mahdollisesti muu ase

todella kiinnostunut

Löytyykö SAL:lilta lajeja tälle aseelle. Menee ilmeisesti muu ase luokkaan ainakin pituutensa puolesta. Aika mukavan oloinen kuitenkin. Mikähän liike myy suomessa. Kannattaako ladata paukut itse, onko taloudellisesti kannattavaa? http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi haluaa kranaattipistooleja taltuttamaan riehujia/1135245325340

11

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä provo. Ettei sattuisi olemaan sitä ERVAa? Kyllähän tuommoiselle olisi käyttöä metsästyksessäkin. Ampuu teeriä täynnä olevan puun runkoon painekranaatilla, niin eiköhän tule suolistettavaa loppupäiväksi. :D

      • tytsy 14v

        sä oot korhonen sairas. Haluisit ampua tolla viattomia lintuja. Hankkiudu hoitoon.


      • Lapinlahden lintuset
        tytsy 14v kirjoitti:

        sä oot korhonen sairas. Haluisit ampua tolla viattomia lintuja. Hankkiudu hoitoon.

        Ihmisiähän sillä pitäisi ampua koska ihminen ei ole koskaan syytön. Jos sälli ei juuri nyt tee jotakin pahaa niin ainakin se suunnittelee sellaista. Joten varataan nämä isoreikäiset pyssyt yhteiskunnan väkivaltakoneiston käyttöön. Poliisi ja ehkä armeijakin tulevat meitä kenties niillä kurittamaan sitten kun demokratia korisee henkitoreissaan ja aseet on jo siviileiltä kielletty ja kerätty pois.



    • hallintaanko

      Tällaisilla aseilla voisi taltuttaa esimerkiksi aseiden kanssa riehuvia tai väkijoukkojen seassa mellakoivia ihmisiä turvallisen välimatkan päästä. Poliisin mukaan ase olisi kohteelle vähemmän vaarallinen kuin luoteja lennättävät ampuma-aseet. ********** Aika mielenkiintoinen lausuma. Mahtaako lausunnon antaja olla niitä poliiseja, jotka tähtäävät konepistoolilla polveen ja osuvat rintaan muutamasta kymmenestä metristä. Tuollaisen lausunnon antaja ei ole ammatillisesti pätevä.

      • karvalakkisnaipperi

        Jos väkijoukko todella riehuu aseiden kanssa niin ei siinä taida olla varaa miettiä kohteelle vähemmän vaarallisia keinoja. Kun hyvällä tarkkuuskivärillä voi tappaa poliisin esim. 600 metrin etäisyydeltä niin mikä pitäisi olla tuollaisen kantomatka että voisi ampua turvalliselta etäisyydeltä?


      • sniperisti minäkin
        karvalakkisnaipperi kirjoitti:

        Jos väkijoukko todella riehuu aseiden kanssa niin ei siinä taida olla varaa miettiä kohteelle vähemmän vaarallisia keinoja. Kun hyvällä tarkkuuskivärillä voi tappaa poliisin esim. 600 metrin etäisyydeltä niin mikä pitäisi olla tuollaisen kantomatka että voisi ampua turvalliselta etäisyydeltä?

        Tuon lausunnon on antanut poliisin tekniikkakeskus, joten ovat asiaa miettineet. Väkijoukon keskeltä kranattipistoolilla kohteiden poimiminen on naurettava yritys. Paikallaan pysyvään kohteeseen todennäköisesti osuisi, mutta väkijoukko ei ole paikallaan pysyvä kohde. Kranaattipistoolilla ammutaan perinteisesti kyynelkaasupanoksia, joten kohde valikoituu korttelin tarkkuudella. Naurettavaa kuvitella ampuvansa väripanos turvallisesti merkattavaan kohteeseen. Väkijoukkoon ammuttaessa todennäköisesti osuu kasvoihin, jolloin sokeutuminen on erittäin todennäköistä.


      • erikoinen sanavalinta
        sniperisti minäkin kirjoitti:

        Tuon lausunnon on antanut poliisin tekniikkakeskus, joten ovat asiaa miettineet. Väkijoukon keskeltä kranattipistoolilla kohteiden poimiminen on naurettava yritys. Paikallaan pysyvään kohteeseen todennäköisesti osuisi, mutta väkijoukko ei ole paikallaan pysyvä kohde. Kranaattipistoolilla ammutaan perinteisesti kyynelkaasupanoksia, joten kohde valikoituu korttelin tarkkuudella. Naurettavaa kuvitella ampuvansa väripanos turvallisesti merkattavaan kohteeseen. Väkijoukkoon ammuttaessa todennäköisesti osuu kasvoihin, jolloin sokeutuminen on erittäin todennäköistä.

        Jos siinä riehuvassa väkijoukossa on kunnolla aseistettuja ihmisiä niin ei poliisin kannata edes tulla sellaiselle etäisyydelle että kranaattipistoolilla voisi sinne ampua. Tavalliset luotiliivit eivät suojaa esim. voimakkaan metsästyskiväärin kokovaippaluodin osumalta. Pääosumat ovat aina vaarallisia vaikka päässä olisi visiirillinen kypärä ja vaikka luodin energia ei edes olisi erikoisen suurikaan.


      • Rauno Ontelo, asiantuntija
        erikoinen sanavalinta kirjoitti:

        Jos siinä riehuvassa väkijoukossa on kunnolla aseistettuja ihmisiä niin ei poliisin kannata edes tulla sellaiselle etäisyydelle että kranaattipistoolilla voisi sinne ampua. Tavalliset luotiliivit eivät suojaa esim. voimakkaan metsästyskiväärin kokovaippaluodin osumalta. Pääosumat ovat aina vaarallisia vaikka päässä olisi visiirillinen kypärä ja vaikka luodin energia ei edes olisi erikoisen suurikaan.

        Kunnollinen viriirillä varustettu kypärä kyllä suojaa lähes miltä vain. http://www.fototime.com/5C5BB44AEA84262/orig.jpg


      • minoon Niko
        Rauno Ontelo, asiantuntija kirjoitti:

        Kunnollinen viriirillä varustettu kypärä kyllä suojaa lähes miltä vain. http://www.fototime.com/5C5BB44AEA84262/orig.jpg

        Mietipä paljonko suurriistakiväärin luodissa on energiaa. Kun norsupyssyn kovalla, tunkeutuvalla luodilla pamauttaa mihin tahansa kypärään (visiiristä puhumattakaan) niin läpi menee kuin tyhjää vaan. Paljon pienempikin iskuenergia on päälle ja aivoille vaarallinen vaikka luoti ei tulisi läpikään. Tavallisella hirvikiväärilläkin ampuu noin 3 senttiä vahvasta rautalevystä (ns. pazkarautaa) läpi, ei tarvitse olla mikään norsupyssy.


      • minoon Niko kirjoitti:

        Mietipä paljonko suurriistakiväärin luodissa on energiaa. Kun norsupyssyn kovalla, tunkeutuvalla luodilla pamauttaa mihin tahansa kypärään (visiiristä puhumattakaan) niin läpi menee kuin tyhjää vaan. Paljon pienempikin iskuenergia on päälle ja aivoille vaarallinen vaikka luoti ei tulisi läpikään. Tavallisella hirvikiväärilläkin ampuu noin 3 senttiä vahvasta rautalevystä (ns. pazkarautaa) läpi, ei tarvitse olla mikään norsupyssy.

        Ballistiset suojalasit ja visiirit ovat suunniteltu kestämään haulikon savikiekkolataus noin kymmenen metrin päästä.

        Ballistiset kilvet taas suojaavat rynkyn yms. kokoluokan luodeilta, mutta eivät enää kunnon snaipperi- tai materiaalikaliibereilta.

        Nykyaikainen komposiittikypärä kestää sirpaleita noin 550-650m/s, mutta suoraa luotiosumaa ne eivät kestä.

        Ammuin tuossa joku aika sitten rautakeiloja .223Rem ARskalla ja yllätys oli melkoinen, koska keilat vain keikkuivat jos osuma tuli vähänkään sivuun. Pitänee hommata omia keiloja, että voi harjoitella keilaamaan oikeaoppisesti:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe