armeija ja kiusaaminen

sdfgsdf

miten vitussa voi olla, että vaan miehet joutuu inttiin? ja miten teitä on ateisminne takia kiusattu intissä? minua kiusattiin siten, että jouduin siivaomaan kun uskovaiset palveli jumalaansa.

11

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on uskon takia sortaminen

suomessa laitonta, joten valitusta tuosta menemään. Varma oikeusvoitto.

• H3mmo

Pelkästään miehiä koskeva asevelvollisuus rajattiin tasa-arvolain ulkopuolelle, jotta ei syntyisi ikäviä ristiriitoja tai suoranaisia laittomuuksia. Kätevää. Elämmehän sentään oikeusvaltiossa, joten eihän valtio saa rikkoa lakia.

• konna

asevelvollisuuteen määräävä laki rikkoo kuitenkin perustuslakia. Joten perustuslakiin pitäisi sitten varmaan kirjata sukupuolisyrjinnän salliva pykälä.

• H3mmo
        konna kirjoitti:

asevelvollisuuteen määräävä laki rikkoo kuitenkin perustuslakia. Joten perustuslakiin pitäisi sitten varmaan kirjata sukupuolisyrjinnän salliva pykälä.

Onkohan tuo sitten rajattu jo perustuslainkin ulkopuolelle? :D Lisäksi syrjintä ei rajoitu vain miehiin vaan myös ainakin ikään, uskonnoliseen suuntaukseen sekä fyysiseen- ja henkiseen kuntoon. Miesten syrjintä ei ole sukupuolisyrjintää, koska miehet ovat syrjineet naisia aina. Lisäksi naisilla on kuukautiset ja he synnyttävät lapsia. Miehet ovat siis sikoja ja heidän elämänsä on fyysisiltä puitteiltaan niin paljon helpompaa kuin naisten. On siis ihan oikein, että miehet joutuvat intiin. Oikea rangaistus kuukautisten puuttumisesta. Siat.

• Eipä oikeastaan mitenkään. Siinä vaiheessa kun itse olin intissä 2003-2004 niin ei ollut siivousrangaistuksia uskonnottomille. Joskus oltiin päivystäjän pöydän luona lukemassa käsimiehen sotakirjaa, joskus saatiin vaan nukkua tuvissa. Itse lankkasin oma-aloitteisesti maihareitani joskus kun muut oli jeesustelemassa. Ainut ahdistava tilanne oli intin viimeisinä päivinä ollut koko komppanian kokoontuminen muotoon kuuntelemaan everstin ja muiden nappikaulojen puheita. Ohjelmaan oli ujutettu sitten jostain syystä kenttäpappikin rukoiluttamaan koko komppaniaa. Otin lakin pois päästä kun käskettiin, mutta perkele, en kyllä rukoillut, vaikka siihenkin käskettiin. Olisin voinut nostaa asiasta metelin, sillä perustuslain mukaan kenenkään ei pidä osallistua uskonnon harjoittamiseen vasten tahtoaan, ja niin tuossa silti kävi, mutta inttiä oli jäljellä vain pari päivää tuossa vaiheessa, niin että annoin koko roskan olla. Sitä seuraava päivä oli lomaa, ja sitten olikin viimeinen päivä jolloin luovutimme viimeisetkin varusteet ja haistatimme pitkät koko laitokselle.

• HEIKOT RUKOILEE

ATET NE ON RAAKOJA JÄTKIÄ! NE HAISTATTAA PIITKÄÄT HEIKOILLE!

• H3mmo

Tuo nyt vain on yksi kohta jossa intti ei mene ihan niin kuin pitäisi. Jos niihin kaikkiin tilanteisiin olisi aina puuttunut, niin niitä valituksia olisi saanut rustata jatkuvasti. Kunhan kieltäytyy tekemästä mitään mistä on suoranaista vaaraa jollekin, jos sellainen tilanne tulee, niin se mielestäni riittää. Jos taas joku käskee tekemään jotakin kyseenalaista, joka ei suoranaisesti vaaranna ketään, mutta jossa on kuitenkin rikottu turvallisuussääntöjä, niin asiahan on yleensä käskijän vastuulla intissä jos jotakin sattuu. Poikkeustilanteitakin kyllä on ja niistä kannattaisi olla selvillä. Intin järjestelmässähän oletetaan, että kaikki tietävät mitä ovat tekemässä ja osaavat asiansa. Voin kyllä kokemuksesta kertoa, että näin asia ei monesti ole.

• v0d3

...nuoret miehet joutuvat inttiin. On vain osoitus siitä, että elämä ei ole reilua. Tämä johtuu siitä, että elämme kapitalistisen sortokoneiston ikeessä. Minua ei kiusattu ateismini takia. Oikeita ateisteja ei muutenkaan kiusata, koska oikealla ateistilla ei ole marttyyritaipumuksia. Oikea ateisti, joko palvelee isänmaataan siivoamalla ilomielin tai hommaa itselleen B:n paperit, jos isänmaallisuus ei satu nappaamaan.

• H3mmo

Itse valitsin intin juuri tällä pienemmän pahan menetelmällä. Intti on lyhyimmillään puolet lyhyempi kuin sivari ja B:n paperit saadakseni olisi tarvinut joko tuplata elopaino nimenomaan läskillä, kehittää jokin paha sairaus tai leikkiä hullua. Painon tuplaus ei huokutellut eikä olisi varmaan onnistunutkaan, sairautta ei ole löytynyt enkä ole masokisti, enkä myöskään halunnut leimautua hulluksi jos niillä papereilla on mitään merkitystä. Valitsin siis intin. Tosin se lyhyys sitten kusi kun meikäläiselle pistettiin vuoden nakki tavoittelemani puolen vuoden sijasta, joten sivari olisi ollut ihan käypäinen vaihtoehto. Ei sillä. Kyllä intistä ihan mukaviakin kokemuksia jäi ja onhan se omalla tavallaan opettavaista. Tosin olen edelleenkin sitä mieltä, että nuo samat asiat olisin oppinut puolessa vuodessa ihan yhtä hyvin kuin vuodessakin, joten hukattu aika ei vastannut saatua hyötyä. Tämä pakkointti ei ole kyllä linjassa mitenkään näiden muiden linjausten kanssa: - valmistukaa nopeammin ja siirtykää työelämään, mutta käykää vuoden intti siinä välissä Itse siirtyisin työelämään 1,5 vuoden kuluttua jos intti ei olisi siirtänyt valmistumista vuodella 2,5 vuoteen. Lisäksi opinnot olisivat saattaneet nopeutua jos en olisi unohtanut osaa asioista vuoden nollauskurssilla puolustusvoimissa. Nytkin menisin kesällä töihin jos vaan saisin jostakin duunia. Suomesta kun ei löydy duunia edes valmistuneille saatika sitten opiskelijoille.

• v0d3
        H3mmo kirjoitti:

Itse valitsin intin juuri tällä pienemmän pahan menetelmällä. Intti on lyhyimmillään puolet lyhyempi kuin sivari ja B:n paperit saadakseni olisi tarvinut joko tuplata elopaino nimenomaan läskillä, kehittää jokin paha sairaus tai leikkiä hullua. Painon tuplaus ei huokutellut eikä olisi varmaan onnistunutkaan, sairautta ei ole löytynyt enkä ole masokisti, enkä myöskään halunnut leimautua hulluksi jos niillä papereilla on mitään merkitystä. Valitsin siis intin. Tosin se lyhyys sitten kusi kun meikäläiselle pistettiin vuoden nakki tavoittelemani puolen vuoden sijasta, joten sivari olisi ollut ihan käypäinen vaihtoehto. Ei sillä. Kyllä intistä ihan mukaviakin kokemuksia jäi ja onhan se omalla tavallaan opettavaista. Tosin olen edelleenkin sitä mieltä, että nuo samat asiat olisin oppinut puolessa vuodessa ihan yhtä hyvin kuin vuodessakin, joten hukattu aika ei vastannut saatua hyötyä. Tämä pakkointti ei ole kyllä linjassa mitenkään näiden muiden linjausten kanssa: - valmistukaa nopeammin ja siirtykää työelämään, mutta käykää vuoden intti siinä välissä Itse siirtyisin työelämään 1,5 vuoden kuluttua jos intti ei olisi siirtänyt valmistumista vuodella 2,5 vuoteen. Lisäksi opinnot olisivat saattaneet nopeutua jos en olisi unohtanut osaa asioista vuoden nollauskurssilla puolustusvoimissa. Nytkin menisin kesällä töihin jos vaan saisin jostakin duunia. Suomesta kun ei löydy duunia edes valmistuneille saatika sitten opiskelijoille.

Kyllä se intti varmasti menee mukavasti kun ottaa sen leikin kannalta. Ja itse kyllä kuvittelisin, että ne jotka menevät sinne nimenomaan sen takia, että se on pienin paha ovat enemmistönä. Sitä armeijan pedagogiikkaa on kyllä tutkittu, samoin kuin niitä paljon mainostettuja johtamistaitoja joita siellä annetaan. Kumpiakaan ei ole yleensä kovin korkealle rankattu armeijan ulkopuolisten tutkijoiden toimesta. Kuitenkin mulla oli lähinnä se pointti, että kyllä sieltä intistä pääsee pois hullua leikkimällä heti kun haluaa lähteä. Eikä sekään kovin harvinaista ole, vaikka tietysti sitä pelkää tulevansa stigmatisoiduksi.

• Aikaan ei ollut olemassa mitään kiusaamista eikä simputuksia. Silloin toteltiin turpa ummessa käskyjä tai huilittiin arestissa. Aresti oli hieno mesta verrattuna varuskunnan hihulointi tiloihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4856
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2209
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      1949
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      198
      1928
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      170
      1580
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      295
      1502
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      206
      1280
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1199
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1182
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1154
    Aihe