Me kahvilassa istuttihin

Jukka

Mikä biisi menee näin: "Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia..."? Kiitos avusta jos joku tietää.

9

4037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K. Appale

Mä oon kuullut sen saksankielisenä. "In einer kleinen Konditorei". Suomeksi olen tainnut laulaa sitä yhteislauluna. Enpä osaa tarkemmin sanoa. Youtubesta löytyy jotain tuolla saksankielisellä nimellä.

• esittää

ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.

• sen on levyttänyt...
        esittää kirjoitti:

ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.

...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.

• ohimennen
        sen on levyttänyt... kirjoitti:

...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.

Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee

• 543210
        sen on levyttänyt... kirjoitti:

Onko kyseessä "kova tee"?

• mieleen
        ohimennen kirjoitti:

Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee

Tuleepa elävästi mieleen lukion saksantunnit jolloin persoonallisen opettajan johdolla laulettiin kyseistä kammottavaa veisua.. :)

• TORISOITTAJA

Mikko Niskan Pojat soittaa ja laulaa tätä bravurinaan

• TORISOITTAJA

Piti olla Pekka Niskan Pojat. Usein Tallinnan risteilyllä

• Anonyymi

Toivelaulukirja sarjan seitsemännessä osassa on kysymäsi biisin sanat kirja löytyy varmasti kirjastosta biisi löytyy myös tiivistää t Terhi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      68
      5473
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      241
      4670
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      36
      3027
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2984
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      92
      2567
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      331
      1979
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      1892
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      58
      1672
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      14
      1554
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1516
    Aihe