Olen miettinyt ostaa Caliber '07. Lueskeltuani vähän artikkeleja, joissakin sanotaan että toi olisi kallis käyttää. Esim: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Edullinen ostaa mutta kallis käyttää/HL20060812SI1AL02rgt Olisikohan kukaan Caliber omistaja seurannut kustannuksia ja voisiko kertoa kokemuksia? Kiitos!
käyttökustannuksia
21
4753
Vastaukset
- ...samalla asialla
erityisesti kiinnostaa tietää: 1. perushuollon hinta? 2. kallein korjaus, jonka olet tehnyt Caliberillesi? 3. renkaiden hinta?
- ko?
Kuuskyttuhatta ajettu Caliber mulla ja tähän asti kallein korjaus ajovalolampun palaminen.Vaihdatin samalla molemmat,yhteensä 55egee.Tuo homma oli myös ainut korjaus mitä on tähän mennessä tehty.Huollot olleet 180-360egeen,riippuu tietysti missä teettää.Yleis huoltoliikkeet varmaankin edullisempia,itse olen käyttänyt maahantuojalla.Renkaat tietysti kalliita kun ovat isoja kokoja mutta itellä on vielä auton mukana tulleet joten ei ole tarvinnut ostella.Bentsiiniä palaa n.8,5-10/100km riippuen kengän painosta.Kone 2l ja laatikko cvt.
- ajovalot itse vaihtaen
06 Dieseli Caliber. 60.000 km raidetangon päät vaihdettu takuuna. Olivat jo vaarallisen väljät. Nyt mittarissa 112.000 km ja sama homma edessä etuiskarien suojakumit rikkoutuneet ja hävinneet huitsin Nevadaan. Hieman ölyäkin on iskarien kylkeen ilmestynyt. Ajossa ei vielä huomaa iskarin toiminnassa häikkää mutta vaihdettavahan ne on. Osat saa tilattua hintaan:
Etuiskarit 150e / kpl
Suojakumit 43e / kpl
Raidetangon päät 93e / kpl
Onko muilla esiintynyt vastaavia? - 06 Diesel Caliber
ajovalot itse vaihtaen kirjoitti:
06 Dieseli Caliber. 60.000 km raidetangon päät vaihdettu takuuna. Olivat jo vaarallisen väljät. Nyt mittarissa 112.000 km ja sama homma edessä etuiskarien suojakumit rikkoutuneet ja hävinneet huitsin Nevadaan. Hieman ölyäkin on iskarien kylkeen ilmestynyt. Ajossa ei vielä huomaa iskarin toiminnassa häikkää mutta vaihdettavahan ne on. Osat saa tilattua hintaan:
Etuiskarit 150e / kpl
Suojakumit 43e / kpl
Raidetangon päät 93e / kpl
Onko muilla esiintynyt vastaavia?140t km. Mittarissa. eikä ole vaihdettu vielä mitään osia kalikkaan. Eli, ei ainakaan kaikista mene toi etupää noin nopeasti.
- muualtakin
ajovalot itse vaihtaen kirjoitti:
06 Dieseli Caliber. 60.000 km raidetangon päät vaihdettu takuuna. Olivat jo vaarallisen väljät. Nyt mittarissa 112.000 km ja sama homma edessä etuiskarien suojakumit rikkoutuneet ja hävinneet huitsin Nevadaan. Hieman ölyäkin on iskarien kylkeen ilmestynyt. Ajossa ei vielä huomaa iskarin toiminnassa häikkää mutta vaihdettavahan ne on. Osat saa tilattua hintaan:
Etuiskarit 150e / kpl
Suojakumit 43e / kpl
Raidetangon päät 93e / kpl
Onko muilla esiintynyt vastaavia?Myös muualta kuin "marmoritiskiltä"
Tuli myös sama eteen ja takuu ummessa niin pieni kyselykieros niin hinta alle 50 euroa / kpl joten ei taida tulla ensimmäiseksi merkkiuskollisuus mieleen.
Rekisterikilvenvalon polttimo vaihdettu kun oli palanut.
Ajovalopolttimoita taitaa säästää tuo autossa ei oleva "valoautomatiikka" yksi taksikuski moisesta joskus puhui kun auton laitat käyntiin niin tulee aikamoinen jännitepiikki samalla kertaa laturilta ja tämä valoautomatiikka auttaa polttamaan ajovalopolttimot , hänellä oli kikka parkit päällä käynnistys (itse en moista ole harrastanut mutta ehkä taksareilla noita käynnistyksiä tulee jonkin verran vuorossa ) - Löytyykö iskaritkin
muualtakin kirjoitti:
Myös muualta kuin "marmoritiskiltä"
Tuli myös sama eteen ja takuu ummessa niin pieni kyselykieros niin hinta alle 50 euroa / kpl joten ei taida tulla ensimmäiseksi merkkiuskollisuus mieleen.
Rekisterikilvenvalon polttimo vaihdettu kun oli palanut.
Ajovalopolttimoita taitaa säästää tuo autossa ei oleva "valoautomatiikka" yksi taksikuski moisesta joskus puhui kun auton laitat käyntiin niin tulee aikamoinen jännitepiikki samalla kertaa laturilta ja tämä valoautomatiikka auttaa polttamaan ajovalopolttimot , hänellä oli kikka parkit päällä käynnistys (itse en moista ole harrastanut mutta ehkä taksareilla noita käynnistyksiä tulee jonkin verran vuorossa )Mistä löysit r-päät?
- 1.8 sxt
Olen ajellut omallani n. 23 tkm. Ainoa kustannus oli 15 tkm huolto, joka maksoi tasan 200 egee. Renkaiden hinnasta en osaa sanoa, koska talvipyörät otin kaupan yhteydessä, ja kesäpyörät olivat luonnollisesti alla. Nykyaikaiset renkaat kestävät hyvin, evätkä kulu nopeasti, jos ajelee normaalisti. Tiedän monta automerkkiä, joissa esim. huollot maksavat huomattavasti Caliberia enemmän. Bensaa kuluu n. 7,5-8.5 l (keskikulutus). Caliberi on hyvä ajettava, ei moittimista!!!!
- mieleenkään
Ei ole kyllä käynyt mielessäkään, että tuo olisi kallis pitää. Huollot maksaa saman verran muillakin merkeillä ja renkaita kuluu muissakin autoissa. Itseasiassa olen ollut hyvinkin tyytyväinen siihen, että huollossa ei tarvi rampata kuin pakollisina määräaikoina, mitään vikoja ei ole ollut eli ylimääräisiä huoltokäyntejä ei ole tarvinnut tehdä. Toisin kuin edellisillä omistamillani automerkeillä. Vaikka takuuhuoltoihin ei sinänsä rahaa menekään, on se mielestäni todella arvokas asia ettei tarvi tehdä erikoisjärjestelyjä siksi koska auto makaa huollossa. Kulutus on välillä 7-9 litraa riippuen monista tekijöistä, eli ihan normaali. 2-litrainen CVT.
- täälläkin
voiko tuota enää paremmin sanoa,perushuollot käyny,eikä edes takuuaikana ole ollut mitään mitä valittaa.
- Kalibersebub
1.8, -08, ajettu 40tkm. Kaikki huollot menneet takuun piikkiin, ei ole tarvinnut mitään maksaa kun ollut niin paljon vikoja. Bensaa menee kaupunkiajossa 9, moottoritiellä 7,5 mutta 80km/h rajoituksilla kulkee alle 7 l/100km. Käyttö ei ole kallista jos ei tarvi juosta jatkuvasti takuuhuolloissa, niihin ajamiseen menee tietysti bensaa. Vuoden sisällä tällaisia vikoja takuuseen: -Vasemmasta etu A-palkista osa tiivisteistä puuttui, sadevesi tuli kuskin jalkatilaan. -Viikset lakkasivat toimivasta, siis vilkut, valot, tuulilasin pyyhkimet, pitkät,... Vilkun sisällä oleva mikrosiru rikki, kuulemma toinen tapaus Euroopassa. -Taskulamppu ei latautunut -Ilmastointi ei toiminut, vuotoa etsittiin kauan kunnes huomattiin että järjestelmässä vääränlainen korkki joka päästi kaasua ulos -Jarrut vinkuu ja vonkuu Ainoa mikä on toiminut on moottori, mutta se taitaakin olla japsipoikien työtä. Toivottavasti automme on maanantaikappale, mutta omasta kokemuksesta en enää Dodgea osta. Muilla tuntuu olevan hyviä kokemuksia.
- samanlaisiaa
vikoja minullakin:elikä vilkun viiksi on hyvinkin jäykkä,elikä helpolla ei saa vilkkua päälle,jotenka en käytä sitä,huollossa eivät reakoineet:ilmastointi toimii silloin tällöin,välillä toimii hyvin,mutta toisinaan tulee viileää ilmaa ,ei kylmää.Etupäässä kun rattia kääntää niin kuuluu narinaa,elikä ihan kuin olisi kumin narskuntaa,huollossa kuulivat äänen mutta ei kuulema mitään vakavaa.muuten ihan jees ajettu 20 tuhatta.kulutus n.8 l.
- Kalibersebub
samanlaisiaa kirjoitti:
vikoja minullakin:elikä vilkun viiksi on hyvinkin jäykkä,elikä helpolla ei saa vilkkua päälle,jotenka en käytä sitä,huollossa eivät reakoineet:ilmastointi toimii silloin tällöin,välillä toimii hyvin,mutta toisinaan tulee viileää ilmaa ,ei kylmää.Etupäässä kun rattia kääntää niin kuuluu narinaa,elikä ihan kuin olisi kumin narskuntaa,huollossa kuulivat äänen mutta ei kuulema mitään vakavaa.muuten ihan jees ajettu 20 tuhatta.kulutus n.8 l.
Juu vilkun viiksi tekee samaa eli on jäykkä. Se todellinen vilkkuvika oli huomattavasti vakavampi eli viikset kyllä liikkuivat mutta mitään ei tapahtunut. Oli kiva ajella vesisateessa pilkkopimeässä ilman valoja ja tuulilasinpyyhkimiä. Virheen tein kun ajoin itse huoltoon, Dodge tiepalvelu olisi antanut sijaisauton huollon ajaksi jos olisin soittanut heille tien päältä. Eli vinkkinä: Jos tulee jotain vikaa, älkää vaan ajako itse huoltamolle tai ette saa sijaisautoa...
- Caliber 1.8 sxt
Samoissa kustannuksissa, kuin muutkin kulkupelit. Omassa ainoastaan 15tkm huolto 200e, sekä 30tkm huolto 300e. Vakuutukset normaalinhintaisia, sekä bensan kulutus kohtuullinen.
- 07
Itse ajanut nyt vajaan vuoden caliber 2.0 cvt:llä. Lamppujen vaihdot vähän "sylettävät". Molemmat H4 polttimot vaihdettu kahteen kertaan. Itse olen yrittänyt esim. kuljettajan puoleista sekä yltä että lokasuojan sisältä, mutta ei mun kädet taivu sellaisiin asentoihin kuin pitäisi. Merkkiliikkeessä kävin katsomassa kuinka vaihtavat. Oikea puoli vaihtui n 15 min, kun nestesäiliöt löysäsi letkujen varaan. Kuljettajan puoleisen lampun vaihto olikin sitten hauskaa seurattavaa. Asentaja löysäsi sulakerasian ja makasi moottorin päällä kurkottaen vasemmalla kädellä lampun pois ja uuden paikoilleen. Operaatio kesti n. 30 min. Ainut autoni (9 ennen caliberia) mihin olen joutunut polttimot vaihdattamaan liikkeessä.
Merkkiliikkeen määräaikaishuollot maksoivat 207 e (30 000) ja 254 € (45 000). Inhimillisiä hintoja, kun ottaa huomioon sen tiepalvelun, mikä sisältyy hintaan aina seuraavaksi 12 kuukaudeksi.
Huomenna ensimmäiseen korjaukseen: Jokin takatukivarren vakain tai pusla löysä. Löysivät vian nyt kun takuu oli juuri mennyt umpeen. Menee kuitenkin takuuseen, kun olin jo 30 000 huollossa valittanut ylimääräisestä kolinasta / iskariviasta. Olivat kirjanneet ylös sen silloin ja kun nyt vetosin siihen vaihtavat osan takuuna.
Melkoisen tyytyväinen siis olen, paitsi ajovalojen kestävyyteen ja vaihtotyön hintaan:
4 polttimon vaihtoa kustantanut 170 € (1000 mummoa!!!) - 2007
07 kirjoitti:
Itse ajanut nyt vajaan vuoden caliber 2.0 cvt:llä. Lamppujen vaihdot vähän "sylettävät". Molemmat H4 polttimot vaihdettu kahteen kertaan. Itse olen yrittänyt esim. kuljettajan puoleista sekä yltä että lokasuojan sisältä, mutta ei mun kädet taivu sellaisiin asentoihin kuin pitäisi. Merkkiliikkeessä kävin katsomassa kuinka vaihtavat. Oikea puoli vaihtui n 15 min, kun nestesäiliöt löysäsi letkujen varaan. Kuljettajan puoleisen lampun vaihto olikin sitten hauskaa seurattavaa. Asentaja löysäsi sulakerasian ja makasi moottorin päällä kurkottaen vasemmalla kädellä lampun pois ja uuden paikoilleen. Operaatio kesti n. 30 min. Ainut autoni (9 ennen caliberia) mihin olen joutunut polttimot vaihdattamaan liikkeessä.
Merkkiliikkeen määräaikaishuollot maksoivat 207 e (30 000) ja 254 € (45 000). Inhimillisiä hintoja, kun ottaa huomioon sen tiepalvelun, mikä sisältyy hintaan aina seuraavaksi 12 kuukaudeksi.
Huomenna ensimmäiseen korjaukseen: Jokin takatukivarren vakain tai pusla löysä. Löysivät vian nyt kun takuu oli juuri mennyt umpeen. Menee kuitenkin takuuseen, kun olin jo 30 000 huollossa valittanut ylimääräisestä kolinasta / iskariviasta. Olivat kirjanneet ylös sen silloin ja kun nyt vetosin siihen vaihtavat osan takuuna.
Melkoisen tyytyväinen siis olen, paitsi ajovalojen kestävyyteen ja vaihtotyön hintaan:
4 polttimon vaihtoa kustantanut 170 € (1000 mummoa!!!)Takuu aikaiset viat raidetangon pää uloin oikealla . Ensimmäinen pää oikealla 37000km vaihto sama pää okealla 41000km . Huollot aika kalliita lisäksi niiden väli on vain 15000km. 60000km huolto maksoi 570€ öljyt ja työ,sis. pakollinen jarruhuolto. 60000km keski kulutus on 6,3l mielestäni hyvä arvo. Renkaat 18" ovat kalliita ja vaihtoehdot vähänlaisia.
- "tarvikkeena"
2007 kirjoitti:
Takuu aikaiset viat raidetangon pää uloin oikealla . Ensimmäinen pää oikealla 37000km vaihto sama pää okealla 41000km . Huollot aika kalliita lisäksi niiden väli on vain 15000km. 60000km huolto maksoi 570€ öljyt ja työ,sis. pakollinen jarruhuolto. 60000km keski kulutus on 6,3l mielestäni hyvä arvo. Renkaat 18" ovat kalliita ja vaihtoehdot vähänlaisia.
MOOG -merkkisiä ja hinta noin puolet merkkiosasta. (49euroa/kpl)
Outoa vain että ne ovat noin 1/2 korkeammat niveleltään ja rasvanipalla varustetut.
Alkuperäiset heppoisen näköiset näihin tarvikkeisiin verrattuna.
Taitaa olla suunnittelun kukka. - toro Rosso
"tarvikkeena" kirjoitti:
MOOG -merkkisiä ja hinta noin puolet merkkiosasta. (49euroa/kpl)
Outoa vain että ne ovat noin 1/2 korkeammat niveleltään ja rasvanipalla varustetut.
Alkuperäiset heppoisen näköiset näihin tarvikkeisiin verrattuna.
Taitaa olla suunnittelun kukka.Valmistaako niitä Andy Moog?
- kaliperi
Kohta 30tkm huoltoon. 15tkm huolto oli jotain 250e jarruhuollon kera (ilman alle 200). Ylimääräinen murhe vain ahtopainetunnistimen rikkoutumisesta. Tuolloinkin tiepalvelu vei huoltoon ja toi samalla maksutta vuokra-auton alle.
Keskikulutus VAIN 6 litraa/100km! (kaupunki 7 ja maantie 5).
Suosittelen automerkkiä ja -mallia lämpimästi (kunnes toisin todistetaan).- ageafyjuyk
Juuri tuli 50tkm täyteen eikä mitään valittamista!
Kaksi lamppua olen itse vaihtanut ja perushuollot liikkeesä. Ajan n.130km joka arkipäivä ja joskus v.loppuisin saman lukeman, pääosin moottoritietä, eikä mitään vlaittamista autossa! Kulutus on kohtuullinen, riippu nopeudesta ja muist muuttuvista tekijöistä(tuuli, ruuhka,yms) mutta kesällä 120km/h nopeudessa n.5.3L/100km ja talvella 100km/h nopeudessa n.5.6L/100km.
Ja tuosta "parkit päällä" käynnistyksestä, niin itse en usko moiseen. Autokeskuksen mekaanikko ja paikallisen merkkiliikkeen huolto mies olivat molemmat samalla linjalla kun kysyin ostaessa ja huollon yhteydessä tuosta valojen hajoamisesta. Se virta tulee niin monen mutkan ja sulakkeen kautta valoille että sieltä akulta ei pääse edes niin suurta jännite piikkiä sinne, mutta jos sinne tulee jokin piikki, niin sen saa selville sillä että ohjainyksikkö sulkee sen piirin ja vaikka vaihtaa uuden lampun, niin sinne ei tule virtaa ennen kuin sen häiriön kuittaa pois.
Itse olen käyttänyt/vaihtanut phillipsin lamput. Ja yhtä lailla ne "merkki" lamput hajoaa muissakin autoissa, mutta niissä se vaihto on helpompaa niin siihen ei kiinnitä huomiota.
Omalla ajo määrällä ja valojen käytöllä, niin kerran vuodessa polttimon vaihto ei ole minusta paha.
Webasto olisi kiva, se uupuu. Muuten olen autoon 100% tyytyväinen!!!
- naisautoilija..
vanha juttu jo, mutta vastataan silti..
Vuoden ajanut 2007 mutta dieselillä.. edullista menoa sillä ainakin! Kulutus on pienimmillään ollut 5,2 ja isoimmillaan 6,5 (kovilla pakkasilla kone käy viileenä...).
Muutenkin autossa on kyllä ihan hyvät ominaisuudet verrattuna keskikokoisiin autoihin. Rengasmelu ainakin alkuperäisillä renkailla on hiljaiseen autoon tottuneelle alkuun häiritsevä, mutta ei lopulta sen pahempi kuin jossakin focuksessa tai nissanissa..- Never again
Ajotietokoneen kulutusmittariin ei kannata luottaa.. Kun laskee kulutuksen niin tulee n. litra lisää per 100km!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851