Jumala kutsuu sinua 3 kertaa

*Daniel*

Jumala kutsuu jokaista ihmistä kolme kertaa oikein vahvasti. Näitä kertoja kutsutaan etsikko ajoiksi. Me itse valitsemme tiemme joko taivaan tien Jeesuksen seuraajina tai helvetin tien perkeleen seuraajina. Jumalan luonteeseen ei kuulu vapaan tahdon pakottaminen vaan ihminen saa valita, Jumala tosin kertoo meille rehellisesti että ei ole olemassa kuin kaksi paikaa joko taivas tai helvetti. Kumpaan paikkaan sinä olet tänään menossa?

83

4815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.....

      ehdi kumpaankaan,,,pitäisi ehtiä kauppaan ja hakea jotain murkinaa ja hoitaa asioita joten ei siinä taivaaseen ehdi lähteä kesken kaiken saati sitten helevettiin näin se on kiire ihmisillä

      • *Daniel*

        koskaan ei saisi olla niin kiire ettei jää ikuisuus asioille aikaa sillä loppupeleissä tämä elämä on vain lyhyt koeaika ja kallisarvoinen siinä mielessä että suhdetta Jumalaan ei voi enää kadotuksessa solmia, se on tehtävä tässä ajassa jos sen aikoo tehdä. Jeesus sanoo: Minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani Pietarille Jeesus sanoi vertauksen joka koskee meitä jokaista: Jos minä en sinua pese ei sinulla ole sijaa Isäni luona. Jos siis Jeesus ei saa tulla elämäsi Herraksi ja pestä verellään syntejäsi pois, sinä et tule koskaan näkemään Jumalan kirkkautta ja jos torjut Jumalan armon ja rakkauden jotä Jeesus tarjoaa niin torjut itse Jumalan.


      • jotka
        *Daniel* kirjoitti:

        koskaan ei saisi olla niin kiire ettei jää ikuisuus asioille aikaa sillä loppupeleissä tämä elämä on vain lyhyt koeaika ja kallisarvoinen siinä mielessä että suhdetta Jumalaan ei voi enää kadotuksessa solmia, se on tehtävä tässä ajassa jos sen aikoo tehdä. Jeesus sanoo: Minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani Pietarille Jeesus sanoi vertauksen joka koskee meitä jokaista: Jos minä en sinua pese ei sinulla ole sijaa Isäni luona. Jos siis Jeesus ei saa tulla elämäsi Herraksi ja pestä verellään syntejäsi pois, sinä et tule koskaan näkemään Jumalan kirkkautta ja jos torjut Jumalan armon ja rakkauden jotä Jeesus tarjoaa niin torjut itse Jumalan.

        ei ole kuullutkaan kristinuskosta esim jotku alkuasukkaat tai muut. Entä kuuromykät jotka ei tiedä mitään uskon asioista. Tähän ei riitä vastaukseksi, että tietämättömät ovat hurskaita vai kuinka se meni heh heh


      • *Daniel*
        jotka kirjoitti:

        ei ole kuullutkaan kristinuskosta esim jotku alkuasukkaat tai muut. Entä kuuromykät jotka ei tiedä mitään uskon asioista. Tähän ei riitä vastaukseksi, että tietämättömät ovat hurskaita vai kuinka se meni heh heh

        Jokainen sielu saa kuulla evankeliumin. Raamattu kertoo että Jeesus kuolemansa jälkeen meni tuonelaan ja saarnasi sieluille siellä, eli jokainen saa mahdollisuuden tehdä uskonvalinnan ja ratkaisun. Oleminen ei pääty kuolemaan vaan jokaisen sielu on ikuinen ja elää ikuisesti.


      • zigi
        jotka kirjoitti:

        ei ole kuullutkaan kristinuskosta esim jotku alkuasukkaat tai muut. Entä kuuromykät jotka ei tiedä mitään uskon asioista. Tähän ei riitä vastaukseksi, että tietämättömät ovat hurskaita vai kuinka se meni heh heh

        Ensin tulet sinä uskoon ja sitten voit levitää sanomaa kaikkeen maailmaan. Se on meidän tehtävämme julistaa evankeliumia läheisillemme, jotka ovat monesti myös kaukana Jumalasta, mutta meidän kauttamme heillä on myös mahdollisuus oppia tuntemaan Jeesus. Miten voit saarnata alkuasukaalle, ja hoitaa omaa postiasi jos et ole edes uskossa. Sillä vain on merkitystä, että onko henkilökohtainen suhde elävään Persoonaan, Jeesukseeen Kristukseen. Kaikki spekulointi, että tietääkö tuo tai tuo, on turhaa jos itse ei kuitenkaan mitenkään edistä sitä että tietäisi tai tulisi kosketetuksi evankeliumin ihmeellisellä sanomalla.


      • kaikille evankeliumi..........
        jotka kirjoitti:

        ei ole kuullutkaan kristinuskosta esim jotku alkuasukkaat tai muut. Entä kuuromykät jotka ei tiedä mitään uskon asioista. Tähän ei riitä vastaukseksi, että tietämättömät ovat hurskaita vai kuinka se meni heh heh

        Aivan jokaiseen meistä on istutettu Jumalan kaipuu (sen ainoan oikean). Jo sitä kautta ihminen pystyy kuulemaan evankeliumin jos vain haluaa "nähdä" ja "kuulla". Moni sokea ja kuuro näkee ja kuulee paljon paremmin kuin moni fyysisesti näkevä ja kuuleva. Evankeliumi on levitetty koko maailmaan. Kaikki jopa alkuasukkaat ovat siitä kuulleet. On tietysti heimoja jotka harrastavat outoja rituaalejansa mutta se ei tarkoita etteivätkö he olisi kuulleet evankeliumia.


    • RE:Jumala kutsuu sinua 3 kertaa *Daniel* 22.4.2009 klo 10.11 -niinhän se Jobin kirja sanoo, mutta olen jostain alkukielen selitäjältä kuullut, että pitäisi lukea; Tämän Jumala teke ihmiselle jatkuvasti (toistuvasti). 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, (-38) Mikä on totuus? No, hyvä, että edes kolmekin kertaa, se on pääasia.

    • neuvoksi?

      "Jumala kutsuu jokaista ihmistä kolme kertaa oikein vahvasti." Vai niin. On tässä tullut jo eletyksi yli puoli vuosisataa eikä sitä ensimmäistäkään vahvaa kutsua ole kuulunut, mikä neuvoksi? Voisiko jumalaa jotenkin kiirehtiä?

      • Koski tuo kolmen kerran

        Maaginen luku! Ennenkuin kukko kolmasti kiekuu jne. Samoin 7on mystinen luku kuin myös luku 666 raamattu ja muu uskonnollinen satuilu on täynnä noita taikauskoisia lukuja. Ihmisten keksintöä kaikki tyynni!


      • *Daniel*

        Etkö siis ole miettinyt olemassaoloasi syytä ja elämän alkua ja sitä mistä kaikki on alkanut. Jeesus sanoo evankeliumissaan etsikää niin te löydätte kolkuttakaa niin teille avataan. Muutoma vertauskuva Jumalan olemassaolosta Talo tarvitsee rakentajan Auto tarvitsee valmistajan Kello tarvitsee suunnittelijan Looginen luomakunta ja looginen ihminen tarvitsee loogisen luojan eli Jumalan Jeesus on ainut tie Jumalan luo, hän itse sanoo: Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jumalan lapseksi tulaan uskosta Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lapsi tekee parannusta elämässään ja kuolee synnilliselle luonnolleen hetkittäin ja päivittäin koska Jumalan vanhurskaus näin vaatii. Ihmisellä ei voi olla kuin yksi herra, joko hänen herransa on saatana tai sitten Jeesus välimuotoja ei ole ja sielusi menee herransa luo iankaikkisuuteen kuolemasi hetkellä, joten suosittelen ottamaan vakavasti uskon asiat. Siunausta päivääsi Eräs kaidan tien kulkija ja Jeesuksen oma


      • *Daniel*
        Koski tuo kolmen kerran kirjoitti:

        Maaginen luku! Ennenkuin kukko kolmasti kiekuu jne. Samoin 7on mystinen luku kuin myös luku 666 raamattu ja muu uskonnollinen satuilu on täynnä noita taikauskoisia lukuja. Ihmisten keksintöä kaikki tyynni!

        Talo tarvitsee rakentajan Auto tarvitsee valmistajan Kello tarvitsee suunnittelijan Looginen luomakunta ja looginen ihminen tarvitsee looogisen luojan eli Jumalan Jeesus on ainut tie Jumalan luo Hän itse sanoo: Minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Siunausta päivääsi, eräs kaidan tien kulkija ja Jeesuksen oma


      • petripete
        *Daniel* kirjoitti:

        Etkö siis ole miettinyt olemassaoloasi syytä ja elämän alkua ja sitä mistä kaikki on alkanut. Jeesus sanoo evankeliumissaan etsikää niin te löydätte kolkuttakaa niin teille avataan. Muutoma vertauskuva Jumalan olemassaolosta Talo tarvitsee rakentajan Auto tarvitsee valmistajan Kello tarvitsee suunnittelijan Looginen luomakunta ja looginen ihminen tarvitsee loogisen luojan eli Jumalan Jeesus on ainut tie Jumalan luo, hän itse sanoo: Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jumalan lapseksi tulaan uskosta Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lapsi tekee parannusta elämässään ja kuolee synnilliselle luonnolleen hetkittäin ja päivittäin koska Jumalan vanhurskaus näin vaatii. Ihmisellä ei voi olla kuin yksi herra, joko hänen herransa on saatana tai sitten Jeesus välimuotoja ei ole ja sielusi menee herransa luo iankaikkisuuteen kuolemasi hetkellä, joten suosittelen ottamaan vakavasti uskon asiat. Siunausta päivääsi Eräs kaidan tien kulkija ja Jeesuksen oma

        Minun olemassa ololleni on se syy että vanhempani olivat hormonien kuumentamana yhdynnässä ja minä hedelmoidyin siitä. Ja tuosta vertauskuvastasi, niin jos auto valmistaakin itse itsensä tai ylipäätään mihin se auto tarvitsee valmistajan? Ja voisitko sinä selittää miten se menee että Tuomitseeko jumala ihmisen helvettiin vai viekö saatana sinut sinne? Ja olisi kiva tietää että mikä on tämän rangaistuksen hyöty?


      • *Daniel* kirjoitti:

        Etkö siis ole miettinyt olemassaoloasi syytä ja elämän alkua ja sitä mistä kaikki on alkanut. Jeesus sanoo evankeliumissaan etsikää niin te löydätte kolkuttakaa niin teille avataan. Muutoma vertauskuva Jumalan olemassaolosta Talo tarvitsee rakentajan Auto tarvitsee valmistajan Kello tarvitsee suunnittelijan Looginen luomakunta ja looginen ihminen tarvitsee loogisen luojan eli Jumalan Jeesus on ainut tie Jumalan luo, hän itse sanoo: Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jumalan lapseksi tulaan uskosta Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lapsi tekee parannusta elämässään ja kuolee synnilliselle luonnolleen hetkittäin ja päivittäin koska Jumalan vanhurskaus näin vaatii. Ihmisellä ei voi olla kuin yksi herra, joko hänen herransa on saatana tai sitten Jeesus välimuotoja ei ole ja sielusi menee herransa luo iankaikkisuuteen kuolemasi hetkellä, joten suosittelen ottamaan vakavasti uskon asiat. Siunausta päivääsi Eräs kaidan tien kulkija ja Jeesuksen oma

        >Siunausta päivääsi
        Eräs kaidan tien kulkija ja Jeesuksen oma <

        Miksi sinun mielestäsi tien pitää olla kaita ja kuoppainen, Kun kieltäytyy täällä kaikesta mukavasta, saa palkinnon kuoleman jälkeen?


      • Anonyymi

        Voihan sitä pyytää Jumalaa kutsumaan!
        Eli kutsuu itse Jumalan elämäänsä.


    • Tikunkaivaja

      >>Jumala tosin kertoo meille rehellisesti että ei ole olemassa kuin kaksi paikaa joko taivas tai helvetti.

      • *Daniel*

        Helvetti on ikuinen ero Jumalasta ja rangaistuksen paikka, helvetti on tulimeri jonne saatanan seuraajat joutuvat. Helvettiin joutuvat myös Jumalan kieltäjät ja ateistit ja ne ihmiset joille ei Jeesuksen sovitus kelpaa, he ovat kääntäneet selkänsä Jumalalle ja Jumalakin kääntää sitten lopuksi selkänsä sellaisille ihmisille. Jeesus tuli sovittamaan syntisi ja osoittamaan sinulle tien taivaan kirkkauteen uskon ja elämän parannuksen kautta, sinä voit tulla elävän Jumalan lapseksi. Siunausta päivääsi eräs kaidan tien kulkija Jeesuksessa Kristuksessa


      • Tikunkaivaja
        *Daniel* kirjoitti:

        Helvetti on ikuinen ero Jumalasta ja rangaistuksen paikka, helvetti on tulimeri jonne saatanan seuraajat joutuvat. Helvettiin joutuvat myös Jumalan kieltäjät ja ateistit ja ne ihmiset joille ei Jeesuksen sovitus kelpaa, he ovat kääntäneet selkänsä Jumalalle ja Jumalakin kääntää sitten lopuksi selkänsä sellaisille ihmisille. Jeesus tuli sovittamaan syntisi ja osoittamaan sinulle tien taivaan kirkkauteen uskon ja elämän parannuksen kautta, sinä voit tulla elävän Jumalan lapseksi. Siunausta päivääsi eräs kaidan tien kulkija Jeesuksessa Kristuksessa

        Näytä kohta Raamatusta missä käytetään sanaa helvetti ? Jos ei löydy niin mielestäni helvetti sana ei silloin kuulu Raamattuun vaan on ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuotosta ! Siunausta ja totuuden etsintää sinullekkin !, Jumaluus on lähempänä ihmistä kun moni tajuaakaan..valitettavasti.


      • *Daniel*
        Tikunkaivaja kirjoitti:

        Näytä kohta Raamatusta missä käytetään sanaa helvetti ? Jos ei löydy niin mielestäni helvetti sana ei silloin kuulu Raamattuun vaan on ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuotosta ! Siunausta ja totuuden etsintää sinullekkin !, Jumaluus on lähempänä ihmistä kun moni tajuaakaan..valitettavasti.

        Raamattu mainitsee kyllä kadotuksen ikuisen tuskan, ahdistuksen ja katumuksen paikkana, vailla ulospääsyä. Tämä kohta ilmestyskirjasta voi kuvata parhaiten kadotusta: Ilmestyskirja 14: 14:9   Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, 14:10   niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. 14:11   Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. 14:12   Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Eli Helvetti on todellinen paikka ja ei ole kuin kaksi paikkaa joko menet kuollessasi taivaaseen Jeesuksen kautta tai sitten jäät saatanan omistukseen ja menet helvetiin hänen luokseen, välimuotoja ei ole.


      • *Daniel*
        Tikunkaivaja kirjoitti:

        Näytä kohta Raamatusta missä käytetään sanaa helvetti ? Jos ei löydy niin mielestäni helvetti sana ei silloin kuulu Raamattuun vaan on ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuotosta ! Siunausta ja totuuden etsintää sinullekkin !, Jumaluus on lähempänä ihmistä kun moni tajuaakaan..valitettavasti.

        Myös Jeesus mainitsee kadotuksen sammumattomana tulena. Hän sanoo jos sinun jalkasi tai kätesi viettelee sinua niin heitä se pois sillä parampi on sinulle että silmä tai jalkapuolena menet sisälle taivasten valtakuntaan kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvetin tuleen. Jotenkin näin kohtaa en tarkaan muista mutta näin Jeesus kutakuinkin sanoo evankeliumissaan.


      • Tikunkaivaja
        *Daniel* kirjoitti:

        Myös Jeesus mainitsee kadotuksen sammumattomana tulena. Hän sanoo jos sinun jalkasi tai kätesi viettelee sinua niin heitä se pois sillä parampi on sinulle että silmä tai jalkapuolena menet sisälle taivasten valtakuntaan kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvetin tuleen. Jotenkin näin kohtaa en tarkaan muista mutta näin Jeesus kutakuinkin sanoo evankeliumissaan.

        >>Myös Jeesus mainitsee kadotuksen sammumattomana tulena. Hän sanoo jos sinun jalkasi tai kätesi viettelee sinua niin heitä se pois sillä parampi on sinulle että silmä tai jalkapuolena menet sisälle taivasten valtakuntaan kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvetin tuleen. Jotenkin näin kohtaa en tarkaan muista mutta näin Jeesus kutakuinkin sanoo evankeliumissaan.


      • Kempiläinen
        Tikunkaivaja kirjoitti:

        >>Myös Jeesus mainitsee kadotuksen sammumattomana tulena. Hän sanoo jos sinun jalkasi tai kätesi viettelee sinua niin heitä se pois sillä parampi on sinulle että silmä tai jalkapuolena menet sisälle taivasten valtakuntaan kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvetin tuleen. Jotenkin näin kohtaa en tarkaan muista mutta näin Jeesus kutakuinkin sanoo evankeliumissaan.

        Jeesus puhuu evankeliumeissa muutaman kerran Gehennan (suom. helvetti) sammumattomasta tulesta. Gehenna oli Jerusalemin kaatopaikka, jossa ylläpidettiin "sammumatonta tulta" tuhoeläinten torjumiseksi. Joskus siellä poltettiin myös teloitettujen rikollisten ruumiita. Jeesuksen ajan juutalaisille se siten todennäköisesti symboloi kuolemanrangaistusta eikä ikuista kidutusta. Juutalaiset eivät nimittäin ole koskaan uskoneet ikuiseen kidutukseen, ja Gehennan laaksossa palanut tulikin on sammunut. Nykyinen helvetti on tosiaan pitkälti Augustinuksen ja kumppaneiden tulkintaa. Sen esikuva lienee kreikkalaisten Tartaros, jossa vain pahimpia rikollisia kidutettiin tulella ja tulikivellä - mutta murhaajakin saattoi päästä sieltä pois, jos murhattu antoi hänelle anteeksi. Tutkittua tietoa helvetin kehityksestä löytyy Kari Kuulan teoksesta 'Helvetin historia' ja Kuulan luentosarja samasta aiheesta on kuunneltavissa osoitteessa: http://www.kantti.net/luennot/2006/helvetinhistoria/


      • Tikunkaivaja
        Kempiläinen kirjoitti:

        Jeesus puhuu evankeliumeissa muutaman kerran Gehennan (suom. helvetti) sammumattomasta tulesta. Gehenna oli Jerusalemin kaatopaikka, jossa ylläpidettiin "sammumatonta tulta" tuhoeläinten torjumiseksi. Joskus siellä poltettiin myös teloitettujen rikollisten ruumiita. Jeesuksen ajan juutalaisille se siten todennäköisesti symboloi kuolemanrangaistusta eikä ikuista kidutusta. Juutalaiset eivät nimittäin ole koskaan uskoneet ikuiseen kidutukseen, ja Gehennan laaksossa palanut tulikin on sammunut. Nykyinen helvetti on tosiaan pitkälti Augustinuksen ja kumppaneiden tulkintaa. Sen esikuva lienee kreikkalaisten Tartaros, jossa vain pahimpia rikollisia kidutettiin tulella ja tulikivellä - mutta murhaajakin saattoi päästä sieltä pois, jos murhattu antoi hänelle anteeksi. Tutkittua tietoa helvetin kehityksestä löytyy Kari Kuulan teoksesta 'Helvetin historia' ja Kuulan luentosarja samasta aiheesta on kuunneltavissa osoitteessa: http://www.kantti.net/luennot/2006/helvetinhistoria/

        Olen samoilla linjoilla kanssasi ! Pitääpä tutkiskella antamaasi linkkiä, kiitti


      • Tikunkaivaja kirjoitti:

        Näytä kohta Raamatusta missä käytetään sanaa helvetti ? Jos ei löydy niin mielestäni helvetti sana ei silloin kuulu Raamattuun vaan on ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuotosta ! Siunausta ja totuuden etsintää sinullekkin !, Jumaluus on lähempänä ihmistä kun moni tajuaakaan..valitettavasti.

        RE:Et vastannut kysymykseen ! Tikunkaivaja 22.4.2009 klo 14.43 -tuossa aluksi muutama Matt. 5:22 Matt. 18:9 Matt. 23:15 Matt. 23:33 Matt. 5:29 Matt. 5:30 Matt. 10:28 Mark. 9:43 Mark. 9:45 Mark. 9:47 Luuk. 12:5 Helvetti (hepr. ^seol), on tuskan paikka. Sen kreikkalainen nimitys Gehenna on muodostunut heprean sanasta Ge-Hinnom, joka tarkoitti Hinnomin laaksoa Jerusalemin eteläpuolella, missä lapsia poltettiin uhreiksi Moolokille, «2. Aik. 28:3»; «2. Aik. 33:6». Tämä kauhea synti, sen Joosian toimittama alttarien häpäisy ja ehkä myös siellä alituisesti palavat suurkaupungin jätteitten hävitystulet saivat sen muodostumaan kansan käsityksessä synnin ja ahdistuksen paikaksi, joten sen nimi tuli vertauskuvallisesti käytäntöön puhuttaessa ikuisen rangaistuksen paikasta helvetistä, «Matt. 18:8», «Matt. 18:9»; «Mark. 9:43». Siellä nähdyistä näyistä muodostettiin kuvia kadotettujen kohtalosta, «Matt. 5:22»; «Matt. 13:42»; «Mark. 9:48». Sana esiintyy myös «Matt. 5:29» s.; «Matt. 10:28»; «Matt. 18:9»; «Matt. 23:15», «Matt. 23:33»; «Luuk. 12:5»; «Jaak. 3:6». Sanat 'syöksi heidät pimeyteen, syvyyden kuiluihin', «2. Piet. 2:4», kuuluvat alkukielen mukaan 'syöksi Tartarukseen'. Roomalaisten Tartarus, joka on tuttu myös kreikkalaisille, on tuskan paikka, sijaiten yhtä paljon alempana Haadesta, Tuonelaa, kuin Haades sijaitsee alempana taivasta. Vaikka käsitteitten muodostuminen onkin kulkenut eri teitä, ovat kumpikin vieneet samaan tulokseen, sillä Gehenna on aivan samalla tavoin kuin Tartarus kadotettujen rangaistuspaikka. Mutta jumalattomat eivät joudu helvettiin heti kuoltuaan, vaan heidän paikkansa on tuonelassa tuomiota odottamassa (vrt. ). Noustuaan suuren valkoisen istuimen eteen viimeiselle tuomiolle nämä tuomittuina joutuvat tulijärveen eli helvettiin, «Ilm. 20:13-14». Aapeli Saarisalo


      • Niksauttaja
        Jumalanhullu kirjoitti:

        RE:Et vastannut kysymykseen ! Tikunkaivaja 22.4.2009 klo 14.43 -tuossa aluksi muutama Matt. 5:22 Matt. 18:9 Matt. 23:15 Matt. 23:33 Matt. 5:29 Matt. 5:30 Matt. 10:28 Mark. 9:43 Mark. 9:45 Mark. 9:47 Luuk. 12:5 Helvetti (hepr. ^seol), on tuskan paikka. Sen kreikkalainen nimitys Gehenna on muodostunut heprean sanasta Ge-Hinnom, joka tarkoitti Hinnomin laaksoa Jerusalemin eteläpuolella, missä lapsia poltettiin uhreiksi Moolokille, «2. Aik. 28:3»; «2. Aik. 33:6». Tämä kauhea synti, sen Joosian toimittama alttarien häpäisy ja ehkä myös siellä alituisesti palavat suurkaupungin jätteitten hävitystulet saivat sen muodostumaan kansan käsityksessä synnin ja ahdistuksen paikaksi, joten sen nimi tuli vertauskuvallisesti käytäntöön puhuttaessa ikuisen rangaistuksen paikasta helvetistä, «Matt. 18:8», «Matt. 18:9»; «Mark. 9:43». Siellä nähdyistä näyistä muodostettiin kuvia kadotettujen kohtalosta, «Matt. 5:22»; «Matt. 13:42»; «Mark. 9:48». Sana esiintyy myös «Matt. 5:29» s.; «Matt. 10:28»; «Matt. 18:9»; «Matt. 23:15», «Matt. 23:33»; «Luuk. 12:5»; «Jaak. 3:6». Sanat 'syöksi heidät pimeyteen, syvyyden kuiluihin', «2. Piet. 2:4», kuuluvat alkukielen mukaan 'syöksi Tartarukseen'. Roomalaisten Tartarus, joka on tuttu myös kreikkalaisille, on tuskan paikka, sijaiten yhtä paljon alempana Haadesta, Tuonelaa, kuin Haades sijaitsee alempana taivasta. Vaikka käsitteitten muodostuminen onkin kulkenut eri teitä, ovat kumpikin vieneet samaan tulokseen, sillä Gehenna on aivan samalla tavoin kuin Tartarus kadotettujen rangaistuspaikka. Mutta jumalattomat eivät joudu helvettiin heti kuoltuaan, vaan heidän paikkansa on tuonelassa tuomiota odottamassa (vrt. ). Noustuaan suuren valkoisen istuimen eteen viimeiselle tuomiolle nämä tuomittuina joutuvat tulijärveen eli helvettiin, «Ilm. 20:13-14». Aapeli Saarisalo

        Onko uutta vai vanhaa ?


      • Niksauttaja kirjoitti:

        Onko uutta vai vanhaa ?

        >>>Jep jep Niksauttaja Onko uutta vai vanhaa ?


      • L
        Tikunkaivaja kirjoitti:

        >>Myös Jeesus mainitsee kadotuksen sammumattomana tulena. Hän sanoo jos sinun jalkasi tai kätesi viettelee sinua niin heitä se pois sillä parampi on sinulle että silmä tai jalkapuolena menet sisälle taivasten valtakuntaan kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvetin tuleen. Jotenkin näin kohtaa en tarkaan muista mutta näin Jeesus kutakuinkin sanoo evankeliumissaan.

        Kenedyn haudalla on ikuinen tuli:)


      • Tikunkaivaja kirjoitti:

        >>Myös Jeesus mainitsee kadotuksen sammumattomana tulena. Hän sanoo jos sinun jalkasi tai kätesi viettelee sinua niin heitä se pois sillä parampi on sinulle että silmä tai jalkapuolena menet sisälle taivasten valtakuntaan kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvetin tuleen. Jotenkin näin kohtaa en tarkaan muista mutta näin Jeesus kutakuinkin sanoo evankeliumissaan.

        Sairasta.


    • kuolematon sielu

      taivaasta ja helvetistä. Ihminen on keksinyt ne ja skrivannut ne raamattuun. Niin paitsi "taivaan". Kun jumalaa etsin, etsin häntä ensin itsestäni. Sieltä se löytyy ja onkin kova porisemaan.

      • *Daniel*

        Raamattu on kirjoitettu Profetaalisessa Hengessä ja Jumalan Henki on ohjannut uskovien kirjoituksia. Aika jännä juttu sinällään että Vanha Testamentti on kirjoitettu 1400-400 EKR ja sieltä löytyvät Messias ennustukset jotka Jeesus sitten toteuttaa Uuden Testamentin puolella. Uusi Testamentti on kirjoitettu 50-150 JKR. Tässä linkki siitä miten Jeesus toteuttaa Profetaalisest ennustukset ja kirjoitukset: http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm Jeesus jopa vetosi kirjoituksiin ristillä roikkuessaan. "Jumalani Jumalani Miksi Minut Hylkäsit" Kts. psalmi 22: Psalmit: 22:1   Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi. 22:2   Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja? 22:3   Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta. 22:4   Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä. 22:5   Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät. 22:6   He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään. 22:7   Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky. 22:8   Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään: 22:9   "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt." 22:10   Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla; 22:11   sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta. 22:12   Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole. 22:13   Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut, 22:14   avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat. 22:15   Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani. 22:16   Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun. 22:17   Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat. 22:18   Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen; 22:19   he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa. 22:20   Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni. 22:21   Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä. 22:22   Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle. 22:23   Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä. 22:24   Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä. 22:25   Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa. 22:26   Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä. 22:27   Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti. 22:28   Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä; 22:29   sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita. 22:30   Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä. 22:31   Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta. 22:32   He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.


      • juupa juupeli juustokuu

        Jos on tarpeeksi typerä niin voi kyseenalaistaa kaiken. Jos minä olisin typerys niin uskoisin että sinä olet kahden miehen välisen rakkauden tulos.


      • kuolematon sielu
        juupa juupeli juustokuu kirjoitti:

        Jos on tarpeeksi typerä niin voi kyseenalaistaa kaiken. Jos minä olisin typerys niin uskoisin että sinä olet kahden miehen välisen rakkauden tulos.

        eikö sulla ole sellaista. Kuvataiteilijana olen ajatellut että inspiraatio on kans lähtöisin samasta lähteestä.


    • totuus(ko)

      niin elämme kyllä erittäin hullussa maailmassa! Luoja armahtakoon tätä hullua maailmaa!

      • *Daniel*

        Ainut oikea totuus löytyy Raamatusta, Jeesus itse sanoo minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.


      • Henkilö2
        *Daniel* kirjoitti:

        Ainut oikea totuus löytyy Raamatusta, Jeesus itse sanoo minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        "Ainut oikea totuus löytyy Raamatusta, Jeesus itse sanoo minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. " Ootko jutellut Jeesuksen kanssa vai uskotko ihan noin niinku sokeasti...viedäänkö pässiä narusta vai taluttaako sokea sokeaa ??


      • ja takaisin
        *Daniel* kirjoitti:

        Ainut oikea totuus löytyy Raamatusta, Jeesus itse sanoo minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        kuolemanrajakokemuksien mukaan voimme ajatella, että todellisuuksia onkin monia. Alitajuntamme luo ne kaikki. Pitää siis varoa mihin uskoo. Krsitinuskon "yhtälö" ei voi toimia, koska A) ihmisiä on elänyt ennenkin kristinuskoa B) ja jos ovatkin eläneet, niin kukaan ei ole kertonut heille kristinuskosta C) uskonto sotii tervettä järkeä vastaan D) uskonto sopii tunnetta vastaan E) moni kuolee liian varhain "tullakseen uskoo", kuten vaikkapa sikiö äitinsä kohtuun F) voit olla kuinka paha tahansa, mutta jos vain kadut ja "teet parannuksen" pääset taivaaseen, kun taas voit olla kuinka hyvä tahansa, etkä "tee parannusta" oletkin helvetin oma! G) jos Jumala sallisi "kosmisen keskitysleirin" olemassaolon, olisi hän Hitleriäkin miljoona kertaa pahempi! Hui kauheeta! Keksikää lisää! Ei oo kauheen vaikeeta. Mä en jaksa enää, alkaa pännii... :/


      • inside..
        ja takaisin kirjoitti:

        kuolemanrajakokemuksien mukaan voimme ajatella, että todellisuuksia onkin monia. Alitajuntamme luo ne kaikki. Pitää siis varoa mihin uskoo. Krsitinuskon "yhtälö" ei voi toimia, koska A) ihmisiä on elänyt ennenkin kristinuskoa B) ja jos ovatkin eläneet, niin kukaan ei ole kertonut heille kristinuskosta C) uskonto sotii tervettä järkeä vastaan D) uskonto sopii tunnetta vastaan E) moni kuolee liian varhain "tullakseen uskoo", kuten vaikkapa sikiö äitinsä kohtuun F) voit olla kuinka paha tahansa, mutta jos vain kadut ja "teet parannuksen" pääset taivaaseen, kun taas voit olla kuinka hyvä tahansa, etkä "tee parannusta" oletkin helvetin oma! G) jos Jumala sallisi "kosmisen keskitysleirin" olemassaolon, olisi hän Hitleriäkin miljoona kertaa pahempi! Hui kauheeta! Keksikää lisää! Ei oo kauheen vaikeeta. Mä en jaksa enää, alkaa pännii... :/

        Asiatpa ei olekaan aina ihmisen järjellä selitettäviä, vaan hieman korkeamman järjen... A) Jumalalle ei ole aikaa. B) Onpa kertonut. C) Ihmisen järki ei välttämättä ole terve kaikilta osin. D) "uskonto sopii tunnetta vastaan" = What an earth this means? E) Mitä sitten? Miten sikiön kuolema estää tämän pääsyn taivaaseen? F) Se oikea matkalippu merkkaa, ei OMAT TYÖT. Uskokaa jo vihdoin!! G) Mieti pyhyyttä ja syntiä. Edes pienen hetken ajan. Yritä samoin kuin yrität todistella ihmisjärjellä maailmankaikkeuden luojan olemusta. Ei ollut kauheen vaikeeta.


      • voihan mooseksen pieru!
        inside.. kirjoitti:

        Asiatpa ei olekaan aina ihmisen järjellä selitettäviä, vaan hieman korkeamman järjen... A) Jumalalle ei ole aikaa. B) Onpa kertonut. C) Ihmisen järki ei välttämättä ole terve kaikilta osin. D) "uskonto sopii tunnetta vastaan" = What an earth this means? E) Mitä sitten? Miten sikiön kuolema estää tämän pääsyn taivaaseen? F) Se oikea matkalippu merkkaa, ei OMAT TYÖT. Uskokaa jo vihdoin!! G) Mieti pyhyyttä ja syntiä. Edes pienen hetken ajan. Yritä samoin kuin yrität todistella ihmisjärjellä maailmankaikkeuden luojan olemusta. Ei ollut kauheen vaikeeta.

        Ai, että Jumalalla ei ole muka aikaa? Sehän pystyy liikkumaan ajassa! Vai, eikö muka pysty? Ei se sit mikään Jumala voi olla! Terve maalaisjärki vastustaa noita höpinöitäs. Tunne sanoo, että ikuinen kidutus on hömppää! Olen joskus lueskellut näitä uskovien "tarinoita helvetistä" ja kyllä sinne aika heppoisin perustein on ihmisiä lähetetty. Eräs nainen oli elämänsä aikana tykännyt liikaa hajuvesistä (eli enemmän kuin Jessestä) ja nyt se sitten suihkuttelee helvetissä ikuisesti happoa päälleen. Aika pimeetä juttua! Ai, että sikiöt menee automaattisesti suoraan taivaaseen? Oot sä sitten hassu. Kyllä nyt taas huvittaa kovasti. Hohhoijaa... Ja, että oikein "oikeat matkaliput"? Ei saamari tätä touhua! Hitlerkin tais sitten olla ihan pirun pyhä ihminen? Juu, eihän järkeä kannata oikeesti käyttää. Sehän vie vaan suoraan helsvettiin. Ooksä nyt ihan tosissas? Häh?


      • *Daniel*
        Henkilö2 kirjoitti:

        "Ainut oikea totuus löytyy Raamatusta, Jeesus itse sanoo minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. " Ootko jutellut Jeesuksen kanssa vai uskotko ihan noin niinku sokeasti...viedäänkö pässiä narusta vai taluttaako sokea sokeaa ??

        Olen saanut Jumalan armosta kokoa Hengellisiä, joskin yliluonnollisia kokomuksia, mm. uskoon tuloni jälkeen on kerran sielusi ollut irti ruumiistani ja olen kohdannut sielunvihollisen. Lisäksi olen myös kokenut muuta mutta menisi iäisyys selittää kaikki kokemukset. Jumala Jeesus ja saatana ja demonit ovat todellisia, olen saanut siitä henkilökohtaisen varmennuksen.


      • Ikuiseen hiillokseen!
        voihan mooseksen pieru! kirjoitti:

        Ai, että Jumalalla ei ole muka aikaa? Sehän pystyy liikkumaan ajassa! Vai, eikö muka pysty? Ei se sit mikään Jumala voi olla! Terve maalaisjärki vastustaa noita höpinöitäs. Tunne sanoo, että ikuinen kidutus on hömppää! Olen joskus lueskellut näitä uskovien "tarinoita helvetistä" ja kyllä sinne aika heppoisin perustein on ihmisiä lähetetty. Eräs nainen oli elämänsä aikana tykännyt liikaa hajuvesistä (eli enemmän kuin Jessestä) ja nyt se sitten suihkuttelee helvetissä ikuisesti happoa päälleen. Aika pimeetä juttua! Ai, että sikiöt menee automaattisesti suoraan taivaaseen? Oot sä sitten hassu. Kyllä nyt taas huvittaa kovasti. Hohhoijaa... Ja, että oikein "oikeat matkaliput"? Ei saamari tätä touhua! Hitlerkin tais sitten olla ihan pirun pyhä ihminen? Juu, eihän järkeä kannata oikeesti käyttää. Sehän vie vaan suoraan helsvettiin. Ooksä nyt ihan tosissas? Häh?

        Miksi Jumala hylkää suoralta kädeltä yli kuusikymmtäviisi prosenttia maailman väestöstä ja toimittaa heidät helvettiin ilman pelastusta. Syysiihen on, etteivät he ole koskaan kuulleetkaan Jumalastamme, koska heillä ovat omansa. Kristittyjä on vajaat 35 prosenttia maailman väestöstä ja heistäkin reilusti puolet pelkästään tapauskovaisia ja eri hihhulilahkoja kannattavia, joilla kaikilla on erilaiset käsitykset taivaasta ja helvetistä, sekä raamatun tulkinnasta. Jokaikinen vannoo pyhän raamatun kautta olevansa se ainoa oppi joka on oikea ja otollinen taivaan valtakuntaan. Jokin tuossa yhtälössä mättää ja pahasti! Miksi siis ihmisen joka ei ole tietoinen Jumalan armosta on kärsittävä ikuisesta piinasta, kun ei osaa edes hakeutua kristityksi? Epäilenkin suuresti, että on kyse vain eräänlaisesta politiikasta jolla pyritään alistamaan ihmiset aivottomaksi karjalaumaksi jolle voi uskotella mitä tarinoita hyvänsä ja nyhtää rahat hölmöiltä. Kts. amerikkalaiset lahkot. Uskokoon ken haluaa, minä en!


      • olettamuksista käsin?
        Ikuiseen hiillokseen! kirjoitti:

        Miksi Jumala hylkää suoralta kädeltä yli kuusikymmtäviisi prosenttia maailman väestöstä ja toimittaa heidät helvettiin ilman pelastusta. Syysiihen on, etteivät he ole koskaan kuulleetkaan Jumalastamme, koska heillä ovat omansa. Kristittyjä on vajaat 35 prosenttia maailman väestöstä ja heistäkin reilusti puolet pelkästään tapauskovaisia ja eri hihhulilahkoja kannattavia, joilla kaikilla on erilaiset käsitykset taivaasta ja helvetistä, sekä raamatun tulkinnasta. Jokaikinen vannoo pyhän raamatun kautta olevansa se ainoa oppi joka on oikea ja otollinen taivaan valtakuntaan. Jokin tuossa yhtälössä mättää ja pahasti! Miksi siis ihmisen joka ei ole tietoinen Jumalan armosta on kärsittävä ikuisesta piinasta, kun ei osaa edes hakeutua kristityksi? Epäilenkin suuresti, että on kyse vain eräänlaisesta politiikasta jolla pyritään alistamaan ihmiset aivottomaksi karjalaumaksi jolle voi uskotella mitä tarinoita hyvänsä ja nyhtää rahat hölmöiltä. Kts. amerikkalaiset lahkot. Uskokoon ken haluaa, minä en!

        Miksi siitepölyä valmistuu niin hirvittäviä määriä? Kun ei sitä kuitenkaan tarvita kuin pieni osa siitä uuden elämän alkuun. Miksi suurin osa ihmisistä ei halua ottaa vastaan pelastusta Jeesuksesta? >Miksi siis ihmisen joka ei ole tietoinen Jumalan armosta on kärsittävä ikuisesta piinasta, kun ei osaa edes hakeutua kristityksi? < Onko? Ei kannata väittää tuollaista, mikä alentaa Jumalan oikeudenmukaisuuden ihmisen tasolle. >Uskokoon ken haluaa, minä en!< En minäkään usko käsityksiisi.


      • inside..
        voihan mooseksen pieru! kirjoitti:

        Ai, että Jumalalla ei ole muka aikaa? Sehän pystyy liikkumaan ajassa! Vai, eikö muka pysty? Ei se sit mikään Jumala voi olla! Terve maalaisjärki vastustaa noita höpinöitäs. Tunne sanoo, että ikuinen kidutus on hömppää! Olen joskus lueskellut näitä uskovien "tarinoita helvetistä" ja kyllä sinne aika heppoisin perustein on ihmisiä lähetetty. Eräs nainen oli elämänsä aikana tykännyt liikaa hajuvesistä (eli enemmän kuin Jessestä) ja nyt se sitten suihkuttelee helvetissä ikuisesti happoa päälleen. Aika pimeetä juttua! Ai, että sikiöt menee automaattisesti suoraan taivaaseen? Oot sä sitten hassu. Kyllä nyt taas huvittaa kovasti. Hohhoijaa... Ja, että oikein "oikeat matkaliput"? Ei saamari tätä touhua! Hitlerkin tais sitten olla ihan pirun pyhä ihminen? Juu, eihän järkeä kannata oikeesti käyttää. Sehän vie vaan suoraan helsvettiin. Ooksä nyt ihan tosissas? Häh?

        Kun sanoit A-kohdassa: ihmisiä on elänyt ennenkin kristinuskoa, niin tarkoitin että eihän se mikään ongelma Jumalalle ole. Hänhän ajan on luonut eikä Hänelle ole ongelma se että ihmisiä on elänyt ennen kristinuskoakin. Terve maalaisjärki vastustaa noita vääristyneitä tulkintojasi. Tunne sanoo että ei ole syntiä. Mutta Jumala sanoo toisin. Ei siinä tunteilla pitkälle pötkitä. Eroon Jumalasta joutuu kun on hylännyt Jumalan valmistaman pelastuksen = oikea matkalippu. Käytätkö sä järkeä? Häh?


      • ai mää vai?
        inside.. kirjoitti:

        Kun sanoit A-kohdassa: ihmisiä on elänyt ennenkin kristinuskoa, niin tarkoitin että eihän se mikään ongelma Jumalalle ole. Hänhän ajan on luonut eikä Hänelle ole ongelma se että ihmisiä on elänyt ennen kristinuskoakin. Terve maalaisjärki vastustaa noita vääristyneitä tulkintojasi. Tunne sanoo että ei ole syntiä. Mutta Jumala sanoo toisin. Ei siinä tunteilla pitkälle pötkitä. Eroon Jumalasta joutuu kun on hylännyt Jumalan valmistaman pelastuksen = oikea matkalippu. Käytätkö sä järkeä? Häh?

        No, mut ihan siis enivei! Sä ootjo niin sisällä tossa jutussas, että sä sitten ootkin siin sisässä! Tunne sanoo mullekin, että olen ylpee paska ja jos se on synoinyymi synnille, niin okkei! Mä olen vaan tällanen sekopää reinkarnaattori, mutta mulla on ainakin hauska ja mielenkiintonen elämä. Se on jotenkin niin köyhää olla joku Pekka Virtanen elelemässä ekaa ja vikaa elämää maan päällä ja vielä uskossa. Ei saamari! Mä haluun seikkailla/sekoilla vielä pitkään ympäri universumeita. Mua ei saa edes kirveellä mihinkään taivaisiin kulkemaan kultasilla teillä ja asumaan timanttisissa taloissa. Ihan lapsellisia tollaset "taivaat". Mua ei kiehdo kulta edes täällä maan päällä! Pelkkä kova kivi! Ja mulla on vaan hookooällän sininen matkatsetti lompsassa ja se riittää toistaseksi mulle vallan hyvin! Enkä mä enää mene ekstaasiin Jessestä. Ymmärrän kyllä sen, että joku toinen menee. Jokaisella on "kamansa"! Ihan oikeesti hei, ei jaksa... Tai jaksaa sittenkin! ;)


      • Henkilö2
        *Daniel* kirjoitti:

        Olen saanut Jumalan armosta kokoa Hengellisiä, joskin yliluonnollisia kokomuksia, mm. uskoon tuloni jälkeen on kerran sielusi ollut irti ruumiistani ja olen kohdannut sielunvihollisen. Lisäksi olen myös kokenut muuta mutta menisi iäisyys selittää kaikki kokemukset. Jumala Jeesus ja saatana ja demonit ovat todellisia, olen saanut siitä henkilökohtaisen varmennuksen.

        Olkoon kokemuksesi sinulle siunaukseksi ! Muut vielä odottavat, uskovat ja epäilevät kenties ! Toivottavasti järjen ääni voittaa !!


      • *Daniel*
        Henkilö2 kirjoitti:

        Olkoon kokemuksesi sinulle siunaukseksi ! Muut vielä odottavat, uskovat ja epäilevät kenties ! Toivottavasti järjen ääni voittaa !!

        Uskon että Jumala antoi minun kokea nuo kokemukset siksi että tietäisin että evankeliumi, Jeesus ja Jumala ovat totta. Kiitos viestistäsi ja voimia ja siunausta päivääsi


      • Ootko varma
        *Daniel* kirjoitti:

        Ainut oikea totuus löytyy Raamatusta, Jeesus itse sanoo minä olen tie totuus ja elämä ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Etkö yhtään epäile. Entäs jos alkas tulla sellaisa todisteita että Raamattu ei voi olla totta että siinä on joki virhe. Tai jokin Raamatun fakta ei voikkaan pitää paikkansa koska löytyi jokin todiste joka kumoaa väitteen. Mieti nyt tarkasti tätä.


      • *Daniel*
        Ootko varma kirjoitti:

        Etkö yhtään epäile. Entäs jos alkas tulla sellaisa todisteita että Raamattu ei voi olla totta että siinä on joki virhe. Tai jokin Raamatun fakta ei voikkaan pitää paikkansa koska löytyi jokin todiste joka kumoaa väitteen. Mieti nyt tarkasti tätä.

        Olen 100%:sti varma että Raamattu on 7-kertaisesti puhdistettua Jumalan sanaa ( käännös 33/38 ) ja jos pidän uskoni Jeesukseen ja pyrin oikeamieliseen ja pyhään elämään, annan muille sydämessäni anteeksi heidän rikkomuksensa niin kun elämän lankani katkeaa huomaan olevani taivaassa. Mutta minun tulee myös olla sanan tekijä ei vain sen kuulija, sillä usko ilman tekoja on kuollut. Siunausta päivääsi ja saakoon Jumalan sana kirkastaa sinulle Kristusta, vapahtajaamme


      • ------
        *Daniel* kirjoitti:

        Olen 100%:sti varma että Raamattu on 7-kertaisesti puhdistettua Jumalan sanaa ( käännös 33/38 ) ja jos pidän uskoni Jeesukseen ja pyrin oikeamieliseen ja pyhään elämään, annan muille sydämessäni anteeksi heidän rikkomuksensa niin kun elämän lankani katkeaa huomaan olevani taivaassa. Mutta minun tulee myös olla sanan tekijä ei vain sen kuulija, sillä usko ilman tekoja on kuollut. Siunausta päivääsi ja saakoon Jumalan sana kirkastaa sinulle Kristusta, vapahtajaamme

        Siis, 7-kertaisesti puhdistettua Jumalan sanaa.
        Mitähän siitä alkuperäisestä on jäljellä.
        Oliko alkuperäinen jotenkin viallinen kun sitä pitää noin kovasti puhdistaa?


    • Kevätesikko

      Sanooko 3.kerta toden, niinkö? Mistä tuo 3 kertaa? Raamatustako? Vai evankelistoilta kuultua? Onkohan se totta? Minusta Jumala kutsuu aina eikä lopeta koskaan. Evankelistoilta olen kuullut, että "Jumala kutsuu 3 kertaa". En tiedä mistä he sen keksivät. Ravistelivatko hihastaan, en tiedä. Ei kannata uskoa evankelistoja, sillä hekin ovat vain erehtyväisiä ihmisiä. Kannattaa "keskustella Jumalan kanssa", ei evankelistojen.

      • Daniel vakuutti

        Että kuoltuamme joudumme tuonelaan jossa Jeesus käy vielä kertomassa sieluillemme taivaan eduista ja lobbaamassa katumuksen ehtoja. Siispä eihän tässä ole mitään kiirettä elellä kristillisesti, koska homman voi sopia kuoltuaankin, kätevää sanon minä. On pahuksen helppoa valita sitten kun näkee oikeasti minkälaiset ovat todelliset vaihtoehdot ikuisesta elämästä. Kaiketi nuo isorikkaatkin tietävät tämän asian paremmin kuin tavallinen taapertaja, kun röyhkeästi vain tekevät rasvanahan kustannuksella ökyomaisuuksia ja toiset kärsivät puutteesta.


      • *Daniel*

        Joo itse olen kyllä lukenut muistaakseni jobin kirjasta että kaksi tai kolme kertaa kutsuu oikein vahvasti ihmistä, mutta että armo on avoin ihan kuolinvuoteelle saakka.' Siunausta päivääsi Eräs Jeesuksen oma


      • Kyllä luulisi
        *Daniel* kirjoitti:

        Joo itse olen kyllä lukenut muistaakseni jobin kirjasta että kaksi tai kolme kertaa kutsuu oikein vahvasti ihmistä, mutta että armo on avoin ihan kuolinvuoteelle saakka.' Siunausta päivääsi Eräs Jeesuksen oma

        Yhdenkin kutsukerran riittävän. Koska valinnan voi kerran tehdä kuoleman jälkeenkin. Mitä suotta stressata kun vielä elämme täällä. Ehtiihän sen valinnan tehdä sittenkin, koska siihen kerran mahdollisuus suodaan. Eletään ja rellestetään kunnolla, niin ei sitten kaduta ettei eletty reilusti, vai mitä?


      • *Daniel*
        Kyllä luulisi kirjoitti:

        Yhdenkin kutsukerran riittävän. Koska valinnan voi kerran tehdä kuoleman jälkeenkin. Mitä suotta stressata kun vielä elämme täällä. Ehtiihän sen valinnan tehdä sittenkin, koska siihen kerran mahdollisuus suodaan. Eletään ja rellestetään kunnolla, niin ei sitten kaduta ettei eletty reilusti, vai mitä?

        Kun ihminen saa kuulla evankeliumin on hänen tehtävä valinta ne jotka kuulevat sen tässä ajassa heidän on tehtävä valinta tämän elämän aikana, he eivät enää voi tehdä valintaa kuoleman jälkeen. Ne jotka eivät ole kuulleet he kuulevan tuonelassa. Joten koska olet kuullut evankeliumin on sinun tehtävä valinta tämän elämän aikana.


      • Kevätesikko
        *Daniel* kirjoitti:

        Joo itse olen kyllä lukenut muistaakseni jobin kirjasta että kaksi tai kolme kertaa kutsuu oikein vahvasti ihmistä, mutta että armo on avoin ihan kuolinvuoteelle saakka.' Siunausta päivääsi Eräs Jeesuksen oma

        Jaa, vai Jobin kirjassa. Voisinpa melkein sanoa lukematta sitä ko. kohtaa, että asia koski vain Jobia, ei yleensä ihmisiä. No, ymmärrettäköön sitten asiat eri tavoin. Tiedän sen verran, että Jumalan aivoitukset ovat suuremmat kuin ihmisten. Ja sinun ymmärryksesi, kuten minunkin, on ihmisen ymmärrystä.


      • *Daniel*
        Kevätesikko kirjoitti:

        Jaa, vai Jobin kirjassa. Voisinpa melkein sanoa lukematta sitä ko. kohtaa, että asia koski vain Jobia, ei yleensä ihmisiä. No, ymmärrettäköön sitten asiat eri tavoin. Tiedän sen verran, että Jumalan aivoitukset ovat suuremmat kuin ihmisten. Ja sinun ymmärryksesi, kuten minunkin, on ihmisen ymmärrystä.

        Jumala on armollinen ja pitkämielinen


      • Uskoon höyrähteneiden
        *Daniel* kirjoitti:

        Jumala on armollinen ja pitkämielinen

        Pakinoita, tulee väistämättä mieleen, että iso osa kaipaisi suljettua laitoshoitoa ja miltei kaikki ainakin jonkinlaista mielenterveydellistä ohjausta. Uskonnot ovat politiikan kera sekä yhdessä että erikseen kautta maailmanhistorian järjestäneet verisimmät sodat ja kaameimmat oltavat ihmisille jotka uskaltavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä höyryä muiden kaistapäiden rinnalla jumalia ja jeesuksia hokien. Uskovaisten "pian" on kestänyt jo todistetusti yli kaksituhatta vuotta, tarkoitan Jeesuksen "pikaista" paluuta keskuuteemme! Takuuvarmana uskovainen ihmiskunta venttaa tuota tulemista vielä toiset kaksituhatta vuotta, eikä herraa kuulu silloinkaan, eikä kuulu ikinä. Sillä kuollut on kuollut ja kuopattu piste! Aamenet sinullekin "Daniel" kun kuolema sinutkin aikanaan noutaa, se on päätös kaikelle tuolle roskalle jota yrität täällä pulputtaa. Koiranputken kasvaessa perseestäsi, ei sinua enää ole, ei hengessä eikä ruumiissa, se on totisinta faktaa. Ja kuolema on ainoa asia maailmassa joka kiistämättä varmaa, yhtä kiistämätöntä kuin se ettei sieltä palata, ei ruumiissa eikä hengessä. Eipä ole viestejä toisesta ulottuvuudesta tullut kenellekään, jotka voitaisiin aidoiksi todistaa. Höyrypäät kertovat keskustelevansa jumalansa ja kuolleiden sukulaistensa kanssa. Tuon tason uskovaisia on mielisairaalat pullollaan, se on heille oikea paikka todistella muista maailmoista. Uskontoon turvaaminen on suurin piirtein samaa kuin heittäisi hukkuvalle köyden jonka toisenkin pään tarjoaa samaiselle hukkuvalle, eikä naru ole missään kiinni. Tyhjästä on paha nyhjäistä! Sadut ovat satuja ja uskonto kuuluu satujen joukkoon!


      • Kevätesikko
        Uskoon höyrähteneiden kirjoitti:

        Pakinoita, tulee väistämättä mieleen, että iso osa kaipaisi suljettua laitoshoitoa ja miltei kaikki ainakin jonkinlaista mielenterveydellistä ohjausta. Uskonnot ovat politiikan kera sekä yhdessä että erikseen kautta maailmanhistorian järjestäneet verisimmät sodat ja kaameimmat oltavat ihmisille jotka uskaltavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä höyryä muiden kaistapäiden rinnalla jumalia ja jeesuksia hokien. Uskovaisten "pian" on kestänyt jo todistetusti yli kaksituhatta vuotta, tarkoitan Jeesuksen "pikaista" paluuta keskuuteemme! Takuuvarmana uskovainen ihmiskunta venttaa tuota tulemista vielä toiset kaksituhatta vuotta, eikä herraa kuulu silloinkaan, eikä kuulu ikinä. Sillä kuollut on kuollut ja kuopattu piste! Aamenet sinullekin "Daniel" kun kuolema sinutkin aikanaan noutaa, se on päätös kaikelle tuolle roskalle jota yrität täällä pulputtaa. Koiranputken kasvaessa perseestäsi, ei sinua enää ole, ei hengessä eikä ruumiissa, se on totisinta faktaa. Ja kuolema on ainoa asia maailmassa joka kiistämättä varmaa, yhtä kiistämätöntä kuin se ettei sieltä palata, ei ruumiissa eikä hengessä. Eipä ole viestejä toisesta ulottuvuudesta tullut kenellekään, jotka voitaisiin aidoiksi todistaa. Höyrypäät kertovat keskustelevansa jumalansa ja kuolleiden sukulaistensa kanssa. Tuon tason uskovaisia on mielisairaalat pullollaan, se on heille oikea paikka todistella muista maailmoista. Uskontoon turvaaminen on suurin piirtein samaa kuin heittäisi hukkuvalle köyden jonka toisenkin pään tarjoaa samaiselle hukkuvalle, eikä naru ole missään kiinni. Tyhjästä on paha nyhjäistä! Sadut ovat satuja ja uskonto kuuluu satujen joukkoon!

        Samaa mieltä minäkin, että kuollut on kuollut ja piste. Ei tule Jeesus enää toiste, vaikka sitä hoettaisiin seuraavatkin 2000 vuotta. Tiedän eläneeni itsepetoksessa, kun luulin, että "Jeesus pelastaa", eihän se pelastanut, mutta se mikä pelasti: tajusin, että pakenin todellisuutta ja tätä elämän haasteellisuutta uskontoon ja uskoon. Nyt on hyvä ravistella valheet harteilta ja jatkaa elämistä, tässä elämässä, joka on ainokainen. Vastuun opettelemistahan se on. Jos joku haluaa hihhuloida, niin hihhuloikoon yksin. En tunne Daniel-nimimerkkiä, mutta hän näyttäisi olevan samanlainen kuin muutkin Raamattua ulkoaopetelleet. Elikkä siis kirjaviisas, muttei elämän viisas. Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Hän lienee horsma, minä "kevätesikko" ja sinä lienet ruusu.


      • Päivänkakkara^^
        Kevätesikko kirjoitti:

        Samaa mieltä minäkin, että kuollut on kuollut ja piste. Ei tule Jeesus enää toiste, vaikka sitä hoettaisiin seuraavatkin 2000 vuotta. Tiedän eläneeni itsepetoksessa, kun luulin, että "Jeesus pelastaa", eihän se pelastanut, mutta se mikä pelasti: tajusin, että pakenin todellisuutta ja tätä elämän haasteellisuutta uskontoon ja uskoon. Nyt on hyvä ravistella valheet harteilta ja jatkaa elämistä, tässä elämässä, joka on ainokainen. Vastuun opettelemistahan se on. Jos joku haluaa hihhuloida, niin hihhuloikoon yksin. En tunne Daniel-nimimerkkiä, mutta hän näyttäisi olevan samanlainen kuin muutkin Raamattua ulkoaopetelleet. Elikkä siis kirjaviisas, muttei elämän viisas. Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Hän lienee horsma, minä "kevätesikko" ja sinä lienet ruusu.

        >>Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Hän lienee horsma, minä "kevätesikko" ja sinä lienet ruusu.


      • Kevätesikko
        Päivänkakkara^^ kirjoitti:

        >>Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Hän lienee horsma, minä "kevätesikko" ja sinä lienet ruusu.

        Piikit kuuluvat ruusuun, joten ilman piikkejä ei olis ruusuakaan. Minä näen ruusun. Näetkö sinä piikit? Päivänkakkarasta voisi lorutella: tykkää, ei tykkää tykkää, ei tykkää ... minä ainakin tykkään. (tämä teksti oli eräässä jääkaappimagneetissa)


      • vääristynyt vääristelmä
        Uskoon höyrähteneiden kirjoitti:

        Pakinoita, tulee väistämättä mieleen, että iso osa kaipaisi suljettua laitoshoitoa ja miltei kaikki ainakin jonkinlaista mielenterveydellistä ohjausta. Uskonnot ovat politiikan kera sekä yhdessä että erikseen kautta maailmanhistorian järjestäneet verisimmät sodat ja kaameimmat oltavat ihmisille jotka uskaltavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä höyryä muiden kaistapäiden rinnalla jumalia ja jeesuksia hokien. Uskovaisten "pian" on kestänyt jo todistetusti yli kaksituhatta vuotta, tarkoitan Jeesuksen "pikaista" paluuta keskuuteemme! Takuuvarmana uskovainen ihmiskunta venttaa tuota tulemista vielä toiset kaksituhatta vuotta, eikä herraa kuulu silloinkaan, eikä kuulu ikinä. Sillä kuollut on kuollut ja kuopattu piste! Aamenet sinullekin "Daniel" kun kuolema sinutkin aikanaan noutaa, se on päätös kaikelle tuolle roskalle jota yrität täällä pulputtaa. Koiranputken kasvaessa perseestäsi, ei sinua enää ole, ei hengessä eikä ruumiissa, se on totisinta faktaa. Ja kuolema on ainoa asia maailmassa joka kiistämättä varmaa, yhtä kiistämätöntä kuin se ettei sieltä palata, ei ruumiissa eikä hengessä. Eipä ole viestejä toisesta ulottuvuudesta tullut kenellekään, jotka voitaisiin aidoiksi todistaa. Höyrypäät kertovat keskustelevansa jumalansa ja kuolleiden sukulaistensa kanssa. Tuon tason uskovaisia on mielisairaalat pullollaan, se on heille oikea paikka todistella muista maailmoista. Uskontoon turvaaminen on suurin piirtein samaa kuin heittäisi hukkuvalle köyden jonka toisenkin pään tarjoaa samaiselle hukkuvalle, eikä naru ole missään kiinni. Tyhjästä on paha nyhjäistä! Sadut ovat satuja ja uskonto kuuluu satujen joukkoon!

        >Uskovaisten "pian" on kestänyt jo todistetusti yli kaksituhatta vuotta, tarkoitan Jeesuksen "pikaista" paluuta keskuuteemme!< Alkukielen sana 'tachus' tarkoittaa äkisti. Ei siis siinä merkityksessä kuin halveksuen kirjoitat. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=Room. 5:7&ent=5036 Luuk.17:26. "Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä: 27. he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki. 28. Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat, 29. mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, 30. samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy."


      • kuolematon sielu
        Uskoon höyrähteneiden kirjoitti:

        Pakinoita, tulee väistämättä mieleen, että iso osa kaipaisi suljettua laitoshoitoa ja miltei kaikki ainakin jonkinlaista mielenterveydellistä ohjausta. Uskonnot ovat politiikan kera sekä yhdessä että erikseen kautta maailmanhistorian järjestäneet verisimmät sodat ja kaameimmat oltavat ihmisille jotka uskaltavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä höyryä muiden kaistapäiden rinnalla jumalia ja jeesuksia hokien. Uskovaisten "pian" on kestänyt jo todistetusti yli kaksituhatta vuotta, tarkoitan Jeesuksen "pikaista" paluuta keskuuteemme! Takuuvarmana uskovainen ihmiskunta venttaa tuota tulemista vielä toiset kaksituhatta vuotta, eikä herraa kuulu silloinkaan, eikä kuulu ikinä. Sillä kuollut on kuollut ja kuopattu piste! Aamenet sinullekin "Daniel" kun kuolema sinutkin aikanaan noutaa, se on päätös kaikelle tuolle roskalle jota yrität täällä pulputtaa. Koiranputken kasvaessa perseestäsi, ei sinua enää ole, ei hengessä eikä ruumiissa, se on totisinta faktaa. Ja kuolema on ainoa asia maailmassa joka kiistämättä varmaa, yhtä kiistämätöntä kuin se ettei sieltä palata, ei ruumiissa eikä hengessä. Eipä ole viestejä toisesta ulottuvuudesta tullut kenellekään, jotka voitaisiin aidoiksi todistaa. Höyrypäät kertovat keskustelevansa jumalansa ja kuolleiden sukulaistensa kanssa. Tuon tason uskovaisia on mielisairaalat pullollaan, se on heille oikea paikka todistella muista maailmoista. Uskontoon turvaaminen on suurin piirtein samaa kuin heittäisi hukkuvalle köyden jonka toisenkin pään tarjoaa samaiselle hukkuvalle, eikä naru ole missään kiinni. Tyhjästä on paha nyhjäistä! Sadut ovat satuja ja uskonto kuuluu satujen joukkoon!

        veikkaampa että hän on fanaattinen muslimi joka minareetista kailottaa rukouksia.


      • ihmetellyt
        vääristynyt vääristelmä kirjoitti:

        >Uskovaisten "pian" on kestänyt jo todistetusti yli kaksituhatta vuotta, tarkoitan Jeesuksen "pikaista" paluuta keskuuteemme!< Alkukielen sana 'tachus' tarkoittaa äkisti. Ei siis siinä merkityksessä kuin halveksuen kirjoitat. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=Room. 5:7&ent=5036 Luuk.17:26. "Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä: 27. he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki. 28. Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat, 29. mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, 30. samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy."

        >>Alkukielen sana 'tachus' tarkoittaa äkisti.


      • Jeesus tulee pian
        kuolematon sielu kirjoitti:

        veikkaampa että hän on fanaattinen muslimi joka minareetista kailottaa rukouksia.

        Luki taannoin joka sähkötolpassa. Ei siellä lukenut "äkin" tai jEESUS TULEE ÄKISTI. Missä vika?


      • kuolematon sielu
        Jeesus tulee pian kirjoitti:

        Luki taannoin joka sähkötolpassa. Ei siellä lukenut "äkin" tai jEESUS TULEE ÄKISTI. Missä vika?

        tuloon tämä viestisi?


      • että..
        Jeesus tulee pian kirjoitti:

        Luki taannoin joka sähkötolpassa. Ei siellä lukenut "äkin" tai jEESUS TULEE ÄKISTI. Missä vika?

        Raamatussa lukee pian. Mutta se on huono käännös.


      • *Daniel*
        Uskoon höyrähteneiden kirjoitti:

        Pakinoita, tulee väistämättä mieleen, että iso osa kaipaisi suljettua laitoshoitoa ja miltei kaikki ainakin jonkinlaista mielenterveydellistä ohjausta. Uskonnot ovat politiikan kera sekä yhdessä että erikseen kautta maailmanhistorian järjestäneet verisimmät sodat ja kaameimmat oltavat ihmisille jotka uskaltavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä höyryä muiden kaistapäiden rinnalla jumalia ja jeesuksia hokien. Uskovaisten "pian" on kestänyt jo todistetusti yli kaksituhatta vuotta, tarkoitan Jeesuksen "pikaista" paluuta keskuuteemme! Takuuvarmana uskovainen ihmiskunta venttaa tuota tulemista vielä toiset kaksituhatta vuotta, eikä herraa kuulu silloinkaan, eikä kuulu ikinä. Sillä kuollut on kuollut ja kuopattu piste! Aamenet sinullekin "Daniel" kun kuolema sinutkin aikanaan noutaa, se on päätös kaikelle tuolle roskalle jota yrität täällä pulputtaa. Koiranputken kasvaessa perseestäsi, ei sinua enää ole, ei hengessä eikä ruumiissa, se on totisinta faktaa. Ja kuolema on ainoa asia maailmassa joka kiistämättä varmaa, yhtä kiistämätöntä kuin se ettei sieltä palata, ei ruumiissa eikä hengessä. Eipä ole viestejä toisesta ulottuvuudesta tullut kenellekään, jotka voitaisiin aidoiksi todistaa. Höyrypäät kertovat keskustelevansa jumalansa ja kuolleiden sukulaistensa kanssa. Tuon tason uskovaisia on mielisairaalat pullollaan, se on heille oikea paikka todistella muista maailmoista. Uskontoon turvaaminen on suurin piirtein samaa kuin heittäisi hukkuvalle köyden jonka toisenkin pään tarjoaa samaiselle hukkuvalle, eikä naru ole missään kiinni. Tyhjästä on paha nyhjäistä! Sadut ovat satuja ja uskonto kuuluu satujen joukkoon!

        Jos tutkii Raamatun sanomaa ja Jeesuksesta kertovia evankeliumeja ihminen tulee vakuuttuneeksi siitä onko kyse totuudesta vai ei. Minä en ainakaan ole löytänyt yhtään virhettä Jumalan sanasta jos puhutaan 33/38 käännöstä. Lisäksi omat kokemukseni varmentavat minulle nämä uskon asiat. Ja on mielestäni naurettavaa väittää että sattuma voisi synnyttää näin järjellistä ja loogista todellisuutta. Jumala valitsi Israelin kansan juuri Messiaan takia ja antoi tuolle kansalle Profeetat ja Messiaaniset kirjoitukset eli Vanhan Testamentin jota juutalaiset kutsuvat nimellä Tanakh. Tuosta Vanhasta Testamentinsta löytyvät Messias ennustukset jotka Jeesus sitten toteuttaa Uudessa Testamentissa. Vanha Testamentti on kirjoitettu 1400-400EKR ja Uusi on kirjoitettu 50-150JKR. Annan linkin sivulle jossa käsitellään Profetaalisten kirjoitusten toteutumista. http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm Lisäksi todistus Jumalan kohtaamisesta ( kieli englanti, kyseessä on uskovan todistus ) http://www.youtube.com/watch?v=NPabMyVvC9s Jumala on antanut meille ihmisille vapaan tahdon ja me itse saamme valita tiemme ja olemme myös vastuussa siitä. Siunausta päivääsi Eräs Jeesuksen oma


      • On pilvin pimein
        *Daniel* kirjoitti:

        Jos tutkii Raamatun sanomaa ja Jeesuksesta kertovia evankeliumeja ihminen tulee vakuuttuneeksi siitä onko kyse totuudesta vai ei. Minä en ainakaan ole löytänyt yhtään virhettä Jumalan sanasta jos puhutaan 33/38 käännöstä. Lisäksi omat kokemukseni varmentavat minulle nämä uskon asiat. Ja on mielestäni naurettavaa väittää että sattuma voisi synnyttää näin järjellistä ja loogista todellisuutta. Jumala valitsi Israelin kansan juuri Messiaan takia ja antoi tuolle kansalle Profeetat ja Messiaaniset kirjoitukset eli Vanhan Testamentin jota juutalaiset kutsuvat nimellä Tanakh. Tuosta Vanhasta Testamentinsta löytyvät Messias ennustukset jotka Jeesus sitten toteuttaa Uudessa Testamentissa. Vanha Testamentti on kirjoitettu 1400-400EKR ja Uusi on kirjoitettu 50-150JKR. Annan linkin sivulle jossa käsitellään Profetaalisten kirjoitusten toteutumista. http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm Lisäksi todistus Jumalan kohtaamisesta ( kieli englanti, kyseessä on uskovan todistus ) http://www.youtube.com/watch?v=NPabMyVvC9s Jumala on antanut meille ihmisille vapaan tahdon ja me itse saamme valita tiemme ja olemme myös vastuussa siitä. Siunausta päivääsi Eräs Jeesuksen oma

        Miltei jokaisella höyrähtäneellä. Muistatteko maailmansensaation ja Jumalan valitun parantajan ja ihmeiden tekijän amerikan mantereelta. Hänen nimensä oli Cathryn Culmann, hän kirjoitti useita bestsellereitä mm. miljoonalevikkisen kirjan nimeltään Ja Jumala voi, hänen puheitaan kuunneltiin ja vannottiin ihmeet aidoiksi jakyseinen ihminen kohotettiin miltei pyhimykseksi. Hän edusti helluntaiseurakuntaa! Kunnes selvisi hyvin ikävä tosiasia, että henkilö olikin puhdasverinen huijari ja rahankerääjä pahinta laatua. Uskon avulla saadaan ihmiset arvostelukyvyttömiksi ja karskikin äijä, joka on normaalisti skeptinen sekoaa täysin kultivoidun puhujan kuulemisesta. Uskonnot ovat kaikki tyynni suurta huiputusta ja keksitty massojen hillitsemiseksi, muuten anarkia ja kaaos valtaisi maapallon.


      • *Daniel*
        On pilvin pimein kirjoitti:

        Miltei jokaisella höyrähtäneellä. Muistatteko maailmansensaation ja Jumalan valitun parantajan ja ihmeiden tekijän amerikan mantereelta. Hänen nimensä oli Cathryn Culmann, hän kirjoitti useita bestsellereitä mm. miljoonalevikkisen kirjan nimeltään Ja Jumala voi, hänen puheitaan kuunneltiin ja vannottiin ihmeet aidoiksi jakyseinen ihminen kohotettiin miltei pyhimykseksi. Hän edusti helluntaiseurakuntaa! Kunnes selvisi hyvin ikävä tosiasia, että henkilö olikin puhdasverinen huijari ja rahankerääjä pahinta laatua. Uskon avulla saadaan ihmiset arvostelukyvyttömiksi ja karskikin äijä, joka on normaalisti skeptinen sekoaa täysin kultivoidun puhujan kuulemisesta. Uskonnot ovat kaikki tyynni suurta huiputusta ja keksitty massojen hillitsemiseksi, muuten anarkia ja kaaos valtaisi maapallon.

        Näinhän se saatana sinun mieleesi kuiskuttaa ja on muuten noin minullekin kuiskuttanut aikaisemmin, mutta edelleen olevaisen loogisuus todistaa elävän Jumalan ja luojan olemassaolosta. Jeesus rakastaa sinua ja jos lähdet häntä seuraamaan et tule katumaan sitä valintaa sillä sen lopputulos ja määränpää on kerrassaan taivaallinen. Mutta se tie vaatii 3 asiaa 1) Uskon vapahtajaan ( Jumalalla ei ole kuin 1päivän vanhoja lapsia, uskostakin voi luopua ) 2) Pyrkimyksen pyhitykseen ja parannukseen, oikeamieliseen elämään aivan lähtien jokaisesta pikku asiasta ( Pyrkikää rauhaan ja pyhitykseen sillä ilman ei kukaan ole Herraa näkevä ) 3) Täydellisen anteeksi annon jokaiselle sinua rikkoneelle, olipa rikkomus miten paha tai torkeä laatuaan Jos näitä nuodatat niin taivas tulee sinulle avautumaan Sitten jos haluat armo palkan niin evankelioi ja tee rakkeuden tekoja Siunausta päivääsi ja voimia matkallesi


    • Armon saanut

      Piti oikein alkaa etsiä tämä kohta Raamatusta missä sanotaan Herran kutsuvan kaksi tai kolmekin kertaa ja se on Jobin kirjassa luku 33:
      28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
      29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
      30. palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

      Minulla oli kolmas kerta joka sanoi toden. Herra selkeästi kutsui ja sen päätteeksi rukoilin syntisen rukouksen ja sain uskon armolahjan kuten Raamattu sanoo Ef. 2:
      8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

      Pyhä Henki antaa uskon armolahjan kun ihminen evankeliumin kuultuaan tunnustaa järjellä olevansa syntinen ja huutaa (rukoilee) Herralta armahdusta ymmärtäen Jeesuksen kuolleen ristillä ja Hänen nousseen kuolleista meidän syntiemme sovitukseksi kuten Raamattu sanoo niin monta kertaa.

      Kun Herra antaa uskon armolahjan nöytyneelle niin uskova melko pian tai joissain tapauksissa heti nöyrtymisensä jälkeen tietää olevansa uskossa. No joillain voi mennä jopa vuosi ennenkuin tulee uskonvarmuus.

      Jos Herra kutsuu vaikeuksien tai sydämen rauhattomuuden tai jonkun muun näkyvän tai tuntuvan tunteen, ( esim.synninintunnon) kautta luokseen niin ota vastaan pelastuksen armolahja nöyrtymällä tunnustamaan syntisyytesi Herralle ja rukoilemaan armoa Jeesuksen sovitustyön tähden.

      Jos et tunne erityistä kutsua niin kokeile tätä ja voit yllättyä saamalla ikuisen varmuuden loppuelämäksesi. Tämäkin viestini voi olla Herran kutsu jollekulle. Tässä vielä netistä pitemmällä kaavalla uskoontulo-ohje
      http://www.4laws.com/laws/finnish/

    • JonesHenry

      Joo, kutsuu jokaista henkilökohtaisesti. Tosin minulle sanoi;"Jones, rakastan sinua JUURI sellaisena kuin sinä olet! Muistathan kuitenkin antaa anteeksi toisille ihmisille niinkuin minäkin olen antanut sinulle?"

      Ei MITÄÄN "nyt joudut helvettiin Jones" PASKAA! Vaan ystävällinen, avulias, tukeva, HUMORISTINEN "vanha mies" Ei mitään sinun HELVETTI PASKAASI!!!

    • Westsider

      "Armon saanut" toi esiin kultaa sanan muodossa. Kiitokset ja siunaukset sinulle.

      Suosittelen siunausten kera sen ja linkin lukemista useampaankin kertaan.

      Kopioita linkistä on hyvä ottaa useampiakin. Oli se niin hyvä.

      • Jumala, joka on 'tietenkin' persoonaton on myös yksilöitynä 'sieluina'.
        Mehän ollaan persoonia ja pidämme sisällämme 'persoonatonta'....suoraa yhteyttä itse Jumalaan.
        Mitään 'erillisiä' armon käsitteitä ei tarvita, karma ja siihen liittyvät lait huolehtivat kaikkinaisen oikeuden toteutumisen.


    • Kritik

      Voi sinua, joka olet, "ma mato, matkamies maan.

      ja teet itsesi Jumalan vertaiseksi.

      Tuo linkki: "http://www.4laws.com/laws/finnish"

      On tosi hyvä opas, joka ohjaa perille.

    • A_Teisti

      Miten niin perkeleen seuraajina? Mikä sanassa "ateisti" on niin vaikeaa käsittää? Ateistit eivät usko perkeleeseen/saatanaan sen kummemmin kuin jumaliinkaan.

    • Älä hyvä ihminen peloittele.
      Usko sinä niin, mutta sinuna ajattelisin toisenkin kerran...

      • Tuo viestini oli aloittajalle:)


    • iff6669

      Enpä usko että jumala mitään kutsuu, koska sitä ei ole olemassa.

    • angel 15

      Miten voit todistaa tuon väitteen todeksi? Jumalan olemassa olosta taas on todisteita ja monet ihmist ovat tunteneet hänen rakkautensa yhä nykyäänkin

    • ,,,,,,,,,,

      Mihinkä hän kutsuu?
      Helluntailaiseksiko, vai lestdiolaiseksi, käyn kirkossa häissä ja hautajaisissa. eikö se riitä, muuten elän siististi:)

    • Anonyymi

      Näyttää tuo Armon saaneen linkin osoite muuttuneen ja alla nykyinen
      http://www.4laws.com/laws/finnish/default.htm

      Jumala, Jeesuksen Isä on niin Pyhä, että kaikki syntiset palaisivat Hänen edessään ellei meillä olisi Jeesuksen Golgatalla tekemää sovituskuolemaa. Jumala kutsuu kääntymään Jeesuksen puoleen. Hän on Pelastaja ja Vapahtaja.

      Ihminen on useimmiten lammas Jeesuksen puoleen kääntymisen eli uskoontulon jälkeen. Jos ei ole missään seurakunnassa ennen uskoontuloa niin kannattaa katsella ja kuunnella ja käydä vaikka useammassa seurakunnassa katsomassa onko touhu Raamatun mukaista jolloin Jeesus ja ja Hänen ristinsovitus ovat keskiössä.

      Jumalan kutsuun vastaaminen tarkoittaa myös, että alkaa kiinnostua Hänen Sanastaan, Raamatusta. Myös keskustelu Hänen kanssaan eli rukous on osa kutsuun vastaamista. Mitään pakkopullaa uskossa oleminen ja eläminen ei todella ole vaan ihanaa vapautta. Jeesus kulkee Pyhän Hengen kautta vierelläsi. Varmasti kulkee vaikka elämä ehkä ei muutukaan maallisella mittarilla ajateltuna ihanaksi onnelaksi. Vastoinkäymiset ovat osa todellista elämää kuten Raamattu sanoo esim. Room. 5 ja Hebr. 12.

      • Anonyymi

        Paskalle on pakko mennä kirkkoon ei, mieti sitä.


    • Anonyymi

      Missä kohtaa Raamatussa on TÄMÄ PAIKKA?

    • Anonyymi

      Missä raamatun,kohdassa sanotaan että Jumala kutsuu kaksi tai kolme kertaa.?

      • Anonyymi

        Ei tiettävästi missään, tämä on joidenkin piirien opiksi muodostunut käsitys.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe