mersun huollot

haluisin mesen

olen tässä miettinyt autonvaihtoa jo jonkin aikaa ja nyt tekis mieli käytettyä farmarimersua. mutta kuinka kallista on autoa pitää. onko varaosahinnoittelu millainen? entä korjaus/huoltohinnat. vai onko totuus, ettei ole mersussa vikoja, joten turhaan etukäteen murehdin:)

23

7658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikoja

      Korjaaminen on toki hieman kalliimpaa kuin tojotan. Vikojakin saattaa olla enemmän. Jokainen valitsee itse ne kriteerin minkä mukaan autonsa ostaa. Joillekin on tärkeintä, ettei ole vikoja tai/ja että korjaaminen on halpaa. Minulle taas merkitsee moni muu asia paljon enemmän. Tästä kun ajan töihin teen sen mieluiten Mersulla.

    • Mersussa

      Mersun osat on yleensä joko halpoja tai melko halpoja, verrattuna moneen muuhun merkkiin. Itse ajelen toisella Mersullani ja kilometrejä on kymmenen vuoden aikana tullut 550.000 yhteensä näihin. Ja kestääkin isältä pojalle, jos vaan pitää perusasiat kunnossa. Vaihtaa öljyt ja suodattimen kymppitonnin välein. Polttoainesuodattimen joka syksy(dsl) ja jakoketjunkin sadan tuhannen välein ja eikun menoksi vaan pienellä kulutuksella vielä. Nykyisellä on mittarissa jo 730.000 km ja katsastuksessa meni ensi polkaisulla päästöarvot kohdalleen. Samoin en ole kertaakaan kymppitonnin vaihtovälin aikana lisännyt öljyjä moottoriin. Ja korjaamaan kun joutuu, niin ajettujen kilometrien takia olen joutunut jotain korjailemaan laturia,jarruja, yksi alapallo,takajarrulevyt(=halvat) ja virtalukko ja lämmityslaitteen termostaatin(=kallis 150€) Mersu on perusvarma auto. Viat tulevat ajettujen kilometrien myötä. Mutta siihen mihin monet autot lopettavat, Mersulla vasta ajot aloitetaan. Mersu on seuraavakin kulupelini ja kilometrejä nykyisin vuodessa 60.000. Jos en ajaisi Mesellä, ostaisin Volkkarin, joka sekin on varsin luotettava kulkine (ollut3kpl) Mutta Mersu on mukavampi

      • mece make

        olikos niitä autoja nyt muita vai oliko ne kulkuneuvoja


      • ja ne muut ovat
        mece make kirjoitti:

        olikos niitä autoja nyt muita vai oliko ne kulkuneuvoja

        kulkuneuvoja.


      • CE 230
        ja ne muut ovat kirjoitti:

        kulkuneuvoja.

        Mua joskus huvittanu kun joku sanoo jostain autosta et siihen on kalliit varaosat. Toisaalta en ole kuullut että joihinkin niitä saisi ilmaiseksi. Ja korjaamoiden tuntitaksat on käsittääkseni samat kaikille, tuskin merkin mukaan hinnoitellaan. Itse kuitenkin olin positiivisesti yllättynyt oman mersuni varaosahinnoista, koska ei ne ole sen kalliimpia kuin muihinkaan "kulkuneuvoihin" jos ei nyt välttämättä halua ostaa niitä merkkiliikkeestä.


      • ovat ehkä
        CE 230 kirjoitti:

        Mua joskus huvittanu kun joku sanoo jostain autosta et siihen on kalliit varaosat. Toisaalta en ole kuullut että joihinkin niitä saisi ilmaiseksi. Ja korjaamoiden tuntitaksat on käsittääkseni samat kaikille, tuskin merkin mukaan hinnoitellaan. Itse kuitenkin olin positiivisesti yllättynyt oman mersuni varaosahinnoista, koska ei ne ole sen kalliimpia kuin muihinkaan "kulkuneuvoihin" jos ei nyt välttämättä halua ostaa niitä merkkiliikkeestä.

        suhteellisia. Todella mielestäni hintavia ovat esim E malliin (Diesel) v2006 jälkeen laturi, yli 1100 euroa, laturi vesikierrolla noin 2500 euroa, pyyhkijän sulat noin 100 euroa, sama tarvikeliikkeestä noin 70 euroa. Muovivaraosat on edullisia, jopa halpoja, jos verrataan esim Renaultin vastaaviin.


      • Mistähän ero johtuu?
        ovat ehkä kirjoitti:

        suhteellisia. Todella mielestäni hintavia ovat esim E malliin (Diesel) v2006 jälkeen laturi, yli 1100 euroa, laturi vesikierrolla noin 2500 euroa, pyyhkijän sulat noin 100 euroa, sama tarvikeliikkeestä noin 70 euroa. Muovivaraosat on edullisia, jopa halpoja, jos verrataan esim Renaultin vastaaviin.

        Kuinka ollakaan kaverilleni laitettiin juuri myös laturi Eemeliin (2007). Oli takuu ehtinyt mennä muutama kuukausi aiemmin umpeen eikä millään kiukuttelulla saanut sitä "valmistajanvastuuseen" vaikka jos olisi minun niin olisin kyllä haastanut vaikka oikeuteen. No, se maksoi 600e. Olisikohan tuossa sinun tapauksessasi tehty jotain muutakin? Toinen juttu on nuo pyyhkijän sulat. Niitä saa nimittäin varaosaliikkeistä muutamalla kympillä (pari) (Biltema, 6.99e kpl).


      • :)
        ovat ehkä kirjoitti:

        suhteellisia. Todella mielestäni hintavia ovat esim E malliin (Diesel) v2006 jälkeen laturi, yli 1100 euroa, laturi vesikierrolla noin 2500 euroa, pyyhkijän sulat noin 100 euroa, sama tarvikeliikkeestä noin 70 euroa. Muovivaraosat on edullisia, jopa halpoja, jos verrataan esim Renaultin vastaaviin.

        Hullu!? mistähän oot ostellu laturit yms, itellä orkkis vesilaturi maksoi 850e asennus 100e


      • hullu ollut
        :) kirjoitti:

        Hullu!? mistähän oot ostellu laturit yms, itellä orkkis vesilaturi maksoi 850e asennus 100e

        että 2500 euroa maksavan laturin olisin joutunut ostamaan. Tämä oli vehon antama hinta kyseiselle tuotteelle. Minun laturi maksoi VAIN noin1000 euroa, ei vesi jäähdytystä. Olisin tietenkin kysellyt edullisempaa laturia, mutta asialla oli kiire ja kyseinen laturi oli vehon hyllyllä.
        Tuo 850 euroa maksava mersun vesijäähdytteinen laturi on kyllä skeida puhetta.


      • 3+1
        CE 230 kirjoitti:

        Mua joskus huvittanu kun joku sanoo jostain autosta et siihen on kalliit varaosat. Toisaalta en ole kuullut että joihinkin niitä saisi ilmaiseksi. Ja korjaamoiden tuntitaksat on käsittääkseni samat kaikille, tuskin merkin mukaan hinnoitellaan. Itse kuitenkin olin positiivisesti yllättynyt oman mersuni varaosahinnoista, koska ei ne ole sen kalliimpia kuin muihinkaan "kulkuneuvoihin" jos ei nyt välttämättä halua ostaa niitä merkkiliikkeestä.

        Ehkä olet vieraantunut todellisuudesta ja kuvittelet että kaikki huollattaa autonsa korjaamoissa kalliilla tuntitaksoilla. Ja samaan kuvitelmaan kuulunee että sitä rahaa on kaikilla niin paljon että sama maksaako tietty varaosa satasen vai viisi.

        Itse kun tekee pikkuremppoja niin säästää paljon rahaa. Ja automerkkien välillä varaosissa saattaa olla huimia eroja. Samaa varaosaa kun vaihdettiin Golfiini ja kaverin Passattiin niin oli jo melko iso hintaero. Mersujen varaosien hintatasoa en tiedä mutta kuvittelisin että huomattavasti kalliimpia kuin Golfissa.

        Mersu saattaa olla mukavampi ajaa mutta eri ihmiset arvostaa eri asioita autoissa. Itse tykkään Golfista ja sen suht. halvoista varaosista.


      • 6+2
        3+1 kirjoitti:

        Ehkä olet vieraantunut todellisuudesta ja kuvittelet että kaikki huollattaa autonsa korjaamoissa kalliilla tuntitaksoilla. Ja samaan kuvitelmaan kuulunee että sitä rahaa on kaikilla niin paljon että sama maksaako tietty varaosa satasen vai viisi.

        Itse kun tekee pikkuremppoja niin säästää paljon rahaa. Ja automerkkien välillä varaosissa saattaa olla huimia eroja. Samaa varaosaa kun vaihdettiin Golfiini ja kaverin Passattiin niin oli jo melko iso hintaero. Mersujen varaosien hintatasoa en tiedä mutta kuvittelisin että huomattavasti kalliimpia kuin Golfissa.

        Mersu saattaa olla mukavampi ajaa mutta eri ihmiset arvostaa eri asioita autoissa. Itse tykkään Golfista ja sen suht. halvoista varaosista.

        Vehon/mersun sivuilla on huoltohinnastot vapaasti nähtävissä. Sieltä katselemaan niin ei tarvitse arvailla. (Yllätyksenä voi olla, että Golfin huollattaminen merkkiliikkeessä on kalliimpaa kuin mersun)


      • S211
        6+2 kirjoitti:

        Vehon/mersun sivuilla on huoltohinnastot vapaasti nähtävissä. Sieltä katselemaan niin ei tarvitse arvailla. (Yllätyksenä voi olla, että Golfin huollattaminen merkkiliikkeessä on kalliimpaa kuin mersun)

        Tuo on täysin totta ja jopa Kiankin kohdalla huoltohinnat arvokkaampia ja se huoltoväli 25000 / 1vuosi itsekkin hankin tähdellisen ja en ole katunut päivääkään , ykkösluokan kyytihän on aina kalliimpaa paitsi tässä tapauksessa.


      • kaikki maksaa
        CE 230 kirjoitti:

        Mua joskus huvittanu kun joku sanoo jostain autosta et siihen on kalliit varaosat. Toisaalta en ole kuullut että joihinkin niitä saisi ilmaiseksi. Ja korjaamoiden tuntitaksat on käsittääkseni samat kaikille, tuskin merkin mukaan hinnoitellaan. Itse kuitenkin olin positiivisesti yllättynyt oman mersuni varaosahinnoista, koska ei ne ole sen kalliimpia kuin muihinkaan "kulkuneuvoihin" jos ei nyt välttämättä halua ostaa niitä merkkiliikkeestä.

        Savonlinnassa paikallisessa merkkikorjaamossa Mersun tuntihinta on 10€ kalliimpi kuin Toyotan tai Pösön. Olikohan Mersun hinta 90€/h.
        Eipä ole silti konkkaan vienyt.


      • MB85E
        kaikki maksaa kirjoitti:

        Savonlinnassa paikallisessa merkkikorjaamossa Mersun tuntihinta on 10€ kalliimpi kuin Toyotan tai Pösön. Olikohan Mersun hinta 90€/h.
        Eipä ole silti konkkaan vienyt.

        Miksiköhän suostut maksamaan tuntihintaa työstä mersuun enempi kuin johonkin muuhun merkkiin.En minä ainakaan suostuisi. Ja niin volkkarien osat on kalliimpia kuin Mesen. Eukon Audin vastaava oasa (esim jarrulevy tai nupit) n,10-15% mesen osia kalliinpaa.


      • Suoritus ratkaisee
        MB85E kirjoitti:

        Miksiköhän suostut maksamaan tuntihintaa työstä mersuun enempi kuin johonkin muuhun merkkiin.En minä ainakaan suostuisi. Ja niin volkkarien osat on kalliimpia kuin Mesen. Eukon Audin vastaava oasa (esim jarrulevy tai nupit) n,10-15% mesen osia kalliinpaa.

        ja Savonlinnan Mersuliikkeen ykkösasentaja on todellinen "alan mies" ja parasta mainosta merkille. Haluaa auttaa ja tekee kaikkensa asiakasta auttaakseen, jopa vapaa-ajallaan.


      • mbman
        hullu ollut kirjoitti:

        että 2500 euroa maksavan laturin olisin joutunut ostamaan. Tämä oli vehon antama hinta kyseiselle tuotteelle. Minun laturi maksoi VAIN noin1000 euroa, ei vesi jäähdytystä. Olisin tietenkin kysellyt edullisempaa laturia, mutta asialla oli kiire ja kyseinen laturi oli vehon hyllyllä.
        Tuo 850 euroa maksava mersun vesijäähdytteinen laturi on kyllä skeida puhetta.

        Vesijäähdytteisten hinnat liikkuu 500-600 euron välissä tehosta ja moottorimallista rippuen. Laturit on uusia.


        http://www.ebay.de/itm/LICHTMASCHINE-Mercedes-E-Klasse-Wassergekuhlt-190A-NEU-/191109011760?pt=DE_Autoteile&fits=Year%3A2006%7CMake%3AMercedes-Benz%7CModel%3AE-Klasse%7


    • mersu5

      Mersun näytössä lukee: next service a due in 25 days
      Tietääkö joku mitä se tarkoittaa?

      • huoltoon

        Seuraava huolto 25 päivän päästä. Ilmeisesti kilometrejä ei kerry kovin paljon vuodessa.


      • -eemeli-

        Se tarkoittaa, että mersusi sanoo palveluyhteistyönsä kanssasi loppuvan 25 päivän päästä, eli viisainta hankkiutua eroon kulkineesta ennen sitä. -Ei tämä kyllä nyt oikein.. Seuraava huoltohan se.


    • Juppi sisällä

      Laakkonen Espoo, mm. BMW merkkihuolto, tuntiveloitus 116 eur. Siitä lienee vaikea laittaa enää kalliimmaksi.

      • 170kw

        Tuohan vain köyhälle kallista


    • Anonyymi

      Totuus on nyt paljastunut,mersusuhareita kustii silmään rajusti.

      Kallista on ja kun nämä hönelöt ei edes kykene huolattamaan mersunhuoltajilla,pihi on oihi ja yrittää säästää eikä tajua että perään ja laatikkoon on vaihdettava usein öljyt että se olisi vielä kuin sisään ajettu puolessa millissä.

      Nykyiset tura ukot jotka ajaa 2021 noilla mersuilla eivät kykene huoltamaan niin kuin pitää.

    • Anonyymi

      Miksi vanhaa Mersua pitäisi huoltaa merkkihuollossa, vaikka niilläkin on edullinen huolto vanhemmille autoille? Työ se taas yleensä maksaa, jos autoa joutuu korjaamaan oli merkki mikä tahansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe