Onko bilteman vetarikumit mistään kotoisin ? Kiinnostaisi kyllä ostaa sieltä, kun maksaa puolet siitä mitä alkuperäiset volvolta . Mutta kun ei ole kokemuksia millai kestää bilteman vetarikumit.Jos joku jolla on kokemuksia viittis laittaa oikeeta tietoa.
Vetarikumit
volvo 290dp
8849
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Sen verran kokemusta on, että puolenkymmentä vuotta sitten nuukuuksissani ostin Biltemasta vetarin pakopaljeen, jonka asensi paikoilleen vetoakselin palkeen vaihdon yhteydessä paikallinen huoltomies. Kesällä huomasin, että uimatason alapuoli oli mustunut savusta ja syksyllä sitten totesin, että pakopalje oli haljennut n. puolesta välistä jossain vaiheessa. Tässä vaiheessa totesin, että onneksi tuli hommattua vetopalje alkuperäisosana, koska sen rikkoutuminen on pakopaljetta paljon vaarallisempaa. Sen verran täytyy Biltemaa kehua, että kun tein asiasta kirjallisen reklamaation, niin he korvasivat alkupäisvaraosan hankinnan ja sen vaihtokustannukset, mutta toista kertaa en ole enää näihin halpisosiin sortunut.
...käyttänyt pari vaihtoväliä noita ilman ongelmia. Huhu on kertonut, että niissä ei aina olisi sitä kaulan sisäpuolen "pykälää", joka istuu asennettaessa vastaavaan uraan. Olen kuitenkin siirtynyt US-Partsin myymiin. Nekin ovat Volvoa halvempia, mutta ainakin niissä näkyy selvemmin tieto valmistajasta. Palkeet eivät mielestäni ole viisain kohta säästää, joten alkuperäistenkään ostaminen ei ole kovin järjetön kuluerä.
Olen viime kesän ajanut Bilteman kumeilla ja ajattelin ajaa vielä tämän tulevankin. Kolmannesta kaudesta en tiedä... Bilteman palkeet oli selvästi heppoisemman tuntuiset kädessä kuin Volvon. Ehkä syksyllä pitäisi vaihtaa alkuperäisosiin.
Ei pykälää, kevyt materiaali ja kierre Bilteman vesivetarikumeissa. Jopa Volvon komponentit hajoo turhaan taas. Ensin mene turhaan vetari uusiksi ja toisesi vielä kone ko. aksilan kohdalta eteenpäin. Älkää käyttäkö missään nimessä!
Miten niin menee vetolaite uusiksi? Tai kone? Mikäli vetonivelen palje puhkeaa, niin ensimmäisenä menevät nivelristikot, ja toisena itse nivel. Muuta vahinkoa ei kyllä muuten ehjässä vetolaitteessa pääse syntymään.. Tosin jo em. vahinkojen korjaaminen maksaa enemmän kuin tarvikeosien tuoma säästö veneen koko elinkaaren ajalta, joten en pidä mielekkäänä ottaa riskejä...
Jos käy huono säkä, niin hajoava nivel pirstoutuessaan särkee vielä sen alumiinisen osan, jossa paljekumi on koneen puolella kiinni. Nimim. "Koettu on".
olen käyttänyt B-palkeita 90-luvun alkupuolelta asti 100-sarjan vetarissa ja myöhemmin 200-sarjalaisissa -ei mitään murhetta milloinkaan! Ovat aivan yhtä hyviä kuin ns. alkuperäisetkin saati muut "piraatit". Joka toinen tai kolmas vuosi joka tapauksessa kannattaa (pitää) vaihtaa! B-palkeet sopivat paikoilleen aivan yhtäläisesti kuin "alkuperäisetkin". Muuta väittävät eivät kai ole niitä milloinkaan asennelleet(kunhan pieksevät suutansa) -itse olen asentanut ainakin 130 kpl erilaisilla tuotemerkeillä myytyjä kumeja (nyt en tarkoita NIITÄ kumeja) ja kaikki sopineet paikoilleen niin kuin kuuluukin eikä ole vastaan tullut rikkoontuneita alle 2-vuotiaita sen enempää B/VP/Orbitr.. tai muitakaan tuotemerkkisiä.
Mitäs syksyllä kun kumi on kovaa ja kumipalkeen väleissä näkkiä ja trimmataan vetolaite ylös venettä nostettaessa. Älkäää säästäkö tässä muutamaa kymppiä.