käyttökustannuksia

dodge caliber 2007

Olen miettinyt ostaa Caliber '07. Lueskeltuani vähän artikkeleja, joissakin sanotaan että toi olisi kallis käyttää. Esim: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Edullinen ostaa mutta kallis käyttää/HL20060812SI1AL02rgt Olisikohan kukaan Caliber omistaja seurannut kustannuksia ja voisiko kertoa kokemuksia? Kiitos!

21

4692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...samalla asialla

      erityisesti kiinnostaa tietää: 1. perushuollon hinta? 2. kallein korjaus, jonka olet tehnyt Caliberillesi? 3. renkaiden hinta?

      • ko?

        Kuuskyttuhatta ajettu Caliber mulla ja tähän asti kallein korjaus ajovalolampun palaminen.Vaihdatin samalla molemmat,yhteensä 55egee.Tuo homma oli myös ainut korjaus mitä on tähän mennessä tehty.Huollot olleet 180-360egeen,riippuu tietysti missä teettää.Yleis huoltoliikkeet varmaankin edullisempia,itse olen käyttänyt maahantuojalla.Renkaat tietysti kalliita kun ovat isoja kokoja mutta itellä on vielä auton mukana tulleet joten ei ole tarvinnut ostella.Bentsiiniä palaa n.8,5-10/100km riippuen kengän painosta.Kone 2l ja laatikko cvt.


      • ajovalot itse vaihtaen

        06 Dieseli Caliber. 60.000 km raidetangon päät vaihdettu takuuna. Olivat jo vaarallisen väljät. Nyt mittarissa 112.000 km ja sama homma edessä etuiskarien suojakumit rikkoutuneet ja hävinneet huitsin Nevadaan. Hieman ölyäkin on iskarien kylkeen ilmestynyt. Ajossa ei vielä huomaa iskarin toiminnassa häikkää mutta vaihdettavahan ne on. Osat saa tilattua hintaan:
        Etuiskarit 150e / kpl
        Suojakumit 43e / kpl
        Raidetangon päät 93e / kpl
        Onko muilla esiintynyt vastaavia?


      • 06 Diesel Caliber
        ajovalot itse vaihtaen kirjoitti:

        06 Dieseli Caliber. 60.000 km raidetangon päät vaihdettu takuuna. Olivat jo vaarallisen väljät. Nyt mittarissa 112.000 km ja sama homma edessä etuiskarien suojakumit rikkoutuneet ja hävinneet huitsin Nevadaan. Hieman ölyäkin on iskarien kylkeen ilmestynyt. Ajossa ei vielä huomaa iskarin toiminnassa häikkää mutta vaihdettavahan ne on. Osat saa tilattua hintaan:
        Etuiskarit 150e / kpl
        Suojakumit 43e / kpl
        Raidetangon päät 93e / kpl
        Onko muilla esiintynyt vastaavia?

        140t km. Mittarissa. eikä ole vaihdettu vielä mitään osia kalikkaan. Eli, ei ainakaan kaikista mene toi etupää noin nopeasti.


      • muualtakin
        ajovalot itse vaihtaen kirjoitti:

        06 Dieseli Caliber. 60.000 km raidetangon päät vaihdettu takuuna. Olivat jo vaarallisen väljät. Nyt mittarissa 112.000 km ja sama homma edessä etuiskarien suojakumit rikkoutuneet ja hävinneet huitsin Nevadaan. Hieman ölyäkin on iskarien kylkeen ilmestynyt. Ajossa ei vielä huomaa iskarin toiminnassa häikkää mutta vaihdettavahan ne on. Osat saa tilattua hintaan:
        Etuiskarit 150e / kpl
        Suojakumit 43e / kpl
        Raidetangon päät 93e / kpl
        Onko muilla esiintynyt vastaavia?

        Myös muualta kuin "marmoritiskiltä"

        Tuli myös sama eteen ja takuu ummessa niin pieni kyselykieros niin hinta alle 50 euroa / kpl joten ei taida tulla ensimmäiseksi merkkiuskollisuus mieleen.

        Rekisterikilvenvalon polttimo vaihdettu kun oli palanut.

        Ajovalopolttimoita taitaa säästää tuo autossa ei oleva "valoautomatiikka" yksi taksikuski moisesta joskus puhui kun auton laitat käyntiin niin tulee aikamoinen jännitepiikki samalla kertaa laturilta ja tämä valoautomatiikka auttaa polttamaan ajovalopolttimot , hänellä oli kikka parkit päällä käynnistys (itse en moista ole harrastanut mutta ehkä taksareilla noita käynnistyksiä tulee jonkin verran vuorossa )


      • Löytyykö iskaritkin
        muualtakin kirjoitti:

        Myös muualta kuin "marmoritiskiltä"

        Tuli myös sama eteen ja takuu ummessa niin pieni kyselykieros niin hinta alle 50 euroa / kpl joten ei taida tulla ensimmäiseksi merkkiuskollisuus mieleen.

        Rekisterikilvenvalon polttimo vaihdettu kun oli palanut.

        Ajovalopolttimoita taitaa säästää tuo autossa ei oleva "valoautomatiikka" yksi taksikuski moisesta joskus puhui kun auton laitat käyntiin niin tulee aikamoinen jännitepiikki samalla kertaa laturilta ja tämä valoautomatiikka auttaa polttamaan ajovalopolttimot , hänellä oli kikka parkit päällä käynnistys (itse en moista ole harrastanut mutta ehkä taksareilla noita käynnistyksiä tulee jonkin verran vuorossa )

        Mistä löysit r-päät?


    • 1.8 sxt

      Olen ajellut omallani n. 23 tkm. Ainoa kustannus oli 15 tkm huolto, joka maksoi tasan 200 egee. Renkaiden hinnasta en osaa sanoa, koska talvipyörät otin kaupan yhteydessä, ja kesäpyörät olivat luonnollisesti alla. Nykyaikaiset renkaat kestävät hyvin, evätkä kulu nopeasti, jos ajelee normaalisti. Tiedän monta automerkkiä, joissa esim. huollot maksavat huomattavasti Caliberia enemmän. Bensaa kuluu n. 7,5-8.5 l (keskikulutus). Caliberi on hyvä ajettava, ei moittimista!!!!

    • mieleenkään

      Ei ole kyllä käynyt mielessäkään, että tuo olisi kallis pitää. Huollot maksaa saman verran muillakin merkeillä ja renkaita kuluu muissakin autoissa. Itseasiassa olen ollut hyvinkin tyytyväinen siihen, että huollossa ei tarvi rampata kuin pakollisina määräaikoina, mitään vikoja ei ole ollut eli ylimääräisiä huoltokäyntejä ei ole tarvinnut tehdä. Toisin kuin edellisillä omistamillani automerkeillä. Vaikka takuuhuoltoihin ei sinänsä rahaa menekään, on se mielestäni todella arvokas asia ettei tarvi tehdä erikoisjärjestelyjä siksi koska auto makaa huollossa. Kulutus on välillä 7-9 litraa riippuen monista tekijöistä, eli ihan normaali. 2-litrainen CVT.

      • täälläkin

        voiko tuota enää paremmin sanoa,perushuollot käyny,eikä edes takuuaikana ole ollut mitään mitä valittaa.


    • Kalibersebub

      1.8, -08, ajettu 40tkm. Kaikki huollot menneet takuun piikkiin, ei ole tarvinnut mitään maksaa kun ollut niin paljon vikoja. Bensaa menee kaupunkiajossa 9, moottoritiellä 7,5 mutta 80km/h rajoituksilla kulkee alle 7 l/100km. Käyttö ei ole kallista jos ei tarvi juosta jatkuvasti takuuhuolloissa, niihin ajamiseen menee tietysti bensaa. Vuoden sisällä tällaisia vikoja takuuseen: -Vasemmasta etu A-palkista osa tiivisteistä puuttui, sadevesi tuli kuskin jalkatilaan. -Viikset lakkasivat toimivasta, siis vilkut, valot, tuulilasin pyyhkimet, pitkät,... Vilkun sisällä oleva mikrosiru rikki, kuulemma toinen tapaus Euroopassa. -Taskulamppu ei latautunut -Ilmastointi ei toiminut, vuotoa etsittiin kauan kunnes huomattiin että järjestelmässä vääränlainen korkki joka päästi kaasua ulos -Jarrut vinkuu ja vonkuu Ainoa mikä on toiminut on moottori, mutta se taitaakin olla japsipoikien työtä. Toivottavasti automme on maanantaikappale, mutta omasta kokemuksesta en enää Dodgea osta. Muilla tuntuu olevan hyviä kokemuksia.

      • samanlaisiaa

        vikoja minullakin:elikä vilkun viiksi on hyvinkin jäykkä,elikä helpolla ei saa vilkkua päälle,jotenka en käytä sitä,huollossa eivät reakoineet:ilmastointi toimii silloin tällöin,välillä toimii hyvin,mutta toisinaan tulee viileää ilmaa ,ei kylmää.Etupäässä kun rattia kääntää niin kuuluu narinaa,elikä ihan kuin olisi kumin narskuntaa,huollossa kuulivat äänen mutta ei kuulema mitään vakavaa.muuten ihan jees ajettu 20 tuhatta.kulutus n.8 l.


      • Kalibersebub
        samanlaisiaa kirjoitti:

        vikoja minullakin:elikä vilkun viiksi on hyvinkin jäykkä,elikä helpolla ei saa vilkkua päälle,jotenka en käytä sitä,huollossa eivät reakoineet:ilmastointi toimii silloin tällöin,välillä toimii hyvin,mutta toisinaan tulee viileää ilmaa ,ei kylmää.Etupäässä kun rattia kääntää niin kuuluu narinaa,elikä ihan kuin olisi kumin narskuntaa,huollossa kuulivat äänen mutta ei kuulema mitään vakavaa.muuten ihan jees ajettu 20 tuhatta.kulutus n.8 l.

        Juu vilkun viiksi tekee samaa eli on jäykkä. Se todellinen vilkkuvika oli huomattavasti vakavampi eli viikset kyllä liikkuivat mutta mitään ei tapahtunut. Oli kiva ajella vesisateessa pilkkopimeässä ilman valoja ja tuulilasinpyyhkimiä. Virheen tein kun ajoin itse huoltoon, Dodge tiepalvelu olisi antanut sijaisauton huollon ajaksi jos olisin soittanut heille tien päältä. Eli vinkkinä: Jos tulee jotain vikaa, älkää vaan ajako itse huoltamolle tai ette saa sijaisautoa...


    • Caliber 1.8 sxt

      Samoissa kustannuksissa, kuin muutkin kulkupelit. Omassa ainoastaan 15tkm huolto 200e, sekä 30tkm huolto 300e. Vakuutukset normaalinhintaisia, sekä bensan kulutus kohtuullinen.

      • 07

        Itse ajanut nyt vajaan vuoden caliber 2.0 cvt:llä. Lamppujen vaihdot vähän "sylettävät". Molemmat H4 polttimot vaihdettu kahteen kertaan. Itse olen yrittänyt esim. kuljettajan puoleista sekä yltä että lokasuojan sisältä, mutta ei mun kädet taivu sellaisiin asentoihin kuin pitäisi. Merkkiliikkeessä kävin katsomassa kuinka vaihtavat. Oikea puoli vaihtui n 15 min, kun nestesäiliöt löysäsi letkujen varaan. Kuljettajan puoleisen lampun vaihto olikin sitten hauskaa seurattavaa. Asentaja löysäsi sulakerasian ja makasi moottorin päällä kurkottaen vasemmalla kädellä lampun pois ja uuden paikoilleen. Operaatio kesti n. 30 min. Ainut autoni (9 ennen caliberia) mihin olen joutunut polttimot vaihdattamaan liikkeessä.

        Merkkiliikkeen määräaikaishuollot maksoivat 207 e (30 000) ja 254 € (45 000). Inhimillisiä hintoja, kun ottaa huomioon sen tiepalvelun, mikä sisältyy hintaan aina seuraavaksi 12 kuukaudeksi.

        Huomenna ensimmäiseen korjaukseen: Jokin takatukivarren vakain tai pusla löysä. Löysivät vian nyt kun takuu oli juuri mennyt umpeen. Menee kuitenkin takuuseen, kun olin jo 30 000 huollossa valittanut ylimääräisestä kolinasta / iskariviasta. Olivat kirjanneet ylös sen silloin ja kun nyt vetosin siihen vaihtavat osan takuuna.

        Melkoisen tyytyväinen siis olen, paitsi ajovalojen kestävyyteen ja vaihtotyön hintaan:
        4 polttimon vaihtoa kustantanut 170 € (1000 mummoa!!!)


      • 2007
        07 kirjoitti:

        Itse ajanut nyt vajaan vuoden caliber 2.0 cvt:llä. Lamppujen vaihdot vähän "sylettävät". Molemmat H4 polttimot vaihdettu kahteen kertaan. Itse olen yrittänyt esim. kuljettajan puoleista sekä yltä että lokasuojan sisältä, mutta ei mun kädet taivu sellaisiin asentoihin kuin pitäisi. Merkkiliikkeessä kävin katsomassa kuinka vaihtavat. Oikea puoli vaihtui n 15 min, kun nestesäiliöt löysäsi letkujen varaan. Kuljettajan puoleisen lampun vaihto olikin sitten hauskaa seurattavaa. Asentaja löysäsi sulakerasian ja makasi moottorin päällä kurkottaen vasemmalla kädellä lampun pois ja uuden paikoilleen. Operaatio kesti n. 30 min. Ainut autoni (9 ennen caliberia) mihin olen joutunut polttimot vaihdattamaan liikkeessä.

        Merkkiliikkeen määräaikaishuollot maksoivat 207 e (30 000) ja 254 € (45 000). Inhimillisiä hintoja, kun ottaa huomioon sen tiepalvelun, mikä sisältyy hintaan aina seuraavaksi 12 kuukaudeksi.

        Huomenna ensimmäiseen korjaukseen: Jokin takatukivarren vakain tai pusla löysä. Löysivät vian nyt kun takuu oli juuri mennyt umpeen. Menee kuitenkin takuuseen, kun olin jo 30 000 huollossa valittanut ylimääräisestä kolinasta / iskariviasta. Olivat kirjanneet ylös sen silloin ja kun nyt vetosin siihen vaihtavat osan takuuna.

        Melkoisen tyytyväinen siis olen, paitsi ajovalojen kestävyyteen ja vaihtotyön hintaan:
        4 polttimon vaihtoa kustantanut 170 € (1000 mummoa!!!)

        Takuu aikaiset viat raidetangon pää uloin oikealla . Ensimmäinen pää oikealla 37000km vaihto sama pää okealla 41000km . Huollot aika kalliita lisäksi niiden väli on vain 15000km. 60000km huolto maksoi 570€ öljyt ja työ,sis. pakollinen jarruhuolto. 60000km keski kulutus on 6,3l mielestäni hyvä arvo. Renkaat 18" ovat kalliita ja vaihtoehdot vähänlaisia.


      • "tarvikkeena"
        2007 kirjoitti:

        Takuu aikaiset viat raidetangon pää uloin oikealla . Ensimmäinen pää oikealla 37000km vaihto sama pää okealla 41000km . Huollot aika kalliita lisäksi niiden väli on vain 15000km. 60000km huolto maksoi 570€ öljyt ja työ,sis. pakollinen jarruhuolto. 60000km keski kulutus on 6,3l mielestäni hyvä arvo. Renkaat 18" ovat kalliita ja vaihtoehdot vähänlaisia.

        MOOG -merkkisiä ja hinta noin puolet merkkiosasta. (49euroa/kpl)
        Outoa vain että ne ovat noin 1/2 korkeammat niveleltään ja rasvanipalla varustetut.
        Alkuperäiset heppoisen näköiset näihin tarvikkeisiin verrattuna.
        Taitaa olla suunnittelun kukka.


      • toro Rosso
        "tarvikkeena" kirjoitti:

        MOOG -merkkisiä ja hinta noin puolet merkkiosasta. (49euroa/kpl)
        Outoa vain että ne ovat noin 1/2 korkeammat niveleltään ja rasvanipalla varustetut.
        Alkuperäiset heppoisen näköiset näihin tarvikkeisiin verrattuna.
        Taitaa olla suunnittelun kukka.

        Valmistaako niitä Andy Moog?


    • kaliperi

      Kohta 30tkm huoltoon. 15tkm huolto oli jotain 250e jarruhuollon kera (ilman alle 200). Ylimääräinen murhe vain ahtopainetunnistimen rikkoutumisesta. Tuolloinkin tiepalvelu vei huoltoon ja toi samalla maksutta vuokra-auton alle.

      Keskikulutus VAIN 6 litraa/100km! (kaupunki 7 ja maantie 5).

      Suosittelen automerkkiä ja -mallia lämpimästi (kunnes toisin todistetaan).

      • ageafyjuyk

        Juuri tuli 50tkm täyteen eikä mitään valittamista!

        Kaksi lamppua olen itse vaihtanut ja perushuollot liikkeesä. Ajan n.130km joka arkipäivä ja joskus v.loppuisin saman lukeman, pääosin moottoritietä, eikä mitään vlaittamista autossa! Kulutus on kohtuullinen, riippu nopeudesta ja muist muuttuvista tekijöistä(tuuli, ruuhka,yms) mutta kesällä 120km/h nopeudessa n.5.3L/100km ja talvella 100km/h nopeudessa n.5.6L/100km.

        Ja tuosta "parkit päällä" käynnistyksestä, niin itse en usko moiseen. Autokeskuksen mekaanikko ja paikallisen merkkiliikkeen huolto mies olivat molemmat samalla linjalla kun kysyin ostaessa ja huollon yhteydessä tuosta valojen hajoamisesta. Se virta tulee niin monen mutkan ja sulakkeen kautta valoille että sieltä akulta ei pääse edes niin suurta jännite piikkiä sinne, mutta jos sinne tulee jokin piikki, niin sen saa selville sillä että ohjainyksikkö sulkee sen piirin ja vaikka vaihtaa uuden lampun, niin sinne ei tule virtaa ennen kuin sen häiriön kuittaa pois.

        Itse olen käyttänyt/vaihtanut phillipsin lamput. Ja yhtä lailla ne "merkki" lamput hajoaa muissakin autoissa, mutta niissä se vaihto on helpompaa niin siihen ei kiinnitä huomiota.

        Omalla ajo määrällä ja valojen käytöllä, niin kerran vuodessa polttimon vaihto ei ole minusta paha.

        Webasto olisi kiva, se uupuu. Muuten olen autoon 100% tyytyväinen!!!


    • naisautoilija..

      vanha juttu jo, mutta vastataan silti..

      Vuoden ajanut 2007 mutta dieselillä.. edullista menoa sillä ainakin! Kulutus on pienimmillään ollut 5,2 ja isoimmillaan 6,5 (kovilla pakkasilla kone käy viileenä...).

      Muutenkin autossa on kyllä ihan hyvät ominaisuudet verrattuna keskikokoisiin autoihin. Rengasmelu ainakin alkuperäisillä renkailla on hiljaiseen autoon tottuneelle alkuun häiritsevä, mutta ei lopulta sen pahempi kuin jossakin focuksessa tai nissanissa..

      • Never again

        Ajotietokoneen kulutusmittariin ei kannata luottaa.. Kun laskee kulutuksen niin tulee n. litra lisää per 100km!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe