Niin...Kysyin, että saanko metsästää isäni matkassa hirvimetällä ( olen 14V )jos minulla ei ole vielä aseenkantolupaa mutta isälläni on kaikki aseenkantoluvat jne...Kun olen nähnyt Metsästys & kalastus lehdessä kun 10-14 V pojat/tytöt ovat kaataneet hirviä.Kun lukiiin että alle 15V ilman aseenkantolupaa saa metsästää aikuisen matkassa alituisen seurannan yhteydessä.Eli onko kellään kokemusta metsästämisestä vanhemman kanssa ilman aseenkantolupaa(aijon hankkia metsästyskortin kuukauden päästä),mutta on metsästyskortti...Vuoden päästä sitten aseenkantolupa itselle...Toivottavasti selitin tarpeeksi tarkasti ongelman ;) kiitoksia!
Saakometsästää
7
1258
Vastaukset
- JPM77
Voit metsästää isäsi aseella hänen välittömässä valvonnassaan, kunhan suoritat metsästäjän tutkinnon. Lykkyä metsästysurallesi!
- JPM77
Hirvikoe pitää tietysti olla suoritettuna myös, mutta se olikin varmaan itsestään selvää.
- Pojat aloittaa
JPM77 kirjoitti:
Hirvikoe pitää tietysti olla suoritettuna myös, mutta se olikin varmaan itsestään selvää.
Tuossa kymmenen korvissa.Ajelevat peltoteitä autolla ja ammuskelevat kaikkea mahdollista,hirviäkin. Itse tekemällä oppii!
- Metsästaja95
Pojat aloittaa kirjoitti:
Tuossa kymmenen korvissa.Ajelevat peltoteitä autolla ja ammuskelevat kaikkea mahdollista,hirviäkin. Itse tekemällä oppii!
Entä sitte sillai ku minulle on hommattu jo kivääri...Jos sitte sillä suoritan hirvikokeen niin silläki vissii saa metsästää Isännän valvonnassa?
- mistä
Metsästaja95 kirjoitti:
Entä sitte sillai ku minulle on hommattu jo kivääri...Jos sitte sillä suoritan hirvikokeen niin silläki vissii saa metsästää Isännän valvonnassa?
sitä tietoa löytyy. Sikäli ihmetyttää, jos kerran vanhemmalta löytyy metsästystausta, niin sen avun kyllä pitäisi tulla myös sieltä kuin apteekin hyllyltä. Tai sitten luvat harkintaan...:) http://www.riista.fi/index.php?group=00000175&mag_nr=8
- urht
mistä kirjoitti:
sitä tietoa löytyy. Sikäli ihmetyttää, jos kerran vanhemmalta löytyy metsästystausta, niin sen avun kyllä pitäisi tulla myös sieltä kuin apteekin hyllyltä. Tai sitten luvat harkintaan...:) http://www.riista.fi/index.php?group=00000175&mag_nr=8
joo kyllähä sitä metästää saa eikä tartte valvojan olla ees oma sukulainen ite ammuin ekan hirveni 13 vuotiaana
- maria--
Metsästaja95 kirjoitti:
Se kivääri oletetusti on varmaan isäs nimissä? Edellisiä kompaten, saat ampua alle 15-vuotiaana vanhemman valvonnassa kuhan metsästyskortti ja ampumakoelupa löytyy :--) 15-vuotta täytettyä täytyy sitten jo löytyä omat luvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204714
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741524Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2451395Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043