Olen saanut n. kolme vuotta sitten herpes-tartunnan. Herpekseni on kuitenkin suuremmalta osin oireeton, joten en kärsi siitä mitenkään eikä arkeni ole muuttunut tämän jälkeen. Miehelläni on menneisyydestään muistona kondylooma. Syyliä ei ole ollut kuin muutama yhdessäolomme aikana, joten vaivaksi asti ei ole niitäkään ollut. Mietin kuitenkin, että voinko saada syyliä minäkin? Joskus kuulin huhua, että herpes-virus ja kondylooma ns. kumoaisivat toisensa, eli molempia näitä viruksia ei voi olla samalla henkilöllä. Onko täyttä urbaania legendaa? Miehelläni ei ainakaan ole herpestä puhjennut, vaikka harrastamme seksiä aina ilman kumia, koska olemmehan kihloissa ja pian menossa naimisiinkin. Syylät vaikuttavat olevan pahempi riesa kuin herpes-rakkula. Mielummin pidän herpekseni kuin otan yhtäkään syylää pimpsaani, jos ihan rehellisiä ollaan.
Miehellä kondylooma, minulla herpes
13
1276
Vastaukset
- saada sen
kondyn ja mies herpeksen!!!!!!! Miten ihmeessä toinen virus kumoisi toisen?! Ei kai kukaan oikeasti voi edes ajatella uskovansa moista?! Ja se ettei miehellä ole tullut oireita herpeksestä ei tarkoita sitä etteikö hänellä olisi virusta. Suurin osa tartuttajistakin on oireettomia.
- kysymys,
koska sulla on myös kondy. Äläkä vaan uako noihin "ne kumoavat toisensa"-satuihin. Ne ovat vain urbaanilegendaa. Ja muistathan, että kortsu ei kondyltä suojaa. Mutta kondy on hoidettavissa. Herpeksen kanssa on vähän hankalampaa.
- herpekseltäkään se
kondomi
- sillä oli
herpekseltäkään se kirjoitti:
kondomi
se jo!
- Pienenpieninen
Itse olen elänyt n. neljä vuotta herpeksen kanssa eikä ole ollut mitään ongelmaa! Rakkuloita on erittäin harvoin ja jos niitä on tulollaan, tunnen sen heti ja pystyn hoitamaan ne niin, etteivät ne puhkea. Elämäni on täysin normaalia kaikella tapaa. Eri ihmisillä tämä näkyy niin erilaisin oirein, joten en pelottelisi ketään juuri tartunnan saanutta, että "nyt menee elämäsi uusiksi" ajatuksilla. Pystyn ajamaan fillarilla, pitämään kireitä housuja, stringejä - no problem! Rakkulat puhkeavat ainoastaan silloin kun stressi on kovimmillaan, eli todella harvoin. Enemmän pelkään näitä syyliä. En pidä syylistä millään muotoa ja joskus lapsena minulla oli kovin kivuliaita syyliä, joten siitä jäänyt kammo. On hyvin todennäköistä, että olemme jo yhdessäolomme aikana tartuttaneet molemmat pöpöt toisiimme, joten eipä tässä sitten mitenkään tilanne muutu. Elämä on. Ja vain elettäväksi tarkoitettu. Meillä on toisemme ja näin on hyvä. Enkä usko, että tällainen tilanne on mitenkään epätavallinen näinä päivinä kun seksi ei ole mikään tabu vaan sitä harrastetaan helposti "ventovieraan" kanssa. Jos et itse sellaiseen "syyllisty" niin aivan varmasti kumppanisi, tai sitten hänen joku entinen vakikumppani. Koskaan ei voi tietää! Hyvää kevättä kaikille.
- Nimetön
Minä olen kuullut, että herpes ja kondy yhtäaikaa ovat pirullinen yhdistelmä. Toinen innostaa toista oireilemaan. Totta on sekin, että vakiintuneella parilla taudit ovat yhteiset. Kun herpes oireilee, kannattaa käyttää kumia, jos toisella ei sitä tautia vielä ole. Muulloin eletään sen riskin kanssa, että taudit tarttuvat riskiin. Jos miehellä on ollut noita näkyviä kondyloomia, niin ne ovat yleensä harmittomia. Tarkoitan siis sitä, että ne eivät aiheuta naisen elimistössä kohdunkaulansyövän esiastetta.
- molemmat*****************
tarttuvat OIREETTOMINAKIN, ei siitä kondomista ole juuri mitään hyötyä, ainakaan herpeksen kohdalla
- Pienenpieninen
.. herpeksen oireilessa tykkäisi rakastella... Ainakin itse koen, että rakkula on silloin ikävä haavauma, jota en tahdo millään muotoa sörkkiä. Let it be, silloin se parhaiten paranee, ja nopeaan :)
- laboraattori
Pienenpieninen kirjoitti:
.. herpeksen oireilessa tykkäisi rakastella... Ainakin itse koen, että rakkula on silloin ikävä haavauma, jota en tahdo millään muotoa sörkkiä. Let it be, silloin se parhaiten paranee, ja nopeaan :)
Harva varmaan rakkulavaiheessa rakastelee, mutta herpes ja kondyloomahan molemmat voivat tarttua myös oireettomana aikana.
- saa.
No noista saa periaatteessa tietysti maailmanlopun aikaiseksi jos tahtoo, mutta onko tuossa taas mitään järkeä. Tarkoitan siis että molemmat ovat aika yleisiä, hpv viruksia on erilaisia niistä jonkin / useamman sairastaa elämänsä aikana 85% ihmisistä ja se sukupuolitautiversio herpeksestä on suunnilleen 33% ihmisistä, ehkä suuremmallakin osalla, koska kaikilla se ei ole oireillut kertaakaan vaikka onkin elimistössä.
- Pienenpieninen
Aivan totta! Maailman loppuhan tästä tulee! No ei vaan, tiedän tasan tarkkaan että nämä taudit tarttuvat myös oireettomana. Olen perehtynyt asiaan kyllä. Fakta on kuitenkin se, että suhde on vakava ja vakaa, joten ollaan juteltu siitä että loppupeleissä "minulla on pöpö mikä sinullakin on" joten asian kanssa ollaan sinut. Vielä ei ole maailma romahtanut ja jos romahtaa, niin sitten romahtaa. Etukäteen ei kannata stressata turhia, jos asian kanssa pärjää. Parempi on, että nämä asiat tiedostetaan kuin ollaan uskossa, että mitään ei ole. Kenellä tahansa voi olla tällainen virus itsellään. Parempi esim siinä mielessä, että kun tulevaisuudessa saamme lapsia (toivottavasti) niin tiedän vaivani etukäteen ja näin voidaan varmistaa, että lapsella on kaikki ok. Jos viruksesta ei olisi tietoa ja lapsi syntyisi ensioireiden aikaan, olisi riskit paljon suuremmat. Olen tautini kanssa luottavainen. Kyllä kaikki menee ok enkä ole todellakaan ainoa tässä maailmassa jolla näitä tauteja on! :)
- papillooma..
Pienenpieninen kirjoitti:
Aivan totta! Maailman loppuhan tästä tulee! No ei vaan, tiedän tasan tarkkaan että nämä taudit tarttuvat myös oireettomana. Olen perehtynyt asiaan kyllä. Fakta on kuitenkin se, että suhde on vakava ja vakaa, joten ollaan juteltu siitä että loppupeleissä "minulla on pöpö mikä sinullakin on" joten asian kanssa ollaan sinut. Vielä ei ole maailma romahtanut ja jos romahtaa, niin sitten romahtaa. Etukäteen ei kannata stressata turhia, jos asian kanssa pärjää. Parempi on, että nämä asiat tiedostetaan kuin ollaan uskossa, että mitään ei ole. Kenellä tahansa voi olla tällainen virus itsellään. Parempi esim siinä mielessä, että kun tulevaisuudessa saamme lapsia (toivottavasti) niin tiedän vaivani etukäteen ja näin voidaan varmistaa, että lapsella on kaikki ok. Jos viruksesta ei olisi tietoa ja lapsi syntyisi ensioireiden aikaan, olisi riskit paljon suuremmat. Olen tautini kanssa luottavainen. Kyllä kaikki menee ok enkä ole todellakaan ainoa tässä maailmassa jolla näitä tauteja on! :)
Noilla papilloomaviruksilla on sitten spontaani paranemistaipumus. Eli ajan kuluessa kroppa alkaa valmistaa vasta-ainetta ja oireilu loppuu. Se miten kauan siihen menee riippuu henkilöstä, mutta se ei tapahdu ihan muutamassa kuukaudessa, jos nyt oikein muistan niin siihen menee pahimmassa tapauksessa 5 vuotta mutta lopulta elimistö siis "kellistää" vaivan. Herpeksen kanssa taas stressillä on aika iso vaikutus. Jos osaa elää stressaamatta niin se oireilee todella harvoin. Muita vaikuttavia juttuja on sitten yleiskunto ja ruokavalio. PS. Hyvä että et ole alkanut ylireagoida noitten asioitten kanssa, noita vaivoja on ollut ihmisillä aina, ja niin kauan kun ihmiset harrastavet seksiä niin niitä tulee olemaan.
- kondylooma
olen elävä esimerkki siitä että molemmat voi olla. ikää 21 ja molemmat löytyy. herpes hoidossa estolääkityksellä, kondylooma onkin oikein riesa tällä hetkellä, näppylöitä tulee vaan koko ajan lisää ja on levinnyt kohdunkaulaankiin. kondylooma on huomattavasti helpompi, ei ole kipeä. ovat vaan niin pirun sitkeitä, no kaippa tässä odotellaan toiset puoli vuotta että suhteessa voi harrastaa taas normaalisti seksiä.. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667