadissa tämä "byrokratia" kun aika mahtavaa...oli silloin. Onneksi yhteiskunta kuitenkin myös kehittyy ja muuttuu...ja asiat myös helpottuvat...oikeesti..tuo yleinen rahoitustilanne kyllä huolestuttaa nyt...varaa ei olisi palveluiden leikkaamiseen...ainakaan meidän mielestä, jotka niitä tarvitsemme...ja uskon että, näin ajattelee suurin osa suomalaisista.. t.friidu

• ent.tehtaantyttö kirjoitti:

silloin oli tosi raskasta. Kun tarpeeksi apua täältä Stadista kundille en saanut...joutui aika moisen byrokratiapyörrityksiin moniksi vuosiksi...onneksi nyt tuosta ajasta ollaan menty eteenpäin..ja apua vanhemmat saavat jo ihan eritavalla...silloin olin niin masentunut että, kun tuota asiaa joutuia ihan alusta asti omin voimin selvittämään...että, mitenkäs eteenpäin...niin tuolla Belgiassa ja Ruotsissa tuo asian tuntemus ja avunsaanti oli niin paljon Suomea edellä...sitten tuo professori ja lääkäri joka vihdoin meitä alkoi tosissaan auttamaan...niin kertoi että, hän oli tuolla Göteborgissa lääkärinä toiminut...ja alulle tämän autismi- ja asperkuntouksen laittanut...silloin tuntui, että haluan lähteä Suomesta kokonaan pois ja lopullisesti...mahiksia siihen vain ei ollut... nooh, oppinut olen että, periksi ei anneta;)) ihan helposti...aina löytyy toinen tie...jos, yksi päättyy... Onneksi nyt tuo aika jo takana...ja asiat vihdoin kunnossa...nyt mielelläni autan niitä vanhempia jotka, joutuvat tuon byrokratian kanssa tekemisiin...Stadissa tämä "byrokratia" kun aika mahtavaa...oli silloin. Onneksi yhteiskunta kuitenkin myös kehittyy ja muuttuu...ja asiat myös helpottuvat...oikeesti..tuo yleinen rahoitustilanne kyllä huolestuttaa nyt...varaa ei olisi palveluiden leikkaamiseen...ainakaan meidän mielestä, jotka niitä tarvitsemme...ja uskon että, näin ajattelee suurin osa suomalaisista.. t.friidu

Kun mä tulin Suomeen -82 niin menin töihin autistisen lapsen henkilökohtaiseksi hoitajaksi päiväkotiin. Työhöni kuului myös terapiassa käyttämiset. Ja sen vuoksi on minullakin jotain henk.kohtaitsta kokemusta siitä kehityksestä. Vaikean tien valitsit kun hoidit lasta kotona.

• ent.tehtaantyttö
        miljoona kirjoitti:

Kun mä tulin Suomeen -82 niin menin töihin autistisen lapsen henkilökohtaiseksi hoitajaksi päiväkotiin. Työhöni kuului myös terapiassa käyttämiset. Ja sen vuoksi on minullakin jotain henk.kohtaitsta kokemusta siitä kehityksestä. Vaikean tien valitsit kun hoidit lasta kotona.

luulin kuvittelin että, kaikki avunsaanti tuohon kuntoukseen olisi jotenkin ollut helpompaa..tuolloin vielä -90 luvun alussa..alku hämmästys kyllä oli sitten aika suuri..paperilla kun kaikki näyttää aina toiselta....mutta, onneksi sain rinnalleni niitä ihmisiä jotka TODELLA paneutuivat ja halusivat meitä oikeesti auttaa...enimmillään kun tuossa kuntoutusrengaassa mukana 10 ihmistä ja asiantuntijaa plus lääkärit...mutta..se oli äitinä minun valintani...;) nyt kuitenkin onnellinen äiti koska kundi puhuu...siitä kun oli silloin suurin hätä ja murhe.. Tänä päivänä meillä on yhteinen kieli..emme tarvitse apuvälineitä..eikä minun tarvitse olla enää kaikissa "tulkkina" Arjen asioissa..Kundi pärjää jo aika hyvin itsenäisesti...ja liikkuu itsenäisesti... Lopun Elämäni olen kiitollinen tälle Professorilla ja lääkärille joka meidät silloin otti asiakkakseen...hän kun tämän tiedon autismi-ja asperger tietämyksen on Lastenlinnaan tuolta muualta maailmalta tuonut...hänen panoksensa tuossa oli suurin...koska, vastasi kuntouksesta ja nämä suunnitelmat teki..ja Kiitollinen olen myös erityskouluopettajalle...ja monille muille..jotka olivat tuolloin meidänkin pienen perheeni tukena mukana...yksin vaikka olin...niin olinko sittenkään? En. t.friidu

• Haihattelija?

En olisi avioitunut 19-vuotiaana. Siitä johtuen en olisi myöskään jättänyt kehityshistoriaani kesken. Olisin jatkanut opintojani ja taitaisin vieläkin vaikuttaa Uudellamaalla. Sitävastoin sinnittelen edelleen Länsi-Suomessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe