Leopardigekon terraario

diida

elikkäs, olen harkinnut tässä ottavani tämän vuoden aikana leopardigekon, joten mitä kaikkea (nuo lämmityslaitteet jne) sinne tarvitsis ostaa?

4

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsuutsuu

      siis tarvitset lämpömaton tai mahdollisesti lämpölampun ja siihen alle sopivan kiven jolla köllötellä. Lisko tarvitsee myös toiseen päähän viileämmän nurkkauksen, jossa voisi olla vaikkapa pieni luola tai vastaava. Wet-box (rasia jossa on turvetta esim. trio-jäätelö rasia)on hyyvä terraariossa, koska ainakin omat liskoni tykkäävät nuolla kosteutta seiniltä. myöskin liskoilla pitää oola tarpeeksi piilopaikkoja, jossa ne saavat olla rauhassa. Myöskin kiipely mahdollisuudet piristävät liskoja,esim. korkkimatto seinässä, korkea luola etc.Gekot eivät ole valitettavasti hyviä kiipeilemään, joten pitää hankkia sopiva kiipeily systeemi. JOtkut haluavat kasveja ( muovi) terraarioon, mutta ne eivät ole välttämättömiä. Pohjamateriaalina voi mieluiten haketta esim. mörtti-röpö , koska liskot saattavat syödä hiekkaa. Lisäksi tarvitset ruokakupin ( korkeat reunat!) ja vesikupin. Jotain saatto unohtua,mutta eiköhän tolla alkuun pääse :D

    • povhublhinöo

      terraariossa pitää olla toisessa päässä viileä alue ja toisessa päässsä lämmittelyalue. Villeällä alueella kantsiii olla joku piilopaikka (rauhallinen) esim. luola.Myös ruoka- ja vesikupit on hyvä laittaa sinne. Vaikka gekkulit eivät ole hyviä kiipeilemään, ne pitävät siitä kovasti nii kantsii olla jotain korkeempaa luolaa tai vaikka korkkimattoa seinällä. terraariossa kantsii olla myös wet-box ( rasia jossa on turvetta esim. itselläni trio- jäätelö rasia), koska omat gekkoni tykkäävät nuolla vettä reunoilta. Lämpimällä puolella on hyvä olla lämpömatto pienellä alueella ja sen päällä kivi, jotta lisko pääsee lämmittelemään. siellä on myös hyvä olla jonkin sortin luola. itselläni on lämp.matossa ajastin ja se menee yöksi pois päältä. siinä oli ainakin pää asiat :D:D:D

      • diida

        nuo suurin piirtein tiesinkin, enempikin mietin et esim. noissa lämpömatoissa vaihtoehtoina 5w, 12w jne mattoja että kuinka monta wattia riittää ettei sitten osta sellaista mattoa yms. liian vähän tehoja tuottamaan sopiva lämpötila :)


    • miinAw``

      en itte oo mikää ekspertti näis leoskeis mut joo eli siis noit "lämmityslaitteit" tarttis ol lämpömatto tai lämpökivi ja lämpölamppu ja iha tavalline loisteputki . mut jos pelkäl lämpölampul saa jo siihe lämmittelynurkkaa se 35-40 vai mikä se ny oli ni ei tartte ostaa sit sitä lämpömattoo /-kivee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe