Me kahvilassa istuttihin

Jukka

Mikä biisi menee näin: "Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia..."? Kiitos avusta jos joku tietää.

9

3612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K. Appale

Mä oon kuullut sen saksankielisenä. "In einer kleinen Konditorei". Suomeksi olen tainnut laulaa sitä yhteislauluna. Enpä osaa tarkemmin sanoa. Youtubesta löytyy jotain tuolla saksankielisellä nimellä.

• esittää

ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.

• sen on levyttänyt...
        esittää kirjoitti:

ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.

...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.

• ohimennen
        sen on levyttänyt... kirjoitti:

...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.

Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee

• 543210
        sen on levyttänyt... kirjoitti:

Onko kyseessä "kova tee"?

• mieleen
        ohimennen kirjoitti:

Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee

Tuleepa elävästi mieleen lukion saksantunnit jolloin persoonallisen opettajan johdolla laulettiin kyseistä kammottavaa veisua.. :)

• TORISOITTAJA

Mikko Niskan Pojat soittaa ja laulaa tätä bravurinaan

• TORISOITTAJA

Piti olla Pekka Niskan Pojat. Usein Tallinnan risteilyllä

• Anonyymi

Toivelaulukirja sarjan seitsemännessä osassa on kysymäsi biisin sanat kirja löytyy varmasti kirjastosta biisi löytyy myös tiivistää t Terhi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7141
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1126
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1061
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      1008
    Aihe