Tää ei kyl kuulu ihottumapalstalle, mutta on ihovaiva kuitenkin. Eli mulle tulee alahuuleen vuorotelllen kummallekin puolelle, keskelle huulta arastava ja verta vuotava haava. Sitä tykyttää, niinkuin haavaa yleensä. Ympärillä ei ole kovaa paukamaa tai muuta, mikä viittaisi esim. huulisyöpään. Vuosia tuli vain tuohon oikealle puolelle, nyt siis vasemmalla puolella. Eikä ole siis suupielen haava, vaan keskellä huulta. Tämän kertainen haava on kestänyt muutaman päivän. Yritän sitä pestä ja laittaa Bepathenia, muttei auta. Syön magneesiumia, kalakapseleita ja maitohappobakteereita, jossa on B-vitamiinia. Nyt ostin vielä rautatippoja, joita en vielä ole käyttänyt. Syön monipuolisesti kaikkea muuta paitsi maitoa, joka ei sovi minulle. N. 10 v. sitten ekan kerran haava oli (silloin aina samassa kohdass) ja kävin ihotautilääkärillä, joka sanoi jonkun diagnoosin, mutten muista sitä. Vaaraton kuitenkin. Voi kuulema polttaa tai jäädyttää tms., jos alkaa vaivaamaan. No yleensä kesällä näitä eil ole, joten en ole enää mennyt käymään. Mitähän mahtaisi olla ja mikä auttaisi? Onko kellään muulla?
Haava alahuulessa
3
3271
Vastaukset
- tosin sitä
ei hoideta kuvaamanlaisellasi tavalla.
- vuodesta toiseen
Ei ole herpestä. Herpestä mulla ei ole ollut ikinä, mutta puolisolla on ollu ja tunnistaisin kyllä sen, jos sitä olisi. Eikö kenelläkään muulla ole vastaavaa ollut? Tuossa se alahuulessa vaan avohaava olla möllöttää.
- f
vuodesta toiseen kirjoitti:
Ei ole herpestä. Herpestä mulla ei ole ollut ikinä, mutta puolisolla on ollu ja tunnistaisin kyllä sen, jos sitä olisi. Eikö kenelläkään muulla ole vastaavaa ollut? Tuossa se alahuulessa vaan avohaava olla möllöttää.
Hei, itselläni ajoittain alahuulen ilmestyy haavauma. Kyse ei ole kuitenkaan huulten kuivumisesta aiheutunut halkeama, vaan kohtaa alkaa ensin kihelmöimmään ja kuumottamaan (myös tykyttämään), jonka jälkeen huulen pintaan ilmestyy "lovi", mutta huuliherpestyyppistä paukamaa tms. ei synny. Eli ikään kuin se pinta vain halkeaa ja kivuliaahko haava on. joskus on huulessa ollutkin sitten monta viikkoa "syvemmän" oloinen haava, joka aina halkeaa uudelleen esim. aamulla. Tavallisesti tulee stressin/flunssan aikaan. Olen huvikseni hoitaut itä vectavirilla, joka helpottaa. Ja bepanthenia tms. rasvaa laitan, jotta se ei halkeaisi koko ajan. Alle viikossa ne tyypillisesti paranevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244