Me kahvilassa istuttihin

Jukka

Mikä biisi menee näin: "Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia..."? Kiitos avusta jos joku tietää.

9

4173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K. Appale

Mä oon kuullut sen saksankielisenä. "In einer kleinen Konditorei". Suomeksi olen tainnut laulaa sitä yhteislauluna. Enpä osaa tarkemmin sanoa. Youtubesta löytyy jotain tuolla saksankielisellä nimellä.

• esittää

ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.

• sen on levyttänyt...
        esittää kirjoitti:

ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.

...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.

• ohimennen
        sen on levyttänyt... kirjoitti:

...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.

Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee

• 543210
        sen on levyttänyt... kirjoitti:

Onko kyseessä "kova tee"?

• mieleen
        ohimennen kirjoitti:

Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee

Tuleepa elävästi mieleen lukion saksantunnit jolloin persoonallisen opettajan johdolla laulettiin kyseistä kammottavaa veisua.. :)

• TORISOITTAJA

Mikko Niskan Pojat soittaa ja laulaa tätä bravurinaan

• TORISOITTAJA

Piti olla Pekka Niskan Pojat. Usein Tallinnan risteilyllä

• Anonyymi

Toivelaulukirja sarjan seitsemännessä osassa on kysymäsi biisin sanat kirja löytyy varmasti kirjastosta biisi löytyy myös tiivistää t Terhi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2898
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      48
      2284
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1654
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    Aihe