Tulilisko ja vedenparannusaine

Keijo tulilisko ja tytöt

Heippa! Jos jollakin olisi hyvää tietoa tuliliskoista, sitä tarvitaan nyt! Minulla on kaksi tuliliskoa, Keijo ja Kaarina.. Kaarinan sain viimeviikonloppuna kun veljeni toi sen minulle Oulun Lilzoo eläinkaupasta, mutta minusta se ei ole täysin terve.. Tämä tulilisko on nimittäin paljon tylsistyneemmän oloinen kuin Keijo. Siinä on lisäksi enemmän "ryttyjä" ja sen ihossa on pieniä harmahtavia näppyjä tms.. Onko se siis sairas? Ja jos on, niin miten saisin sen kuntoon? Keijo puolestaan on iloinen, reipas ja kaunis lisko, jolla on hyvä ruokahalu yms. Toinen ongelma on, että pitäisikö liskojen veteen laittaa vedenparannsuainetta, kun käyttää raana vettä? Eräs eläinkauppa sanoi että EI, samoin yksi tuttu jolla on ollut aikaisemmin tulilikoja, mutta nyt eräs toinen eläinkauppa sanoo että pitäisi laittaa vedenparannus ainetta, jotta vesi sopisi paremmin liskolle. Eli onko siitä haittaa, jos laittaa tippoja altaaseen?? Olisin hyvin kiitollinen jos joku vastaisi ja oikeasti tietäisi asiasta! :D

3

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      Minkäänmoiset aineet eivät kuulu tulareiden altaaseen. Niiden herkkä nahka ei ehkä kestä Kaloille tarkoitettuja aineita... Sairauksista en osaa sanoa. Tularien nahka voi olla harmahtava ( jos olat kohta luomassa nahkaansa) tai "täplikäs" ... Ainakin olen huomannut, että valaistus ja mieliala vaikuttavat jotenkin. Voisikohan Kaarina olla vähän hämillään muuton takia ?

    • mulla-....

      mulla on vähän samantapainen juttu mun felix liskon kanssa. se ei tee paljo mitään ja se on kokoajan sen kiven sisässä sitte välillä se menee vetteen ja sit ku se saa ruokaanii se on vähä aikaa pirtee ja sit taas semmonen laiska.. ja seon vähän ryppyinen ja näppyinen

      • Keijo tulilisko ja tytöt jä...

        Mulla tio toinenkin tulilisko nyt innostui liikkumaan enempi. Se oli varmaan vain hämillään muutosta. Vaikkakin on yhä "tylsempi" kuin Keijo, mutta kuitenkin.. Lisäksi se vaihtoi nahkansa, niin pilkullisuus kai johtui siitä. Keijon ruokahalu taas on edelleen valtava.. Mutta koitan pitää sen kurissa :) Soitin siitä vedenpuhditus aineesta eräälle kasvattajalle ja siitä ei kuulemma ole haittaa vesiliskolle, mutta se ei myöskään ole välttämätöntä sille ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe