Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ketä kummiksi?

lapsi syntyy pian

Meille on siis syntymässä esikoinen lähipäivinä (noh, ainakin toivottavasti), mutta kummeja ei olla vieläkään päätetty. Asiaa on ollut kyllä mielessä koko raskauden ajan. Tilanne on siis sellainen, että... Miehellä on kaksi sisarusta, joiden kanssa ollaan hyvissä väleissä ja periaatteessa jommankumman voisi hyvinkin pyytää meiän lapsen kummiksi. MUTTA, kun heillä molemmilla on jo ainakin 3 kummilasta ennestään kummallakin. Ei me mieheni kanssa olla välttämättä oikeita ihmisiä päättämään, onko 4. jo liikaa vai ei, mutta jotenkin tuntuu, että olisi. Itse olen ainut lapsi, joten omasta perheestä ei ole ketään pyydettävänä, omaa äitiäni nyt en missään nimessä halua lapseni lähelle sen enempää kuin on pakko. Noh, sitten mennään kavereihin. Miehellä on montaa kaveria, joista omasta mielestäni jopa 2 sopisivat kummiksi lapsellemme (en tosin ole varma toisen kirkkoon kuulumisesta). Kertoessaan kavereillensa tulevasta lapsestamme, mieheni on vähän niin kuin epävirallisesti pyytänyt yhtä kaveria kummiksi (joka ei siis kuulu niihin kahteen, joita itse ottaisin). Asia on minulle kuitenkin ok, vaikka tämä kyseinen kaveri ei välttämäti ole ihan luotettavimmasta päästä ja ihan paras esimerkki lapselle, joten ollaan samaa mieltä siitä, että ainakin toinen kummi on saatava tämän lisäksi. Noh, sitten omiin kavereihini... itse en ole ihan niin sosiaalinen kuin mieheni, joten minulla luonnollisesti vähemmän kavereita kuin hänellä. Olen viimeisin 10 vuoden aikana muuttanut paljon paikakunnalta toiselle, joten sattui sitten niin, että nykyisellä paikkakunnalla ei asu yhtään kaveriani, ikävä kyllä, mutta lähimpään taitaa olla 45km. Olen miettiny pitkään aikaan yhtä kaveriani, jonka kanssa ollaan tunnettu pisimpään. Mieheni ei tosin ole tätä (vieläkään!) tavannut, joten olenkin kutsunut kaveriani meille useaan otteeseen, varsinkin viime aikoina, että mieheni ja hän tapaisivat. Mutta kun ei tuu niin ei tuu. Kaverini on tällä hetkellä sairas (ollut jo pitkään sairaslomalla), mutta se ei kuitenkaan estä ihan toistuvasti olla tulematta kylään. Noh, viime aikoina olen alkanut miettimään toista kaveriani, mutta juuri eilen hän ilmoitti, että hänestä on jo tulossa kummi juuri vähän aikaa sitten syntyneelle vauvalle. Huoh. En tässäkään tapauksessa koe olevani oikea ihminen päättämään, onko 2 kummilasta näin pienessä ajassa liian raskasta, mutta tuntuisi että olisi. Kolmas kaverini (jota voisin kuvitella kummiksi) tykkää kovasti neuvoa muita, ja kun hänellä on jo itsellä 2 lasta... Noh, itse en tykkää, että minua kovasti neuvotaan, joten asiasta SAATTAA tulla kränää ja en haluaisi jäähdyttää välejä oman lapseni kummiin... Pitkä sepustus, mutta ketä sinä ottaisit kummiksi tässä tilanteessa? Niin, itsestä tuntuisi kivalta, että lapsella on kummi myös "minun" puoleltani.

3

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan..

      valitka avaikka kumpikin yksi kummi jos yhteisiä ehdokaita ei ole tarpeeksi. Tai miksi pitää olla mun ja sun puolelta? Muutenkin joskus tuijotetaan liikaa kummin elintapoihin yms. Moni nuorimies varsinkin rauhoittuu nopeasti kun löytää sen oman parisuhteen jne tai sitten ei! Meillä on paras kummi ollut aikanaan parikymppinen villiveikko joka kävi opettelemassa vauvan pitoa ennen kastetta.. Eli se kummius kasvattaa tai sitten ei. Joku hoita akunnialla monta kummiutta ja joku ei selviä yhdestäkään. Pointti on se, että kaksi on oltava ja jotenkin ne on valittava. Jotkut miehet vierastaa olla tytön kummi joten sekin kannattaa huomioida. Meillä kummit on päätetty kun vauva on maailmassa jo. Juuri sukupuoli on vaikuttanut jossain määrin asioihin. Jos mietitte noita usean lapsen kummeja niin antakaa heidän itse päättää. Vaikka aina sanotaan että kummiudesta ei voi kieltäytyä niin kyllä voi jos sen kysyy niin että se on helppo tehdä ja suoraan tässä tapauksessa. Meillä on yhtä kummia kysytty juuri tämä mielessä ja hän sanoi suoraan, että ei ihan heti perään toisen vauvan kummina selviä. Reilua ja lasten elämässä hän on ollut mukana muuten..

      • Joonas1975

        Siskoni ei ole nähnyt kummitätiään yli kymmeneen vuoteen ja kummisetää ei ole näkynyt noin 10 vuoteen. Kummit olivat siis pariskunta mutta eronneet. Kortti lähetettiin kyllä silloin kummisedälle kun siskolla oli konfirmaatio mutta ei mitään. Näin kummisedän tossa yks ilta ja ei se tiennyt edes kenestä puhuin kun mainitsin siskostani. Sitten kun muisti vähän virkistyi niin sanoi, että joo kyllä me joskus joku kortti saatiin. Voi h*lv*tti. Anteeki epäselvä teksti.


      • Jari100
        Joonas1975 kirjoitti:

        Siskoni ei ole nähnyt kummitätiään yli kymmeneen vuoteen ja kummisetää ei ole näkynyt noin 10 vuoteen. Kummit olivat siis pariskunta mutta eronneet. Kortti lähetettiin kyllä silloin kummisedälle kun siskolla oli konfirmaatio mutta ei mitään. Näin kummisedän tossa yks ilta ja ei se tiennyt edes kenestä puhuin kun mainitsin siskostani. Sitten kun muisti vähän virkistyi niin sanoi, että joo kyllä me joskus joku kortti saatiin. Voi h*lv*tti. Anteeki epäselvä teksti.

        Joo tuo kummijuttu on ihan älytöntä. Ei kannata pelkästään kummeja syyttää jos eivät näe kummilapsiaan. Vanhemmat voisivat tarkemmin valita kummit ja sitten ei ottaa ollenkaan kummeja lapselle. Kummius on loppujen lopuksi iso taakka kaikkien osapuolten harteilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe