Mikä biisi menee näin: "Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia..."? Kiitos avusta jos joku tietää.
Me kahvilassa istuttihin
9
3768
Vastaukset
- K. Appale
Mä oon kuullut sen saksankielisenä. "In einer kleinen Konditorei". Suomeksi olen tainnut laulaa sitä yhteislauluna. Enpä osaa tarkemmin sanoa. Youtubesta löytyy jotain tuolla saksankielisellä nimellä.
- esittää
ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.
- sen on levyttänyt...
esittää kirjoitti:
ainakin Solistiyhtye Suomi, kappaleen nimi on Me kahvilassa istuttihin. Alkuperäinen on tuo mainitsemasi In einer kleinen Konditorei. Kauan yritin yhdistää kappaletta M.A. Nummiseen, olisiko myös hän sen joskus esittänyt.
...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.
- ohimennen
sen on levyttänyt... kirjoitti:
...Hannes Kettunen jo 1929. Säveltäjä on Fred Raymond ja suomenkielisen tekstin on tehnyt R.R.Ryynänen, Georg Malmstenin hovisanoittaja. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia Soit mulle tuskin lausettakaan sen tiesit sä vaan ett ymmärsin mä. Ja viuluniekka soitti sävelmän niin kainon yhden ainoon lemmenkaihostaan. Me kahvilassa istuttihin teet nautittihin ja leivoksia.
Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee
- 543210
sen on levyttänyt... kirjoitti:
Onko kyseessä "kova tee"?
- mieleen
ohimennen kirjoitti:
Tässä teksti alkukielellä, siis auf Deutsch Wenn unser Herz für ein geliebtes Wesen schlägt Wenn man ein süßes Bild in seinem Herzen trägt Dann meidet meist man all den Lärm, den lauten Trubel Das Licht, die jubelnde Welt Die liebt man dann nicht Und ist das Herz vor lauter Liebesglut entflammt Setzt man im stillen sich auf eine kleine Bank Und in der Dämmerung Schein sitzt man am liebsten Zu zwein in einem Eckchenen glücklich allein In einer kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee Du sprachst kein Wort kein einziges Wort Und wußtest sofort, dass ich dich versteh Und das elektrische Klavier das klimpert leise Eine Weise von Liebesleid und Weh Und in der kleinen Konditorei da saßen wir zwei Bei Kuchen und Tee
Tuleepa elävästi mieleen lukion saksantunnit jolloin persoonallisen opettajan johdolla laulettiin kyseistä kammottavaa veisua.. :)
- TORISOITTAJA
Mikko Niskan Pojat soittaa ja laulaa tätä bravurinaan
- TORISOITTAJA
Piti olla Pekka Niskan Pojat. Usein Tallinnan risteilyllä
- Anonyymi
Toivelaulukirja sarjan seitsemännessä osassa on kysymäsi biisin sanat kirja löytyy varmasti kirjastosta biisi löytyy myös tiivistää t Terhi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863587Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921919Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871753- 1441612
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651468- 1621463
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur961416Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671381Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861277