kondylooma ja wartec

diagnosed-elämä ohi?

sain kondyloomadiagnoosin eilen. kyseessä lievä tapaus, ulkosynnyttimissä. hoidoksi sain tuota wartec(?) liuosta. Kertokaa pls kokemuksia et miten on auttanu ja miten nopeesti. Miten muuten teillä on hoidettu ulkoista kondyloomaa?
Tosi paska fiilis tällä hetkellä, kaikki neuvot ja kokemukset otetaan kiitollisuudella vastaan...

17

9668

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä jatkuu...

      Auttaahan se, en vaan muista kuin nopeesti, hoito tapahtunut n. 5 vuotta sitten. Kondyloomahan on siitä ikävä kaveri, että sen kans saa viettää koko loppu elämänsä.. :P Kannattaa sivellä sitä warteccia tosi tarkasti oikeeseen paikkaan, kun se "syövyttää" kasvuston pois.

      Itteä kans koko homma vituttaa.. Meillä on se molemmilla ja naisilla kyseinen tauti on paljon v-mäisempi ja kun siitä ei pääse eroonkaan.. Lievää limakalvojen kuivuutta on havaittavissa ja peräkkäisiä panoja ei oikeen voi harrastaa, johtuu tuosta tai sitten ei, evt..

      Ja loppuun vielä valistusta:
      KÄYTTÄKÄÄ IHMISET KONDOMIA!!!

      ps. Elämä ei ole kuitenkaan ohi, ei tämä nyt ihan HIV kuitenkaan ole..

      • alkuper.

        Joo, kondomi suojaa tältäkin taudilta.
        Hassua kun mä oon toiminu kaveripiirissäni tämän asian äänitorvena ja sitten käy näin...
        Itselläni on ollut seurustelusuhde viimeksi kaksi vuotta sitten, eli silloin olen viimeksi ollut ilman kortsua. Ottaa päähän että tuosta suhteesta tulee tällainen muistutus vielä näin pitkän ajan jälkeen. Rakkaus ja luottamus ovat myös aika suuria tekijöitä levittämään tauteja.

        No, pakko vaan elää tämän asian kanssa, vaikka vielä tällä hetkellä tuntuu etten jaksa ja hajoan tähän.


      • Elämä jatkuu...
        alkuper. kirjoitti:

        Joo, kondomi suojaa tältäkin taudilta.
        Hassua kun mä oon toiminu kaveripiirissäni tämän asian äänitorvena ja sitten käy näin...
        Itselläni on ollut seurustelusuhde viimeksi kaksi vuotta sitten, eli silloin olen viimeksi ollut ilman kortsua. Ottaa päähän että tuosta suhteesta tulee tällainen muistutus vielä näin pitkän ajan jälkeen. Rakkaus ja luottamus ovat myös aika suuria tekijöitä levittämään tauteja.

        No, pakko vaan elää tämän asian kanssa, vaikka vielä tällä hetkellä tuntuu etten jaksa ja hajoan tähän.

        Ihmeellisiä asioita sattuu ja tapahtuu. Muistaakseni lääkäri silloin aikoinaan sanoi, että kondyloomaa on löydetty myös hankilöiltä jotka eivät ole koskaan harrastaneet seksiä.. Siitä ei ole tietoa mistä se sitten on peräisin.
        Syyläthän lähtee kyllä, mutta virus jää elimistöön, ihan kuten huuliherpeskin.

        Koita jaksaa, ei se maailmaa kaada! Hyvin mekin olemme asian kanssa pärjätty ja enimmäkseen koko asiaa ei muista edes... Eli tsemppiä sulle ja hymyä huuleen! =)


    • kohtalo

      Mulla oli samaa ainetta ja se vaikuttaa hieman hitaammin kuin aikaisempi jonka nimeä en juuri nyt muista.
      Kyllä näpyt lähtee ja kannattaa tosiaan olla tarkka sen kanssa että ei mene terveelle iholle.
      Varaudu siihen että joudut penslaamaan vielä monia monia kertoja. Ihme on jos syylät lähtee ekalla kerralla. Mulla uusi todella monta kertaa. Odottele ekan hoitokerran jälkeen ainakin pari kolme viikkoa.
      Joku täällä kirjotti että ei ole kondyloomasta päässyt eroon vaikka aikaa on mennyt parikin vuotta. En halua pelotella vaan olla realistinen.

    • ei haittaa

      mulla oli kans kondylooma ja annettin wartec liuosta ei auttanut poistaan kaikkea mutta lääkäri sanoi että jos ei lähde niin annetaan olla että ei se ole vaarallinen tauti, ja sehän tauti lähtee ajan kanssa ilman hoitoakin. (M)

      • wartec

        Mulla ainakin ne syylät uusi pitkän aikaa.
        Kyllähän virus elimistöstä häviää mutta syylät ei taida ajan kanssa hävitä. En ainakaan itse viitsisi odotella moista jos siihen lääkettäkin on saatavilla.
        Aika ihme lääkäri sulla (M) on ollut jos noin on sanonut. Ihmettelen vaan...


      • minä
        wartec kirjoitti:

        Mulla ainakin ne syylät uusi pitkän aikaa.
        Kyllähän virus elimistöstä häviää mutta syylät ei taida ajan kanssa hävitä. En ainakaan itse viitsisi odotella moista jos siihen lääkettäkin on saatavilla.
        Aika ihme lääkäri sulla (M) on ollut jos noin on sanonut. Ihmettelen vaan...

        Totuus on se että kondylooma poistuu itsestään kuin vesirokko aikaa siihen menee puolesta vuodesta kaksi ja puoli vuotta.. tosin seurata pitää ettei mitää lisäjuttuja synny. Mulla oli penslaushoito kerran eikä se tuottanut kuin suurta tuskaa! Sitten en reiluun puoleen vuoteen käyttänyt mitää lääkkeitä ja syylät ovat nyt häipyneet itsestää. Ja penslausta ei voi toistaa sen viiden viikon käytön jälkeen heti parin viikon päästä!


    • Poju

      Voi sinua reppanaa. Tauti on kiusallinen ja saattaa vaatia pitkänkin hoidon. Mutta lueppas minun kohtaloni niin saat paremman mielen itsellesi :) Löysin itselleni kauniin ja rakkaan tytön, kävin suhteen alussa testeissä (puhdas), yhdessä 11kk ja sain häneltä klamydian. Jätin hänet.

      Meni aikaa ennenku pysty taas luottaan naisiin. Sit löyty sellanen johon pystyin varmasti luottaan. senkin suhteen alussa kävin testeissä ihan sillä et jos tauti tulee tiedän kumpi on syyllinen. Oltiin 1,5 v yhdessä, hän jätti ja surin kovasti. Mutta suhteen loppuvaiheessa elimeeni ilmestyi jotain epämääräistä enkä ikinä ois osannu epäillä pahinta. Kävin kuitenki pari viikkoa eron jälkeen lääkärissä ja siellä todettiin kondylooma. Siinä meni sit sen verran hyvin halut ja luottamus et en ole sexiä harrastanut enkä seurustellut yli vuoteen.

      No oli mulla sullekkin jotain. Mun kondyloomaa yritettiin hoitaa lääkärissä penslaamalla 4-5 kertaa, sit ne anto wartecia mikä ei tietenkään auttanut koska se on paljon laimeampaa kuin se lääkärin tökötti mitä ne ei mukaan anna. Heh, ja paikka oli sellanen et joka kerralla tuli vesi silmistä ku penslas (ei itkua vaan tuskaa!) Menin valittaan et kai tää ny jollain lähtee!! Lääkäri mutisi et onhan sitä sellasta rasvaa.. sanoin et jos ei penslingit auta, ei tää kuule millään rasvalla lähe! Meinas et se on kyl paras keino mitä on keksitty, mut ku on aika kallis.
      No mä sen kuitenki sain ja käytin noin 8 viikkoo ja sehän lähti! Kokonaisuudessa hoidot kesti 1/2 vuotta ja on pysyny nyt 1/2 vuotta pois. Tämän ihmelääkken nimi on aldara.

      Voimia sinulle ja uskon et hoito ei ole kovin tuskallisen pitkä jos kyseessä on lievä ilmiö.

      • wartec

        Kohtalokaveri täällä. Ite kanssa wartecia jouduin ujuttamaan virtsaputkeen ja enempää ei varmaan tarvii sanoa. Täällä ihmiset on kirjoittaneet että jäädyttämällä on syylät lähteneet. Itellä nyt reilu 1/2 vuotta kamppaillu syyliä vastaan ja taas huomasin että siellähän niitä.

        Minkä hintaista tuo aldara oli ja oliko sen käyttö kuinka kivuliasta. Pakko mennä lääkääriin (kolmannen kerran). Tekis mieli jo saada sellaista ainetta josta todella on apua. Kyllähän syylät wartecilla lähtee mutta uusii kokoajan.
        Condyline oli ekaa penslausainetta ja se oli aika kovaa kamaa.

        Nykyään elän vakituisessa parisuhteessa ja tekis mieli päästä kuntoon. Kondylooma kun voi tarttua esim saunanlauteistakin tai muhia elimistössä oireilematta vuosia.


      • Poju
        wartec kirjoitti:

        Kohtalokaveri täällä. Ite kanssa wartecia jouduin ujuttamaan virtsaputkeen ja enempää ei varmaan tarvii sanoa. Täällä ihmiset on kirjoittaneet että jäädyttämällä on syylät lähteneet. Itellä nyt reilu 1/2 vuotta kamppaillu syyliä vastaan ja taas huomasin että siellähän niitä.

        Minkä hintaista tuo aldara oli ja oliko sen käyttö kuinka kivuliasta. Pakko mennä lääkääriin (kolmannen kerran). Tekis mieli jo saada sellaista ainetta josta todella on apua. Kyllähän syylät wartecilla lähtee mutta uusii kokoajan.
        Condyline oli ekaa penslausainetta ja se oli aika kovaa kamaa.

        Nykyään elän vakituisessa parisuhteessa ja tekis mieli päästä kuntoon. Kondylooma kun voi tarttua esim saunanlauteistakin tai muhia elimistössä oireilematta vuosia.

        Hinta jäi mulle mysteeriksi katos ku mä olin intissä sillon ja sain veksistä lääkkeet ilmaiseksi. Yx kaveri meinas et kuuri saattas maksaa 500 mummonmarkkaa, mut en mä usko et se ihan niin kallis on.

        Käyttö ei satu yhtään, mutta voi olla alussa hieman turhauttavaa koska (ainakaan mulla) tulosta ei pariin, kolmeen viikkoon näkyny.

        Aineen vaikutus perustuu siihen et se ottaa elimistön omat vasta-aineet käyttöön tuhotakseen syylän, joka on looginen selitys sille et niitten ei pitäs kasvaa takas. Toisin ku et jos vain näkyvät syylät poistetaan jollain kemikaalilla jolloin syylän juuri saattaa jäädä henkiin. Itse kerran repäisin yhden pinseteillä pois *auts* ja se kasvoi viikossa kymmenkertaisena takas. Älä kokeile!

        Lääke on aika uus, mäki sain jonku sinne tulleen näytepakkauksen. Tuskin tätä ilman reseptiä saa, mutta käy siellä lääkärillä ja mainitse asiasta niin eiköhän ne sulle sen kirjoita.

        Onkohan toi muuten totta et kondylooma-virus häviää elimistöstä joskus? Ku mä oon kuullu et virus ei häviä koskaan, mutta on altis tarttumaan vain sillon ku syyliä on näkyvissä.


      • tiina
        Poju kirjoitti:

        Hinta jäi mulle mysteeriksi katos ku mä olin intissä sillon ja sain veksistä lääkkeet ilmaiseksi. Yx kaveri meinas et kuuri saattas maksaa 500 mummonmarkkaa, mut en mä usko et se ihan niin kallis on.

        Käyttö ei satu yhtään, mutta voi olla alussa hieman turhauttavaa koska (ainakaan mulla) tulosta ei pariin, kolmeen viikkoon näkyny.

        Aineen vaikutus perustuu siihen et se ottaa elimistön omat vasta-aineet käyttöön tuhotakseen syylän, joka on looginen selitys sille et niitten ei pitäs kasvaa takas. Toisin ku et jos vain näkyvät syylät poistetaan jollain kemikaalilla jolloin syylän juuri saattaa jäädä henkiin. Itse kerran repäisin yhden pinseteillä pois *auts* ja se kasvoi viikossa kymmenkertaisena takas. Älä kokeile!

        Lääke on aika uus, mäki sain jonku sinne tulleen näytepakkauksen. Tuskin tätä ilman reseptiä saa, mutta käy siellä lääkärillä ja mainitse asiasta niin eiköhän ne sulle sen kirjoita.

        Onkohan toi muuten totta et kondylooma-virus häviää elimistöstä joskus? Ku mä oon kuullu et virus ei häviä koskaan, mutta on altis tarttumaan vain sillon ku syyliä on näkyvissä.

        Ite käytin eka wartecia ilman minkäänlaista tulosta. sit sain näytepakkauksen tota aldaraa lääkäriltä ja se tepsi heti ja oli paljon helppokäyttösempi. maksaa kuulemma ostettuna siinä 100 euron pinnassa että huhhuh! mutta suosittelen kysymään näytepakkausta, sen saa ilmaseks...


      • pinja
        tiina kirjoitti:

        Ite käytin eka wartecia ilman minkäänlaista tulosta. sit sain näytepakkauksen tota aldaraa lääkäriltä ja se tepsi heti ja oli paljon helppokäyttösempi. maksaa kuulemma ostettuna siinä 100 euron pinnassa että huhhuh! mutta suosittelen kysymään näytepakkausta, sen saa ilmaseks...

        Aldara maksaa 56,30€ 12kerran pakkaus Kela-kortilla, yli 100€ ilman. Se on reseptilääke, et lääkärin kautta pitää hankkia. Oon käyttäny sitä kuukauden päivät ja alapää on suurin piirtein vereslihalla, mut on syylät hävinnyt vähäsen. Pitää kait vielä hakee apteekista toinen paketti.
        Kondylooma-virus häviää noin viiden vuoden aikana elimistöstä. Kondyloomaa on monta erilaista virusta, niinpä yleensä sairastaa vain kerran saman viruksen eli vähän kuin vesirokko.
        Kondylooman voi saada suojaamattomasta yhdynnästä, yleisistä vessoista ja saunoista, uima-altaista ja porealtaista.
        Joillekkin syyliä tulee herkemmin kuin toisille.


    • Niin no...

      Itse kuulin kondyloomastani 6 ja puoli vuotta sitten... siis kesällä 97. Oli kuulemma lievä tapaus ja lähtisi ihan helposti penslaamalla Condyline liuoksella. Juu no sitä sitten. Alapää vereslihalla muutaman viikon käytön jälkeen. Ei kusella uskaltanut käydä. Syyliä oli vain ulkosynnyttimissä kuten aika usein alussa on. Syylät lähti, hetkellisesti. Ne vaihto paikkaa.
      Seuraavaksi niitä oli emättimen sivuilla, johon ei itse pysty penslaamaan, jos ei ole todella notkea ja kiinnostunut omasta anatomiasta, joten penslausta tehtiin terveyskeskuksessa. Puolen vuoden välein otettiin papa, joka oli aina puhdas. syylät ilmeistyivät aina takaisin johonkin muuhun paikkaan. Sitten vaihdettiin lääke Warteckiin ja tulos ihan samanlainen, ainoostaan sillä erolla, että wartec sotkee aika hyvin, jos esim. pullon kaadat kaakelille, niin saumat on ikuisesti siniset! Älä kokeile!
      Pari vuotta penslailua ja papaa ja lääkärin mielestä annetaan olla, mutta seuraillaan tilannetta syöpäriskin takia. Vuosi meni ja Aldara ilmestyi markkinoille. Jee... koitetaan sitä, on kuulemma hyvä ja tehokas aine. Silloin ko. aine ei vielä kuulunut Kelan korvattavien lääkkeiden joukkoon, joten hinta oli silloin se noin 600 mummoa. Kokeilenhan minä, makso mitä tahansa. Käyttö helppoa penslaukseen verrattuna, mutta tuloksia saa odotella kauemmin, ainakin minä. Nahka tai limakalvo kuoriutui koko alapäästä ja kipeä olin. Syylät pieneni. Jotkut jopa lähti mut tuli tietenkin takaisin.
      Kun suurimmat syylät alko oleen sentin halkaisijaltaan sain kutsun Tyksiin, joka on seurannut minua vuodesta 2000 asti. Ajateltiin kokeilla syylien polttamista. Juu sopii mulle. Ko. toimenpide tehdään joko paikallispuudutuksessa tai humautusnukutuksessa. Itse sain nukutuksen, koska syylät olivat pahoissa paikoissa. Tajo pois vaan ja jalat auki ja syylät pois. Vartin operaatio, mutta kolmen viikon kivut. Syylien kohdat jää "paljaiksi", joten voit kuvitella kuinka paljon kirvelee pissatessa. Onneksi siihen saa puudutuslääkkeen kotiin mukaan, jota on sitten kiva kantaa joka paikassa mukana, missä pissahätä saattaa yllättää. Ja alasuihkukin on löydyttyvä vessasta, jossa voi käydä. Pitää suihkutella joka välissä. No tämän operaation teho oli n. kolme kuukautta ja syyliä alkoi pompsahdella samoihin paikkoihin takaisin... Ja taas sairaalaan näytille. Penslataan... Juu tehdään niin. Ei apua. Vuonna 2002 sovittiin uudesta poltto-operaatiosta. Ja sinne sitten taas. Tulos ihan sama. Kipeenä olin. Nyt Aldara oli jo Kelan korvauspiirissä, joten ajateltiin sitä sitten polton jälkihoidoksi, heti kun alapää olisi "ehjä", eli iho tai limakalvo olisi kasvanut takaisin. Näin tehtiin. Ja syylät olivat poissa puoli vuotta. =uusi ennätys! Sitten tohtorit nostivat kädet pystyyn ja annettiin olla taas ja seuraillaan solunäytteillä. Nyt tilanne on se että syyliä tulee sinne tänne sillon tällön ja suurimmat niistä poistetaan kirurgisesti paikallispuudutuksella. Pari tikkiä tulee, mut silti se on ollut paras hoito tähän asti. Nopea kivuttomin (?) ja syylät eivät samaan paikkaan ole tulleet takaisin. Muualle kyllä, mutta kai sitten kun on koko iho ja limakalvo "vaihdettu" syylät eivät enää tule...

      Tämä vaan kertomuksena niille, jotka luulevat että virus häviää muutaman vuoden sisällä ja kaikki on sitten ok. Ei ihan aina mene niin.

      Minulla on ollut sama mies koko tuon kuuden ja puolen vuoden ajan ja hänellä ei ole ollut ainuttakaan merkkiä koko kondyloomasta. Eli ei tartu kaikkiin, ei tiedä mistä on tullut ja tapauksia ei voi verrata.

      Voihan se hoito hyvinkin mennä.... Ei ollut tarkoitus pelästyttää...

    • Tartunnansaanut

      45 vuotias, 19 vuotiaana kondylooma, otan myös oman vastuuni koska luotin mieheen, nyt tauti poissa hoidon takia mutta seurauksena jatkuvat kontrollit gynegologilla papa-kokeissa kohdunkaulan syövän tarkkailussa.

    • Anonyymi

      Itsellä tämä myös, epäilin että eksältä saanut kun se vieraissa kävi. Sukupuolitautien poliklinikalla kävi kuitenkin ilmi, että kondomi ei todellakaan aina suojaa kondylta, ja voi olla piilevänä vuosiakin, että ei ole mitään keinoa tietää, keneltä saanut.

    • Anonyymi

      Toimi itellä jo 4päivässä 80% syylistä hävinnyt.
      Mahtava aine.
      Orgiat alkakoon

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe