Turkulaiset huomio: Argus?

-TSL-

Kysyisin turkulaisilta, onko kukaan muu saanut tai tietääkö jonkun saaneen postitse "huomautuksia" tieliikennerikkomuksista (pysäköinti tms.), lähettäjätietona vain käsin piirretty logo "ARGUS omniprésent - toujours vigilant"? Ei siis mikään sakko vaan pelkkä "huomautus". Laput sisältävät hyvin asiallisen oloista siististi jäsenneltyä ja lakipykälillä höystettyä tekstiä. Olen itse saanut näitä (pysäköintiä koskien) jo viitisen kappaletta (noin vuoden ajan) ja kyseinen taho on nimettömänä ilmoitellut asiasta myös poliisille. Poliisin kanssa on kyseisen tahon "syytökset" todettu aiheettomiksi ja poliisi pitää toimintaa kiusantekona. Käsitykseni mukaan taho on lähetellyt näitä lappusia myös useille muille ihmisille. Joten löytyykö täältä sattumoisin muita lapun saaneita tai ketään joka tietäisi asiasta jotain? Olisi kiva tietää millä perusteella henkilö "uhrinsa" valitsee tms... ;)

80

5332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eva-5

      Itse sain tänne Helsinkiin häneltä palautetta haastattelustani uusimmassa Mobilisti-kehdessä. Pidän tapausta lähinnä huvittavana. Tyyppi on vasemmistovihreä ja luultavasti yliopisto-opiskelija, kun osaa oikein sivistyssanojakin. Ehkä hänellä menee vähän huonosti.

    • KH

      Tänään sain ihan vastaavanlaisen huomautuksen postitse. Kyseessä oli jalankulkijan "huomaamattomuus" ajaessani Turun Stockmannin parkista ulos Kristiinankadulle. En kylläkään muista vaaratilannetta puhumattakaan, että olisin ajanut jalankulkijan päälle...

    • liikennekriitikko

      Sain tänään 16.6.09 kotiin postitetun kirjeen, jonka lähettäjäksi osoittautui Argus. "Allekirjoituksena" isokokoinen logo. Saamani huomautus koski liikenneaiheista kirjoitustani Turun Sanomissa 11.6., jossa puolustin voimakkaasti läntisen kehätien ja Aurajoen alittavan tunnelin tarvetta. Argugsen mielestä liikenneongelma hoituu vetoamalla Hirvensalon, Satavan ja Kakskerran asukkaisiin, että he siirtyisivät käyttämään joukkoliikennettä ja polkupyöriä. Hieno mielipide, ei siinä mitään, muttei kovin realistinen. Tuskinpa varakkaat hirvensalolaiset noin vain luopuvat kaupunkimaastureistaan.

    • pyöräilevä

      Olen saanut kirjeen argus -nimimerkillä.
      Suosittelen oikeinkirjoittamaan sekä opettelemaan kielioppia edes vähän.

      • NM

        Ei noilla lappusten lähettelyllä ainakaan mitään positiivista kyseinen henkilö/henkilöt saa aikaan..!! Jollain on helvetisti liikaa aikaa joutavaan... itsellä sitä ei liiemmin onneksi ole niin ei rupea yhtä pöhköksi... :)

        Jos kokee tarpeelliseksi huomautella muiden ajokäytöksestä ym. sen voi tehdä omalla nimellä tai suoraan henkilökohtaisesti..!


      • tepa55
        NM kirjoitti:

        Ei noilla lappusten lähettelyllä ainakaan mitään positiivista kyseinen henkilö/henkilöt saa aikaan..!! Jollain on helvetisti liikaa aikaa joutavaan... itsellä sitä ei liiemmin onneksi ole niin ei rupea yhtä pöhköksi... :)

        Jos kokee tarpeelliseksi huomautella muiden ajokäytöksestä ym. sen voi tehdä omalla nimellä tai suoraan henkilökohtaisesti..!

        Laiton uhkakirje saapui postissa, valtion postilaitosta hyödyntäen.
        Tällaisen kaverin kasvot pitäisi saada kansan tietouteen, onko kellään tietoa kuka näitä lähettelee?
        Kyseessähän on huomautuksen sijasta uhkakirje nimikkeellä "ojentumisvaatimus koskien liikennerikkomusta"


      • Liikenne rikollinen
        tepa55 kirjoitti:

        Laiton uhkakirje saapui postissa, valtion postilaitosta hyödyntäen.
        Tällaisen kaverin kasvot pitäisi saada kansan tietouteen, onko kellään tietoa kuka näitä lähettelee?
        Kyseessähän on huomautuksen sijasta uhkakirje nimikkeellä "ojentumisvaatimus koskien liikennerikkomusta"

        Terve kaikille tasapuoleisesti.

        Sain myös huomautuksen (argukselta)koska olin tehnyt u-kännöksen vilkkua käyttämättä Kristiinankadun päädyssä(Stockmannin päässä) 17.10 2009 kl.14.14.Mahtaa kaverilla olla liikaa aikaa kun jaksaa siinä päivystää =)


    • asdfasdfa
    • repojake

      No tällainen argus viesti tuli tännekkin jossa kerrotaan liikennerikkeestä turussa. eipä ole tullut käytyä turussa ainakaan vuoteen... nimi ja rekisteri oli kuitenkin oikein lapussa. tapahtumahetkellä on oltu töissä.

      • Eerikinkatu

        Sain äsken vastaavanlaisen viestin Turun Eerikinkadulta 200 m päästä Kristiinankadulta eli nimimerkki Argus tuntuu viettävän kaiken aikansa juuri kyseisellä alueella. Olen kuulemma parkkeeranut autoni osittain invapaikalle. Se vain hieman ihmetyttää, kun paikalla ei ole mitään invamerkkiä... eli menee samaan sontaläjään kuin edeltävät, muiden saamat laput.

        Jos joku saa selville, kuka on tämä Argus, niin laittakaa tänne infoa kyseisestä henkilöstä. Hänen kanssaan voisi keskustella hänen motiiveista tarkemminkin... vaikka jollakin pimeällä kujalla...


      • mie vaa
        Eerikinkatu kirjoitti:

        Sain äsken vastaavanlaisen viestin Turun Eerikinkadulta 200 m päästä Kristiinankadulta eli nimimerkki Argus tuntuu viettävän kaiken aikansa juuri kyseisellä alueella. Olen kuulemma parkkeeranut autoni osittain invapaikalle. Se vain hieman ihmetyttää, kun paikalla ei ole mitään invamerkkiä... eli menee samaan sontaläjään kuin edeltävät, muiden saamat laput.

        Jos joku saa selville, kuka on tämä Argus, niin laittakaa tänne infoa kyseisestä henkilöstä. Hänen kanssaan voisi keskustella hänen motiiveista tarkemminkin... vaikka jollakin pimeällä kujalla...

        Valitteli viestissään tupakka-askista joka oli kuulemma heitetty maahan ja sen noukkija oli varmaan tää kylähullu: 40 - 50 -vuotias, 185cm, laiha, vaaleat lyhyet hiukset, kapeat kasvot, tumma takki.. :D


    • hämärästi muistan

      Olen kuullut vastaavasta toiminnasta jo vuosia sitten. Joku Turussa oli mm. seuraillut punasia päin kävelleitä heidän kotiinsa ja lähetellyt sitten huomautuksia postitse. Minulla on sellainen mielikuva että joku ukko jäi tästä myös kiinni ja taisi saada jonku pikku tuomionkin.

    • mie vaa

      Hahah, sain just kans sakon, mikä lie kylähullu! :D aika vanha tyyyppi varmaan ku on kirjotuskoneella kirjotettu... aattelin kävästä poliisilaitoksella kun kerkeän

    • Peace and Love

      Oli melkoinen hämmästys saada postista Arguksen kirje.Kyllä pelästys oli ilmeinen ja siitä tuli huono mieli.Otsikkona luki; " Huomautus ja ojentumisvaatimus koskien liikennerikkomusta". Millä oikeudella tällaista roskapostia lähetetään kansalaisille ja leikitään laitonta apulais sheriffiä ? Tekstin mukaan jalankulkija on joutunut "Yhteentörmäyksen välttämiseksi säännöstelemään kulkunopeuttaan" kääntyessäni Eerikinkadulta Humalistonkadulle.Muistan nuorehkon pariskunnan olevan astumasssa tien toiselta puolelta ja itse jo olleeni kääntymässä ja en kenenkään eteen tai tielle,enkä muista heidän kiihdyttäneenkään nopeuttaan ,säännöstelystä puhumattakaan.En kirjeen saatuani edes muistanut missä kohtaa olisi joku "vakavasti vaarantavaa" tilanne syntynyt.Kirje oli tarkkaan laadittu pykälineen ja Vaatimus teksti lopussa.Molemmille paloi kääntyessäni vihreä valo ja autoilijana noudatan erityistä tarkkaavaisuutta vastaavissa kohdissa,vaikka joustankin liikenteessä.Koskaan ei ole sattunut törmäyksiä tai muutakaan haittaa.Kirjeestä huokuu agressiivisuus ja melkoinen provosointi.Toivon Poliisin arvokkuudellaan pystyvän estämään häiriötä ja mielenrauhaa rikkovan kirjeiden lähettäjän toiminta.

      • Arguksen uhri

        Siis se äijä on joku kylähullu, älä ota itseesi :)


      • 0000000000111
        Arguksen uhri kirjoitti:

        Siis se äijä on joku kylähullu, älä ota itseesi :)

        Eikö tota idioottia vois jo vähitellen ottaa kiinni ja laittaa hoitoon??


      • ?

        Ilmoittakaa asiasta Turun poliisille, puh. 071- 874 6800, jos olette saaneet nimettömän kirjeen tältä lähettäjältä.


      • Kristiinankatu
        ? kirjoitti:

        Ilmoittakaa asiasta Turun poliisille, puh. 071- 874 6800, jos olette saaneet nimettömän kirjeen tältä lähettäjältä.

        Tuntomerkit - n.40v. mies, hoikka, n.180 cm, kapeat rokonarpiset kasvot, takin huppu päässä, joten hiuksia ei näkynyt?


    • Kevät 2011

      Argus iski jälleen Turussa. Sain " huomautuksen ja ojentumisvaatimuksen "
      Tämä kylähullu on mittaillut miten autoni on parkkiruudussa ja ilmoitti kirjeitse miten monta desimetriä autoni on ollut ruudun ulkopuolella... Soitan nyt poliisille

    • kylähullun uhri myös

      mitäs poliisit sanoi? se äijä pitäs kyl heittää aurajokeen.. =)

      • Kajahtanut pukumies

        Uhrina myös Turun keskustassa, ojennus auton pysäköinistä. Auto oli parkissa 3 minuuttia ja ohi ei kävellyt kuin paikallinen kylähullu. 160-170 cm pitkä, hieman pönäkkä ja kaverilla aina puku päällä, ikää noin 40 v. Olen nähnyt kaverin useasti Turun kaupungilla


    • Huolimaton autoilija

      Sain kirjeen liikennerikkomuksesta Argukselta.
      26.6.2011 klo 8:00 olen kääntynyt Samppalinnan maauimalaan mennessäni kadun kulmassa näyttämättä suuntavilkkua.
      Saattaa olla, koska olin sinä aamuna maauimalassa.
      Itse en kyllä tapausta muista, mutta otetaan jatkossa huomioon.
      Terveisin
      Huolimaton autoilija

      • 5555

        Meillä ei ole juurikaan enää laitoshoitoa hulluille, joten nyt ne toimivat "liikenteenvalvojina".


    • ARGUS

      Tehkää heti ilmoitus poliisille jos saatte kirjeen tältä henkilöltä! Ja kannattaa myös pitää silmät auki Turun keskustassa!

    • TT

      Mullekin tuli viesti tuolta Argukselta. Että oisin ollu muka turussa 3.10.2011 Klo 17.25. ja pysäköinyt auton väärin maksulliselle paikalle ilman maksua. Vaikka en ole lähelläkään ollu turkua kun asun kainuussa ja auto ei varmaan sinne asti itekseen ajele :D Eli ihan aiheeton huomautus. Kaiken näköistä sitä näkee, kukahan pöljä tuo on joka noita laittaa ja kaikekn huipuksi kun en ole ollut siellä päinkään liikkeellä kun välimatkaa on se 600 km :D Toivottavasti noita ei tule lisää.

    • AK

      Krisitiinankadulle olevan autokoulumme liikenneopettajalle tuli tänään kirje Argukselta. Auton takaosa oli kuulemma pysäköity "5 dm:n pituudelta merkityn paikan ulkopuolella". Ei hyvää päivää...

      • UUSIN UHRI

        Kaveri jätti minulle ojennuskehotuksen 30.11.2011 Börsin liepeillä. Lähistöllä Puutarhakadulla näyttäisi olevan lakitoimisto samalla nimellä. Mahtaako liittyä tähän?


    • honeypuppeli

      Hei!
      Mun perään ajettiin 8.12.11 liikennevaloissa Eerikinkadulla ja pysähdyimme tietenkin selvittämään tilannetta. Valot ehtivät vaihtua useaan kertaan, mutta vaaraa ei aiheutunut kenellekään, koska oli ilta eikä liikennettä ollut paljon. Tänään, eli 14.12.11 sain vihaisen kirjeen, jossa vastaanottajaksi oli merkitty vastuuton idiootti ja nimeni. Kirjeessä vaaditaan välittömästi luopumaan rikkomuksista.......
      Lähettäjänä oli Argus Omnipresent

    • evvk

      Eikö tätä häiritsijää tosiaankaan saada selville mistään????
      Itse uhrina 23.11.2011 ollessani eerikinkadulla

    • KRISTIINANKATU

      Sain Argukselta kirjeen viime vuoden alussa. Vein heti seuraavana päivänä kirjeen asiasta poliisille, olivat jo saanut asiasta aiemmin muutaman ilmoituksen. Toivottavasti tämä henkilö saadaan kiinni, pidän kyllä jatkossa silmäni auki kun liikun keskustassa!

    • Johannes kostaja

      Arguksella löytyy YTJ:stä kaikki noi "yritykset", selvittäkää niistä kuka ser mahtaa olla. Voihan se olla vaikka joku asioista perillä olevä lakipetteri:::)))


      Argus Consulting Yksityinen elinkeinonharjoittaja
      1916821-7 ARGUS DER PRESSE HOLDING AG Muut oikeushenkilöt
      1468035-0 Argus Lex Oy Osakeyhtiö
      1842908-3 Argus Trading Yksityinen elinkeinonharjoittaja
      1769241-0 Argusjärven Hovi Oy Osakeyhtiö
      9209411-1 Garantiföreningen för Nya Argus r.f. Aatteellinen yhdistys
      1190283-5 Neuro Argus Yksityinen elinkeinonharjoittaja
      2100227-5 Prop Trading Oy Osakeyhtiö
      0978078-7 Tilintarkastustoimisto Argus Kommandiittiyhtiö Kommandiittiyhtiö

      • 2011

        ARGUS on maailman ensimmäinen keinotekoinen silmä, sitä ilmeisesti kirjeessä oleva silmä kuvaa. Omniprésent ranskasta suomennettuna tarkoittaa kaikkialla läsnäolevaa, tourjours vigilant - aina valpas, tarkkaavainen, varuillaan oleva. Olen itse saanut "huomautuksen" vuosi sitten ja uskon, että kyseessä on joku häiriintynyt, joka yrittää pelotella ihmisiä kirjeillään? Toivottavasti henkilöllisyys selviää!


    • Hikipossu

      Jepjep vai tällaista, luulin ihan viralliseksi paperiksi mutta päätin kuitenkin googlettaa.. itselleni siis 29.12.2011 Eerikinkadulta tullut myös huomautus. Ihan aiheesta tosin, parkkeerasin invalidipaikalle ilman oikeutta siihen, syynä kiire jumppatunnille :D Nykyään tosin kuljen bussilla tunneille, joten Arguksella ei ole syytä huoleen, tuskinpa loppuu valvottavakaan.. kyllä hullu aina vainottavaa keksii..

    • NäPPylÄhAnSkA

      rikkaitten sponsoroimana palkahamme ihka oikean "supersankarin"
      super sankarin tehtäviin kuuluu mm, ahdistelioiden eliminointi, parkki mittaariin ajan lisääminen sekä yksityisoikeudellisten rosvojen autoje katolleen kaato.

      Pers silmät varokoot. Argus You're going down!!!

    • KV84

      Terve,

      Tänään tuli myös itselleni vastaavanlainen kirje, jossa syytettiin kaistanvaihdosta ilman vilkkua Kristiinankadulla. Olin liikkeellä illalla ja muita autoja ei takanani ollut. Toivottavasti joku antaa ihan konkreettisen ojennuksen kyseisten kirjeiden lähettelijälle...

    • peikku

      Heips

      minä olen Arguksen mukaan ollut liikkeellä Kristiinankadulla aamuyön tunneilla ja YLITTÄNYT polkupyöräilijän.... jaa´a... ko tapahtumahetkellä olin itse maapallon toisella puolella..

      • Kuulema Kristiinankadulla minäkin. Tätyy olla henkiolento, koska asun aivan toisessa kaupungissa, enkä ole ollut käymässä Turussa, en edes omista kyseistä autoa. Tosin väittää, että pankki omistaa auton ;-D Mainitsee osamaksuista. Mistä se semmoista tietoa kaivelee?


      • Marina
        maria-aro kirjoitti:

        Kuulema Kristiinankadulla minäkin. Tätyy olla henkiolento, koska asun aivan toisessa kaupungissa, enkä ole ollut käymässä Turussa, en edes omista kyseistä autoa. Tosin väittää, että pankki omistaa auton ;-D Mainitsee osamaksuista. Mistä se semmoista tietoa kaivelee?

        Uskomatonta!?


    • arguksen etsijä

      Tervehdys!

      Arguksen kotiosoite kiinnostaa kovasti.

      HUOMIO!

      Luvassa ihan hyvä palkkio!

    • -

      Argus Lex Oyn tulevana perijättärenä täytyy tuottaa pettymys ja paljastaa ettei kyseisellä yrityksellä oo mitään tekemistä näiden kirjeiden kanssa :) Omistaja on käytännössä liikuntakyvytön eikä keskustan alueelle vaivaudu....

    • MM

      Sama tyyppi näyttää jatkavan vieläkin ihmisten vainoamista? Onko kukaan nähnyt Argusta?

    • Turussa asuva

      No niin. Just pölähti luukusta päivällä Argugsen terveiset keskustasta (Turussa)...Kristiinankadun Europarkista.Tällä kertaa erittäin tarkoin tuntomerkein kyytissä olleet kaverit mainittiin ja tämä raukka luuli ettei pysäköintimaksua ole hoidettu kunnialla. Kirjeessä mainitut Pykälät § olivat ilmeisesti tarkkaan luetut vaan ei näy Argugsen sivistykseen mahtuvan asia, mitä tarkoittaa/mitä on Easypark-palvelu... :D :D :D
      ETTÄ silmälasit Argugselle päähän ;D
      Mitä Argugsen mukaisiin erinäisiin käyttäytymismallien ohjeistuksiin tulee...jätämme hänet käsityksineen omaan arvoonsa arvaamattomaan... ;)
      Tämä alkaa pikkuhiljaa tulemaan Argugsellekin kalliiksi maksaa AKE:n rekisteritietopalvelusta joka kerta ylösottamiensa REKISTERIN-numeroiden perusteella olevat ihmisten tiedot netistä tai kännykkäänsä maksaen palvelusta joka kerta uuden henkilön kohdalta 2.95 € postikulut ja muut menokulut kirjepapereista ja kuorista. Voi parkaa...kun tää maailma ON NIIN PIENI!!!
      :D :D :D

      • sebastianKARI

        Saisikohan AKE:lta tiedot ketä on viimeaikoina kysellyt rekisterinumeroa?
        Tekstiviestistä ainakin luulisijäävän numero heidän palveluun?


    • JJSK

      Argus tuntuu pyörivän Kristiinankadulla ja Stokkan kulmilla, pitäkää silmät auki kun liikutte keskustassa, olisi hyvä jos joku saisi tarkat tuntomerkit! Heti vaan ilmoitus poliisille jos joku siellä ottaa rekisterinumeroita ylös! Tai vaikka kännykällä kuva tästä tyypistä? Itse sain huomautuksen Kristiinankadulta!

    • Jepulisjee

      Hei,
      Minäkin sain tänään tältä hyypiöltä kirjeen. Asun itse siinä lähellä missä hän pyörii niin pidän silmät auki.

      • Arguksen uhri minäki

        Sain Argukselta viestin muutama päivä sitten. Kirje näytti todella viralliselta ja pelästyin ensin, mutta sitten rupesi naurattamaan :D Ojentumisvaatimus :DD olen ilmeisesti ajanut mm. Linnakatua ja Koulukatua mahdolliset huomiovalot sammutettuina ja raskauttavana asianhaarana vielä hämäränaikana kuulemma toinen jarruvalo ei ollut syttynyt jarruttaessa.. Oli pakko googlettaa, kun en ollut kuullutkaan, mutta tää on ilmeisesti häiriköinyt jo pitemmän aikaa.. Pelottavaa vaan kun urkkii kotiosoitteen ym...


      • Urkkija kuriin
        Arguksen uhri minäki kirjoitti:

        Sain Argukselta viestin muutama päivä sitten. Kirje näytti todella viralliselta ja pelästyin ensin, mutta sitten rupesi naurattamaan :D Ojentumisvaatimus :DD olen ilmeisesti ajanut mm. Linnakatua ja Koulukatua mahdolliset huomiovalot sammutettuina ja raskauttavana asianhaarana vielä hämäränaikana kuulemma toinen jarruvalo ei ollut syttynyt jarruttaessa.. Oli pakko googlettaa, kun en ollut kuullutkaan, mutta tää on ilmeisesti häiriköinyt jo pitemmän aikaa.. Pelottavaa vaan kun urkkii kotiosoitteen ym...

        Yksityisen henkilön/firman käsitellessä henkilötietoja ilman sinun yksiselitteistä lupaa syyllistyy rikokseen, josta sanktiona mm. jopa vuoden linnareissu. Teepä rikosilmoitus, sillä ainoastaan uhri käyttää syyteharkintaa.


    • Suuri Ihmetys

      Ihmettelen vaan... kävin poliisilaitoksella ko. kirjeen kanssa. Päivystävä poliisi vaan hymähti ja käski unohtaa koko jutun. Eivät kuulema tee mitään asian suhteen. Mitä tää on??? Eikö tälläinen häiriköinti ole muka lailla rangaistavaa. Jotenkin pelottavaa että tällai ottaa selville rek.numeron ja viel osoitteenkin. Varsinkin kun auto ei ole ollut liikenteessä ko. ajankohtana. Näinkö asiat hoidetaan täällä Turussa....??? Annetaan kaiken maailman hörhöjen tehdä mitä vaan....

      • Eikö hekilötietosuoj

        Aika omituista suhtautumista poliisilta. Ei mua ainakaan naurata, jos joku yksityishenkilö menee luvatta mun tietojani käsittelemään ja loukkaamaan yksityisyyteni suojaa. Eihän sitä kukaan tiedä, minne ne yksityisen parkkifirman luvattomasti käsitellyt henkilötiedot viimekädessä menevät / annetaan. Todella pelottavaa toimintaa.

        Sen tiedän, että yksityisen parkkifirman käsitellessä luvattomasti henkilötietoja, syyllistyy hän rikokseen, jossa syyteharkinta on ainoastaan sinulla itselläsi, ks. henkilötietolaki 8 § 1 kohta). Viulut muine sanktioineen maksaa tietojasi lovattomasti käsitellyt firma muine sanktioineen.

        8 § Käsittelyn yleiset edellytykset
        Henkilötietoja saa käsitellä ainoastaan:
        1) rekisteröidyn yksiselitteisesti antamalla suostumuksella;
        2) rekisteröidyn toimeksiannosta tai sellaisen sopimuksen täytäntöönpanemiseksi, jossa rekisteröity on osallisena, taikka sopimusta edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi rekisteröidyn pyynnöstä;


        9 § Henkilörekisteririkos (22.4.1999/525)
        Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta
        1) käsittelee henkilötietoja vastoin henkilötietolain (523/1999) käyttötarkoitussidonnaisuutta, käsittelyn yleisiä edellytyksiä, henkilötietojen tarpeellisuutta tai virheettömyyttä, arkaluonteisia tietoja, henkilötunnusta tai henkilötietojen käsittelyä erityisiä tarkoituksia varten koskevia säännöksiä taikka rikkoo henkilötietojen käsittelyä koskevia erityissäännöksiä, (8.6.2001/480)
        2) antamalla rekisteröidylle väärän tai harhaanjohtavan tiedon estää tai yrittää estää rekisteröityä käyttämästä hänelle kuuluvaa tarkastusoikeutta tai
        3) siirtää henkilötietoja Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolisiin valtioihin henkilötietolain 5 luvun vastaisesti
        ja siten loukkaa rekisteröidyn yksityisyyden suojaa tai aiheuttaa hänelle muuta vahinkoa tai olennaista haittaa, on tuomittava henkilörekisteririkoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.


      • Judicis

        Ei ole lailla rangaistavaa, vai oletko löytänyt rikoslaista moisen pykälän? Jollet tiennyt, tuomioistuimet (Suomessa) eivät saa myöskään tuomita rikoslain (tai muiden rikossäännösten) ulkopuolelta, vain jos siltä tuntuu.

        Yst.
        Tuomari


      • ESa the jantturi

        Kerätään kolehti, niin lähtee liivi mies asialle. Sitten loppu tämmönen saa7anan pelleily. Argus agitaattori nyt polttaa jo kohta kärähtää kunnolla.


    • JH

      JH

      Sain postista vastaavan kirjeen argus:lta
      Huomautus ja ojentamisvaatimus.
      Joku näkee paljon vaivaa turhan takia eikä ole edes katsonut
      pysäköidyn auton ikkunaan jossa on invalidi pysäköintilupa.

      Eli taitaa kirjoitella vain huvikseen .................

    • maami2

      Eilen tuli myös postissa huomautus ja ojentumisvaatimus koskien sitä, että olisin parkkeerannut Eerikinkadulla invapaikalle, mikä ei edes pidä paikkaansa.

    • WebastoSeOli

      Tenne tuli tänään postia.. Joutokäynti 2min....

      • Voi rassua

        Sain tänään postia argukselta, Kristiinankatua ja eerikinkatua koskien. Taitaa olla paljon aikaa....näköäkin taitaa haitata, kun kertoi kanssani kulkeneen nuoremman mieshenkilön, vaimo kun on lyhyttukkainen...


    • Ojentumistettu

      Tuli tuossa meikäläisellekin "Huomautus ja ojentumisvaatimus" postissa koskien Kristiinankadulla pysäköintiä. Itseasiassa kyseessä oli pysähtyminen, kun hain vaimon kyytiin Stockmannin kohdalta. Kirjeen mukaan tuli rikottua ainakin kolmea eri määräystä, joista myös tapauskohtainen kuvaus.
      Täytyy olla melkoisesti ylimääräistä aikaa ja vähän rahaakin tällä kys. henkilöllä, sen verran pitkään (tämän viestiketjun mukaan vuodesta 2009) jo näitä huomautuksia postitellut.

      • Turpiin tullee.

        Tänään tuli kirje... Hoh hoijaa tuo hullu kuuluisi Märynummelle.


    • oikeesti anonyymi

      Eräs tuttu sai juuri kirjeen postissa. Kyllähän näitä "yleisen edun yksityisiä valvojia" löytyy kaikenlaisia. Osa harmittomia ja osa täysin sekopäitä ja vaaraksi muille.

      Pari ehdotusta:

      1) Maistraatin myöntämä turvakielto (vaatii perusteet esim. ammatti: vartija, poliisi, sairaanhoitaja jne. tai joku on sinua vakavasti laittomasti uhkaillut _todistettavasti_)

      2) Katsastuskonttorilla käynti ja pyydätte tietonne salaisiksi. Käsittääkseni rekinumeron perusteella ei saa enää osoitetta selville tämän jälkeen.

      Itselläni on tuo turvakielto. Ainoastaan KELA:ssa asioiminen on hankalampaa, mutta eipähän kukaan hörhö saa tietojani mistään. Se on voimassa aluksi 5v ja sen jälkeen 2v kerrallaan. Joka uusimisen yhteydessä pitää perustella mihin sitä tarvitsee. Itselläni on kohta menossa vanhaksi ensimmäiset 5v ja ajattelin käydä uusimassa. Yksityiset pysäköinninvalvojatkaan eivät saa tietojani, joten voin heitellä nämä valvontamaksut roskikseen. He eivät pysty mitenkään niitä perimään, koska eivät saa rekkarini avulla mitään tietoja.

      >pysäköi auto
      >apina käy laputtamassa
      >"joku" heitää lapun roskikseen
      >tulen autolleni
      >ajan tieheni
      >firmasta ei koskaan kuulu perästä mitään, koska he eivät tiedä autosta mitään tietoja ei haltijaa, ei omistajaa, ei osoitetta jne. eivätkä voi lähettää muistutuksia tai viedä perintään
      >en ole ollut tietoinen valvontamaksusta ja firma ei pysty siitä muistuttamaan

      Ja kukaan ei sinun tietoja saa lain mukaan luovuttaa näille firmoille (esim. jos taloyhtiö "käräyttää" niin asia oikeuteen)

      eli

      =ei tarvitse maksaa. Ja oli turvakieltoa tai ei niin jos he eivät tiedä kuskia, etkä mitään myönnä, niin he eivät voi sinua pakottaa maksamaan ja jos et myönnä niin eivät he kuitenkaan oikeuteen haasta. Itse olen saanut monta aiheetonta valvontamaksua, vaikka on parikin maksettua autopaikkaa ja pysäköintilaput näkyvillä. Syinä on ollut kaikenmaailman paskaa mm. kiekon käyttämättä jättäminen (oma autopaikka pysäköintilappu) ja vääriä osoitteita ja joskus jopa auton tietoja väärin.

      Kannattaa siis hommata turvakielto tai ainakin käydä katsastuskonttorilla ilmoittamassa, että haluaa tietonsa salaiseksi ja kysäistä samalla, että mitä kaikkea siellä saa salattua ja mitkä on silti yleisessä jakelussa. Täällä pk-seudulla ainakin mainostetaan näitä "soita tai lähetä ajoneuvon tiedot tähän numeroon niin saat autosta tiedo" - palveluita joka paikassa. Eli ihan julkista tietoa ovat, ellei sinulla on turvakieltoa tai tätä salattua juttua, jonka saa käyttöön katsastuskonttorilta.

      • parkkipeto

        Huh, huh. Kuulostaapa ankealle väärinpysäköijän elämä. Vetäytyy maan alle piileksimään ja pakenemaan haastemiestä... Rankalta kuulostaa.


      • tyhmästä päästä jne.
        parkkipeto kirjoitti:

        Huh, huh. Kuulostaapa ankealle väärinpysäköijän elämä. Vetäytyy maan alle piileksimään ja pakenemaan haastemiestä... Rankalta kuulostaa.

        Huono provo kateelliselta kyylältä, joka on typeryyksissään maksanut aiheettomia "valvontamaksuja".


      • Fiksuko

        Ite olen laittanu sekä omat tiedot että auton tiedot salaisiksi. Ei yksityiset pysäköintifirmat saa tietoja eikä myöskään tuollaiset hörhöt.


    • kriminaali täälläkin

      Olipa hyvä nähdä täältä, että tämä on joku kylähullu. Ihmettelin myös kovin tänään postista tipahtanutta Huomautusta! Ja on kuulemma katsastamatonkin minun autoni - juupa-juu ja huh-huh, kaikenlaisia se ruisleipä elättää...!

    • juuhtota

      On taas voimissaab lähettänyt kirjeen kotiosoitteeseen

    • Yllätyynyt

      Tänään tuli 26 .1. 2016 argus lappu olen muka parkeeranut autoni väärin Stockmannin eteen ei varmaan huomannut invakorttiani istuin autossa

    • Hoomoilaset

      Tulipa Argukselta tänään kirje Mynämäkeenkin. Mieheni oli ollut Turussa ja pysäköinyt Puolalankadulla '25 desimetrin matkalta invalidien ajoneuvoille varatun pysäköintipaikan alueelle, vaikeuttaen sanotun paikan asianmukaista käyttöä'. Säälittävää - kyllä on Argus vuosien varrella törsännyt rahaa tähän valvontatoimintaansa. Oli sentään sen verran säästäväinen, että kirjekuoressa oli kakkosluokan postimerkki...

    • Yllättynyt

      Onko kellään tietoa kuka tälläinen argus on

      • Ainavaruillaan

        Sain kirjeen ko. nimimerkkiä käyttävältä henkilöltä vuosia sitten. Pysäköinti/ pysähtymisvirheeni oli tapahtunut Kristiinankadulla. Tämä henkilö seuraa autoja Turun keskustassa pääasiassa Kristiinankadulla, usein Stockmannin edustalla, Eerikinkadulla tai Kauppatorin pysäköintialueella, invapaikkojen läheisyydessä. Myös Puolalankatu ja sen invapaikat ovat " valvonnan" kohteena. Itse tarkkailen nykyään aina keskustassa käydessäni näitä paikkoja, katson näenkö jonkun siellä kuvaavan tai kirjoittavan rekisteritietoja ylös tai seuraavan autoilijoita. Kehoitan myös muita pitämään silmät auki! Odotan että henkilöllisyys saadaan selville. Itse vein saamani kirjeen poliisille, asiallisesti suhtautuivat ja kertoivat muista saamistaan ilmoituksista.


    • Salaiset_osoitetietoni

      Minullekin tuli ojentumisvaatimus. Ihan huvittavahan tuo oikeastaan oli. Se jäi kuitenkin ihmetyttämään, että mistä tämä kylähullu on osoitetietoni selvittänyt, minulla kun on Akessa osoitteenluovutuskielto ja salainen puhelinnumero.

      • Salaiset_osoitetietoni

        Edellinen jatkaa vielä ihmettelyä siitä, miten tämä ihmisparka on selvittänyt osoitteeni kun lisäksi väestötietojärjestelmässäkin minulla on kaikki muut tietojenluovutuskiellot paitsi turvakielto.


      • Näin_henkilön

        Tarkistinpa huvikseni. Eipä tuo rassukan nimimerkin invapaikaksi väittämä ruutu edes ole invapaikkka.


      • Yllättynyt
        Näin_henkilön kirjoitti:

        Tarkistinpa huvikseni. Eipä tuo rassukan nimimerkin invapaikaksi väittämä ruutu edes ole invapaikkka.

        Minkä näköinen kaveri tämä argus on ja ikäinen


      • Näin_henkilön
        Yllättynyt kirjoitti:

        Minkä näköinen kaveri tämä argus on ja ikäinen

        Ohitin "rikospaikan" nurkan takana seisoskelleen miehen. Aiempia kuvauksia jokseenkin toistaen on oma muistikuva seuraava: mies, keski-iän loppupuolella tai alkavassa seniori-iässä, kantasuomalainen, vähintään keskimittainen tai ei ainakaan lyhyt, normaalivartaloinen, vaaleapigmenttinen tai ei ainakaan tumma, ehkä mahdollisesti silmälasit, tavallinen ja huomiota herättämätön pukeutuminen, kasvot neutraalit, ei silmiinpistävää.


    • nej

      Tänäään tuli postia Argukselta, ilmeisesti on todellakin kyseessä sekopää joka keskustassa pyörii. Jollain on aikaa ja viitteliäisyyttä lähetellä postia ja selvitellä ihmisten osoitteita. Tulehan kylään Argus niin "keskustellaan" niinkuin mies miehelle.

    • Spurgus

      Luin asiasta tämän päivän Turkkarista.
      Silloinen avopuolisoni (nykyinen vaimoni) sai häneltä kirjeen, koskien tupakointia tuuletusparvekkeella jo vuonna 2005. Tyyppi on siis selkeästi laajentanut valvomiaan toimialoja :)

    • Quella

      Kirjoittaa edelleen v. 2017. On lukenut ainakin Turun sanomien mielipidekirjoituksia. Sain jonkun huomautuksen erään nimen käyttämisestä vastatessani hänen kirjoitukseensa. Nimeä en nyt laita tähän, jos vaikka on syytön koko touhuun. Onkohan TS kiinnostunut moisesta kirjeestä heidän julkaisemaansa mielipiteeseen. Ei ainakaan ole siihen syyllinen vai saako heiltä tiedon mistä numerosta tekstiviesti on lähetetty. En viitsi edes kysyä. Kyllä täytyy olla vailla muita harrastuksia kun on aikaa lähetellä kirjeitä milloin mistäkin. Maksaa vielä postimaksunkin. Heitin menemään koko sepustuksen. Lukeekohan nämä viestitkin. Odotan jännityksellä vastausta.

    • inva

      Tänään tuli meikäläiselle "Huomautus ja ojentumisvaatimus" postissa koskien Läntisellä Pitkäkadulla pysäköintiä.

    • Rogel
    • Anonyymi

      Mulle ilmaantui myös tälläinen. Hullulla ei o ilmaiset huvit.
      Hauskasinta,kirjeessä on Helsingin postin leima...

    • Anonyymi

      Sain mielipidekirjoituksen johdosta tuollaisen uhkapostin argus lähettäjältä. Eikös nyt olisi poliisin tehtävä taltuttaa tuollainen härikkö.!

    • Anonyymi

      Anyhelppihän se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe