elikkäs, olen harkinnut tässä ottavani tämän vuoden aikana leopardigekon, joten mitä kaikkea (nuo lämmityslaitteet jne) sinne tarvitsis ostaa?
Leopardigekon terraario
4
757
Vastaukset
- tsuutsuu
siis tarvitset lämpömaton tai mahdollisesti lämpölampun ja siihen alle sopivan kiven jolla köllötellä. Lisko tarvitsee myös toiseen päähän viileämmän nurkkauksen, jossa voisi olla vaikkapa pieni luola tai vastaava. Wet-box (rasia jossa on turvetta esim. trio-jäätelö rasia)on hyyvä terraariossa, koska ainakin omat liskoni tykkäävät nuolla kosteutta seiniltä. myöskin liskoilla pitää oola tarpeeksi piilopaikkoja, jossa ne saavat olla rauhassa. Myöskin kiipely mahdollisuudet piristävät liskoja,esim. korkkimatto seinässä, korkea luola etc.Gekot eivät ole valitettavasti hyviä kiipeilemään, joten pitää hankkia sopiva kiipeily systeemi. JOtkut haluavat kasveja ( muovi) terraarioon, mutta ne eivät ole välttämättömiä. Pohjamateriaalina voi mieluiten haketta esim. mörtti-röpö , koska liskot saattavat syödä hiekkaa. Lisäksi tarvitset ruokakupin ( korkeat reunat!) ja vesikupin. Jotain saatto unohtua,mutta eiköhän tolla alkuun pääse :D
- povhublhinöo
terraariossa pitää olla toisessa päässä viileä alue ja toisessa päässsä lämmittelyalue. Villeällä alueella kantsiii olla joku piilopaikka (rauhallinen) esim. luola.Myös ruoka- ja vesikupit on hyvä laittaa sinne. Vaikka gekkulit eivät ole hyviä kiipeilemään, ne pitävät siitä kovasti nii kantsii olla jotain korkeempaa luolaa tai vaikka korkkimattoa seinällä. terraariossa kantsii olla myös wet-box ( rasia jossa on turvetta esim. itselläni trio- jäätelö rasia), koska omat gekkoni tykkäävät nuolla vettä reunoilta. Lämpimällä puolella on hyvä olla lämpömatto pienellä alueella ja sen päällä kivi, jotta lisko pääsee lämmittelemään. siellä on myös hyvä olla jonkin sortin luola. itselläni on lämp.matossa ajastin ja se menee yöksi pois päältä. siinä oli ainakin pää asiat :D:D:D
- diida
nuo suurin piirtein tiesinkin, enempikin mietin et esim. noissa lämpömatoissa vaihtoehtoina 5w, 12w jne mattoja että kuinka monta wattia riittää ettei sitten osta sellaista mattoa yms. liian vähän tehoja tuottamaan sopiva lämpötila :)
- miinAw``
en itte oo mikää ekspertti näis leoskeis mut joo eli siis noit "lämmityslaitteit" tarttis ol lämpömatto tai lämpökivi ja lämpölamppu ja iha tavalline loisteputki . mut jos pelkäl lämpölampul saa jo siihe lämmittelynurkkaa se 35-40 vai mikä se ny oli ni ei tartte ostaa sit sitä lämpömattoo /-kivee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483