kuminauhasta allergista ihottummaa

maru

minulle on tullut kumi-ja lateksi allergia.olen yrittänyt etsiä sellaisia alushousuja ja rintaliivejä joita allergikko vois ostaa ja myös pitää ilman ,ett tulee tosta ihottummaa.voisiko joku samasta aiheesta sairastava kertoo esim mitä pysttyy käyttämään ja mikä kauppa myy kumi allergiselle sopivia alusvaatteita.kiitos jos tulis vastauksia.

6

5727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuminauhalle allerginen

      Minä olen myös kuminauhalle allerginen. Esim. Rintaliivejä en ole käyttänyt ollenkaan,enkä aluhousujakaan :/ Itse pohdiskelen samaa, että mistä saa alusvaatteita, joita allergikot käyttää.

      • testattu

        Stockmann myy saksalaisia puuvillaisia pikkuhousuja, joissa vyötärökuminauha on kuminauhakujassa ja lahkeensuissa vaín resorikudos ilman mitään kuminauhaa. Minä olen voinut käyttää niitä. Ainakaan paremmissa rintaliiveissä ei ole latexia, väittävät valmistajat. Katsokaa tuoteseloste, sillä kaiken ihottuman aiheuttaja ei ole kumi. Ihottumaa aiheuttaa myös liian tiukasti ihossa kiini oleva rintaliivi ja muutkin materiaalit, joten hieman suurempi ympärysmitta rintsikoissa voi auttaa pitänään niitä ainakin kodin ulkopuolella. Muistakaa myös rasvaus perusvoiteilla, ettei kuiva iho lisää ongelmia.


      • testattu
        testattu kirjoitti:

        Stockmann myy saksalaisia puuvillaisia pikkuhousuja, joissa vyötärökuminauha on kuminauhakujassa ja lahkeensuissa vaín resorikudos ilman mitään kuminauhaa. Minä olen voinut käyttää niitä. Ainakaan paremmissa rintaliiveissä ei ole latexia, väittävät valmistajat. Katsokaa tuoteseloste, sillä kaiken ihottuman aiheuttaja ei ole kumi. Ihottumaa aiheuttaa myös liian tiukasti ihossa kiini oleva rintaliivi ja muutkin materiaalit, joten hieman suurempi ympärysmitta rintsikoissa voi auttaa pitänään niitä ainakin kodin ulkopuolella. Muistakaa myös rasvaus perusvoiteilla, ettei kuiva iho lisää ongelmia.

        Lidl myy huomisesta torstaista lähtien alushousuja, jotka ovat kokonaan mikrokuidusta ja joissa ei ole tippaakaan mitään kumia tai elastaania. Se kuitu on pehmeä ja joustava ja pysyy hyvin pääällä. Olen ostanut niitä kesälomamatkoilla Italiasta ja Saksasta ja kerran Suomessa Lildlistä ja niitä olen voinut käyttää. Jos naisten koot ovat pieniä, niin miesten malli käy yhtä hyvin - ainakin minulle. Ne taisivat maksaa 5 euroa kahden pakkaus.


    • neitsyt 63

      Minulla on todettu lateksi allergia.En pysty käyttämään rintaliivejä enkä toppeja.olen etsinyt vaatekaupoista lateksi vapaita liivejä ja toppeja. Alusvaatteissa on aina elastaania se on ihottuman aiheuttaja.Löysin kerran lidl kaupasta topit jokka passas olivat kampapuuvillasta tehty.En ole voinut ostaa toppeja lidl kun tulee harvoin myyntiin.olettako te muut löytäneet lateksi vapaita toppeja tai rintaliivejä

      • pelle71

        Heips! Alusvaatteita löydän tavallisista kaupoista. Sloggi tuotemerkki käy kuminauhasta huolimatta, siinä ei ole kumia eikä lateksia, se on jotain keinomateriaalia. Minulla on itsellä älyttömän paha kumiallergia, olen saanut anafylaksian kumista. Olen käyttänyt Sloggia vuosikausia ilman mitään oireita. Nyt löysin Finnwearin liivit kaupasta eikä niistä ole tullut ihottumaa yms. Niistäkään ei varmaan kyllä kaikki käy. Kannattaa siis katsoa vähän ja tutustua. Ostin kyseiset Halpa-Hallista, väri jonkun sortin liila, kaarituelliset. Hinta n. 10€. KappAhl:ista saa valkoisia, pehmoisia puuvilla-alusvaatteita joissa on kuminauha sisällä. Nämä tuotteet ovat sopineet minulle, joten LUULTAVASTI tämä on jotain "keinotekokuminauhaa", koska oireita ei ole tullut. Myös Triumph -liiveistä löytyy kumittomia. Sanovat että kaikki niiden liivi kuminauhat ovat suojattu jotenkin niin ettei tule kumiallergisen oireita. Minulle ei tule kyseisistä liiveistä mitään. Kokeilkaa itse jotain, käykää liivikaupoissa, ja tosiaan Lidlin alusvaatteet ovat hyviä, mikään niistä ei ole vielä kutittanut.


      • pelle71
        pelle71 kirjoitti:

        Heips! Alusvaatteita löydän tavallisista kaupoista. Sloggi tuotemerkki käy kuminauhasta huolimatta, siinä ei ole kumia eikä lateksia, se on jotain keinomateriaalia. Minulla on itsellä älyttömän paha kumiallergia, olen saanut anafylaksian kumista. Olen käyttänyt Sloggia vuosikausia ilman mitään oireita. Nyt löysin Finnwearin liivit kaupasta eikä niistä ole tullut ihottumaa yms. Niistäkään ei varmaan kyllä kaikki käy. Kannattaa siis katsoa vähän ja tutustua. Ostin kyseiset Halpa-Hallista, väri jonkun sortin liila, kaarituelliset. Hinta n. 10€. KappAhl:ista saa valkoisia, pehmoisia puuvilla-alusvaatteita joissa on kuminauha sisällä. Nämä tuotteet ovat sopineet minulle, joten LUULTAVASTI tämä on jotain "keinotekokuminauhaa", koska oireita ei ole tullut. Myös Triumph -liiveistä löytyy kumittomia. Sanovat että kaikki niiden liivi kuminauhat ovat suojattu jotenkin niin ettei tule kumiallergisen oireita. Minulle ei tule kyseisistä liiveistä mitään. Kokeilkaa itse jotain, käykää liivikaupoissa, ja tosiaan Lidlin alusvaatteet ovat hyviä, mikään niistä ei ole vielä kutittanut.

        PS. Ihopolilta sain neuvon Sloggien ja Triumph tuotteiden käyttöön, kun allergia todettiin minulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe