Kun kaksi vuotta sitten menin naimisiin nykyisen mieheni kanssa hän lateli minulle listan ehtoja vain kaksi päivää häiden jälkeen. 1) Hän sanoi ottavansa eron, jos lihon yli 5 kiloa. 2) Hän snaoi ottavansa eron, jos en tee hänelle lasta 3 vuoden sisällä avioliitosta. 3) Hän käski minun pukeutua konservatiivisemmin ja kielsi minua menemästä baariin ilman häntä. Järkytyin. Muistan ajatelleeni että ''voi helvetti, minkä kusipään olen nainut!??!''. Ihannemiehestäni tuli avioliiton Hitler ja keskitysleirin valvoja! Ja nykyään. Hän itse on lihonnut yli 20 kiloa! Silti jaksaa tarkkailla minun jokaista suupalaani, vaikka olen ihannepainoni alapuolella! En ole enää niin naiivi ja heikko, että alistun hänen tahtoonsa ja antaisin hänen kontrolloida elämääni. Puolivuotta sitten lakkasin suostumasta seksiin hänen kanssaan, koska tiedän kieltäytymiseni ärsyttävän häntä suunnattomasti. Eikä hän nykyisellä olemuksellaan pysty menemään vieraisiinkaan, koska ketä hänet huolisi. Nyt olen antanut hänen hikoilla puoli vuotta ja en ajattele mitään muuta enemmän kuin ulospääsyä. Tänään kun hän tulee töistä, häntä odottaa keittiön pöydällä ruuan sijasta allekirjoittamani avioeropaperit ja kynä. Ehkä julmaa, mutta se ei ole lähelläkään sitä helettiä jota kestin yli nämä kaksi vuotta! Tiedän, että pitäisi luultavasti sanoa tämäkin suoraan, mutta suoraan sanoen pelkään häntä ja hänen reaktiotaan. Vaikka olen noussut henkisesti hänen yläpuolelleen, hänellä on silti fyysinen ylivoima ja se pelottaa minua. Omasta mielestäni ratkaisuni on oikea ja olen odottanut sitä todella kauan... Kosto silmissä en ole kuitenkaan nähnyt muuta kuin oman puoleni asioissa ja haluaisin kuulla objektiivisen mielipiteen... Kysynkin siis: Onko ''kostoni'' oikeutettu ja onko kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?
Oikeutettu kosto?
280
61246
Vastaukset
- leikin kestäköön
Muista tuo.
- Teinixxxx
Hohoo, "suomen kieli" kirjoitetaan erikseen, notta mitäköhän itse olet puuhaillut tunneilla? Viestissäsi on aika paljon muitakin lipsahduksia - tsot, tsot. Jos suomi ei kiinnnosta, niin tuskin tulee hakeuduttua sellaiseen työpaikkaan, jossa tarvitaan virheetöntä kielenkäyttöä, vai? Ja kyllä yo:t läpäisee vaikka minkälaisella siansaksalla, koska arvostelu taitaa edelleen mennä Gaussin käyrän mukaan. Onhan se silti ärsyttävää, että ihmiset eivät osaa kirjoittaa kunnolla. Nii!
- TÄMÄ EI TIETÄÄKSENI
Ole oikeinkirjoituskilpailu, jos ei ton vertaa ymmärrä niin on vähän pitkät piuhat.
- no tuo ketä
...mistäpäin suomea kirjoittaja on;) öööh,nää palstat ei muuten ole mitään oikeinkirjoituskilpailuja.Voi kirjoittaa ihan puhekieltä,slangia ja vaikka hoonoo soomee
- H y v ä
Meillä on vain yksi elämä elettävänä ja sitä ei tarvitse pilata moisella itsetunnottomalla hitlerillä. Kaikkea Hyvää Sinulle.
- ei ole
nykynuorison kieli,vaan esim.helsinkiläiset hyvin usein puhuu noin.älytöntä puuttua tollaseen,kun on kaikki tampereen-,savon-,turun- yms muita murteita ympäri suomen.ja tuo asia nyt ei liittynyt millään lailla äidinkieleen!!!
- Aurinko paistaa :)
Ihan oikein teit Kristaly ja hyvää jatkoa sulle!
- jos..
Teinixxxx kirjoitti:
Hohoo, "suomen kieli" kirjoitetaan erikseen, notta mitäköhän itse olet puuhaillut tunneilla? Viestissäsi on aika paljon muitakin lipsahduksia - tsot, tsot. Jos suomi ei kiinnnosta, niin tuskin tulee hakeuduttua sellaiseen työpaikkaan, jossa tarvitaan virheetöntä kielenkäyttöä, vai? Ja kyllä yo:t läpäisee vaikka minkälaisella siansaksalla, koska arvostelu taitaa edelleen mennä Gaussin käyrän mukaan. Onhan se silti ärsyttävää, että ihmiset eivät osaa kirjoittaa kunnolla. Nii!
noin ÄLYTTÖMILLÄ kieliopin virheillä selvitetään tie ylioppilaaksi niin mulla on toivoa! Olen 4-kymppinen ja ajatellut usein meneväni iltaoppikouluun tenttimään lukion kurssit ja kirjoittamaan yo:si. Teen tietty itekin virehiä, mutta tuo lause ei selviä edes lukemalla? "ketä hänet huolii"? - ketä pitäisi huolia? - ketä pitäisi huoltaa? - kuka huolii kenet? - huoliiko kukaan ketään? - onko kyse useammasta kuin yhdestä henkilöstä? - kuka on "hänet" tässä lausahduksessa? Käsittämätöntä. Ei kuulu slangiin eikä murteisiin vaan on pissis-sukupolven outo vääntö, en ymmärrä kuka alkujaan laittanut liikkeelle? Opetelkaa puhumaan ja kouluihin äidinkielen opettajia jotka uskaltavat tarrata niskavilloihin kiinni, jos kieli ei käänny suussa oikein!
- -keski-ikäinen-
jos.. kirjoitti:
noin ÄLYTTÖMILLÄ kieliopin virheillä selvitetään tie ylioppilaaksi niin mulla on toivoa! Olen 4-kymppinen ja ajatellut usein meneväni iltaoppikouluun tenttimään lukion kurssit ja kirjoittamaan yo:si. Teen tietty itekin virehiä, mutta tuo lause ei selviä edes lukemalla? "ketä hänet huolii"? - ketä pitäisi huolia? - ketä pitäisi huoltaa? - kuka huolii kenet? - huoliiko kukaan ketään? - onko kyse useammasta kuin yhdestä henkilöstä? - kuka on "hänet" tässä lausahduksessa? Käsittämätöntä. Ei kuulu slangiin eikä murteisiin vaan on pissis-sukupolven outo vääntö, en ymmärrä kuka alkujaan laittanut liikkeelle? Opetelkaa puhumaan ja kouluihin äidinkielen opettajia jotka uskaltavat tarrata niskavilloihin kiinni, jos kieli ei käänny suussa oikein!
En tiedä oikein noista pissiksistä mitään. Parikymmentä vuotta sitten työpaikallani oli kolmekymppinen mies joka puhui 'ketäkieltä' ketä maksoi nämä, ketä sen teki... Lauseista ei saanut useinkaan mitään tolkkua. Mutta hölmöthän puhuvat aina jotain outoa mongerrusta. En tarkoita tällä oikeata stadin slangia tai raumankieltä sillä niissä, ulkopuoliselle vaikeaselkoisuudesta huolimatta, on tietyt sanasäännöt. Tarkoitan sitä että suomen kielessä käytetään jotain sanaa joka tarkoittaa selvästi muuta. Esim. Oulunseudula miehet menevät kauppaan ja laittavat uuden auton vaikka kyse on ostamisesta.
- ...
-keski-ikäinen- kirjoitti:
En tiedä oikein noista pissiksistä mitään. Parikymmentä vuotta sitten työpaikallani oli kolmekymppinen mies joka puhui 'ketäkieltä' ketä maksoi nämä, ketä sen teki... Lauseista ei saanut useinkaan mitään tolkkua. Mutta hölmöthän puhuvat aina jotain outoa mongerrusta. En tarkoita tällä oikeata stadin slangia tai raumankieltä sillä niissä, ulkopuoliselle vaikeaselkoisuudesta huolimatta, on tietyt sanasäännöt. Tarkoitan sitä että suomen kielessä käytetään jotain sanaa joka tarkoittaa selvästi muuta. Esim. Oulunseudula miehet menevät kauppaan ja laittavat uuden auton vaikka kyse on ostamisesta.
voi elämä, ku te takerrutte johonkin tollaseen virheeseen. eikös se pääasia tullu selväks.?
- ketäkenlie
Ei tuo ketä-sanan käyttö uusi ilmiö ole. Jo parikymmentä vuotta sitten, armeijassa oli porukkaa Kuusankoskelta ja Kouvolasta ketkä käyttivät jo tuolloin ketä-sanaa korvaamaan kuka-sanan. Kyllä se kieltämättä alussa varsin oudolta kuulosti. "Ketä on laittanut tuon kirjan tuohon"? :D
- kun ei
ketäkenlie kirjoitti:
Ei tuo ketä-sanan käyttö uusi ilmiö ole. Jo parikymmentä vuotta sitten, armeijassa oli porukkaa Kuusankoskelta ja Kouvolasta ketkä käyttivät jo tuolloin ketä-sanaa korvaamaan kuka-sanan. Kyllä se kieltämättä alussa varsin oudolta kuulosti. "Ketä on laittanut tuon kirjan tuohon"? :D
ole kyse murteista vaan jostain oudosta väännöstä, jota saa miettiä minuutti tolkulle, mitä sillä tarkoitetaan?? Kyllä nämä nykynuoret on tyhmiä, tyhmiä ja vielä kerran tyhmiä!!
- sullekin
ketäkenlie kirjoitti:
"ketkä käyttivät jo tuolloin ketä-sanaa korvaamaan kuka-sanan" jotka käyttivät jo tuolloin...
- Nimetön
on ihan normaalia käyttää sanaa ketä. Yritä ymmärtää se. ei täällä tartte käyttää kirjakieltä. meneekö jakeluun? tuskin. tukos päässä joka estää informaation pääsyn aivojen ratkaiseville alueille. ja mistä niitä koko ajan sikiää lisää jotka luulee osaavansa jotain parempaa suomen kieltä kun muut ja takertuu aina jokaisessa kommentissa ilmauksiin jotka on puhekieltä. ei aina tarvi käyttää kirjakieltä, yritä edes ymmärtää vaikka se voi olla aika monimutkaista.
- nauti elämästä
H y v ä kirjoitti:
Meillä on vain yksi elämä elettävänä ja sitä ei tarvitse pilata moisella itsetunnottomalla hitlerillä. Kaikkea Hyvää Sinulle.
Ihan oikein tehty!Kukaan ei voi omistaa toista, ja tuosta ns.avioliitosta puuttuu kokonaan toisen arvostaminen.Tuollaiset miehet romukoppaan vaan.
- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Nimetön kirjoitti:
on ihan normaalia käyttää sanaa ketä. Yritä ymmärtää se. ei täällä tartte käyttää kirjakieltä. meneekö jakeluun? tuskin. tukos päässä joka estää informaation pääsyn aivojen ratkaiseville alueille. ja mistä niitä koko ajan sikiää lisää jotka luulee osaavansa jotain parempaa suomen kieltä kun muut ja takertuu aina jokaisessa kommentissa ilmauksiin jotka on puhekieltä. ei aina tarvi käyttää kirjakieltä, yritä edes ymmärtää vaikka se voi olla aika monimutkaista.
Kirjoitetussa tekstissä käytetään silti lauseen lopetusmerkkien jälkeen isoja alkukirjaimia. Lausetta ei muuten koskaan aloiteta "ja" -sanalla.
- Aina kannattaa
nauti elämästä kirjoitti:
Ihan oikein tehty!Kukaan ei voi omistaa toista, ja tuosta ns.avioliitosta puuttuu kokonaan toisen arvostaminen.Tuollaiset miehet romukoppaan vaan.
kostaa. Muija ei antanut niin kävin panee naapurin yh-ta. Teki gutaa ja eikä jäänyt yhteen kertaan. :)
- YH:t on ihania
Aina kannattaa kirjoitti:
kostaa. Muija ei antanut niin kävin panee naapurin yh-ta. Teki gutaa ja eikä jäänyt yhteen kertaan. :)
Mä olin siellä samalla asialla !!! Jaksaa kuunnella sitä YH ruikutusta (en oo luuseri, exä on sika, on mulla rahaa) 5 minuuttia niin saa siideristä ja makaronilaatikosta polkea kuin vanhaa mopoa ;) Kakara sänkyyn niin ysin jälkeen voi hiipiä varaisi paikalle.
- 000000000r
mahtavaa. noh, tuliko niitä kiksejä?
tosi idioottimainen asenne sulla! kenelläkään ei ole oikeutta kiduttaa toista henkisesti vaikka olisi paavin perkele sen aamenen sanonut! sun asenteella niin se olisi oikein vetää turpaan y.m y.m koska on naimisissa vai????
- ihmetyttää
Mitä väliä on tänne kirjoitettaessa onko kirjoitukset kieliopillisesti oikein jne. Ei tämä ole mikään koetilanne. Ja ketä sanaa olen kuullut käytettävän esim. Vaasan seudulla aikapaljon eli on sen seudun murretta.
kun ei kirjoitti:
ole kyse murteista vaan jostain oudosta väännöstä, jota saa miettiä minuutti tolkulle, mitä sillä tarkoitetaan?? Kyllä nämä nykynuoret on tyhmiä, tyhmiä ja vielä kerran tyhmiä!!
tuota lausetta minuuttitolkulla, niin ei ole sinunkaan luetun ymmärtäminen kovin kummoisella tasolla. Mutta takaisin itse asiaan. Ihan ymmärrettävältä tuntuu, jos haluat eroon tuollaisesta miehen rutjakkeesta. Ei hän tosiaankaan vaikuta ihan täyspäiseltä. Taitaa olla melkoisen epävarma itestään.
Mies ei kestänyt leikkiä, miksi naisen pitäisi?
- tuollaisen
turjakkeen kanssa ei kenenkään kannata olla missään tekemisissä saatika naimisissa.Kaikkea sitä kuuleekin,kun vanhaksi elää!
- nuori,.,.,.
Ketä on Teitittelyä. Voi voi sua jos kaikki pitää kirjasta lukea
- Happomarja.
tuollaisen kirjoitti:
turjakkeen kanssa ei kenenkään kannata olla missään tekemisissä saatika naimisissa.Kaikkea sitä kuuleekin,kun vanhaksi elää!
Kyllä tuonlaatuisesta naisesta pitää miehen ero ottaa. Tuo teksti oli sen laatuista, että rivien välistä osasi lukea paljonkin.
Happomarja. kirjoitti:
Kyllä tuonlaatuisesta naisesta pitää miehen ero ottaa. Tuo teksti oli sen laatuista, että rivien välistä osasi lukea paljonkin.
Seksin kanssa kristäminen on ala-arvoista
- koolla
Voi vitsin pimpula! Täälläkö ne yo-kirjoitukset nykyään hoidellaankin? No, onhan se paljon edullisempaa ja helpompaa kuin vanha systeemi. Abit voivat kirjoittaa mitä sattuu, mistä sattuu ja miten sattuu ja kuka tahansa voi arvostella. Onko tuo lopussa oleva laskutehtävä sitten lyhyttä vai pitkää matikkaa?
- Ihanan elämän orja
Nykyään voi erota!!!!!!!
Onko pakko jäädä paska suhteeseen kärsimään?
Ihmisellä on yksi elämä ja se pitää saada elää niinkuin hyvälle tuntuu.
Pysy sie vaan viisauksinesi tossun alla. - yo
opettele suomen kieli ja oikeinkirjoitus itse.
Saatanan pilkun viilaaja! - joumäänhaloooo
Karoex kirjoitti:
Seksin kanssa kristäminen on ala-arvoista
olisko pitäny hampaat irvessä suostua sen sumopainijan alle muserrettavaks, kaiken tuon nöyryyttävän kohtelun jälkeen?
On ihan miehen oman röyhkeän käytöksen syytä, että muija kieltäytyi seksistä, kuka tollaselle aasille antais? - Kasvakaa
olla totta!! Yksi todella ärsyttävistä asioista on täällä, noi "kielenhuoltajat" (jotka eivät itsekään osaa). Ensinnäkin "ketä" on Turun seudulla murretta sanalle "kuka". Toiseksi täällä ei ole tarkoitus kilpailla siitä, kuka osaa suomen kieltä parhaiten. Tänne monet tulevat kirjoittelemaan nopeasti murtaen ym. Tuollainen kielen arvostelu on lapsellista ja samalla suhtaudutaan alentuvasti toisiin kirjoittajiin. Yo-kirjoituksissakin sisältö on kuitenkin se kaikkein tärkein.
- Juulia_%
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX kirjoitti:
Kirjoitetussa tekstissä käytetään silti lauseen lopetusmerkkien jälkeen isoja alkukirjaimia. Lausetta ei muuten koskaan aloiteta "ja" -sanalla.
Monet ovat oppineet, että kirjoitettaessa ei uutta virkettä saa aloittaa konjunktiolla. Ohjetta kuitenkin tulkitaan usein liian tiukasti, sillä esimerkiksi mutta tai ja aloittavat usein virkkeen kirjakielessäkin. Niiden tehtävänä on sitoa asiaa edellä olevaan, tässä tapauksessa laajempaan kokonaisuuteen kuin virkkeen sisällä. Varsinkin vanhemmat Raamatun käännökset ovat totuttaneet lukemaan ja- ja mutta-alkuisia virkkeitä. Ne ovat tyypillisiä kertovalle tekstille, ja niinpä kaunokirjallisuudessa tällaista käyttöä on paljon.
Siis mä en kestä! Älkää neuvoko toisianne täällä kirjoittamaan oikein. Pysytään asiassa, vaikka täällä olisi miljoona kirjoitusvihreetä!!!! Antakaa toistenne kirjoittaa omalla tyylillään. - ..
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX kirjoitti:
.
- Myymiönpitäjä
Olet näköjään taas yksi niistä ihmisistä joka ei ole kiertänyt kotomaataan laisinkaan mutta ulkomailla on pyöritty. Oletko kuullut koskaan" kestä sinä piittaat"
Suomenkieli muuttuu sitä mukaa miten sitä käytetään ja keksitään uusia sanoja! Kattoopas voi olla katto-opas. Meilläpäin juodaan maitua kun taas etelässä juodaan maitoa. Ja meillä pannaan persuuksiin kun etelässä pyllyyn. Ovulaatio taitanee tarkoittaa munasolun irtoamista, miten jos käytetään helpompaa suomalaisempaa sanaa, kiimassa? Ei taija kelvata teikäläiselle kun on niin ittiään täynnä. - Anonyymi
... kirjoitti:
voi elämä, ku te takerrutte johonkin tollaseen virheeseen. eikös se pääasia tullu selväks.?
Still loving you!
- Anonyymi
Aina kannattaa kirjoitti:
Etkös ajatellut yhtään sen YH:n EX:ää?
- ei kynnysmatto
"Kun kaksi vuotta sitten menin naimisiin nykyisen mieheni kanssa hän lateli minulle listan ehtoja vain kaksi päivää häiden jälkeen." Minä oisin sanonu et voit sitte samantien pakata kamas ja häipyä. Tämä oli tässä kiitos ja hyvästi. Minä olen mielummin yksin ja hylätty kuin kynnysmatto.
- :::
Samoin, moisen vaatimuslistan jälkeen olisin minäkin pannut heti samalta istumalta avioeron vireille. Mitä ihmettä sinä aloittaja oikein odotit kaksi vuotta? Miksi olet tuhlannut omaa elämääsi? Ei taida sinullakaan olla ihan kaikki kotona.
- sanat
::: kirjoitti:
Samoin, moisen vaatimuslistan jälkeen olisin minäkin pannut heti samalta istumalta avioeron vireille. Mitä ihmettä sinä aloittaja oikein odotit kaksi vuotta? Miksi olet tuhlannut omaa elämääsi? Ei taida sinullakaan olla ihan kaikki kotona.
suustani! Todellakin, miksi ihmeessä ODOTIT 2 vuotta?!!?
- olisi ollut
sanat kirjoitti:
kun olisi sanonut, että nuo sanat olivat sen verran loukkaavia, että vaadit anteeksiantoa. Kun olisit ollut tarpeeksi tiukkana ja uhannut erolla, niin mies olisi varmasti perunut sanansa, pyytänyt anteeksi ja hyvittänyt aiheuttamansa mielipahan.
- Wqz
sanat kirjoitti:
Keskustelun aloittaja ei varmaankaan heti lähtenyt, koska hän toivoi parempaa tai että ukko muuttuis. Eli ns. typerä toivo eli. Se on kait aika inhimillistä ja yleistä, että toivotaan parasta, vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.
- huhhelihei
Wqz kirjoitti:
Keskustelun aloittaja ei varmaankaan heti lähtenyt, koska hän toivoi parempaa tai että ukko muuttuis. Eli ns. typerä toivo eli. Se on kait aika inhimillistä ja yleistä, että toivotaan parasta, vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.
>Siksi yritti sinnitellä koska ukolla isopalkka ja korkea asema, itse ei mitään.. ja nyt kun ns. lama tulossa niin asema heikkenee niin voi vaikka metsästää parempaa.. klassista naisen käytöstä nykypäivänä, ja erittäin fiksua:) >Vain tyhmät miehet ei näe tuota läpi...
- Gentle.
Ole yksin sitten ja pese matto välillä!
- vielä täydellisempi
Palkkaa joku korsto mieluiten ulkomaalainen seuralaiseksesi. Ei teidän mitään tarvitse tehdä, mutta anna miehesi luulla, että teillä on romanttinen suhde. Sano tämän jälkeen miehellesi, että kukaan nainen ei voi rakastaa tuollaista miestä, joka viettää kaiket päivät töissä. Tämä minun uusi mies ei elä vain työtään varten vaan osaa huomioida naista. Tämän jälkeen kun tämä korsto kantaa miehesi ulko-ovelle sinun naurusi säestyksellä niin kosto on jo aika suloinen.
- Kristaly
hehheh :D Kuulostaa aika pahalta. En kyllä menisi välttämättä niin pitkälle että ketään palkkaisin... Mutta varmasti joku miespuolinen tuttuni voisi auttaa tässä. Vähän liian myöhäistä kyllä, kun mies lähtee kotiin alle 2 tunnin päästä ja minä olen turvallisesti kaverini luona :)
- suloiselle kostolle
Kristaly kirjoitti:
hehheh :D Kuulostaa aika pahalta. En kyllä menisi välttämättä niin pitkälle että ketään palkkaisin... Mutta varmasti joku miespuolinen tuttuni voisi auttaa tässä. Vähän liian myöhäistä kyllä, kun mies lähtee kotiin alle 2 tunnin päästä ja minä olen turvallisesti kaverini luona :)
Lykkää kostoasi sen verran, että ehdit toteuttaa suunnitelman. Esitä tänään unelma vaimoa ja harrastakaa seksiä. Mies on huomenna koko päivän onnensa kukkuloilla ja pudotus on entistä raskaampi..
- Kristaly
suloiselle kostolle kirjoitti:
Lykkää kostoasi sen verran, että ehdit toteuttaa suunnitelman. Esitä tänään unelma vaimoa ja harrastakaa seksiä. Mies on huomenna koko päivän onnensa kukkuloilla ja pudotus on entistä raskaampi..
Emme ole harrastaneet seksiä puoleen vuoteen... Ja en usko että enää pystyn siihen hänen kanssaan. Ajatella että joskus aikoinaan nautin seksistä hänen kanssaan.. Nyt kävelisin mieluummin tulisilla hiilillä, kuin harrastaisin hänen kanssaan seksiä. Pudotus on hänelle jokatapauksessa kova... varsinkin kun ilkeyksissäni tyhjensin jääkaapiin ja kaapistot kokonaan ruuasta, otin kaikki pyyhkeet mukaani(koska olin ostanut ne itse) ja piilotin kaukosäätimen. Tiedän, että se oli lapsellista, mutta omatpahan on pyyhkeeni ja ruokani.. Hän ei niistä mitään ole maksanut ja kaukosäätimen eksyminen raivostuttaa häntä yli kaiken...Loput tavarat kaverini ja pari työpaikan korstoa hakevat huomenna. :) outoa, että tuntuu niin hyvältä...
- temppujen
Kristaly kirjoitti:
Emme ole harrastaneet seksiä puoleen vuoteen... Ja en usko että enää pystyn siihen hänen kanssaan. Ajatella että joskus aikoinaan nautin seksistä hänen kanssaan.. Nyt kävelisin mieluummin tulisilla hiilillä, kuin harrastaisin hänen kanssaan seksiä. Pudotus on hänelle jokatapauksessa kova... varsinkin kun ilkeyksissäni tyhjensin jääkaapiin ja kaapistot kokonaan ruuasta, otin kaikki pyyhkeet mukaani(koska olin ostanut ne itse) ja piilotin kaukosäätimen. Tiedän, että se oli lapsellista, mutta omatpahan on pyyhkeeni ja ruokani.. Hän ei niistä mitään ole maksanut ja kaukosäätimen eksyminen raivostuttaa häntä yli kaiken...Loput tavarat kaverini ja pari työpaikan korstoa hakevat huomenna. :) outoa, että tuntuu niin hyvältä...
...jälkeen meni sit sympatiat sulta. Kusipää ämmä. Ole aikuinen, eroa jos eroat äläkä leiki ku joku pissis!
- miess33
temppujen kirjoitti:
...jälkeen meni sit sympatiat sulta. Kusipää ämmä. Ole aikuinen, eroa jos eroat äläkä leiki ku joku pissis!
Ne temput kuulostaa kyllä todella pieniltä siihen verrattuna mitä se mies on tehnyt.
- pohjose_naine
temppujen kirjoitti:
ai että kaukosäätimen piilottaminen ja omien tavaroiden kerääminen on kusipäisempi temppu kuin vuosien alistaminen? ohhoh....aika vääristynyt ajatusmaailma sulla!! Musta teki iha oikeen a.p. Äijä tuntuu ansaitsevan kaiken mitä tulee.
- etelänmies,
pohjose_naine kirjoitti:
ai että kaukosäätimen piilottaminen ja omien tavaroiden kerääminen on kusipäisempi temppu kuin vuosien alistaminen? ohhoh....aika vääristynyt ajatusmaailma sulla!! Musta teki iha oikeen a.p. Äijä tuntuu ansaitsevan kaiken mitä tulee.
kiduttaa hänet kuoliaaksi? Riittäisikö se?
- Järkkkkky
Järkyttäviä "ohjeita" hyi h*vetti, mätäne sinäkin pian!
- peepa
ukko hakee jostain haulikon ja tulee kunnon teurastus. Ei kannata leikkii näissä asioissa,sitä ei ikinä tiedä mitä toisen päässä liikkuu ku annetaan yllärinä eropaperit ja sanotaan et paa nimi alle,mä haluun eron. Tiedä mikä psykopaatti on ku heti häiden jälkeen alkaa sanellaan ihme ehtoja.
- Niin älä nyt vielä
suloiselle kostolle kirjoitti:
Sano sinä miehelles painonpudotuksesta seksistä,jospa vaikka lähtis menee asiat kuntoon.Katsos ainahan me miehet haluamme vaimon olevan "ikäänkuin jokin näyttelyesine".Lait laatikkoon ne eropaperit.
- JuuJuuJuustossaLöytyy
Mikä hemmetin kosto? Johan on Rovaniemen markkinat meneillään. Nämä asiat pitää hoitaa hienotunteisesti ja olla herrasmies - jos vaikka naisenkin osassa. Sotaa Sinä lietsot.
- Andalia
etelänmies, kirjoitti:
kiduttaa hänet kuoliaaksi? Riittäisikö se?
Noin käyttäytyvälle miehelle ei tarvitse antaa mitään empatioita! Itse olen aiemmin eronnu tuollaisesta suhteesta, jossa olin noin neljä vuotta tosi alistettuna ja surkeassa jamassa lopulta, ja eron tein "aikuismaisesti" kuten tuossa yllä kehoitettiin. Olen niin iloinen ja ONNELLINEN että tajusin ja jaksoin -sillä sellaiseen turtuu ja väsyy- erota. Ainoa asia mikä v*tuttaa on se, etten antanut samalla mitalla tai edes jollain mitalla takaisin! Joten sinä aloittaja, ole nainen ja heitä vaikka vessanpyttyyn mokoma säädin, vie jääpalatkin lokerosta ja piirrä iso kyrpä olkkarin seinään!! Sinua ei kohdella noin! Turha miettiä, että onko lapsellista, toisinaan tilanne vaatii sitä ;) Tsemppiä sinulle
- kiusa se on pienikin kiusa
Andalia kirjoitti:
Noin käyttäytyvälle miehelle ei tarvitse antaa mitään empatioita! Itse olen aiemmin eronnu tuollaisesta suhteesta, jossa olin noin neljä vuotta tosi alistettuna ja surkeassa jamassa lopulta, ja eron tein "aikuismaisesti" kuten tuossa yllä kehoitettiin. Olen niin iloinen ja ONNELLINEN että tajusin ja jaksoin -sillä sellaiseen turtuu ja väsyy- erota. Ainoa asia mikä v*tuttaa on se, etten antanut samalla mitalla tai edes jollain mitalla takaisin! Joten sinä aloittaja, ole nainen ja heitä vaikka vessanpyttyyn mokoma säädin, vie jääpalatkin lokerosta ja piirrä iso kyrpä olkkarin seinään!! Sinua ei kohdella noin! Turha miettiä, että onko lapsellista, toisinaan tilanne vaatii sitä ;) Tsemppiä sinulle
Ainakin itselle tulisi hyvä mieli ja olis sitten mitä muistella hymyssäsuin ja jotain lohdutusta jälkeen päin, kun on saanu edes vähän makseltua takaisin. Haluaisin olla kärpäsenä katossa, kun kuka tahansa näkisi seinäänsä piirretyn jätti kyrväkkeen.=)
- Hymyhuuli
kiusa se on pienikin kiusa kirjoitti:
Ainakin itselle tulisi hyvä mieli ja olis sitten mitä muistella hymyssäsuin ja jotain lohdutusta jälkeen päin, kun on saanu edes vähän makseltua takaisin. Haluaisin olla kärpäsenä katossa, kun kuka tahansa näkisi seinäänsä piirretyn jätti kyrväkkeen.=)
Joo eihän se naisen kostoksi pelkästään jäisi, mies voi kostaa takaisin ja se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa! :-)
- Kerro lisää
Kristaly kirjoitti:
Miten on tämän päivän tilanne? Tapahtumista on miltei vuosi.
Miten mies on ottanut asian? - Karpo Kakkonen
JuuJuuJuustossaLöytyy kirjoitti:
Mikä hemmetin kosto? Johan on Rovaniemen markkinat meneillään. Nämä asiat pitää hoitaa hienotunteisesti ja olla herrasmies - jos vaikka naisenkin osassa. Sotaa Sinä lietsot.
Off topic mutta Israel keskittyy pitämään vihamieliset kansanryhmät pois alueeltaan. Näille kansanryhmille ei mikään riitä. Israel on pieni läänin kokoinen pläntti, jonka ympärillä on pelkkiä muslimivaltioita. Joistain syystä tuo läänin kokoinen pläntti on muhamettilaisten saatava. Heille kosto on kierre, joka jatkuu sukupolvesta toiseen ja opetetaan lapsille. Kumpien luulet olevan lähempänä suomalaisia? Israelilaisten vai palestiinalaisten?
Tutustu sinäkin sellaiseen Israel-uutisointiin, joka ei ole väritetty valtamediassamme! Tänä netin aikana se onnistuu.
En halua syrjiä ketään kansanryhmiä. Mielestäni saamelaiset ansaitsisivat poroalueensa, mutta Suomessa ei anneta!! Sellaista valtiota kuin Saame, ei ole koskaan ollut, kuten ei ole myöskään Palestiinan valtiota mutta molemmille myönnytykset suotakoot. Ei silti tarkoita, että saamelaiset saisivat omia Suomen, koska sattuivat olemaan täällä ensin. Suomalaiset köyhät tämän rakensivat ja ruotsalaiset auttoi.
Samaan tapaan: mielestäni palestiinalaiset ovat paikkansa ansainneet Israelin maaperällä ja heidän kulttuurinsa rikastaa sitä. Heille annettiin Gazan alue, joka oli aivan paratiisiksi rakennettu israelilaisten perheiden toimesta. Nämä perheet joutuivat lähtemään, lapset jättämään synnyinkotinsa vain todetakseen, että palestiinalaiset ampuvat nyt heitä raketeilla heidän rakentamistaan kotialueistaan käsin. Turva-aita oli hätätoimi ja välttämätön sellainen. A good fence is just good sense!!
- haluan kuulla
on niin ihana kuulla kun joku muu kuin minä kärsin. Silloin naurattaa ja olen onnellinen etten ole se onneton paskiainen.
- ja itsekeskeistä ajattelua
"Omasta mielestäni ratkaisuni on oikea ja olen odottanut sitä todella kauan... Kosto silmissä en ole kuitenkaan nähnyt muuta kuin oman puoleni asioissa ja haluaisin kuulla objektiivisen mielipiteen... Kysynkin siis: Onko ''kostoni'' oikeutettu ja onko kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? " "Kosto" ei ole koskaan oikeutettu avioliitossa tai muussakaan suhteessa, jossa ihmisten pitäisi rakastaa toisiaan. Joko ollaan tai ei olla. Jos loukkaannuit miehesi sanomisista häiden jälkeen, sinun olisi pitänyt tehdä heti aivan selväksi ettet hyväksy tuollaista ehtojen asettelua. Luulen kuitenkin että naiselliseen tapaan kaunistelet tilannetta. Luultavasti itse pompotit ja komentelit miestäsi häissä ja teille tuli heti riitaa, ja nuo hänen ukaasit liittyivät siitä johtuneeseen suuttumukseen.
- muissa eikä itsessä
Se on varmaan noin kun sanoit aloittaja kuulostaa sellaiselta ihmiseltä, että osaa huomaamattaan tehdä toisen elämästä todella vittumaisen. Toinen on ehkä kiihdyksissään sanonut jotain mitä ei ole tarkoittanut ja heti on alkanut kosto hautumaan. Mies saisi olla onnellinen, että pääsi eroon aloittajan kaltaisesta ihmisestä.
- piipi
Jos tuollaiset ehdot olis minulle kerrottu niin mun avioliitto ei olis kyllä kestänyt tuota 2v. Nyt on varmaan rakkautesi rippeetkin kadonneet miestäsi kohtaan koska olet tehnyt ainoan oikean ratkaisun. Voimia.
- Punisher.
muissa eikä itsessä kirjoitti:
Se on varmaan noin kun sanoit aloittaja kuulostaa sellaiselta ihmiseltä, että osaa huomaamattaan tehdä toisen elämästä todella vittumaisen. Toinen on ehkä kiihdyksissään sanonut jotain mitä ei ole tarkoittanut ja heti on alkanut kosto hautumaan. Mies saisi olla onnellinen, että pääsi eroon aloittajan kaltaisesta ihmisestä.
Mies on varmasti onnellinen päästessään eroon tästä tyypistä. Hän ei kaunista sanaa sanonut miehestään, ei liioin mitään hänen puolestaan. Vaikuttaa omahyväiseltä naiselta, jolla on katkera tulevaisuus edessään seinäkukkasena tai harmaavarpusena. Muuttuminen on vaikeaa, se on luonnevika yleensä, jos ei osaa muuta kuin toisia syytellä.
- 24/7
Joo mutta mun mies huutaa mun korvaan suoraa huutoa että sä olet pilannut mun elämän ja mä pyysin apua mun tietokoneongelmaan.se totesi vaan että kuka välittää...mutta kyllä toi sä olet pilannut mun elämän on melko vittumainen kommentti.Ja jos me nyt erottas niin se kiertäis puol vuotta kapakoita kertomassa kuinka ja miten mä olen pilannut sen elämän sen isää ja äitiä ja ystäviä unohtamatta
- normaali mies
Niin todellakin miksi ihmeessä menit naimisiin pyllyreijän kanssa ja miksi ihmeessä olet kärvistellyt noinkin kauan hänen kanssaan. Lähde nyt jo hyvän sään aikana.
- naimisiin mennessä
En usko, että ap meni sellaisen miehen kanssa naimisiin, jonka sitten lopulta sai. Ehkä ap ei osannut lukea seurusteluaikana merkkejä miehen todellisesta luonteesta tai mies on päästään pipi sairaalloinen tyyppi, joka osaa peittää todellisen luontonsa - siis vaarallinen jätkä. Ehdothan mies saneli heti häiden jälkeen. Minun mielestäni ne eivät ap:n kannalta päde, koska ne olisi miehen pitänyt kertoa ennen papin aamenta. Ap kertoo kuitenkin pelkäävänsä miestänsä, joten mä en lähtis kovin provosoivalle tielle, vaan yksinkertaisesti pakkaisin tavarani ja ottaisin hatkat vielä kun pääsen eikä lapsia ole. Pipipäinen mies ei siitä miksikään muutu, korkeintaan pahenee vain.
- Ennakkotuomio
naimisiin mennessä kirjoitti:
En usko, että ap meni sellaisen miehen kanssa naimisiin, jonka sitten lopulta sai. Ehkä ap ei osannut lukea seurusteluaikana merkkejä miehen todellisesta luonteesta tai mies on päästään pipi sairaalloinen tyyppi, joka osaa peittää todellisen luontonsa - siis vaarallinen jätkä. Ehdothan mies saneli heti häiden jälkeen. Minun mielestäni ne eivät ap:n kannalta päde, koska ne olisi miehen pitänyt kertoa ennen papin aamenta. Ap kertoo kuitenkin pelkäävänsä miestänsä, joten mä en lähtis kovin provosoivalle tielle, vaan yksinkertaisesti pakkaisin tavarani ja ottaisin hatkat vielä kun pääsen eikä lapsia ole. Pipipäinen mies ei siitä miksikään muutu, korkeintaan pahenee vain.
Kyllä lähdet soitellen sotahan ja tuomitset pelkästään jonkun katkeran naisen yksipuolisella sepustuksella. Suomessa on paljon hourupäitä juoppoja ja huumeen käyttäjiä. Mikä sinä sanomaan kun et ole kuullut miehen kertomusta tästä "ihanasta" vai oliko "lihavasta" naisesta. Ällistyttävää typeryyttä!
- itse tiedät...?
Ennakkotuomio kirjoitti:
Kyllä lähdet soitellen sotahan ja tuomitset pelkästään jonkun katkeran naisen yksipuolisella sepustuksella. Suomessa on paljon hourupäitä juoppoja ja huumeen käyttäjiä. Mikä sinä sanomaan kun et ole kuullut miehen kertomusta tästä "ihanasta" vai oliko "lihavasta" naisesta. Ällistyttävää typeryyttä!
Mistä tiedät, että ap on katkera nainen? Millä perusteella oletat, että ap olisi hourupää juoppo ja huumeen käyttäjä? Millä perusteella oletat, että ap olisi lihava? Millä perusteella mielestäsi ap:n kertomus ei voisi olla paikaansa pitävä niin kuin hän ne kertoi? Mies esitti heti häiden jälkeen kolme yksipuolista vaatimusta liittyen vaimon ulkonäköön, lapsen tekemiseen, pukeutumiseen ja vapaa-ajan viettoon. Mies itse tosin on lihonut mainitut 20 kg. Mies alkoi myös käyttäytyä uhkaavasti ja on toteuttanut uhkauksiaan särkemällä paikkoja. Mistään muusta ei minulla tietenkään voi olla tietoa (niin kuin ei kai sinullakaan) ja näiden perusteella sanoin, että mies on päästään pipi. Olen yhä edelleen samaa mieltä.
- KÄVI
Olisi kiva kuulla.
- Kristaly
Mies suuttui ja hajoitti sp. koko kämpän... Oli repinyt vaatteita, jotka olin jättänyt kotiin(onneksi en paljon) ja cd:t pistänyt palasiksi. Itse en ole kotona käynyt, vaan pari kaveria haki loput tavarat tänään päivällä, kun mies oli töissä... Onneksi en ollut eilen paikalla. Ja hyvä että tajusin ottaa ne pyyhkeet ja ruuat mukaan, koska ei muuten olisi varmasti mitään ehjää jäljellä. Ja kun tuomitsitte siitä kaukosäätimen piilottamisesta sohvatyynyt taakse, niin mielestäni se oli ihan oikeutettua... Lapsellista ja tyhmää todellakin, mutta sillä pienellä teolla sain osan kontrollistani ja tilanteen hallinnasta takaisin. Hän tuskin edes huomasi tekoani raivospäissään... Moni on täällä kysynyt miksi en ottanut heti eroa kun hän kertoi sen vaatimuslistansa vain kaksi päivää häiden jälkeen. Olin rakastunut, nuori ja heikko. Pidin häntä unelmieni miehenä ja kun hän esitti vaatimuksensa se ei käynyt yhteen siihen kuvaan joka minulla oli hänestä. Niinpä sivuutin sen täysin ja pistin hermojen piikkiin... Kun olimme olleet vuoden aviossa ja avioelämä oli jo täyttä helvettiä, tuntui luovuttaminen liian aikaiselta. Osa minusta halusi vielä yrittää... Ja nyt puoli vuotta olen vain odottanut sitä päivää, jolloin lähtisin. Ja se päivä koitti eilen. Olen tyytyväinen ratkaisuuni. Kaverin kautta löysin vuokrakämpän johon pääsen muuttamaan viikon päästä. Kyllähän sen eron saaminen ja täysin uuden elämän aloittaminen kestää vielä aikansa... Mutta pienin askelin eteenpäin, niin tästä se lähtee taas :)
- amelius
Kristaly kirjoitti:
Mies suuttui ja hajoitti sp. koko kämpän... Oli repinyt vaatteita, jotka olin jättänyt kotiin(onneksi en paljon) ja cd:t pistänyt palasiksi. Itse en ole kotona käynyt, vaan pari kaveria haki loput tavarat tänään päivällä, kun mies oli töissä... Onneksi en ollut eilen paikalla. Ja hyvä että tajusin ottaa ne pyyhkeet ja ruuat mukaan, koska ei muuten olisi varmasti mitään ehjää jäljellä. Ja kun tuomitsitte siitä kaukosäätimen piilottamisesta sohvatyynyt taakse, niin mielestäni se oli ihan oikeutettua... Lapsellista ja tyhmää todellakin, mutta sillä pienellä teolla sain osan kontrollistani ja tilanteen hallinnasta takaisin. Hän tuskin edes huomasi tekoani raivospäissään... Moni on täällä kysynyt miksi en ottanut heti eroa kun hän kertoi sen vaatimuslistansa vain kaksi päivää häiden jälkeen. Olin rakastunut, nuori ja heikko. Pidin häntä unelmieni miehenä ja kun hän esitti vaatimuksensa se ei käynyt yhteen siihen kuvaan joka minulla oli hänestä. Niinpä sivuutin sen täysin ja pistin hermojen piikkiin... Kun olimme olleet vuoden aviossa ja avioelämä oli jo täyttä helvettiä, tuntui luovuttaminen liian aikaiselta. Osa minusta halusi vielä yrittää... Ja nyt puoli vuotta olen vain odottanut sitä päivää, jolloin lähtisin. Ja se päivä koitti eilen. Olen tyytyväinen ratkaisuuni. Kaverin kautta löysin vuokrakämpän johon pääsen muuttamaan viikon päästä. Kyllähän sen eron saaminen ja täysin uuden elämän aloittaminen kestää vielä aikansa... Mutta pienin askelin eteenpäin, niin tästä se lähtee taas :)
Hyvä kun lähdit,toivotaan onnellista elämä, kaikkea sitä oppi kantapään kautta!
- olisi ollut
Kristaly kirjoitti:
että olisit kertonut miehellesi mistä pidät ja mistä et. Näin miehesi olisi pysynyt samana kuin johon olit rakastunut. Hän teki parhaansa sen tiedon perusteella, mitä hänellä oli. Hän yritti pitää sinun hyvinvoinnistasi huolta kertomalla, ettei halua että pilaat ulkonäkösi. Hän varmaan aisti, ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi. No nyt sinulla ei ole sitä miestä, joka sinulla oli ennen kuin kaksi päivää häistä oli kulunut. Hieman selkeämmällä kommunikaatiolla sinulla voisi olla se sama mies. Eihän mies mikään ajatustenlukija ole ja käytökseesi, eleisiisi ja vihjeisiin hän on saattanut miettiä paljon eri vaihtoehtoja, mutta ei ole päässyt selvyyteen mistä oikein on ollut kyse.
- tämän
olisi ollut kirjoitti:
että olisit kertonut miehellesi mistä pidät ja mistä et. Näin miehesi olisi pysynyt samana kuin johon olit rakastunut. Hän teki parhaansa sen tiedon perusteella, mitä hänellä oli. Hän yritti pitää sinun hyvinvoinnistasi huolta kertomalla, ettei halua että pilaat ulkonäkösi. Hän varmaan aisti, ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi. No nyt sinulla ei ole sitä miestä, joka sinulla oli ennen kuin kaksi päivää häistä oli kulunut. Hieman selkeämmällä kommunikaatiolla sinulla voisi olla se sama mies. Eihän mies mikään ajatustenlukija ole ja käytökseesi, eleisiisi ja vihjeisiin hän on saattanut miettiä paljon eri vaihtoehtoja, mutta ei ole päässyt selvyyteen mistä oikein on ollut kyse.
tosissasi? Miehessä, joka ottaa heti papin aamenen jälkeen tämän linjan, niin ei ole mitään puolustetltavaa!!! Tällaista käytöstä voi puolustella vain henkilö, joka toimii samoin, toista alistaen. Näihin henkilöihin ei tehoa minkäänlainen ymmärrys tai arvostus. Heillä on yksi näkemys loppuun saakka ja se on vallanhimo!
- mitä kirjoitin
tämän kirjoitti:
tosissasi? Miehessä, joka ottaa heti papin aamenen jälkeen tämän linjan, niin ei ole mitään puolustetltavaa!!! Tällaista käytöstä voi puolustella vain henkilö, joka toimii samoin, toista alistaen. Näihin henkilöihin ei tehoa minkäänlainen ymmärrys tai arvostus. Heillä on yksi näkemys loppuun saakka ja se on vallanhimo!
Olen itseasiassa melko varma, että asia on ollut noin. Mikään ei viittaa siihen, että mies olisi halunnut alistaa. Näen kaksi vaihtoehtoa 1) nainen on provosoinut miehen puolustautumaan siten, että käyttää aggressiivista kieltä. Hän on vastannut naisen käytökseen ns. Lapsellisella uholla, jota me kaikki miehet harrastamme kun tilanne on vain tarpeeksi tiukka. Fiksummat meistä pitää mölyt mahassaan aika pitkään, eikä nainen välttämättä joudu sitä kuulemaan. 2) Mies on kokenut, että nyt on turvallista kokeilla vähän rajojaan. Samalla tavalla kuin pieni lapsi tekee heittäytyessään selälleen kaupassa. Myös kaikki aikuiset kokeilevat rajojaan ja pyrkivät sillä tavoin kartoittavan, missä mennään. Naisen alistuminen ja kyvyttömyys puhua SUORAAn on suorastaan provosoinut miestä toimimaan noin. Jos hän on ollut nuori ilman kokemusta, niin hän ei ole mitenkään voinut ymmärtää menneensä liian pitkälle. Mikään selvä järki ei tätä sano. Mies ei luontaisesti koe elävänsä naisen elämää, eikä näin ollen hahmota asioita samalla tavalla. Itse en tekisi kuten aloittajan mies, koska tunnen naisia paremmin kuin hän. Todennäköisesti alkaisin huomaamattani loukkamaan lievemmin häntä ja lievyyden vuoksi eroaisimme vasta kymmenen vuoden päästä. Jos jokin suurempi kriisi tulisi vastaan, kuten työttömyys, kuolemaa tai vammautuminen, niin ero tulisi vastaan nopeammin. Tällöin aloittaja laittaisi eroprosessin varsin nopeasti alulle (mikäli ihmistuntemukseni ei ole aivan surkeaa).
- ei varmasti!
olisi ollut kirjoitti:
"Hän yritti pitää sinun hyvinvoinnistasi huolta kertomalla, ettei halua että pilaat ulkonäkösi. Hän varmaan aisti, ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi." No älä ny viiti!! Jos se rakasti vaimoaan ni viiden kilon lihominen ei pitäis haitata yhtään! varsiinkaan jos se oli ali painonen(muistankohan oikein..?)ja jos ei naista haitannu etä lihois ni ei se oo sen hyvinvoinnista huolehtimista, että valvoo jokaista suupalaa!
- muistaa juttua
ei varmasti! kirjoitti:
"Hän yritti pitää sinun hyvinvoinnistasi huolta kertomalla, ettei halua että pilaat ulkonäkösi. Hän varmaan aisti, ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi." No älä ny viiti!! Jos se rakasti vaimoaan ni viiden kilon lihominen ei pitäis haitata yhtään! varsiinkaan jos se oli ali painonen(muistankohan oikein..?)ja jos ei naista haitannu etä lihois ni ei se oo sen hyvinvoinnista huolehtimista, että valvoo jokaista suupalaa!
Ei kai 5 kiloa mitään merkitsekään. Mies vain piti naisen silloista olemusta täydellisenä ja ilmoitti tyhmyyksissään asian turhan karkealla tavalla. Jos hän jälkeenpäin on vahdannut suupaloja, niin on tehnyt sen, koska on halunnut osoittaa, että naisen ulkonäkö on hänelle tärkeää. Sama juttu kuin se, että miehen on parasta kommentoida naisen hiuksia kun hän on tullut kampaajalta. Muutoin mies olisi välinpitämätön sika, jollainen aloittajan mies ei halunnut olla.
- ei varmasti!
muistaa juttua kirjoitti:
Ei kai 5 kiloa mitään merkitsekään. Mies vain piti naisen silloista olemusta täydellisenä ja ilmoitti tyhmyyksissään asian turhan karkealla tavalla. Jos hän jälkeenpäin on vahdannut suupaloja, niin on tehnyt sen, koska on halunnut osoittaa, että naisen ulkonäkö on hänelle tärkeää. Sama juttu kuin se, että miehen on parasta kommentoida naisen hiuksia kun hän on tullut kampaajalta. Muutoin mies olisi välinpitämätön sika, jollainen aloittajan mies ei halunnut olla.
no vähä karkea tapa ilmoittaa asia uhkaamalla erota ja vielä perään ladella muita ehtoja! kukaan muu ei tietty tiedä mitä sen jälkeen on tapahtunu ja voi hyvin olla ettei mies edes muista sanoneensa noita, mutta EI VOI verrata kampaaja käynnin jälkeisiä kommentteja ja syömisen vahtimista!! mietin ny jos sun vaimo kehuis sun ostamia uusia vaatteita tai jos se aina valitsisi mitä laitat päälle!
- ...........
olisi ollut kirjoitti:
painuppas takas sinne sovinismilaan mistä olet tullutkin ja älä leiki mitään ihmistuntijaa kun juttusi kuulostaa aivan typerältä. kuka voi alkaa puolustelemaan tällaista käytöstä??!! jutun miehen täytyisi olla AIKA aivoiltaan kehittymätön idiootti jos kaiken tämän olisi tehnyt mielestään vain hyvää hyvyyttään ja naisen parasta ajatellen. ja eiköhän aikuiset ihmiset pidä ihan itse huolen itsestään,ei tarvitse ukkorassukoiden huolehtia ja vahtia enää nykypäivänä,vaikka parisuhteessa elettäisiinkin. "hän varmasti aisti,ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi" -tämä kohta alkoi jo naurattamaan
- kohta nauratti?
........... kirjoitti:
painuppas takas sinne sovinismilaan mistä olet tullutkin ja älä leiki mitään ihmistuntijaa kun juttusi kuulostaa aivan typerältä. kuka voi alkaa puolustelemaan tällaista käytöstä??!! jutun miehen täytyisi olla AIKA aivoiltaan kehittymätön idiootti jos kaiken tämän olisi tehnyt mielestään vain hyvää hyvyyttään ja naisen parasta ajatellen. ja eiköhän aikuiset ihmiset pidä ihan itse huolen itsestään,ei tarvitse ukkorassukoiden huolehtia ja vahtia enää nykypäivänä,vaikka parisuhteessa elettäisiinkin. "hän varmasti aisti,ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi" -tämä kohta alkoi jo naurattamaan
""hän varmasti aisti,ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi" -tämä kohta alkoi jo naurattamaan" Miksi se nauratti? Mies on tehnyt parhaansa, eikä hän saanut vastineeksi sitä arvostusta ja ihailua mitä kaipasi. Kyllähän tuollainen miestä masentaa.
- Ei perustu faktoihin
kohta nauratti? kirjoitti:
""hän varmasti aisti,ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi" -tämä kohta alkoi jo naurattamaan" Miksi se nauratti? Mies on tehnyt parhaansa, eikä hän saanut vastineeksi sitä arvostusta ja ihailua mitä kaipasi. Kyllähän tuollainen miestä masentaa.
>"hän varmasti aisti,ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi" -tämä kohta alkoi jo naurattamaan" >Miksi se nauratti? Mies on tehnyt parhaansa, eikä hän saanut vastineeksi sitä arvostusta ja ihailua mitä kaipasi. Kyllähän tuollainen miestä masentaa. Siis, tämä mies uhkasi ottaa eron, jos nainen lihoo yli 5 kg, ja nyt hän on itse lihonnut 20 kg. Naisetkin arvostavat hyvää ulkonäköä!
- aivan loogista
Ei perustu faktoihin kirjoitti:
>"hän varmasti aisti,ettet arvostanut hänen huolenpitoaan ja hän masentui ja lihoi" -tämä kohta alkoi jo naurattamaan" >Miksi se nauratti? Mies on tehnyt parhaansa, eikä hän saanut vastineeksi sitä arvostusta ja ihailua mitä kaipasi. Kyllähän tuollainen miestä masentaa. Siis, tämä mies uhkasi ottaa eron, jos nainen lihoo yli 5 kg, ja nyt hän on itse lihonnut 20 kg. Naisetkin arvostavat hyvää ulkonäköä!
Nainen ei esittänyt vaatimuksia miehen lihomiselle, joten lihominen oli siis ok. Miehen näkökulmasta hän välitti, että nainen voi hyvin, mutta nainen ei piitannut hänestä.
- ootkovähänsekasin?
mitä kirjoitin kirjoitti:
Olen itseasiassa melko varma, että asia on ollut noin. Mikään ei viittaa siihen, että mies olisi halunnut alistaa. Näen kaksi vaihtoehtoa 1) nainen on provosoinut miehen puolustautumaan siten, että käyttää aggressiivista kieltä. Hän on vastannut naisen käytökseen ns. Lapsellisella uholla, jota me kaikki miehet harrastamme kun tilanne on vain tarpeeksi tiukka. Fiksummat meistä pitää mölyt mahassaan aika pitkään, eikä nainen välttämättä joudu sitä kuulemaan. 2) Mies on kokenut, että nyt on turvallista kokeilla vähän rajojaan. Samalla tavalla kuin pieni lapsi tekee heittäytyessään selälleen kaupassa. Myös kaikki aikuiset kokeilevat rajojaan ja pyrkivät sillä tavoin kartoittavan, missä mennään. Naisen alistuminen ja kyvyttömyys puhua SUORAAn on suorastaan provosoinut miestä toimimaan noin. Jos hän on ollut nuori ilman kokemusta, niin hän ei ole mitenkään voinut ymmärtää menneensä liian pitkälle. Mikään selvä järki ei tätä sano. Mies ei luontaisesti koe elävänsä naisen elämää, eikä näin ollen hahmota asioita samalla tavalla. Itse en tekisi kuten aloittajan mies, koska tunnen naisia paremmin kuin hän. Todennäköisesti alkaisin huomaamattani loukkamaan lievemmin häntä ja lievyyden vuoksi eroaisimme vasta kymmenen vuoden päästä. Jos jokin suurempi kriisi tulisi vastaan, kuten työttömyys, kuolemaa tai vammautuminen, niin ero tulisi vastaan nopeammin. Tällöin aloittaja laittaisi eroprosessin varsin nopeasti alulle (mikäli ihmistuntemukseni ei ole aivan surkeaa).
Sun on pakko olla mies. Jos olet nainen voi jessus, toivottavasti ei tunneta! Tollaset k*sipäät pitäis oikeesti hävittää maan päältä! Et voi tosissas kirjottaa tollast. Jos joku on k*sipää, niin ei se luonne kyl siitä puhumalla miksikään muutu! Vaiks puhuis kuin suoraan ja joka ikinen päivä! Toisia ei vaan kiinnosta. Ne muutu!
- Maikkileena
aivan loogista kirjoitti:
Nainen ei esittänyt vaatimuksia miehen lihomiselle, joten lihominen oli siis ok. Miehen näkökulmasta hän välitti, että nainen voi hyvin, mutta nainen ei piitannut hänestä.
nainen ei piitannut enää itsestään jos miehen lihominen ei ällötä. terveydellisestä syystä ei tuota kannata nähdä kun puhutaan kumminkin aikuisista ihmisistä. Tajuan kumminkin että yrität nähdä miehessä jotain hyvää. jos nainen ei uskalla puhua suoraan niin kertoohan sekin jo jotain siitä miten mies on tässä alistavana osapuolena..
- voi sun saamari
Kristaly kirjoitti:
>Olipa hurjia työpaikan korstoja kun kävivät häntä koipien välissä tavaroita hakemas kun asunto tyhjillään, voi helvetti mitä touhua... se ihan hyvä ettet itse mennyt, mut jos korstoja niin taitavat olla sauna illassa ja kahvi pöydässä sinulta myötätunnon saamisen toivossa.. huh huh
- liialliseen dominoivuuteen
Maikkileena kirjoitti:
nainen ei piitannut enää itsestään jos miehen lihominen ei ällötä. terveydellisestä syystä ei tuota kannata nähdä kun puhutaan kumminkin aikuisista ihmisistä. Tajuan kumminkin että yrität nähdä miehessä jotain hyvää. jos nainen ei uskalla puhua suoraan niin kertoohan sekin jo jotain siitä miten mies on tässä alistavana osapuolena..
Minusta aloittajan mies on vain kokematon ei muuta. On tietenkin mahdollista, että mies on ollut niin dominoiva, ettei aloittaja ole voinut puhua tuntemuksistaan suoraan. Mutta en usko, että asia on näin. Aloittaja selvästikin on alusta lähtien kantanut kaunaa ja puhumattomuus kuulostaa pelkältä vihan osoitukselta. Toinen uskottava vaihtoehto on, ettei aloittaja pysty sanomaan suoraan yhtään kenellekään. Tämän vuoksi sympatiani menevät aloittajan puolelle.
- päästään vialla
liialliseen dominoivuuteen kirjoitti:
Minusta aloittajan mies on vain kokematon ei muuta. On tietenkin mahdollista, että mies on ollut niin dominoiva, ettei aloittaja ole voinut puhua tuntemuksistaan suoraan. Mutta en usko, että asia on näin. Aloittaja selvästikin on alusta lähtien kantanut kaunaa ja puhumattomuus kuulostaa pelkältä vihan osoitukselta. Toinen uskottava vaihtoehto on, ettei aloittaja pysty sanomaan suoraan yhtään kenellekään. Tämän vuoksi sympatiani menevät aloittajan puolelle.
Kummallista, että tässä on nostettu vain tuo vaatimus naisen lihomattomuudesta esiin. Entä ne muut ap:n kertomat vaatimukset, että vaimon pitää saada lapsi 3v:n sisällä, vaatimukset pukeutumisesta ja kielto baarissa käymisestä. Nuohan kertoo jo miehen tarkoitusperät ja mielenlaadun aika selvästi eli vaimo ottakoon jalat alleen ja juoskoon pakoon niin lujaa kuin pääsee. Rakkauttahan tuollainen ei ole, vaan vallanhimoa ja alistamista. Mitä, jos nainen ei pysty saamaan lapsia tai mies osoittautuu tuhkamunaksi? Samaan satuun menee puolison pukeutumisen ja omien menojen rajoittamisesta ilman mitään perusteluja. Mies ei kumminkaan itselleen ilmeisesti asettanut samoja rajoja.
- 222
olisi ollut kirjoitti:
Näin typerälle mielipiteelle ei voi kun nauraa.
- Kaikki oikeudet
Kristaly kirjoitti:
Kiva kuulla. Miehesi oli hieman onneton tapaus, mutta nyt on aikasi ottaa elämä omiin käsiin. Parempiakin löytyy!
- Kostaja
olisi ollut kirjoitti:
Näinhän se avioliitto parhaimmillaan pelaa: KOSTOA KOSTOA JA SITTEN VIELÄ KOSTOA...on se ONNEA!
- on kiellettyä
Ei perustu faktoihin kirjoitti:
"Naisetkin arvostavat hyvää ulkonäköä!" Sehän on kiellettyä... Mainoksissa on usein ylipainoinen suht hoitamaton ja epähienostunut miehen jörrikkä... Elokuvat perustuvat juoniin joissa tytön kannattaa ottaa se paksu kiltti poika... (tosielämässä en ole huomannut paksujen poikien olevan sen kiltimpiä kuin muutkaan... On myös kilttejä normaalipainoisia poikia... Naisten pitää olla täydellisiä naisia -miehet voivat olla mitä vaan... Itse viittaan kintaalla painolle, se ei ihmistä määrittele. On vain väärin että media luo kuvaa kauniista , hoikista naisista lihavien miesten kanssa
Kristaly kirjoitti:
uudelle elämällesi:))
- sössötä
olisi ollut kirjoitti:
olemattomia.Jos ukko tekee listan miten TOISEN pitää olla ja häiden jälkeen.Olisi nyt näyttänyt karvansa ennen häitä,tuskin niitä olisi tullutkaan.
- typerysten puolestapuhuja
kohta nauratti? kirjoitti:
naiselle kaksi päivää häiden jälkeen ohjeistuslistaa kirjoittava mies ei ansaitse minkäänlaista naista.Ja tämä on saletti.
- paremman naisen
typerysten puolestapuhuja kirjoitti:
naiselle kaksi päivää häiden jälkeen ohjeistuslistaa kirjoittava mies ei ansaitse minkäänlaista naista.Ja tämä on saletti.
koska aloittaja vain unohti kertoa itsensä ilmoittaman vaatimuslistan. Kai mieskin vastineeksi muutaman toiveen voi esittää.
- McGuyver
typerysten puolestapuhuja kirjoitti:
Naiset on kovia valehtelemaan! En minä tämänmoista potaskaa usko, kun en tunne edes tätä rumaa kieltä puhuvaa mimmiä. Jielioppivihreitä vilisevää tekstiä on kosolti. Mikä lie kouluttamaton taimi.
- ppppppllllllll
aivan loogista kirjoitti:
"nainen ei esittänyt vaatimuksia miehen lihomiselle."
Eihän kukaan täyspäinen sellaisia toiselle esitäkään!!! Kiasus!
Ja tuosta että "mies vain välitti naisen hyvinvoinnista", et voi olla tosissas!
Jos kerran nainen oli hyvin hoikka, jopa liian laiha, niin ei todellakaan ole normaalia vahtia joka suupalaa, pikemminkin pitäis rohkaista syömään lisää jos kerran toisen hyvinvointi huolettaa.
Ja nainenhan ei tietty välittänyt miehestään koska antoi tämän lihoa, voi ristus sun juttujas.
Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen tulee itse saada päättää syömisistään ja linjoistaan.
Ja kyllä, ihmisellä ON oikeus lihoa avioliitossa.
Ne jotka ei sitä tosiasiaa kestä, niin ei kannata naimisiin mennäkään.
On tosi hataralla pohjalla jos jostain lihoamisesta on kiinni rakkaus, kaikki me kuitenkin ollaan vanhoina rumia ja ryppyisiä niin laihat ku lihavat.
- kostat?
Olet varmasti mennyt vapaa-ehtoisesti avioon? Ymmärsinkö oikein? Et vaikuta aikuiselta jos tuollaisia kirjoittelet. Taitaa olla pelkä provo!
- on totta
Tarina ja vastaukset kuulostavat sen verran koherenteilta. Minun mielestä aloittajan käytös kuulostaa sadomasokismilta, jossa hän on itseltään salaa nauttinut siitä, että kärsii. Vaikka olisi voinut puhumalla hoitaa asiat kuntoon. Kärsimyksen nautintoa on seurannut suloinen kosto. Touhu kuulostaa aika kieroutuneelta tai ehkä se sitten on tätä nykypäivän menoa.
- *::*
on totta kirjoitti:
Tarina ja vastaukset kuulostavat sen verran koherenteilta. Minun mielestä aloittajan käytös kuulostaa sadomasokismilta, jossa hän on itseltään salaa nauttinut siitä, että kärsii. Vaikka olisi voinut puhumalla hoitaa asiat kuntoon. Kärsimyksen nautintoa on seurannut suloinen kosto. Touhu kuulostaa aika kieroutuneelta tai ehkä se sitten on tätä nykypäivän menoa.
Painotetaan puhumisen tärkeyttä. Puhuminen ei onnistu kaikkien kanssa. Jos onnistuukin niin ei välttämättä puhumisen tulokset näy tulevaisuudessa. Aika usein on tuloksetonta.
- aloittajalle
Kun hän sanoi nuo 3 asiaa, niin oliko hän 1) kiihdyksissä jostai mitä olit sanonut tai tehnyt? 2) Oliko hän ollut hiljainen ja mietteliäs? 3) Oliko ne edes osittain jonkinlaista mustaa huumoria, vai sanoiko hän ne aivan vakavissaan?
- oeijc
http://www.crap.fi/archive/6853.jpg Usko pois, miehesi on ollut kuvan tilanteessa koko liittonne ajan.
- Vekkuli.
Tuo oli hauska - mutta valitettavasti todellinen tulevaisuus monen kohdalla. Naiset lihovat muodottomiksi ja sitten heitä vielä pitäisi tanssittaa. Monet lihavat ovat kyllä leppoisia ja kivojakin naisia...ei sen puoleen.
- on mieskin
jos asia on noin ja silti mennyt naimisiin. Vakka on siis kantensa valinnut:)
- kun otat eron!
Onhan se naurettavaa, jos miehesi olettaa, että hänellä on oikeus sanella sinulle ehtoja mutta sinulla ei hänelle. En pitäisi tuota avioeroa kostona ollenkaan, vaan asiana, joka sinun suorastaan täytyy tehdä!
- sitä ollenkaan
Kai miehellä saa olla välillä vähän ronskit jutut. Jos jutut ei miellytä, niin voi pyytää vaihtamaan jutun aihetta.
- ole lapsia
Se mutkistaisi asioita turhaan. Teillä kummallakin on elämä edessä, ero tässä tapauksessa varmasti paikallaan.
- qplkdghyt
avioliitto ei toimi. En näe, että voisit menetellä millään muulla tavalla. Voimaa valitsemallasi tiellä.
- mikä oikein on, älä kettuil...
Kostosta en menisi takuuseen. Kaikki , mikä toimii tieten tahtoen kostosta, on kierteen rattaisiin lisää energiaa. Miksi siis kostaa, puhu sille ääliölle. Toistahan ei voi omistaa, ei sinua, sinun vartaloasi tai ole oikeutta määritellä edes lapsentekoaikataulua. Hulluhan mies on, jos se käyttää fyysistä väkivaltaa - tai mitä tahansa väkivaltaa - sinun mielipidettäsi vastaan. Olette kierteessä. Toivottavasti oikeasti tajuat ajoissa lähteä sen narsistin luota. Eli todennäkäisesti lähdit? Mitenhän niiden asioiden muuten on käynyt, jotka saivat sinut rakastumaan mieheesi?
- rilli
Heh, kuinkahan moni nainen synnyttää lapsen ilman painon nousua, varsinkin alle 5 kg? Jos lapsonen painaa loppuvaiheessa jo sen muutaman kilon lapsivesi rintojen kasvaminen jne. On mies ollut vähän yksinkertaista tyyppiä ehtoineen...
- heh!
Minä mietin ihan samaa.. lueskelin mitä ihmiset on kirjoittaneet, ja mietin eikö kukaan hoksaa tätä. Nuo kaksi ensimmäistä vaatimusta on pahasti ristiriidassa keskenään. Älytön mies!
- häikäsöö
heh! kirjoitti:
Minä mietin ihan samaa.. lueskelin mitä ihmiset on kirjoittaneet, ja mietin eikö kukaan hoksaa tätä. Nuo kaksi ensimmäistä vaatimusta on pahasti ristiriidassa keskenään. Älytön mies!
eipä listassa oltu eritelty, koskeeko painonousuehto odotusaikaa:)
Sen sijaan kenelläkhän miehellä ole mitään oikeutta vaatia vaimoltaan tuollaisia älyttömyyksiä. Rohkeutta!
- oikea laitalinkki
Sama se minkälainen mulkvisti aloittajan tuleva ex-mies on, kyllä 50% vastuusta on naisella itsellään. Aikuinen ihminen tekee päätökset elämästään ja kantaa vastuun virheistään. Lapsellista ajatella jotain kostoa kun kerran itse on sen virheen tehnyt että on jäänyt huonoon suhteeseen. Kaikkea hyvää aloittajalle elämässään jatkossa, mutta kannattaisi silti katsoa myös peiliin ja tunnustaa myös omat virheensä tapahtuneesta, ettei tule toistettua niitä jatkossa.
- Cday
oikea laitalinkki kirjoitti:
Sama se minkälainen mulkvisti aloittajan tuleva ex-mies on, kyllä 50% vastuusta on naisella itsellään. Aikuinen ihminen tekee päätökset elämästään ja kantaa vastuun virheistään. Lapsellista ajatella jotain kostoa kun kerran itse on sen virheen tehnyt että on jäänyt huonoon suhteeseen. Kaikkea hyvää aloittajalle elämässään jatkossa, mutta kannattaisi silti katsoa myös peiliin ja tunnustaa myös omat virheensä tapahtuneesta, ettei tule toistettua niitä jatkossa.
Et ilmeisesti lukenut viestiä ollenkaan, jos tuollaista kommenttia heität..
- oikea laitalinkki
Cday kirjoitti:
Et ilmeisesti lukenut viestiä ollenkaan, jos tuollaista kommenttia heität..
Mikä viestissäni oli vaikeata ymmärtää? Vaikka aloittajan ex-mies on mitä on, on hän itse silti vastuussa omasta päätöksestään suostua jäämään moisen pellen luo tuoksikin ajaksi. Hieman kuullostaa ihmettelysi siltä, että olet niitä naisia joiden mielestä vain miehet tekevät virheitä ja ovat aina vastuussa kaikesta. Ja tietysti naiset ovat aina vain väärin kohdeltuja uhreja?
- ihmetyttää
oikea laitalinkki kirjoitti:
Mikä viestissäni oli vaikeata ymmärtää? Vaikka aloittajan ex-mies on mitä on, on hän itse silti vastuussa omasta päätöksestään suostua jäämään moisen pellen luo tuoksikin ajaksi. Hieman kuullostaa ihmettelysi siltä, että olet niitä naisia joiden mielestä vain miehet tekevät virheitä ja ovat aina vastuussa kaikesta. Ja tietysti naiset ovat aina vain väärin kohdeltuja uhreja?
Miksi nainen tässä olisi syyllinen? Jos mies heti kun naimisiin menee latelee tuollaisia ehtoja niin eiköhän se ole silloin mies tässä tapauksessa joka on se syyllinen ja eron aiheuttaja.
- oikea laitalinkki
ihmetyttää kirjoitti:
Miksi nainen tässä olisi syyllinen? Jos mies heti kun naimisiin menee latelee tuollaisia ehtoja niin eiköhän se ole silloin mies tässä tapauksessa joka on se syyllinen ja eron aiheuttaja.
mitään syyllisiä tarvitsee etsiä? Kyseinen mies on mikä on ja se on hänen virheensä ja nainen on itse omasta valinnastaan jäänyt suhteeseen kyseisen miehen kanssa, vaikka selvät merkit tyypin luonteesta oli selvää liiton alusta lähtien. Se taan on naisen virhe, ei siinä mitään koston oikeutusta ole kummallakaan. Aloittajan kommentti koski koston oikeutusta, ei eron oikeutusta. Tietysti kannattaa erota, jos ei homma toimi.
- EhkeiTotta
ihmetyttää kirjoitti:
Uskotko Sinä suoralta kädeltä kaiken mitä kuulet ja luet!! Haloo...katsos, on se toinenkin osapuoli, jota ei ole vielä kuultu. Tässä on vain ehkä keksitty juttu ja kansa vaahtoaa naisen puolesta ja kyynelehtii. Tämähän on järjetöntä. Tyyltiöntä on palstoilla rienaus, eiköhän naisen olisi jo tunnustettava jotain?
- ihmisiin
EhkeiTotta kirjoitti:
Uskotko Sinä suoralta kädeltä kaiken mitä kuulet ja luet!! Haloo...katsos, on se toinenkin osapuoli, jota ei ole vielä kuultu. Tässä on vain ehkä keksitty juttu ja kansa vaahtoaa naisen puolesta ja kyynelehtii. Tämähän on järjetöntä. Tyyltiöntä on palstoilla rienaus, eiköhän naisen olisi jo tunnustettava jotain?
Kun haukkuu miestä, mutta harvoin kuullaan sen miehen puoli tarinasta, ties millainen nainen tuon tarinan takana on ja millain väritettynä, olisi, TOTTA, OLISI KIVA KUULLA MYÖS MIEHEN KERTOMUS ENNENKUIN TUOMITAAN, SE KAI OIKEUSVALTION KÄYTÄNTÄ ETTÄ MOLEMPIA KUUNELLAAN!
- :) :)
nyt kun olet saanut eron hitler-miehestä ni vaihda numerosi salaiseksi ja älä vahingossakaan anna miehelle tietoa misä asut nykyisin, ettei sille tule houkutusta tulla ruikuttamaan oven taakse... naisenergia jyllää!!! :) iloista kevättä sinulle ja voimia päästä erosta yli!!! :)
- koko juttu
miten uskotte tällasta skeidaa. ei kukaa normaali ihminen kirjottele jossain kaksnelosen palstalla oikeita juttuja. aika hyvin sait poppoota messiin, kristaly!!!
- anonyyminä
kyllä minä ainakin käyn ja uskon että muutkin. Ja pidän siis itseäni melkein normaalina ihmisenä. Täällä on helpompi puhua asioista, koska pystyy pitäytymään anonyyminä! Joistain asioista vaikea puhua nokat vastatusten. En usko että kirjotus on provo, kun ei ole aukkoja jutussa ja vastannu kysymyksiin johdonmukaisesti. Minäkin hain täältä tukea erooni aikoinaan ja kyllähän täältä ihan asiallisia ja hyviä neuvoja saa. Täytyy vaan osata suodattaa ne oikeat. Lykkyä uuden elämän aloittamiseen! :)
- Pulereeni
Tajuatko kuinka monta käyttäjää tällä kakkosneloslankulla on ja käy päivittäin? Niin niin tottakai ne kaikki tuhannet kirjoittavat ihan vaan satuja jokikinen :D
- kostoa.
Aikuisena ihmisenä teet itse itsenäiset päätökset avioliitostasi ja erostasi. On naivia kysellä täältä netistä ongelmaasi ratkaisua.On olemassa kolmenlaista totuutta,sinun,miehesi ja vielä löytyy se totuuskin ja nyt luettiin vain sinun näkemyksesi avioliitostasi.
- Kalle,,,
Trollia koko "tarina"
- symppis36
voi sinua tyttö kulta!eikö hälyytys kellosi soinut jo kun sait nuo vaatimukset?monelta itkulta ja surulta olisit säästynyt jos et olisi silloin sanonut tahdon.sanoisin että jos et ole nykyiseen tilanteeseesi tyytyväinen ja onnellinen niin lähde suhteesta pois.ihmisellä on oikeus tuntea olevan onnellinen ja uskoisin sinunkin löytävän kyllä miehen joka arvostaa sinua ja kunnioitaa sinua juuri sellaisena kun olet ilman tuollaisia vaatimuksia.tiedän että päätös sinulla on edessä mutta siitä mitä päätät on yksin sinun.ja onhan kyllä ammatti apuakin saatavilla jos vaan saa puolisonkin lähtemään.muista kuitenkin että kerranhan täällä vaan eletään.miksi siis ei onnellisena.yhdesti itse eronnut ja 9 lapsen äiti.nyt hyvässä parisuhteessa uuden miehen kanssa-naimisissa ja lapsetkin onnellisia.hyvää loppuelämää sinulle.
- tuize
et tainnut tuntee sitä ihmistä kenen kaa menit naimisiin. kauanko te seurustelitte ennen naimisiin menoo. on kyllä melkonen herra.
- ..poika...
kosto on voimakas sana. käyttäisin itse mielelläni voiton päivää erohakemuksen jättöpäivänä päivänä. Aika mielisairas kaveri, mutta koti josta ihmiset saavat vaikutteita, niin sen mukaan he kohtelevat muita sitten. Onnea elämääsi kun sen taas löydät uudesta ihmisestä. Kevättä!!
- Virya
On vain asioita, joilla on seuraukset.
- Cday
Siis kyseessähän ei ole kosto, vaan yksinkertaisesti avioero. Ja se jos mikä on täysin oikeutettua tuollaisen kohtelun jälkeen. Joten älä koe huonoa omaatuntoa eron johdosta. Mies saa sitä mitä se tilaa. :) Hyvää alkavaa kevättä! :)
- lgkär
Todellakaan ei tarvi tuollaista sietää! Oot ansainnu parempaa.
- huonomman miehen
sellaisen coolin, jolle sinä tarpeinesi olette samantekeviä.
- Oikein!
huonomman miehen kirjoitti:
sellaisen coolin, jolle sinä tarpeinesi olette samantekeviä.
Rakas ystävä, ethän sinä ole kostanut ollenkaan. Teit aivan oikein ja olit rohkea. Ajan mittaan asiat olisivat vain pahentuneet. Kaikkea hyvää elämääsi! Sitä samaa myös tietenkin miehesi elämään, mutta ei sinun kanssasi.
- ..tuhlasit omaa elämääsi ku...
Ehkä tän kax vuotta voi ottaa opetuksena ja ajatella, että ainakin osaa arvostaa seuraavaa "ihanaa" miestä kenen kans uskaltaa lyödä hynttyyt yhteen..
- Make60
ei siitä mitään tule jos toista yrittä valvoa mitä tekee eikä saa mennä yksin viihteelle koska parisuhde perustuu luottamukseen ja kaikilla täytyy olla myös oma elämä vaikka perhettäkin on koska ei kenenkään pääkoppa kestä jos ei yksin pääse mihinkää. itselläni nuoruudessa yksi tyttöystävä rupesi narisemaan jokaisesta olutpullosta jonka join vaikka ruuan kanssa yhden pullon niin eihän siitä mitää tullut kun kontrolli menee liiallisuuksiin. teit aivan oikein miehellesi ja muista käyttää avio-oikeutta yhdessä hankittuun omaisuuteen niin sehän miestäsi sapetta vielä enemmän.
- katikati
myös minulla mies joka seurasi joka tekemisen. Viihteellekkin mentäessä seurasi "avaatko jo toisen oluen, mulla tämän verran vielä". Kuin kauan aikaa kaupassa menee? Poltatko taas tupakan ja muisti kellonajan milloin viimeksi polttanut. Lievää paniikkihäiriöä sai aikaan mutta ukko pellolle ja paniikit ohi =)
- Murunen
Go Girl!!!!!!!! Juuri oikea teko. Anna sen runkkarin kärsiä.
- Buddhaitse
Vois olla henkisesti toisen ihmisen yläpuolella?
- sanakirjasi
Henkisesti yläpuolelle tarkottaa tossa yhteydessä varmaan sitä, ettei enää alistu äijän tahtoon. Yleissivistystä!
- Ei kokenut
Teet aivan oikein. Itsellä ei ole kokemusta mutta voin kuvitella millaista henkistä nöyryytystä olet joutunut kokemaan. Älä peräänny, vaan anna ukolle kenkää!
- fdsaf
ei tuo ole kosto hänelle tai kenellekään muullekaan, vaan omaa hyvinvointiasi ajatellen erinomainen ratkaisu! omaa typeryyttään mies on tuohon jamaan itsensä hautanut. ole sinä fiksu ja pysy vaan päätöksessäsi erota hänestä. tuo touhu ei ole ihmistä kunnioittavaa ja ns. normaalia hyvää elämää.
- Razor
fdsaf kirjoitti:
ei tuo ole kosto hänelle tai kenellekään muullekaan, vaan omaa hyvinvointiasi ajatellen erinomainen ratkaisu! omaa typeryyttään mies on tuohon jamaan itsensä hautanut. ole sinä fiksu ja pysy vaan päätöksessäsi erota hänestä. tuo touhu ei ole ihmistä kunnioittavaa ja ns. normaalia hyvää elämää.
Näitä kirjoituksia lukiessa huomaa, että naisilla näyttää olevan tärkeämpää kosto kuin loogisesti järkevä ratkaisu. Täällä keksitään kaiken maailman keinoja, miten tämä mies saataisiin kärsimään mahdollisiman paljon. Feministien määränpäähän ei ole tasavertaisuus, vaan toisen osapuolen (miesten) ahdinko. Avioero voi olla tässä oikea ratkaisu, mutta ei välttämättä ainut. Oletteko neuvotelleet ollenkaan ja yrittäneet löytää mahdollista kompromissia? Eipä tuo teidän liittonne kyllä kovin terveeltä kuulostanut alunperinkään, mutta tiettyyn pisteeseen asti kannattaa yrittää. Itse pidän avioeroa jotenkin luovuttajan ratkaisuna, tosin enpä arvosta kyllä niitäkään paljon, jotka avioituvat parin viikon seurustelun jälkeen tuntematta toista osapuolta juuri ollenkaan. Mutta tsemppiä teille, ja koittakaa hyvät ihmiset junailla asianne niin, ettei aina tarvitse jälkeenpäin katua tekemisiä. Ikä tuo kokemusta ja kokemus tuo menestystä. Kyllä se elämä siitä..
- järjenkäyttöä
Razor kirjoitti:
Näitä kirjoituksia lukiessa huomaa, että naisilla näyttää olevan tärkeämpää kosto kuin loogisesti järkevä ratkaisu. Täällä keksitään kaiken maailman keinoja, miten tämä mies saataisiin kärsimään mahdollisiman paljon. Feministien määränpäähän ei ole tasavertaisuus, vaan toisen osapuolen (miesten) ahdinko. Avioero voi olla tässä oikea ratkaisu, mutta ei välttämättä ainut. Oletteko neuvotelleet ollenkaan ja yrittäneet löytää mahdollista kompromissia? Eipä tuo teidän liittonne kyllä kovin terveeltä kuulostanut alunperinkään, mutta tiettyyn pisteeseen asti kannattaa yrittää. Itse pidän avioeroa jotenkin luovuttajan ratkaisuna, tosin enpä arvosta kyllä niitäkään paljon, jotka avioituvat parin viikon seurustelun jälkeen tuntematta toista osapuolta juuri ollenkaan. Mutta tsemppiä teille, ja koittakaa hyvät ihmiset junailla asianne niin, ettei aina tarvitse jälkeenpäin katua tekemisiä. Ikä tuo kokemusta ja kokemus tuo menestystä. Kyllä se elämä siitä..
mutta mies on loukannut naisellisuutta, joten hän on sika ja siksi hänelle pitää kostaa. Ehdottamasi vaihtoehto edellyttäisi, että kuunneltaisiin hieman järjenääntä.
- Razor
järjenkäyttöä kirjoitti:
mutta mies on loukannut naisellisuutta, joten hän on sika ja siksi hänelle pitää kostaa. Ehdottamasi vaihtoehto edellyttäisi, että kuunneltaisiin hieman järjenääntä.
Kirjoituksesi todisti juuri sen mitä olin aikaisemmin kirjoittanut. Tärkeintä ei ole järkevä lopputulos vaan mahdollisimman julma kosto. Luuletko, että koston jälkeen olisi vielä mahdollista sopia asia järkiperusteilla? En sano, että miehen teot olisivat oikein, mutta kyllä siitä alkaisi koston kierre..
- keksityltä..
jutulta koko tarina...
- MInä se vaan
mitään pelottavaa. Mutta mietippäs nyt. Haluutko olla onnellinen vai et. Oot tekemässä oikein.
- mimmimmii
kuulostaapa miehesi (siis toivottavasti tällä hetkellä ex-miehesi) aika karmealta tyypiltä. mielestäni teit oikean valinnan ja kostosi on ihan oikeutettua. olisi mielenkiintoista tietää, mitä tapahtui miehesi mentyä kotiinne. hyvää jatkoa sinulle :))
- jutun juoni
Hupsista, hassu juttu, mutta vielä hassumpaa on, että niin moni uskoo jutun oleva tosi.
- Pppppppppppppp
Totuus tosiaan on tarua ihmeellisempää. Arvoimatta sitä onko juuri tämä tarina tosi, tiedän että se todellakin voi olla. Se, miksi ihminen alistuu mitä ihmeellisimpiin juttuihin rakkauden takia on ihan käsittämätöntä. Jotkut ihmiset pysyvät vuosikymmeniä liitossa jossa toinen puoliso käyttää henkistä tai ruumillista väkivaltaa. Voimia kaikille niille jotka pohtivat tällaisen sairaan liiton päättämistä. Tehkää se ajoissa. Erityisesti jos on lapsia, pitää muistaa että lapset kärsivät tällaisesta suhteesta paljon enemmän kuin siitä että heillä on yksi rakastava vanhempi!
- totta vai tarua...
Tuttavapariskunnan mies oli sairaalloisen mustasukkainen kaikesta mitä nainen teki-kauniiden ja rohkeiden-sarjan katsominen oli pettämistä ja sitä rataa...!Sitä ei uskoisi ellei tietäisi olevan totta.Eron jälkeen lapset vain tyytyväisiä tilanteeseen eli onneks mitään pahempaa ei seurannut vaan vaimon lähtö lapsineenkin oli ainut oikea reaktio...todellisuus todellakin usein ihmeellisempää kuin monet jutut täällä.
- psyk.opisk.
"Voimia kaikille niille jotka pohtivat tällaisen sairaan liiton päättämistä." Ihminen ryhtyy omista syistään kyseenalaisiin sopimuksiin. Sopimushetkellä hän näkee vaihtoehdon vielä pahempana kuin sopimuksen sisällön. Se kantaa sitemmin häntä vuodesta toiseen. Tällaisessa sairaassa liitossa on siis kaksi sairasta sopijaa. Sitä en tiedä, miksi aloittaja näki eron pahempana kuin kyseisiin ehtoihin suostumisen. Koston käsitettä en tässä kohtaa kyllä ymmärrä. Hänhän suostui vapaaehtoisesti?
- epailen syyksi
psyk.opisk. kirjoitti:
"Voimia kaikille niille jotka pohtivat tällaisen sairaan liiton päättämistä." Ihminen ryhtyy omista syistään kyseenalaisiin sopimuksiin. Sopimushetkellä hän näkee vaihtoehdon vielä pahempana kuin sopimuksen sisällön. Se kantaa sitemmin häntä vuodesta toiseen. Tällaisessa sairaassa liitossa on siis kaksi sairasta sopijaa. Sitä en tiedä, miksi aloittaja näki eron pahempana kuin kyseisiin ehtoihin suostumisen. Koston käsitettä en tässä kohtaa kyllä ymmärrä. Hänhän suostui vapaaehtoisesti?
sadomasokismiä. Suostuminen sairaaseen suhteeseen tuotti masokistista mielihyvää ja kostosta fantasiointia. Lopulta nautinto sai päättymyksensä suloisessa kostossa, jota aloittaja oli odottanut. Tapahtuneelle voi olla toki jokin muu selitys, mutta pidän selitystäni uskottavana. Kun hän oli heti tehnyt johtopäätöksen, että minkälaisen kusipään oli nainut. Ja vastannut tähän passiivisella ja aggressiivisella alistumisella. Lisäksi tapa jolla kirjoittaja kuvasi kostosta saatua riemua tukee käsitystäni.
- tietoinen valinta
psyk.opisk. kirjoitti:
En tiedä, onko tällaisissa tilanteissa aina kysymys tietoisista valinnoista. Heikolla itsetunnolla varustettu ihminen ei välttämättä edes tunnista kaikkia niitä mahdollisuuksia mitä hänellä olisi puhumattakaan, että hän pystyisi aktiivisesti toimimaan nk. itsensä parhaaksi.
- tiiam
YUO GO GIRL!!!
- nijne
Luulisi että tuollaista voisi tapahtua huonossa saippuasarjassa. Mä luin tämän jutun kolmeen kertaan ja yhä edelleen mulla on sellanen olo, että voiko tällainen olla oikeasti mahdollista(?!). Mut siis, joo: siis tietty sun pitää lähteä tuollaisesta suhteesta pois. En mä edes osaa ajatella tuollaista "kostona", vaan ihan järkevän ihmisen käytöksenä. Hullua on, että oot ollu sen kanssa edes kaksi vuotta.
- shp-76
Moi! Laita avioero vireille. Älä anna miehesi pompotella sinua, olet aikuinen nainen. Avioero vain, ei tuollaisesta tule mitään. Jos on oikein lihava mieskin, ei se mukavaa ole!
- enjoy1
hienoa että olet selvinnyt tuollaisesta tyrannista. Ota lapset ja lähde, ja nauti loppuelämästä. Onnea !!!!
- jos rakastat
Miksi puhut kostosta? On normaalia olla rakastelematta miehen kanssa jota ei rakasta.
- normaalia olla
kylmä ja tunteeton naiselle, jota ei rakasta. Toisaaltaan rakkaus ja ihastuminen ovat eri asioita edellinen on tahdon asia.
- jos rakastat
normaalia olla kirjoitti:
kylmä ja tunteeton naiselle, jota ei rakasta. Toisaaltaan rakkaus ja ihastuminen ovat eri asioita edellinen on tahdon asia.
Ylipäätään on kummallinen ajatus olla "normaalisti" kylmä ja tunteeton. Ihmisyyteen kuuluu normaalisti normaali välittäminen toisen inhimillisyyttä ja ihmisyyttä kohtaan ihmisolentona. Tämä arvo toisella ihmisellä normaalisti on tunsi toisen tai ei. Kun toinen ihminen haavoittaa toista tavalla tai toisella, tunteet alkavat luonnollisesti ja normaalisti muuttua. Mutta jos ihmiset eivät osaa ratkaista haavoittumistilanteita molempia tyydyttävällä tavalla, eivät ihmiset enää jaksa käsitellä meneillään olevaa tilannetta ja pystyäkseen hoitamaan muut asiat normaalisti, he sulkevat tunneasiat mielestään. Tämä teknisesti normaalia ihmiselle, mutta muuttuu epänormaalliksi mikäli tilanteen annetaan jatkua. Ihmiselle on epänormaali olotila olla kylmä ja tunteeton. Miksi kukaan haluaisi viettää aikaa ihmisen kanssa jonka kanssa ristiriitoja ei voi selvittää? Miksi kukaan haluaisi pysytellä kylmässä ja tunteettomassa suhteessa?
- kylmyyteen..
jos rakastat kirjoitti:
Ylipäätään on kummallinen ajatus olla "normaalisti" kylmä ja tunteeton. Ihmisyyteen kuuluu normaalisti normaali välittäminen toisen inhimillisyyttä ja ihmisyyttä kohtaan ihmisolentona. Tämä arvo toisella ihmisellä normaalisti on tunsi toisen tai ei. Kun toinen ihminen haavoittaa toista tavalla tai toisella, tunteet alkavat luonnollisesti ja normaalisti muuttua. Mutta jos ihmiset eivät osaa ratkaista haavoittumistilanteita molempia tyydyttävällä tavalla, eivät ihmiset enää jaksa käsitellä meneillään olevaa tilannetta ja pystyäkseen hoitamaan muut asiat normaalisti, he sulkevat tunneasiat mielestään. Tämä teknisesti normaalia ihmiselle, mutta muuttuu epänormaalliksi mikäli tilanteen annetaan jatkua. Ihmiselle on epänormaali olotila olla kylmä ja tunteeton. Miksi kukaan haluaisi viettää aikaa ihmisen kanssa jonka kanssa ristiriitoja ei voi selvittää? Miksi kukaan haluaisi pysytellä kylmässä ja tunteettomassa suhteessa?
Ehkä naiselle rakkaudettomuus johtaa siihen, ettei tee mieli rakastella. Miehelle rakastelemattomuus johtaa rakkaudettomuuteen. Siis rakkaus sammuu miehenkin puolelta, jos hänen tarpeitaan ei huomioida.
- jos rakastat
kylmyyteen.. kirjoitti:
Ehkä naiselle rakkaudettomuus johtaa siihen, ettei tee mieli rakastella. Miehelle rakastelemattomuus johtaa rakkaudettomuuteen. Siis rakkaus sammuu miehenkin puolelta, jos hänen tarpeitaan ei huomioida.
Yksinhän sitä voi orgasmintarpeensa hoidella milloin vain ;)Miksi olla toisesta riippuvainen kyseisen asian suhteen? Naisen tarkoitus ei ole olla miehen seksuaalisen paineen purkupaikka. Jos rakkaus sammuu rakastelemattomuuteen se nimenomaan tarkoittaa, ettei suhteessa ole rakkautta... Se on silloin seksisuhde, ei rakkaussuhde. Suhteen molempien osapuolten täytyy rakastaa toisiaan jotta suhde olisi rakkaussuhde. Suhde ei onnistu jos toinen tuntee vain himoa ja toinen rakkautta.
- paikkaansa
normaalia olla kirjoitti:
Kylmä ja tunteeton ihminen ei pysty rakastamaan ketään - ei siis ole kysymys siitä, ettei mies rakastaisi tätä nimenomaista naista. Tunteeton ei kykene rakkauden tunteisiin. Ihastuminen, rakastuminen ja rakkaus ovat todellakin aivan eri asioita. Usein rakkaus sekoitetaan tarvitsevuuteen. Monet suhteet perustuvat siihen, että rakkaus on lämmin tunne, jonka kohdistat ihmiseen, joka vastaa neuroottisiin tarpeisiisi. Haet toisesta niitä ominaisuuksia, joita sinulta puuttuu - ikään kuin täydentääksesi itseäsi. Aidoimmillaan rakkaus on sitä, että olet oppinut rakastamaan itseäsi ja hyväksyt myös omat puutteesi. Silloin pystyt rakastamaan myös toista ja hyväksymään hänet omana itsenään. Rakkaasi on persoonana ainutkertainen eikä näin ole korvattavissa kenelläkään toisella.
- yks mies vaan
jos rakastat kirjoitti:
Yksinhän sitä voi orgasmintarpeensa hoidella milloin vain ;)Miksi olla toisesta riippuvainen kyseisen asian suhteen? Naisen tarkoitus ei ole olla miehen seksuaalisen paineen purkupaikka. Jos rakkaus sammuu rakastelemattomuuteen se nimenomaan tarkoittaa, ettei suhteessa ole rakkautta... Se on silloin seksisuhde, ei rakkaussuhde. Suhteen molempien osapuolten täytyy rakastaa toisiaan jotta suhde olisi rakkaussuhde. Suhde ei onnistu jos toinen tuntee vain himoa ja toinen rakkautta.
seksi on miehelle todiste, että nainen tuntee lämpöä häntä kohtaan. Seksittömyyden mies kokee vihana. Miehen on vaikea tuntea lämpöä naista kohtaan jos hän osoittaa seksittömyydellä vihaa. Kyse ei ole miehelle pelkästä orgasmista vaan, siitä että nainen on valmis olemaan hänelle nainen.
- yks mies vaan
paikkaansa kirjoitti:
Kylmä ja tunteeton ihminen ei pysty rakastamaan ketään - ei siis ole kysymys siitä, ettei mies rakastaisi tätä nimenomaista naista. Tunteeton ei kykene rakkauden tunteisiin. Ihastuminen, rakastuminen ja rakkaus ovat todellakin aivan eri asioita. Usein rakkaus sekoitetaan tarvitsevuuteen. Monet suhteet perustuvat siihen, että rakkaus on lämmin tunne, jonka kohdistat ihmiseen, joka vastaa neuroottisiin tarpeisiisi. Haet toisesta niitä ominaisuuksia, joita sinulta puuttuu - ikään kuin täydentääksesi itseäsi. Aidoimmillaan rakkaus on sitä, että olet oppinut rakastamaan itseäsi ja hyväksyt myös omat puutteesi. Silloin pystyt rakastamaan myös toista ja hyväksymään hänet omana itsenään. Rakkaasi on persoonana ainutkertainen eikä näin ole korvattavissa kenelläkään toisella.
ettei se rakas ihminenkään ole aina täydellinen, vaan hän voi tyhmyyksissään tai muusta syystä aiheuttaa suurta tuskaa. Miehelle seksittömyys on suurta tuskaa, joka voi johtaa katkeruuteen naista kohtaan. Näin siitäkin huolimatta, että he rakastavat toisiaan.
- jos rakastat
yks mies vaan kirjoitti:
seksi on miehelle todiste, että nainen tuntee lämpöä häntä kohtaan. Seksittömyyden mies kokee vihana. Miehen on vaikea tuntea lämpöä naista kohtaan jos hän osoittaa seksittömyydellä vihaa. Kyse ei ole miehelle pelkästä orgasmista vaan, siitä että nainen on valmis olemaan hänelle nainen.
Sellaisella ihmisellä, joka kokee tarvetta "todisteisiin" ja "todisteluun" on selvittämättömiä asioita. Puhut todistelusta ja käytettävissä olemisesta, sellaiset eivät kuulu tasapainoiseen ihmissuhteeseen.
- yks mies vaan
jos rakastat kirjoitti:
Sellaisella ihmisellä, joka kokee tarvetta "todisteisiin" ja "todisteluun" on selvittämättömiä asioita. Puhut todistelusta ja käytettävissä olemisesta, sellaiset eivät kuulu tasapainoiseen ihmissuhteeseen.
Sana todistelu oli huolimattomasti valittu, eikä se ollut pointtini. Pointtini on, että mies kokee seksittömyyden selkeänä viestinä, ettei hän ole rakastettu. Se tuntuu pahemmalta, kuin jos nainen sanoisi "en rakasta sinua". Seksittömyys on juuri rakkaudettomuuden ilmaisemista pahimmalla tavalla.
- tyydytin
yks mies vaan kirjoitti:
"Kyse ei ole miehelle pelkästä orgasmista vaan, siitä että nainen on valmis olemaan hänelle nainen." Montakohan vuosituhatta vielä menee ennen kuin yksikään mies tajuaa naisen olevan ihminen? Miten voi olla mahdollista rakastaa omia vanhempiaan, isovanhempiaan, sukulaisia ja hyviä ystäviä tietäen että he ovat osa elämän pituista elämää ja tietäen, että elämään kuuluu tiettyjä vaiheita ja ongelmia ja että ne yritetään ratkaista parhaimmalla mahdollisella taidolla että yhteiset siteet säilyvät. Mutta kun kuvioon tulee nainen, se nähdään tyydyttimenä ja heitetään syrjään kun se lakkaa syystä tai toisesta tyydyttämästä.
- näkemys=(
yks mies vaan kirjoitti:
ettei se rakas ihminenkään ole aina täydellinen, vaan hän voi tyhmyyksissään tai muusta syystä aiheuttaa suurta tuskaa. Miehelle seksittömyys on suurta tuskaa, joka voi johtaa katkeruuteen naista kohtaan. Näin siitäkin huolimatta, että he rakastavat toisiaan.
Rakkaan ihmisen ei pidäkkään olla täydellinen! Rakas ihminen on juuri siksi rakas että molemmat voivat olla epätäydellisiä ja toinen rakastaa siitä huolimatta =) Kuten ihmisellä, joka luulee että hänellä on aina nälkä, niin ihmisellä joka aina luulee tarvitsevansa seksiä on usein taustalla muita asioita jotka hän on tottunut purkamaan seksin kautta. Tarpeen ydin on kuitenkin muualla ja olisi tärkeää oppia erottamaan milloin tulisi paremmin tyydytetyksi varsinaisen asian kohtaamisella kuin seksillä. Erityisesti, jos on kysymys vain toisen osapuolen tarpeesta.
- sanottu
paikkaansa kirjoitti:
"Rakkaasi on persoonana ainutkertainen eikä näin ole korvattavissa kenelläkään toisella" Tämä oli hienosti sanottu
- väärillä jäljillä
yks mies vaan kirjoitti:
Sana todistelu oli huolimattomasti valittu, eikä se ollut pointtini. Pointtini on, että mies kokee seksittömyyden selkeänä viestinä, ettei hän ole rakastettu. Se tuntuu pahemmalta, kuin jos nainen sanoisi "en rakasta sinua". Seksittömyys on juuri rakkaudettomuuden ilmaisemista pahimmalla tavalla.
Jos mies ei muulla tavoin kuin yhdynttiheyden kautta koe tulevansa rakastetuksi, on miehen itsetunnossa norsun mentävä aukko ja käsitys rakkaudesta välineellinen vastikkeellinen. Rakastavassa parisuhteessa molemmat tuntevat olevansa rakastettuja omana itsenään ja seksi on tämän molemminpuolisen tunteen fyysinen ilmaisumuoto. Se on laadultaan molempia tyydyttävää eikä yhdyntäkertoja tarvitse laskea eikä varsinkaan pitää kertoja minään rakkauden todistuskappaleina. Jos taas ei koe itseään rakastetuksi, syystä taikka syyttä, voi seksikertojen määrä nousta suhteen kynnyskysymykseksi. Seksi toimii silloin korvikkeena muulle tunnepuutokselle - esim. hyväksytyksi tulemisen. Eikä tämä puute ole välttämättä puolison korjattavissa, jos mies muutoinkin elämässään esim. lapsuudessaan tuntee jääneensä rakkaudessa saamapuolelle.
- yks mies vaan
väärillä jäljillä kirjoitti:
Jos mies ei muulla tavoin kuin yhdynttiheyden kautta koe tulevansa rakastetuksi, on miehen itsetunnossa norsun mentävä aukko ja käsitys rakkaudesta välineellinen vastikkeellinen. Rakastavassa parisuhteessa molemmat tuntevat olevansa rakastettuja omana itsenään ja seksi on tämän molemminpuolisen tunteen fyysinen ilmaisumuoto. Se on laadultaan molempia tyydyttävää eikä yhdyntäkertoja tarvitse laskea eikä varsinkaan pitää kertoja minään rakkauden todistuskappaleina. Jos taas ei koe itseään rakastetuksi, syystä taikka syyttä, voi seksikertojen määrä nousta suhteen kynnyskysymykseksi. Seksi toimii silloin korvikkeena muulle tunnepuutokselle - esim. hyväksytyksi tulemisen. Eikä tämä puute ole välttämättä puolison korjattavissa, jos mies muutoinkin elämässään esim. lapsuudessaan tuntee jääneensä rakkaudessa saamapuolelle.
Sanoit itse, että seksi on tämän molemminpuolisen tunteen (rakkauden) fyysinen ilmaisumuoto. Aivan oikein, mies tavallisesti ajattelee, että jos nainen kieltäytyy rakkauden fyysisestä ilmaisumuodosta, niin tunne ei olekaan molemminpuolinen. Lisäksi miehille erilaiset visuaaliset ja fyysiset muodot ovat hyvin tärkeitä. On ihan yleisesti tunnettu tosiasia, että ne ovat miehille ainakin keskimäärin paljon tärkeämpiä kuin naisille. Naiset eivät kiihoitu samalla tavalla alastonkuvista, yms. Siis seksittömyys on miehelle sitä, että nainen kieltäytyy (miehelle) ERITTÄIN TÄRKEÄSTÄ rakkauden osoittamisen muodosta. Ja koska asia on niin tärkeä, niin muut vähemmän tärkeät rakkauden ilmaisun muodot jäävät huomiotta. Fiksu mies tietenkin ymmärtää seksittömyyden, jos se ei jostain erittäin hyvästä syystä ole mahdollista. Vähän niin kuin nainenkin ymmärtää erittäin hyvästä syystä sen jos mies ei ole koskaan kotona.
- ajatella
yks mies vaan kirjoitti:
Sanoit itse, että seksi on tämän molemminpuolisen tunteen (rakkauden) fyysinen ilmaisumuoto. Aivan oikein, mies tavallisesti ajattelee, että jos nainen kieltäytyy rakkauden fyysisestä ilmaisumuodosta, niin tunne ei olekaan molemminpuolinen. Lisäksi miehille erilaiset visuaaliset ja fyysiset muodot ovat hyvin tärkeitä. On ihan yleisesti tunnettu tosiasia, että ne ovat miehille ainakin keskimäärin paljon tärkeämpiä kuin naisille. Naiset eivät kiihoitu samalla tavalla alastonkuvista, yms. Siis seksittömyys on miehelle sitä, että nainen kieltäytyy (miehelle) ERITTÄIN TÄRKEÄSTÄ rakkauden osoittamisen muodosta. Ja koska asia on niin tärkeä, niin muut vähemmän tärkeät rakkauden ilmaisun muodot jäävät huomiotta. Fiksu mies tietenkin ymmärtää seksittömyyden, jos se ei jostain erittäin hyvästä syystä ole mahdollista. Vähän niin kuin nainenkin ymmärtää erittäin hyvästä syystä sen jos mies ei ole koskaan kotona.
Joten antaapa vaan miehen ajatella näin; jos ei kerran itse ota edes asiaa puheeksi vaimonsa kanssa.
- näin kirjoitin
yks mies vaan kirjoitti:
ja näin myös ajattelen, mutta kun nyt lähdet siteeraamaan toisen kirjoitusta, niin vääristelyn välttämiseksi ota koko kappale käsittelyyn - ei vain yhtä lausetta. Seksi terveessä parisuhteessa todellakin on rakkauden fyysinen ilmaisumuoto sen intiimimmässä muodossa. Seksi on siis luonnollinen seuraus tästä tunteesta. Seksiä tosin harrastetaan milloin mistäkin syistä, mutta silloin se ei perustu kahden aikuisen väliseen rakkauteen. Epäilysi siitä, että puoliso ei rakasta, jos hän ei halua seksiä kanssasi, saattaa olla ihan oikeaan osuva. En näe mitään syytä sille, että esim. omat haluni eivät kohdistuisi rakastamaani puolisoon.
- Rulettaa
yks mies vaan kirjoitti:
"Käännyin" lesboksi sen jälkeen kun yks jätkä selitti samaa... Eipä erota milloin rakastaa h....a ja milloin vaimoa... Kunhan alla on joku johon "rakkautensa" voi tarvittaessa tunkea
- yks mies vaan
näin kirjoitin kirjoitti:
ja näin myös ajattelen, mutta kun nyt lähdet siteeraamaan toisen kirjoitusta, niin vääristelyn välttämiseksi ota koko kappale käsittelyyn - ei vain yhtä lausetta. Seksi terveessä parisuhteessa todellakin on rakkauden fyysinen ilmaisumuoto sen intiimimmässä muodossa. Seksi on siis luonnollinen seuraus tästä tunteesta. Seksiä tosin harrastetaan milloin mistäkin syistä, mutta silloin se ei perustu kahden aikuisen väliseen rakkauteen. Epäilysi siitä, että puoliso ei rakasta, jos hän ei halua seksiä kanssasi, saattaa olla ihan oikeaan osuva. En näe mitään syytä sille, että esim. omat haluni eivät kohdistuisi rakastamaani puolisoon.
Homman ydin taitaa olla siinä, että seksi on (usein) miehille tosi iso juttu. Jopa niin iso, että muut rakkauden osoitukset saattavat menettää merkityksensä tai suuren osan siitä. En näe, että tälläinen reagointi (siis seksi iso juttu) viittaa niinkään huonoon itsetuntoon tai siihen, että "miten kokee itsensä arvostamisen" olisi jotenkin häiriintynyt. Enkä näe sitä merkkinä mistään "mustavalkoisesta ajattelusta". Voit kysyä lähes keltä mieheltä tahansa (joka haluaa harrastaa vaimonsa kanssa seksiä), miten hän reagoisi jos vaimo on seksuaalisesti halukas, mutta halut eivät vain kohdistu häneen. Niin mies varmasti loukkaantuu. Jos vaimo vielä kieltäytyy seksistä niin hän varmasti raivostuu.
- yks mies vaan
Rulettaa kirjoitti:
"Käännyin" lesboksi sen jälkeen kun yks jätkä selitti samaa... Eipä erota milloin rakastaa h....a ja milloin vaimoa... Kunhan alla on joku johon "rakkautensa" voi tarvittaessa tunkea
Olet varmasti onnellisempi kun sinun ei enää tarvitse ihmetellä sitä, miksi seksi on miehistä niin iso juttu. Onnea valitsemallasi tielle.
- pelkkää legendaa
yks mies vaan kirjoitti:
Homman ydin taitaa olla siinä, että seksi on (usein) miehille tosi iso juttu. Jopa niin iso, että muut rakkauden osoitukset saattavat menettää merkityksensä tai suuren osan siitä. En näe, että tälläinen reagointi (siis seksi iso juttu) viittaa niinkään huonoon itsetuntoon tai siihen, että "miten kokee itsensä arvostamisen" olisi jotenkin häiriintynyt. Enkä näe sitä merkkinä mistään "mustavalkoisesta ajattelusta". Voit kysyä lähes keltä mieheltä tahansa (joka haluaa harrastaa vaimonsa kanssa seksiä), miten hän reagoisi jos vaimo on seksuaalisesti halukas, mutta halut eivät vain kohdistu häneen. Niin mies varmasti loukkaantuu. Jos vaimo vielä kieltäytyy seksistä niin hän varmasti raivostuu.
En ihan usko tuohon, että seksi olisi nimenomaan miehelle isompi juttu kuin naiselle. Se ruokkii jotain aatamin aikusta stereotypiaa naisen seksuaalisuudesta ja seksistä sen ilmenemismuotona. Myönnän toki, että elämässä on vaiheita, jolloin muut asiat ovat etusijalla sekstailuun nähden. Esim. silloin, kun eletään pikkulapsiperheen elämää yövalvomisineen sun muine vaatimuksineen. Mutta ei mieskään mikään seksikone ole väsyneenä, stressaantuneena, sairaana tai muuten raskautettuna. Vai olenko väärässä? Ja: tekeehän ikäkin miehelle tepposet tuoden mukanaan erektio-ongelmat ja jopa haluttomuuden. Naisilla taas ikä ja lasten pärjääminen omin avuin voi avata ihan uudet näkymät omaan seksuaalisuuteen ja halukkuuteen. Mä näen siis onnistuneen parisuhteen elämänmittaisena yhteiselona, jonka perusta on rakkaudessa. Siinä käydään läpi erilaisia ajanjaksoja, jolloin seksiä on suhteessa enemmän ja toisinaan vähemmän - välillä mies haluaa useammin, toisinaan taas vaimo haluaa enemmän ja jossain vaiheessa eletään suht tasapainossa. Halut toista puolisoa kohtaan sinänsä eivät ole kadonneet mihinkään, kun rakkaus on mukana. Mutta, jos aitoa rakkautta ei ole tai toinen ei jostain syystä pysty luottamaan sen olemassaoloon ja vaatii jatkuvaa todistelua seksin muodossa, on varmaan jotain tehtävä, että elämä tulisi tyydyttävämmäksi.
- yks mies vaan
pelkkää legendaa kirjoitti:
En ihan usko tuohon, että seksi olisi nimenomaan miehelle isompi juttu kuin naiselle. Se ruokkii jotain aatamin aikusta stereotypiaa naisen seksuaalisuudesta ja seksistä sen ilmenemismuotona. Myönnän toki, että elämässä on vaiheita, jolloin muut asiat ovat etusijalla sekstailuun nähden. Esim. silloin, kun eletään pikkulapsiperheen elämää yövalvomisineen sun muine vaatimuksineen. Mutta ei mieskään mikään seksikone ole väsyneenä, stressaantuneena, sairaana tai muuten raskautettuna. Vai olenko väärässä? Ja: tekeehän ikäkin miehelle tepposet tuoden mukanaan erektio-ongelmat ja jopa haluttomuuden. Naisilla taas ikä ja lasten pärjääminen omin avuin voi avata ihan uudet näkymät omaan seksuaalisuuteen ja halukkuuteen. Mä näen siis onnistuneen parisuhteen elämänmittaisena yhteiselona, jonka perusta on rakkaudessa. Siinä käydään läpi erilaisia ajanjaksoja, jolloin seksiä on suhteessa enemmän ja toisinaan vähemmän - välillä mies haluaa useammin, toisinaan taas vaimo haluaa enemmän ja jossain vaiheessa eletään suht tasapainossa. Halut toista puolisoa kohtaan sinänsä eivät ole kadonneet mihinkään, kun rakkaus on mukana. Mutta, jos aitoa rakkautta ei ole tai toinen ei jostain syystä pysty luottamaan sen olemassaoloon ja vaatii jatkuvaa todistelua seksin muodossa, on varmaan jotain tehtävä, että elämä tulisi tyydyttävämmäksi.
Olen monessa kohdassa samaa mieltä kuin sinä, mutta mies ja nainen ovat kuitenkin jossain määrin erilaisia. Jos ajattelet miten evoluutio toimii luonnossa, niin. Uroot taistelevat keskenään siitä kenellä on oikeus lauman naaraisiin. Uroilla on tarve jatkaa sukuaan pariutumalla mahdollisimman monen naaraan kanssa. Naaraat suostuvat pariutumiseen vain sellaisten kanssa jotka tuottavat mahdollisimman elinkelpoisia jälkeläisiä. Me sivistyneet ihmiset emme tietenkään toimi näin suoraviivaisesti, mutta kiillotetun ulkokuoremme alla on tietyt sukupuolisidonnaiset primitiiviset tarpeet. Jotka ovat ja joiden pitääkin olla erilaisia.
- huomiota ajatukseesi
yks mies vaan kirjoitti:
Vaikuttaa siltä kirjoittamasi perusteella, että sä vastuutat puolisosi omasta rakkauden tunteestasi. Ikään kuin rakkaus olisi jotain, jota annetaan sulle ulkoapäin. Se on pieni ajatusvirhe: Jos sussa itsessäsi ei ole rakkautta, ei sitä kukaan muukaan voi sulle ulkoapäin tarjota - ei, vaikka sitä seksiä olisi 24/7. Voi helpottaa hetkeksi, mutta perustuntemusta se ei poista. Rakkaus ei nimittäin ole saamista. Se on lähtökohtaisesti antamista, jonka seurauksena voi jotain saadakin. Mutta sulla pitää ensin itselläsi olla mistä antaa. Tyhjästä kannusta on paha kaataa. Rakkaus ja tarvitsevuus on kaksi ihan eri asiaa, mutta ne usein sekoitetaan toisiinsa. Tarvitsevuus kertoo siitä, että odotat toiselta sitä mitä sinulta itseltäsi puuttuu; odotat toisen antavan sinulle puuttuvaa rakkautta ja tekevän sinut onnelliseksi. Vastuutat siis toisen omista tunteistasi. Rakkaus ei sitä tee.
- enemmän kuin biologiansa
yks mies vaan kirjoitti:
Olen monessa kohdassa samaa mieltä kuin sinä, mutta mies ja nainen ovat kuitenkin jossain määrin erilaisia. Jos ajattelet miten evoluutio toimii luonnossa, niin. Uroot taistelevat keskenään siitä kenellä on oikeus lauman naaraisiin. Uroilla on tarve jatkaa sukuaan pariutumalla mahdollisimman monen naaraan kanssa. Naaraat suostuvat pariutumiseen vain sellaisten kanssa jotka tuottavat mahdollisimman elinkelpoisia jälkeläisiä. Me sivistyneet ihmiset emme tietenkään toimi näin suoraviivaisesti, mutta kiillotetun ulkokuoremme alla on tietyt sukupuolisidonnaiset primitiiviset tarpeet. Jotka ovat ja joiden pitääkin olla erilaisia.
Mikä erottaa ihmisen eläimestä? Rakkauden tunteminen on puhtaasti ihmiselle ominainen ilmiö. Täytyy huolehtia, että inhimillisyys säilyy eikä sitä käsitellä tavalla, joka tarkastelee inhimillistä alkukantaisemmista ilmiöistä käsin ja palauttaa ne sellaisiin. Rakkaus esim. tulkittaisiin ihmisille ja eläimille yhteisten seksuaalisten viettien ja vaistotoimintojen sublimaatioksi. Rakkaus on osa paljon laajempaa inhimillistä ilmiötä. Ihminen ei ole pohjimmiltaan pelkästään toteuttamassa omia tarpeitaan ja tyydyttämässä viettejään ja vaistotoimintojaan pitääkseen yllä elimistön sisäistä tasapainoa. Ihminen on pikemminkin kiinnostunut ulottumaan omien rajojensa tuolle puolen; kohtaamaan toisen ihmisen rakkaudessa. Rakkauttahan me ihmiset perimmältään koko elämämme etsimme ja kaipaamme - niin miehet kuin naisetkin. Jos lähdemme väittämään, että ihminen ei ole mitään muuta kuin eläin, emme liioin pysty löytämään mitään muuta.
- yks mies vaan
huomiota ajatukseesi kirjoitti:
Vaikuttaa siltä kirjoittamasi perusteella, että sä vastuutat puolisosi omasta rakkauden tunteestasi. Ikään kuin rakkaus olisi jotain, jota annetaan sulle ulkoapäin. Se on pieni ajatusvirhe: Jos sussa itsessäsi ei ole rakkautta, ei sitä kukaan muukaan voi sulle ulkoapäin tarjota - ei, vaikka sitä seksiä olisi 24/7. Voi helpottaa hetkeksi, mutta perustuntemusta se ei poista. Rakkaus ei nimittäin ole saamista. Se on lähtökohtaisesti antamista, jonka seurauksena voi jotain saadakin. Mutta sulla pitää ensin itselläsi olla mistä antaa. Tyhjästä kannusta on paha kaataa. Rakkaus ja tarvitsevuus on kaksi ihan eri asiaa, mutta ne usein sekoitetaan toisiinsa. Tarvitsevuus kertoo siitä, että odotat toiselta sitä mitä sinulta itseltäsi puuttuu; odotat toisen antavan sinulle puuttuvaa rakkautta ja tekevän sinut onnelliseksi. Vastuutat siis toisen omista tunteistasi. Rakkaus ei sitä tee.
Tottakai, rakkaus on jotain ihmisen sisällä olevaa ja säteilee ympäristöön. Varsinainen pointtini on se, että jos on vuosikausia pelkkä antaja (rakkauden säteilijä) ja samaan aikaan kokee, että omat tarpeet jatkuvasti/aina mitätöidään, niin se usein katkeroittaa. Tämä katkeruus saattaa himmentää sisällä palavaa rakkauden liekkiä. Olen ymmärtänyt, että sinun mielestä elämä on niin moniulotteista, ettei PELKKÄ seksittömyys katkeroita rakastavaa ja tasapainoista ihmistä. Tässä olen erimieltä, seksittömyys on pitkään jatkuessaan HYVINKIN suurta kipua. Olet vihjannut, että seksittömyys on KOHTUUTONTA kipua sellaiselle, joka ei ole aivan tasapainossa. Minä väitän, että asia ei ole näin koska kyseessä on aivan perustavaa laatua oleva inhimillinen tarve, jonka pitkäaikainen mitätöinti alkaa pikku hiljaa himmentämään sitä rakkauden liekkiä sisällä.
- ettei näin olisi
yks mies vaan kirjoitti:
Tottakai, rakkaus on jotain ihmisen sisällä olevaa ja säteilee ympäristöön. Varsinainen pointtini on se, että jos on vuosikausia pelkkä antaja (rakkauden säteilijä) ja samaan aikaan kokee, että omat tarpeet jatkuvasti/aina mitätöidään, niin se usein katkeroittaa. Tämä katkeruus saattaa himmentää sisällä palavaa rakkauden liekkiä. Olen ymmärtänyt, että sinun mielestä elämä on niin moniulotteista, ettei PELKKÄ seksittömyys katkeroita rakastavaa ja tasapainoista ihmistä. Tässä olen erimieltä, seksittömyys on pitkään jatkuessaan HYVINKIN suurta kipua. Olet vihjannut, että seksittömyys on KOHTUUTONTA kipua sellaiselle, joka ei ole aivan tasapainossa. Minä väitän, että asia ei ole näin koska kyseessä on aivan perustavaa laatua oleva inhimillinen tarve, jonka pitkäaikainen mitätöinti alkaa pikku hiljaa himmentämään sitä rakkauden liekkiä sisällä.
On varmaan parasta tarkentaa keskustelun pointtia: seksittömyys ongelmana vai seksin harjoittaminen todisteena rakkaudesta? >>Olen ymmärtänyt, että sinun mielestä elämä on niin moniulotteista, ettei PELKKÄ seksittömyys katkeroita rakastavaa ja tasapainoista ihmistä. Tässä olen erimieltä, seksittömyys on pitkään jatkuessaan HYVINKIN suurta kipua.>> Olet ymmärtänyt sikäli väärin, että tiedostan hyvin seksittömyyden tuskaa aiheuttavana. Sellaista itsekin joskus kokeneena. Mielestäni seksi ei voi olla mikään irrallinen osa parisuhdetta, jonka harjoittamisella todistellaan toiselle rakkauden ja tunteitten määrää. Seksi on suhteen laadun heijastuma - ei syy, vaan ennemminkin seuraus.
- rulettaa
yks mies vaan kirjoitti:
Olet varmasti onnellisempi kun sinun ei enää tarvitse ihmetellä sitä, miksi seksi on miehistä niin iso juttu. Onnea valitsemallasi tielle.
Kiitos =) Toivon puolestani ettei kenenkään naisen tarvitse ryhtyä seksiorjaksi sinulle tai muille kaltaisillesi. Mitä jos hoitaisit nuo hommat jonkun kaltaisesi miehen kanssa?
- yks mies vaan
ettei näin olisi kirjoitti:
On varmaan parasta tarkentaa keskustelun pointtia: seksittömyys ongelmana vai seksin harjoittaminen todisteena rakkaudesta? >>Olen ymmärtänyt, että sinun mielestä elämä on niin moniulotteista, ettei PELKKÄ seksittömyys katkeroita rakastavaa ja tasapainoista ihmistä. Tässä olen erimieltä, seksittömyys on pitkään jatkuessaan HYVINKIN suurta kipua.>> Olet ymmärtänyt sikäli väärin, että tiedostan hyvin seksittömyyden tuskaa aiheuttavana. Sellaista itsekin joskus kokeneena. Mielestäni seksi ei voi olla mikään irrallinen osa parisuhdetta, jonka harjoittamisella todistellaan toiselle rakkauden ja tunteitten määrää. Seksi on suhteen laadun heijastuma - ei syy, vaan ennemminkin seuraus.
Eiköhän me olla suunnilleen samaa mieltä. Lisäksi keskustelun kannalta on paikallaan erottaa nuo kaksi mainitsemaasi pointtia. Valitsin sanani huonosti kun aloin puhumaan rakkauden todistelusta. Tarkoitukseni oli vain puhua siitä, että me kohdistamme muihin ihmisiin odotuksia. Tämä herättää tietenkin epäilyksen siitä onko rakkautemme aitoa jos se "tavoittelee jotain omaa", ts. odotamme rakkaaltamme tietynlaista käytöstä. Ehkä asia pitääkin nähdä niin, että rakastavassa liitossa on tapahtunut jotain, mikä heijastuu seksittömyys ongelmana. Tämä ongelma saa sitten meidät vaatimaan huomiota tai hyväksyntää. Kaikissahan liitoissa tulee tyytymättömyyden jaksoja jolloin kumppani valittaa, ettei toinen välitä hänen tarpeistaan tai huomioi (niin kuin itse haluaisi). Ehkä se ei tarkoita, etteikö kumppani silti rakastaisi, mutta niin sen usein koemme.
- yks mies vaan
rulettaa kirjoitti:
Kiitos =) Toivon puolestani ettei kenenkään naisen tarvitse ryhtyä seksiorjaksi sinulle tai muille kaltaisillesi. Mitä jos hoitaisit nuo hommat jonkun kaltaisesi miehen kanssa?
En minä ketään seksiorjakseni halua, vaan ihannesuhteeni on suhde naisen kanssa, jossa meidän molempien tarpeemme tulevat ainakin jotenkuten tyydytetyiksi. Ihannesuhteessa toivon, että nainen tuntee olonsa rakastetuksi, eikä tunne, että häntä syyllistettäisiin tai painostettaisiin mihinkään (erityisesti seksiin). Homoilu ei erityisemmin huvita, koska en ole homoseksuaali.
- seksistä kieltäytyminen
yks mies vaan kirjoitti:
Eiköhän me olla suunnilleen samaa mieltä. Lisäksi keskustelun kannalta on paikallaan erottaa nuo kaksi mainitsemaasi pointtia. Valitsin sanani huonosti kun aloin puhumaan rakkauden todistelusta. Tarkoitukseni oli vain puhua siitä, että me kohdistamme muihin ihmisiin odotuksia. Tämä herättää tietenkin epäilyksen siitä onko rakkautemme aitoa jos se "tavoittelee jotain omaa", ts. odotamme rakkaaltamme tietynlaista käytöstä. Ehkä asia pitääkin nähdä niin, että rakastavassa liitossa on tapahtunut jotain, mikä heijastuu seksittömyys ongelmana. Tämä ongelma saa sitten meidät vaatimaan huomiota tai hyväksyntää. Kaikissahan liitoissa tulee tyytymättömyyden jaksoja jolloin kumppani valittaa, ettei toinen välitä hänen tarpeistaan tai huomioi (niin kuin itse haluaisi). Ehkä se ei tarkoita, etteikö kumppani silti rakastaisi, mutta niin sen usein koemme.
antaa helposti virheellisen viestin, jos suhteessa on lukko sillä kohtaa jossa pitäisi puhua rakkaalle avoimesti juuri yhteisistä seksiasioista ja siitä miksi juuri nyt ei huvita ja miksei ole huvittanut pitkään aikaan. Ongelma voi olla myös siinä, ettei se haluton edes itse tunnista syytä haluttomuuteensa. Kannattaa myös puutteessa elävän kertoa ihan kaikessa rakkaudessa, että mitä puutteessa ja epätietoisuudessa eläminen merkitsee ja miten se vaikuttaa itsetuntoon, hylätyksi tulemisen tunteelle, rakkauden menettämisen pelolle, kelpaamattomuuden tunteelle, loukkaantumisen tunteelle, huonommuuden kokemukselle. Kiristäminen, vonkaaminen ja vieraisiin menemisellä uhkailu ei sitä varsinaista ongelmaa ainakaan poista, jos kerran puoliso on aidosti rakas ja seksi hänen kanssaan olisi kaikkein mieluisinta.
- yks mies vaan
seksistä kieltäytyminen kirjoitti:
antaa helposti virheellisen viestin, jos suhteessa on lukko sillä kohtaa jossa pitäisi puhua rakkaalle avoimesti juuri yhteisistä seksiasioista ja siitä miksi juuri nyt ei huvita ja miksei ole huvittanut pitkään aikaan. Ongelma voi olla myös siinä, ettei se haluton edes itse tunnista syytä haluttomuuteensa. Kannattaa myös puutteessa elävän kertoa ihan kaikessa rakkaudessa, että mitä puutteessa ja epätietoisuudessa eläminen merkitsee ja miten se vaikuttaa itsetuntoon, hylätyksi tulemisen tunteelle, rakkauden menettämisen pelolle, kelpaamattomuuden tunteelle, loukkaantumisen tunteelle, huonommuuden kokemukselle. Kiristäminen, vonkaaminen ja vieraisiin menemisellä uhkailu ei sitä varsinaista ongelmaa ainakaan poista, jos kerran puoliso on aidosti rakas ja seksi hänen kanssaan olisi kaikkein mieluisinta.
Ihan tähän loppuun haluan vain kiittää sinua hyvästä ja rakentavasta keskustelusta. Itse lähdin tähän mukaan vähän tunteet pinnassa, koska aihepiiri kosketti melkoisen läheltä. Mutta hyvä keskusteluhan tästä tuli.
- kostettuna ollut
Ratkaisusi ei ole kosto vaan uloslähtö mahdottomasta elämäntilanteesta, etkä ole pelkuri. Mutta jos pelkäät, turvaa selustasi ja sivustasi, pidä huolta että et jää enää yksin hänen kanssaan ilman selkeää ulospääsyä tilanteesta. Miehesi on mustasukkainen ja jos hän on narsistinen luonne, hän voi haluta kostaa sinulle jättämisesi joten ota vakavasti vaaran tunne jonka koet vaikka asiaa ei tietysti tarvitse paisutellakaan.
- keskitysleirivartijan.
Hip heijaa!No ette te naiset osaa sellaisiakaan miehiä kunnioitta jotka eivät moisia ehtoja latele.Miehistä jotka eivät lyö eivätkä ryyppää. Mitäs jännitystä sellaisen miehen kanssa eläessä on?
- menolippu
Hei olet aivan oikeassa lähde vaan heti ennenkuin miehesi satuttaa sinua enempää,en tiedä kostosta,mutta itsesuojelu vaistosi jo kertoo että on aika ottaa "onnelasta"pitkät ja jättää se omahyväinen nauttimaan omasta ihanuudestaan,Lähtiessäsi voit sanoa että säännöt koskivat molempia osapuolia ja kukas ei pysynyt ruodussa?
- Juppe123
Moro, Täysin oikeutettu on tuo sinun "kostosi. Jos yhteinen kemia ei toimi niin ei kannata väkisin yrittää, siinä pilaat oman elämäsi ja kyllä hänenkin toisaalta... kun et alistu hänen tahtoon ;-) . TSEMPPIÄ SULLE!
- wst
oikeen teit kun eroa haet.
- muka kosto
Miksi puhut kostosta? Itse kestin samantyyppistä elämää vuosikausia mutta sitten tuli raja vastaan; olisin henkisesti murtunut kokonaan jos en olisi lähtenyt. Hyvä kun älysit jo parin vuoden jälkeen pisttä poikki.
- Mukavaako?
Onko tuo herttaisen naisen puhetta? Taitaa tämä vastaaja olla sama kuin kirjoittaja, kun on samoja kirjoitusvirheitä. Eihän miehet halua mitään pirttihirmuja ja kostajia - vai haluavatko? He haluavat rakastavan vaimon ja herttaisen sellaisen! Kuka tuollaista vaimoa enää edes kepillä koskisi, saati sitten että haluaisi rakastella enää!
- Elämä on lyhyt
...jos lähtee pois tilanteesta jossa ei viihdy. Jos miehesi tosiaan rikkoi esineitä saatuaan viestisi, hän on ilmeisesti väkivaltainen ihminen. Täällä sanotaan että on väärin erota ja olisi pitänyt yrittää vielä. En ymmärrä miksi ihmeessä. Avioliitto ei ole mikään itseisarvo. Kaksi ihmistä on yhdessä siksi että molemmat sitä haluavat. Jos toinen tai molemmat eivät enää halua olla suhteessa, siitä on täysi oikeus lähteä samantien, olivatpa syyt ei-viihtymiseen mitkä tahansa. Jokainen tietää itse parhaiten haluaako jakaa elämänsä ja vuoteensa toisen kanssa. Minä ainakaan en halua että joku eläisi kanssani pakosta, siksi että kunnioittaa instituutiota enemmän kuin omia tunteitaan.
- marke-tirri
ihan oikein teet, onnea sinulle eteenpäin,saman kokenut....
heips No on se nyt kummaa.... miks se tollaisia lateli? se ukko taitaa olla joku ihmeen mielenvikainen. No, mikä estää ottamasta eroa ? Ei painolla yms ole mitään tekemistä aidon avioliiton kanssa ! ja jos teet hänelle lapsen niin siinähän se paino li sääntyy jotakin 10 kiloo tai enemmän/vähemmän.... joka sitten tietysti lähtee jos lähtee lapsen syn nyttyä.......oma isosiskoni on ollut naimisissa y li 10-vuotta ärsyttävän ukon kanssa, heillä on 3 alle kouluikäistä poikaa. Hän tosin ei painostanu t siskoani tekeen mitään.....eikä siskonikaan.... mutta mä VIHAAN sitä ukkoa ! se näyttää oikeesti kuin sen naama olis räjähtänyt......siis sillä on näppylöitä naama lähes täynnä......ja niiden seu- rusteluaikoina se oli todellä törkeä mua kohtaan. Nyt kun heillä on vammainen lapsi niin se on suh- tautunu muhun vähän paremmin......mut ennen se suuttu pienistäkin asioista.....ja ne oli aina my öskin ihan mitättömiä ! Ihme, kun kestit tolalsta noinkaan kauan, itse o- lisin ottanut eron jo viikko häiden jälkeen jos mun rakas latelis tollaisia..... oletko ajatellut alkavasi harrastaa karatea ? tai muuta samanlais- ta lajia ? että osaat puolustautua tarpeen vaatie ssa..... ja ei se oo mitenkään julmaa hakea avioe roa tuommoisten syiden takia. On kostosi täysin oikeutettu. Itse olen siis yhä sinkku, mutta onhan noita miehiä ollut......mun yks exä jonka tapasin jossakin Maikkarin netissä n. 9-v sitten, hän onkin paljastunut täydeksi pet täjäksi ! sillä on näemmä naikkonen joka kuukaude lle....salailee sen kaikilta, jopa multakin..... ja alle vuosi tapaamisemme jälkeen se pahus melke in raiskas mut kahesti n. 10 minsan aikana..... onneks meillä oli kummallakin vaatteet päällä, mi tään muuta ei tapahtunu, mut oon aikonu kostaa si llä tavalla, et mä tulinkin raskaaks silloin..... vaikken tullutkaan, ja salasin sen kaiken.....mut eihän se voi tietää sitä et mä "salasin" sen..... Olen muutaman kerran nähnyt sen profiilin täällä Treffit-osiossa, nyt se on taas jonkun toisen mui jan kans.................liekö se tietää et se on pettäjä lopun ikäänsä...........ja salailee sen kaikilta..................mä en oo tavannu sen va nhempia, kerran näin sen pikkuveljen ja sen muija n, mut ei muuta. en muista ees sen pikkuveljen ja muijan nimee................ei jääny mieleen..... Mutta hyvää vointia sulle ja toivottavasti löydät kunnon miehen jos vielä luotat heihin !
- kunnon miehiä
mukamas olemassa,tuskin,ne vaan osaa näytellä paremmin kunnollista.
- KUNNON NAISIA?
kunnon miehiä kirjoitti:
mukamas olemassa,tuskin,ne vaan osaa näytellä paremmin kunnollista.
Samasta putkesta ovat Suomen naiset ja miehet tulleet. Olisikohan tässä naisessa kaikki kunnossa, hän on siveä ja herttainen? Minusta kuva on täysin päinvastainen. Minuakin yksi akka rupesi arvostelemaan eikä hän edes tunne minua, tapasi vain tansseissa. Se oli minun osalta piste asialle, mutta osasin vielä säilyttää malttini ja olla gentleman. Jos on katkeria naisia, menköön itseensä. Jokaine valitsee polkunsa!
- Kosto vai ei?
Kostamista en kannata. Silloin on toisen otteessa negaation kautta kuitenkin ja se tekee hallaa sekä itselle ttä toiselle. Mielestäni olet pitänyt "kostosi" ohessa rehdisti ja vahvasti puolesi ja se kannattaa! Meidän ei kannata - eikä tarvitse! - antaa kenenkään kohdella meitä miten sattuu, niin että vielä sattuu. Pahinta on, jos tällainen henkilö alkaa kontrolloida koko elämäämme. miehesi on joko persereikä, lapsi tai narsisti. Se on minun mielipiteeni äijänä.
- PimeydenVallat
Nuo on ihan fiksut ehdot mieheltä. Eipä paljon pyydä. Haluaa, että hän voi olla ylpeä Sinusta. Hän ei halua mitään katunaisen mallia, "humping with anyone". Olisit helkutin tyytyväinen tällaiseen löytöön. Hän ei ole mikään lammas, vaan mies!
- saa olla rauhassa
Ehdot on sovittava yhteisesti ennen avioliittoa. Jos niihin ei voi suostua, ei pidä myöskään mennä yhteen.
- Yksipuolinen.
Eipäs tuomita kuuntelematta toista osapuolta! Tässä haisee vain itsekeskeisen ja itseriittoisen uhmaavan naisen viha. Ota ero jos kerran riipoo. Miksi valitat yleisillä palstoilla? Haukut miestäsi ja itse ole "enkeli". Kyllä mies naista kunnioittaa jos hän osoittaa olevansa sen arvoinen. Taidatkos itse humputella mielelläsi, tuosta sai sen kuvan rivien välistä. Miehestä et mitään positiivista löydä vaikka olet mennyt hänen kanssaan naimisiin? Kuka huolii enää Sinun laista valittajaa. Ei kenenkään nelikymppisen naisen ulkonäkö enää vedä miehiä juuri, paitsi ehkä Aira Samulinin, se on aika mahtava nainen.
- tässä on muutakin
Airalla on kyl pikkusen enemmän vuosia kuin 40... Tuon ap:n miehen jutuissa on kyllä paljon muutakin kipeätä kuin pelkkä vaimon ulkonäköön puuttuminen. Mielestäni mies on päästään vialla ja sillä tavoin jopa vaarallinen.
- Hmm*
Aira Samulin on äitini ikäinen ja minäkin olen kohta kuuskymppinen.
- oi aira aira
Naipa sinä sitten tämä Samuliinin Aira. Aira taitanee kyllä olla jo neljänkympin paremmalla puolella... reippaasti...
- blah blah
"Kuka huolii enää Sinun laista valittajaa. Ei kenenkään nelikymppisen naisen ulkonäkö enää vedä miehiä juuri" Ulkonäkö... blah blah blah... Naisessa viehättää enemmän järki kuin ulkonäkö. Upein vaihtoehto olisi naisen järjellä varustettu mies p.....a varustettuna ;)
- kaikki oikeudet
ottaa ero miehestäsi, vaikka hän olisi kivakin kaveri ja se millä tavalla asian hoidat, on aivan oma asiasi. Et ole kenellekään mitään velkaa. Et edes selitystä. Eikä avioliitto ole lupaus seksistä.
- RAAMATTU KÄTEEN
Omaa rakastasi kusipääksi syyttelet ja kostoa himoitset. Katsopa Raamattua, mitä se sanoo vaimon kunnioituksesta miestä kohtaan. Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu...jne. Kunnioita miestäsi, että Sinuakin kunnioitettaisiin. Mene hyvä nainen itseesi ja rupea tutkiskelemaan missä on vika. Tämän laatuinen hyökkäys ei anna aihetta puolustaa Sinua vaan miestä, joka ei ole saanut sanan vuoroakaan tässä.
- ehdinkin jo
selaillessani noita ylempiä viestejä miettiä että missä ne hihhuli-uskovaiset oikein luuraa.
- kysyisin että
ehdinkin jo kirjoitti:
selaillessani noita ylempiä viestejä miettiä että missä ne hihhuli-uskovaiset oikein luuraa.
Oletko kenties johonkin uskoonlahkoon kuuluva, naisia alistava mies (lue sovinisti) vai johonkin lahkoon kuuluva alistettu ja aivopesty nainen???
- anonyymi**
Kolme lasta vuoden sisällä? Onko tämä mies koskaan lukenut biologiaa? No eipä tuo nyt miltään veriseltä kostolta vaikuta, vaan järkevältä toiminnalta, mikäli miekkonen on sellainen tampio, miksi hänet kuvailit. Mutta siis jos on, niin miksi ihmeessä tuhlaisit enää sekuntiakaan tähän ylipainoiseen hitleriin, kun voisit saada sata kertaa paremman? Niin makaa kun petaa. Hyvä kun älysit olla tuhlaamasta omaa elämääsi.
- Vinkuintiaani.
Kyllä miehen pitää olla perheen pää. Tuosta sai sen vaikutelman, että miestä mollataan ja emännällä on karkea kieli. Ota hyvä mies heti ero ja etsi parempi vaimo. Ei tuollaista Hitleripotaskaa ymmärrä erkkikään, jotain mätää tuossa naisessa on. Miksi muuten niin moni puolustelee, ilmeisesti naisia asialla tai lammas-miehiä.
- poikki
Perhe on yhteisö, yhteisö ei yhtä päätä tarvitse.
- Viskisiepponen
Tämä kyseinen nainen haukkui amerikkalaisen miehen pataluhaksi ja halusi lapset huostaan. Selvisi kuitenkin, että tämä suomalainen nainen oli juoppohullu ja mies oli ihan ok. Tarina naisen kertomana oli siis täyttä juopon satua.
- sinkkusinkkusinkku
Ei ole kosto
- Lehtoriska
Opettelehan kirjoittamaan snaoin minä, HEHE. Tuntuu kuin olisit kirjoittanut kiihkomielisenä ja pienessä pilvessä.
- niinku tota ehkä
Eiköhän viestin sanoma ole kuitenkin tärkeämpi kuin täysin korrekti kirjoitusasu? Kaikki eivät ole tottuneet käyttämään täydellistä suomen kieltä eivätkä ehkä ole sitä edes koskaan oppineet. Ikävää kenties, muttei sen tähden muiden ihmisten sanomaa mielestäni ole aihetta ohittaa. Toki näsäviisaita aina riittää. "Ja" -sanalla on aloitettu lukemattomia lauseita maailmankirjallisuuden aateliin kuuluvissa teoksissa. Edelleen pitää paikkansa: lue enemmän, luulet vähemmän.
- pilkun viilausta
niinku tota ehkä kirjoitti:
Eiköhän viestin sanoma ole kuitenkin tärkeämpi kuin täysin korrekti kirjoitusasu? Kaikki eivät ole tottuneet käyttämään täydellistä suomen kieltä eivätkä ehkä ole sitä edes koskaan oppineet. Ikävää kenties, muttei sen tähden muiden ihmisten sanomaa mielestäni ole aihetta ohittaa. Toki näsäviisaita aina riittää. "Ja" -sanalla on aloitettu lukemattomia lauseita maailmankirjallisuuden aateliin kuuluvissa teoksissa. Edelleen pitää paikkansa: lue enemmän, luulet vähemmän.
Mistä näitä oikeassa olijoita aina riittää...näillä palstoilla on mielestäni tärkeintä, että sanoma tulee selväksi. Ja: Olen samaa mieltä, että kirjallinen maailma on täynnä laatuteoksia, joissa virkkeitä aloitetaan ja-sanalla - sivulauseissa niitä esiintyy sitäkin enemmän.
- oikkes
pilkun viilausta kirjoitti:
Mistä näitä oikeassa olijoita aina riittää...näillä palstoilla on mielestäni tärkeintä, että sanoma tulee selväksi. Ja: Olen samaa mieltä, että kirjallinen maailma on täynnä laatuteoksia, joissa virkkeitä aloitetaan ja-sanalla - sivulauseissa niitä esiintyy sitäkin enemmän.
Kyllä tämä teksti vaikutti ehkä heikosti peruskoulun suoriutuneelta. Pitäähän tekstin olla edes luettavaa. Ymmärtää toki, että kiihkeä mieliala tuossa on ehkä vaikuttanut. Tarinaa en usko lähimain todeksi. Kaikkea kirjoitettua ja kerrottua ei pidä uskoa. Raamattuunhan moni myös uskoo.
- jpp3
...että miehesi tarvitsisi hoitoa? Terveeltä ei lukemani näytä. Kosto ei koskaan ole oikeutettua. Katkeruuden juuri, kun jää itämään, se syö sinua itseäsi eniten.
- vaan
yrittämään saada aikuinen mies hoitoon, joka ei ole tehnyt mitään semmoista, että voisi pakkohoitoon ohjata.. en ainakaan alkuperäisen viestistä semmoista tekstiä löytänyt, joten helppo on tuomita, kun itse ei ole vastaavanlaisessa tilanteessa. Joten kerrohan nyt miten tommoinen ihminen sinne hoitoon saadaan???
- itsestäsi
huolta.aivan oikein olet tehnyt,että lähdet suhteesta...miehesi on todennäköisesti narsisti,,sellaisiin ei oikeestaan hoito auta eikä ne yleensäkään lähde mihinkään hoitoon,kun eivät itseänsä tunnista sairaaksi.Olen itse ollut sellaisessa suhteessa jossa mies yritti kontrolloida tekemisiäni,,onneksi en kuitenkaan asumaan muuttanut hänen kanssaa..olen saanut käydä ammattiauttjalla ja vertaistukiryhmässä tämän suhteen jälkeen..no toinen samnkaltainen yritti nyt elämääni luikerrella,mutta empä antanut lupaa..koska oma elämä on kuitenkin tärkeä elää täysillä ja on hyvä että itse voi määärätä elämästään eikä joku sairas elämänkumppani..mulle on oma henkinen hyvinvointi tärkeä osa elämää.Toivon sulle jatkossa hyviä elämän vuosia.ja onnellisuutta.
- PilkunNylkyttäjä
1)Ensimmäisessä virkkeessä pää- ja sivulause on erotettava pilkulla toisistaan(kanssa, hän lateli...) 2)Toinen pilkku puuttuu(ehtoja, vain...) 3)Hän sanoi (ei snaoi) 4)Baariin (vain yksi tietty baari kyseessä, ilmeisesti kulmakunnan kantapaikka) 5)Voi helvetti ja kusipää eivät kuulu suomenkielen tyylitajuun, vaan ovat alaluokan kieltä. 6)Sama koskee Hitleriin vertausta omasta miehestä ja keskitysleirin valvojasta! 7)Kuka järkyttyi - minä ainakin tästä kieliasusta, minkälainen nainen tässä voi olla takana (ei ehkä pyhimys ainakaan eikä enkeli) 8)Ja-sanalla ei aloiteta lausetta, lauseesta puuttuu myös predikaatti eli teonsana. 9)Silti jaksaa; tästä puuttuu subjekti (kuka jaksaa?) 10)Mikä on muuten ihannepaino? Et kertonut omaasi! 11)Onko naivius ja heikkous katoavainen luonnonvara? Miten ihminen voi muuttua tuossa suhteessa "paremmaksi" ? Selitähän. 12) Seksistä kieltäytyminen - siinä suhteessa mies voi olla vain onnellinen. Nimittäin jos asiat ovat tuolla tolalla. Vai ärsyttää? Kyllä hänet varmasti huolitaan, älä siitä kanna huolta! Eri juttu miten pitkä on oma seuraava suhteesi, jos asennoituminen on tuo! 13) Hikoileeko hän? 14) Mikä on "Heletti"? 15)Puolivuotta kirjoitetaan erikseen! 16)Oletko todella henkisesti korkealla? Hänen yläpuolellaan? Mitä tuo tarkoittaa? No paljon muutakin korjattavaa, mutta tuossa muutama mikä kävi silmään. KOSTO EI OLE RATKAISU ONGELMIIN - SITÄ PITÄÄ VAROA JA VÄLTTÄÄ - JOS NIMITTÄIN ON KAIKKI KONTTORISSA KUNNOSSA (tarkoitan pääkoppaa)
- oikein asiaan
1)Ensimmäisessä virkkeessä pää- ja sivulause on erotettava pilkulla toisistaan(kanssa, hän lateli...) Mitä eroa on pää- ja -sivulauseella? Onko ne eri asia? 8)Ja-sanalla ei aloiteta lausetta, lauseesta puuttuu myös predikaatti eli teonsana. Pitääkö lauseessa olla aina subjekti, objekti ja predikaatti? Ja pitääkö ne olla jossain tietyssä järjeksessä? 15)Puolivuotta kirjoitetaan erikseen! Miksi puolivuotta kirjoitetaan erikseen? Eikö se taivu niin kuin yhdyssanat, eli puolivuosia vai olenko väärässä ja monikon pitäisi olla puolia vuosia? Kumpi on oikein? Sisällöstä olen ihan samaa mieltä kanssasi. Kysyn nämä kysymykset, koska minulla on tekniseltä alalta korkeakoulututkinto, enkä osaa sen vuoksi kirjoittaa.
- Vastaaja.
oikein asiaan kirjoitti:
1)Ensimmäisessä virkkeessä pää- ja sivulause on erotettava pilkulla toisistaan(kanssa, hän lateli...) Mitä eroa on pää- ja -sivulauseella? Onko ne eri asia? 8)Ja-sanalla ei aloiteta lausetta, lauseesta puuttuu myös predikaatti eli teonsana. Pitääkö lauseessa olla aina subjekti, objekti ja predikaatti? Ja pitääkö ne olla jossain tietyssä järjeksessä? 15)Puolivuotta kirjoitetaan erikseen! Miksi puolivuotta kirjoitetaan erikseen? Eikö se taivu niin kuin yhdyssanat, eli puolivuosia vai olenko väärässä ja monikon pitäisi olla puolia vuosia? Kumpi on oikein? Sisällöstä olen ihan samaa mieltä kanssasi. Kysyn nämä kysymykset, koska minulla on tekniseltä alalta korkeakoulututkinto, enkä osaa sen vuoksi kirjoittaa.
-Päälausehan voi esiintyä omana virkkenä, nuo muut sivulauseet täydentävät päälausetta ja erotetaan pilkulla toisistaan. Jep. -Opetettu on, että virkkeessä tulee aina olla tekijä ja teonsana. Suomenkielessähän tuo on vapaamuotoista, mutta esimerkiksi saksankielessä predikaatti on lauseessa viimeisenä. -lisäämällä -kin ja kokeilemalla tuota yhdyssanoihin, voi päästä jo ratkaisuun. Puolikin vuotta riittää. Kokeilepa internetin hakukoneella: puoli vuotta = 208.000 osumaa. Jos kokeilet puolivuotta, se ehdottaa puoli vuotta. Internet on tuossa suhteessa nopea tarkistuskeino moneen ongelmaan kielissä. Puolivuosi-katsaus eri juttu sitten. Puolivuotinen oma sanansa.
- KIELIPOLIISI2
Tätä olen odottanutkin. Nimimerkistäsi puuttuu välilyönti. Keskellä lausetta ei voi olla isoa kirjainta. "1)Ensimmäisessä" Sulun jälkeen pitäisi olla välilyönti. "3)Hän sanoi (ei snaoi)" Kun aloitat isolla, päätät pisteeseen ;) "7)Kuka järkyttyi - minä ainakin tästä kieliasusta, minkälainen nainen tässä voi olla takana (ei ehkä pyhimys ainakaan eikä enkeli)" - Puuttuu välilyönti ja molemmat pisteet. Yksi pilkku liikaa. "14) Mikä on "Heletti"? " - Hoh hoijaa. Nyt se välilyönti on alussa, mutta puuttuu kysymysmerkin edestä. Nylkyn täytyy nyt vaan harjoitella lisää.
- ja toinen pää
oikein asiaan kirjoitti:
Pää- ja sivulauseen erottaminen toisistaan pilkulla kuuluu "oikeaoppisesti" suomen kieleeen. Erottamatta jättäminen on kaunikirjallisuudessa tyyliseikka, varsinkin uudemmassa, eikä sitä sellaisessa epäkorrektina tai huonona kielenkäyttönä pidetä. Tälle muutaman viestin takaiselle bessewisserille, joka vaivautui laatimaan pitkän listan: "Pää- ja sivulause on..." Ei ole, vaan ovat. Ja mikä mahtaa olla "naivius"? Miten olisi naiivius? Naivismi on sitten aivan muuta eli tietty taidesuunta. Ja siis että sillee.
- Kielisalapoliisi
KIELIPOLIISI2 kirjoitti:
Tätä olen odottanutkin. Nimimerkistäsi puuttuu välilyönti. Keskellä lausetta ei voi olla isoa kirjainta. "1)Ensimmäisessä" Sulun jälkeen pitäisi olla välilyönti. "3)Hän sanoi (ei snaoi)" Kun aloitat isolla, päätät pisteeseen ;) "7)Kuka järkyttyi - minä ainakin tästä kieliasusta, minkälainen nainen tässä voi olla takana (ei ehkä pyhimys ainakaan eikä enkeli)" - Puuttuu välilyönti ja molemmat pisteet. Yksi pilkku liikaa. "14) Mikä on "Heletti"? " - Hoh hoijaa. Nyt se välilyönti on alussa, mutta puuttuu kysymysmerkin edestä. Nylkyn täytyy nyt vaan harjoitella lisää.
Lause voi päättyä muuhunkin välimerkkiin kuin pisteeseen, esimerkiksi pilkun käyttö on vallan sopivaa joskus. Kokonainen virke voi päättyä kysymysmarkkiin, eikö vain?
- Oppi
KIELIPOLIISI2 kirjoitti:
"- Puuttuu välilyönti ja molemmat pisteet. Yksi pilkku liikaa." Jälkimmäisestä lauseesta puuttuu verbi.
- Kieli-insinööri
Kielisalapoliisi kirjoitti:
Lause voi päättyä muuhunkin välimerkkiin kuin pisteeseen, esimerkiksi pilkun käyttö on vallan sopivaa joskus. Kokonainen virke voi päättyä kysymysmarkkiin, eikö vain?
Erilaisissa listauksissa ei pisteen käyttö ole välttämätöntä. Silloin ei kuitenkaan käytetä isoa kirjainta lauseen alussa. Siis: 1. pimpero ja jotain muuta 2. tuhero ja jotain muuta 3. rällä ja jotain muuta Tai 1. Pimpero ja jotain muuta. 2. Tuhero ja jotain muuta. 3. Rällä ja jotain muuta. ,Ja mä tiedän nää-jutut köska oon insinööri,
- Viestistä vähät!
Oppi kirjoitti:
"- Puuttuu välilyönti ja molemmat pisteet. Yksi pilkku liikaa." Jälkimmäisestä lauseesta puuttuu verbi.
Jahas, vai "...puuuttuu..." Eipä "puutu" vaan "puuttuvat". Sitä puolestaan kutsutaan monikoksi. Ja kommentista taas puuttuvat substantiivi ja ties mitkä muut. Kuten kommenteista usein. Kaikille meitille oikeessa olijoille ihkuu ja hianoo vappuu!
- mitä-häh
on energian tuhlausta. Ikuinen pohdinnan aihehan on, että jokaiselle k-päälle löytyy vastakappale. Suostuit siksi ja nyt kiehut liemessäsi. Jo tuossa ehtojen asettelutilanteessa olisi kannattanut rakentavasti vasta-argumentoida, tai jopa hakea eroa. Olisihan yhdessäoloa voinut jatkaa - joka tapauksessa ehdot olisi kannattaa neuvotella heti uusiksi, eikä tuhlata elinaikaa.
- mamiskuukkkeli
Rukoilen puolestasi että elämääsi tulee joku arvoisesi mies.Ole tarkkana seuraavan karran kun rupeat seurustelemaan että ei satu samanlaista miestä.Ne osaavat olla alussa hurmaavia rakastettavia,mutta ajan oloon kyllä näyttävät mitä ovat miehiään.Kannattaa vähän testailla aivan suhteen alussakin.Kyllä kunnon miehen erottaa näistä sairaista yksilöistä.Se on myös muistettava ,että rakastamalla ei voi toista parantaa.Itse siinä joutuu kärsimään.Voi ajan myötä myös sairastua vakavastikkin...Toivotan sulle kaikkea hyvää elämääsi...
- Hellapoliisi.
Onkohan se nyt noin tuo juttu, uskot kaiken mitä kerrotaan? Uskot Raamattuun, menninkäisiin, maahisiin, noitiin, kummituksiin. Usko vain ei ole tietoa vaan olettamuksia ja toiveita täynnä. Tämä tarina vain ei jotenkin naksaa psykologinkaan teeseihin. Olisikohan syytä, että tämä nainen pyytäisi eronnutta miestään(uskon näin...eheh)kertomaan oman kokemuksensa ihanasta naisesta (kostan, vihaan..agressiivisen oloinen). Sitten vasta tuomio voidaan langettaa ja nainen pääsee kostamaan, heheh.
- nolo homma
Vai että ihan kaksi päivää häitten jälkeen.Tunsitkos ylipäätään koko ukkoa kun naimisiin menit vai ihanko täysin puun takaa nuo ehdot tuli?Ja minkä ihmeen takia moiseen ees suostuit? Ja ihan pikku vihjeenä että jos vapaaehtosesti moiseen touhuun suostuu niin ei oo paljon varaa myöskään olla katkera.
- tekastu
juttu
- mrs Hyde
Jos juherruskuukautena jos syömmein valittu osottaa tuollasta luonnetta, kannattas top tykkänään lopettaa moinen yhteiselo. Suaphan sitä tok masokistiksi ruveta, vapaassa maassa
- Haukku.
Ei tuollaista tekstiä voi suoltaa oma vaimo rakkaasta miehestään, jonka kanssa on mennyt juuri naimisiin. Tekaistu on tai naisessa on jotain vikaa kun ei löydä mitään hyvää miehestään. Tuohan on ihan kuvottavaa haukkumista. Mitähän miehellä tuohon voisi olla sanomista. Jospa hän kirjoittaisi oman vastineensa.
- löyhkä on
kamala ! Varsinainen naisen olemus haisee kuin vanha sperma, säilöttynä.
- Nimetön
Kielioppi keskusteluksi näkyi menevän... Mielestäni teet ihan oikein! Olen itse kokenut täsmälleen saman ja "kostosi" on hyvä opetus tuollaiselle idiootille! Tsemppiä!
- Musta enkeli
Pyydä anteeksi huonoa käytöstäsi ja suostu miehesi eropyyntöön. Eikö tämä ole todellisuus. Olet vain närkästynyt kun miehesi haluaa erota. Kuka nyt muuten julkisella palstalla omaa miestään panettelesi?
- dark messiah
samaa mieltä... miekka kiveen ja kirves kaivoon.
- Bomerang
Vain narsisitinen luenne tekee noin. Käy ihmeessä googlesta katsomassa ne 40- kohtaa jotka liittyvät narsistiseen käytökseen. ps.exäni oli narsisti.
- iiro2009
Miten näitä Mulkkuja syntyy... Kun ei silloin pienenä oteta syliin ja anneta rakkautta.... Katsokaa googlesta... Sairaanloinen narsismi...
- Sitä Mitä Kylvöö
Kyl maar se sitten kai niin on. Naisessa täytyy olla noita narissin piirteit sittes.
- Jokenu kaikkee ja nähny!
Hei,mut mun täytyy ekaksi kysyä miksi sä halusit tollasen miehen ja jatkoit yhdessäoloa...haloo!Sillähän on joku tosi paha ongelma eikä tollasen pitäis ikinä mennä naimisiin.Ei tuo ole rakkautta ja jos niin luulit,luulen että olit silloin liian nuori ja naivi...tai vain tykkäsit kun oli joku (en sano tätä pahalla)Olen katunut itse sitä,kun huomasin hyvin pienen väkivaltaisen piirteen ex:miesystävässä ja erehdyin muuttamaan sen kanssa yhteen...hyvä pointti oli se että ei kukaan kuollut ihan ja pääsin eroon ennen sitä..Et näin..rakkaus on sokea...vaikka rakkaus ei ole hänen eli miehesi motiivi olla kanssasi!!
- mies osaa
oikeasti rakastaa,ei ole tullut vielä vastaan,vaikka olen kohta kuusikymmentä. Miehen"rakkaus"on pelkkää sanahelinää,ne haluaa vain"sitä".Menevät naimisiinkin vain varman"sen"takia ja ovat turvan tarpeessa.
- Raamatun Sana
mies osaa kirjoitti:
oikeasti rakastaa,ei ole tullut vielä vastaan,vaikka olen kohta kuusikymmentä. Miehen"rakkaus"on pelkkää sanahelinää,ne haluaa vain"sitä".Menevät naimisiinkin vain varman"sen"takia ja ovat turvan tarpeessa.
Teini-iässä ollaan toki kujertamassa, mutta lasten jälkeen jos ollaan varoissa...otetaan johtajan asema. Jos näin käy - ota ero vaimosta! Raamattukin sanoo, että mies on perheen pää. Jos näin ei ole, suhde ei toimi. Kyllä naisen täytyy sen verran ymmärtää alistua miehen rinnalla. Se on kunnioitusta eikä varsinaista alistamista. Tämä nainen, joka kirjoitteli ei tule kohtaamaan rakkautta koskaan, jos näin harhapoluille on eksynyt. Jonkun on hänet sieltä talutettava pois, ehkä joku ymmärtäväinen häntä opettaa ja hän parantaa tapansa.
- ei ole rakkautta
Raamatun Sana kirjoitti:
Teini-iässä ollaan toki kujertamassa, mutta lasten jälkeen jos ollaan varoissa...otetaan johtajan asema. Jos näin käy - ota ero vaimosta! Raamattukin sanoo, että mies on perheen pää. Jos näin ei ole, suhde ei toimi. Kyllä naisen täytyy sen verran ymmärtää alistua miehen rinnalla. Se on kunnioitusta eikä varsinaista alistamista. Tämä nainen, joka kirjoitteli ei tule kohtaamaan rakkautta koskaan, jos näin harhapoluille on eksynyt. Jonkun on hänet sieltä talutettava pois, ehkä joku ymmärtäväinen häntä opettaa ja hän parantaa tapansa.
perheen pää on se jolla kanttia ottaa vastuu asioista,oli se sitten nainen tai mies..eikä kaikista miehistä ole pitämään huolta perheestään,ei naisen tarvitse kärsiä miehen sikailusta ja alistamisesta,semmoinen käytös ei kuulu perheenpäälle,vaan sovinistisille sijoille..:)ne ovat kaksi ihan eri asiaa..:)kunnon mies hyväksyisi naisen sellaisena kun se on ja pitäisi huolta rakkaimistaan...
- Santeri X
Ukkos maksaa kuitenkin teidän talouden ylläpidon (ja sun), joten se sanoo säännöt joka kaiken maksaa. Mitä sä sitten odotit ? Saat kaikesta kaiken ja hyvin tarjoiltuna, ikuista palvontaa ja yksinoikeuden ukon ajatusmaailmassa...sitä että ukkos olemassaolo perustuu sun miellyttämiseen/palvelimeseen ? Hei haloo !! Ei ukot tyhmiä ole vaikka välillä siltä näyttääkin, kyllä ne tietää ja tunnistaa nää tytöt jotka "myy" itsensä vaimoiksi oman maksimaalisen edun toivossa. Mikäli meno ei miellytä, lähe kävelemään. Mitä ? Etkö saa enää mistään niin hyvää "diiliä" kun tosta ukosta, taitaa olla liian rikas jätettäväksi...Sorry, ukkoas et muuttaa voi !
- Zuida
Asia on kaksipiippunen, koska et kertonut kuinka kauan olet tuntenut miehesi. Olisi luullut että tämäkin asia olisi tullut esille aikaisemmin jos olette keskustelleet siitä mitä toiselta odottaa parisuhteessa. Joskaan se ei oikeuta toista latelemaan ehtoja vihkimisen jälkeen. Minä henk.koht. olisin sanonut puolisolleni että itse kiloni kannan ja ylpeydellä. Lapset tulevat jos ovat tullakseen. En olisi moisiin ehtoihin suostunut ja olisin sen selväksi tehnyt. En olisi odottanut tätä aikaa vaan ero olisi vireillä ollut jo aikaisemmin. Siltä kantilta katsottuna kostosi on mielestäni oikeutettu ja olisin sen tehnyt aikaisemmin.
- Pyöveli.
Keskiaikana tai kommunistisessa hallinnossa saattoi joku tulla tuomituksi kuulematta toista osapuolta. Joskun muinoin painettua sanaakin uskottiin sokeasti. Olemme kai oikeusvaltiossa ja emme ole vielä saaneet vastinetta mieheltä. Tässä kuulemme vain katkeroituneen naisen vuodatuksia. Hän yksipuolisesti on itse syytön kaikkeen?
- Nuudeleista ei tule shampanjaa
Hyvin teit ja vielä paremmaksi olisit voinut hivutuksen tehdä.
- Viiksivallu_T
jouduit parisuhdevankilaan. Eikö ne avioliiton tms. parisuhteen ehdot luetella ennen lopullista päätöstä mennä yhteen? Ihmettelen alistamisen ja vallankäytön tarpeellisuutta siellä kotona. Kukaan ei pysy ikinuorena ja klassinen totuus on, että iän myötä ulkonäkö muuttuu. Lasten synnyttämiseen ei saa pakottaa jne. Joskus olen ajatellut, että poikien kasvatuksessa miehiksi tulisi olla nykyistä syvällisempi ote: mitä lähimmäisyys on ja miten se toimii.
- pimuliisa
Aika vaikea paikka. On naiivia ja typerää ladella toiselle ehtoja jotka tulisi täyttää,varsinkin häiden jälkeen. Säälittävää mennä sitten itse lihomaan 20 kg! Jos 2-vuotisen avioliittonne saldo on lihonnut mies,epävarma vaimo ja seksistä kieltäytyminen,heikolla hapella mennään.
- Pötyä
Ei erkki usko tuohon potaskaan. Miehen sanaan voi uskoa - mutta naisen? Tuo vaikuttaa lavastetulta ja miksi haukkua rakastaan kansan palstalla, kumma juttu!
- kärsijä
Hei! Teit ihan oikein tuollainen käytös on narsistin käytöstä ja pahenee vaan. Hyvä että uskalsit tehdä ratkaisun ajoissa ,jos teillä on lapsia ne olisi kärsinyt myöskin ei hän olisi ollut mikään hyvä isä. Taistelen itsekkin tallaisen henkilön kanssa.
- ihan oikeasti
ero ehdottomasti,kiitä onnea että teillä ei ole vielä lapsia,nyt se lähtö on kaikista helpointa,etköhän tuota ansaitsisi hieman parempaa,(plösö joka määräilee mistä kana pissii? ei kiitos) VOIN VAKUUTTAA ETTÄ PÄRJÄÄT VARMASTI YKSINKIN!
- Egoisti
Minusta tuo vuodatus vaikutti siltä, että mies jätti onnettoman emännän. Uskoisin olevani oikeassa.
- kotka88
siis oikeesti tollaset miehet tekis viisaasti ku jäisivät peräkammarin pojiksi kotio sitä äitiä kiusaamaan ja jättäs ihmiset vaatimuksineen rauhaan.
- Kaarina
Sinä tuomitset kuuntelematta toista osapuolta. Se on rikollista lain mukaan! Mies ei ole tässä vielä saanut sanan vuoroa. Et voi olla varma siitä etteikö tämä nainen juuri ole se kiusaaja!
- Ihmettynyt
Kaarina kirjoitti:
Sinä tuomitset kuuntelematta toista osapuolta. Se on rikollista lain mukaan! Mies ei ole tässä vielä saanut sanan vuoroa. Et voi olla varma siitä etteikö tämä nainen juuri ole se kiusaaja!
Ja tuotako kutsutaan avioliitoksi?
- kahi
se ei ole oikeutettu ainakaan tuo kieltäytyminen seksistä, koska olet aviossa sinun velvollisuus ja puolisosikin on huolehtia aviopuolison tarpeesta,vhenkisestä tai muusta, niin sanoo jo vihkimisvalakin.
- paras!
Mikä ihmeen vihkimisvala? Kirkollisessa vihkimisessä kysymyksiksi on kaksi vaihtoehtoa:
1."Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta, NN, tahdotko ottaa MM:n aviomieheksesi (aviovaimoksesi) ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?"
2."Jumalan edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta, MM, tahdotko ottaa NN:n aviovaimoksesi (aviomieheksesi), olla hänelle uskollinen ja rakastaa häntä hyvinä ja pahoina päivinä, aina kuolemaan asti?"
Siviilivihkimisessä kysymys on sama, mutta Jumalan ja seurakunnan sijasta puhutaan todistajista. Sormusvaloja voi vannoa oman arkintansa mukaan, mutta tuskinpa kukaan vannoo antavansa aina, kun toista panettaa, vaikka tämä olisi kohdellut kuinka inhottavasti.
- Hitto kuitenkin
Jos keskeinen ajatus on kostaa niin mieti uudelleen. Etkö voisi vain erota ilman suurempaa tunnekuohua?
Eihän kukaan itseään arvostava suostu elämään tuollaisen miehen kanssa. Keskity tulevaisuuteen ja uusiin mahdollisiin suhteisiisi. Anna menneiden olla.- Yksi älykäs
Mikä esti myös sinua laatimasta omaa listaa, joita vaadit mieheltäsi. Esim:
1.Palvelet minua kaikessa
2. Hierot niskani ja jalkani joka päivä
3. Siivoat kaiken yksin
4. Hankit minulle ensimmäisen miljoona euroa shoppailurahaa 1 vuoden sisällä
5. Hankit itsellesi täydellisen mr. Universum kropan, ja aikaa on tasan 2 kk. Aika alkoi nyt, hopi hopi!!
Ja allekirjoitukset lakimiehen läsnäollessa, uhkasakkona miljoona euroa.
Käytä rouva mielikuvitustasi, niin kuin miehesikin teki.
- Matti Viikate
Seksin harrastaminen voi olla fiilis juttu, ja ero ei sinällään edes ole kosto. Eli vaikuttaisi siltä että miehelläsi on sinusta lievä henkinen yli-ote. Koska siis ajattelet normaalin eron olevan kosto. Sen voin todeta että hänen ehtonsa ovat aika normaali juttuja monelle muullekin, toki riippuu miten hän ne esitti. Mutta sekin on hyvä muistaa että jos molemmille sopii, niin vaatiahan saa kunhan antaa jotain tilalle ja hoitaa seuraukset. Toki tiedän että aivan kaikille tuollainen ei oikeasti sovi, totta on sekin ettei kyse saa olla sairaudesta, vaan ihan vuorovaikutuksesta rakentavalla ja järkevällä tavalla. Mutta toivon että sinulla meni, ja menee edelleen kaikki hyvin. Myös miehesi on voinut pärjätä jatkossa mainiosti, usein tuollaisissa tapauksissa näkee miesten löytäneen nopeasti uuden joka on sinut tilanteen kanssa. http://mattiviikate.newsvine.com/
- bnö
"ehtonsa ovat aika normaali juttuja"...Höpö höpö. Jos vaikka tekisi avioitumisen jälkeen mitä tahansa sopimuksia, kuka voi luontoa estää? Miehetkin lihoo, jos hormonitoiminta muuttuu, tai tulee sairauksia. Miten tehdä sopimus miehelle, että: älä kaljuunnu, älä liho mahasta tms.älä harmaannu. Kuulostaa koulukiusaaja-tyypiltä.
Ei voi yhtä aikaa luvata: rakastan myötä ja vastoinkäymisissä, jos ei siedä niitä vastoinkäymisen puolia kuitenkaan.
- Palle Rundkvist
..ei mun mielestä ikinä ratkase mitään mihinkään suuntaan.Se osoittaa ainuastaan sen,että olet ukkos tasolla..eli samanlainen rääpäle.Pitää osata nousta asioiden "yläpuolelle",eikä ruveta kostamaan.On joskus vaan parempi antaa asioiden olla,ja katsoa eteenpäin elämäänsä.Sodassa oli sanonta: "jos meinaat lähteä kostoretkelle,muista kaivaa kaksi hautaa".Aikuisena toiselle aikuiselle..??..en suosittele.
- hih! kaikkea kanssa!
"Kun kaksi vuotta sitten menin naimisiin nykyisen mieheni kanssa hän lateli minulle listan ehtoja vain kaksi päivää häiden jälkeen.
1) Hän sanoi ottavansa eron, jos lihon yli 5 kiloa.
2) Hän snaoi ottavansa eron, jos en tee hänelle lasta 3 vuoden sisällä avioliitosta.
3) Hän käski minun pukeutua konservatiivisemmin ja kielsi minua menemästä baariin ilman häntä."
Olisit sanonut Rakkaalle Aviomiehellesi että "hyvä on, mutta vain jos nämä säännöt koskevat vastaavasti sinua"
Eipähän tarvitsisi katsella nyt pulleropalleroa ;) - Heh heh
Olet tainut saada narsistin elämänkuppaniksesi!!
- kauhun tasapaino
Olisit tehnyt oman listan ukollesi, hah hah puntit tasoihin vaan ja ukko kuriin. Balanssi täytyy parisuhteessa olla ;)
- H
Koetko tossa jotenkin kostavasi kun jätät avioeropaperit allekirjoitettuna pöydälle? Mä en näe siinä mitään kostoa vaan suhteen päättämisen. Ja ei, itselläni ei ole kokemusta vastaavasta tilanteesta.
- HYVIN TEIT!
Teit ihan oikein. Turha miettiä kahta kertaa miehes tunteita, sillä ei niitä nimittäin näytä olevan. Ota ero ja elä loppuelämäsi hieman onnellisempana!!
- Anonyymi
Mä olisin lähteny saman tien käveleen jos kun hänellä oli on ehdot sulle hänen olisi pitänyt niistä sanoa sinulle ennen papin aamenta ainakin että olisit voinut harkita edes haluatko olla sellaisen miehen kanssa mu papin aamen pilaa jopa monen toimivan suhteenkin kun oletetaan että toinen on toisen omaisuutta kun on sormus sormessa
https://youtube.com/shorts/QaONhW63lx4?si=auXoj2H415U_FoYA
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185243MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162730- 102274
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5882012Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1221739Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701322Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411309Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3821041