Jalan puutuminen juostessa

juoksut juostu?

Mistä mahtaa johtua juostessa ilmenevä jalan/säären puutuminen? Erittäin outo vaiva, jota ei koskaan aiemmin ole ilmennyt. Puutuminen alkaa pian juoksun aloittamisen jälkeen ja jonkin aikaa jalka voi tuntua aivan "puupökkelöltäkin"! Ensin oikean säären ulkosyrjän lihakseen tuli jonkinlaisia tuntemuksia ja patti. Sitä hierottiin ja annettiin kylmähoitoa yms. Tämän jälkeen alkoi tulla puutumisia, vaikka lepopäiviäkin oli muutama välissä. Mihin tämä puutuminen voi viitata? Olisiko kenelläkään kokemusta tai tietoa? Olen juossut melko paljon viimeisen puolen vuoden aikana ja askellukseni supinoiva eli jalkasyrjä kääntyy ulospäin. Tämä voi vaikuttaa ongelman keskittymisessä säären ulkosyrjään. Olisi tarkoitus osallistua kisoihinkin, mutta eihän juoksusta tule mitään tällaisella jalalla. Hyvät neuvot olisi nyt tarpeen!

8

8352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukko

      Itsellä, kun nilkassa on lukko, niin säären ulkopuoli "puutuu" juostessa ja jalkaterä alkaa läpsähtää maahan. Juoksemisesta ei tule mitään. Onneksi tuo lukko tulee aika harvoin ja osaan sen jo itse avata.

    • ei hoidettu

      sinulla voi olla väli-lev-pullistuma tai jonkinmoinen hermoahtauma selkärangassasi. Ihmettelen ettei kiputuntemuksia ole esiintynyt. Nyt marsa mars lääkäriin ja vaadi röntgentä jolla pois-suljetaan esim siirtymät selkärangassa.

      • dos-entti

        rup-eeks konee ryp-pyilee. Suomeksi, että alkaako sulla olemaan hermostollisia oireita, kun kirjoitus on vähän niinku tolleen sekasta? Marsa heti lääkäriin.


    • äppy

      alkoi suht koht samoin. Kävellessä alkoi oikea jalka puutumaan ja kipuilemaan. Sen jälkeen oikea käsi puutui ja nyt 4kk. myöhemmin olen puuduksissa käsistä, jaloista ja vartalolta rinnoista alaspäin. Nyt maanantaina selvis välilevytyrä kaularangassa 4ja5 nikamien välissä joka painaa selkäytimeen. Nyt odottelen kutsua neurokirurgille. Kantsii pyytää tutkimaan selkä jos vaivasi ei parane.

    • säären etuosa

      ihan juoksemattakin. Lekuri oli vakavana ja laittoi pikana enmg ja selän magnettikuviin. Selkä ei ole kipeä mutta sillä ei ole markitystä. Huomenna tuubiin puoleksi tunniksi......

      • ketjun aloittaja

        mielenkiintoista, koska myös minun tapauksessa lääkärillä jokin epäily vakavammasta jutusta. huomenna saan tietää, miten tutkitaan. uskoisin myös pääseväni kuvauksiin. mitä sinun kuvissa selvisi? oliko selästä johtuva vaiva? itse olen miettinyt samaa, mutta toisaalta outoa, koska selässä ei tunnu mitään eikä muualla kuin polven alapuolisessa jalanosassa...


      • olin magneettikuvissa
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        mielenkiintoista, koska myös minun tapauksessa lääkärillä jokin epäily vakavammasta jutusta. huomenna saan tietää, miten tutkitaan. uskoisin myös pääseväni kuvauksiin. mitä sinun kuvissa selvisi? oliko selästä johtuva vaiva? itse olen miettinyt samaa, mutta toisaalta outoa, koska selässä ei tunnu mitään eikä muualla kuin polven alapuolisessa jalanosassa...

        viikon kuluttua saan tietää. Kai ne epäilee jotkin ikävää selässä, mutta katsotaan. Ei tosiaan ole yhtään kipeä. Varon toki selkää muutoin ihan normaalisti töissä ja kotona


      • tänään ja diagnoosi
        olin magneettikuvissa kirjoitti:

        viikon kuluttua saan tietää. Kai ne epäilee jotkin ikävää selässä, mutta katsotaan. Ei tosiaan ole yhtään kipeä. Varon toki selkää muutoin ihan normaalisti töissä ja kotona

        peroneus pareesi, pohjelihas halvaus.Tod näk paranee 4 kuukauden sisällä. Ei mitään käsitystä missä tuo hermo on saannut siipensä, en ole tehnyt mitään ihmeellistä. Puutuminen on nyt hieman vähäisempää kuin kuukausi sitten, mutta jalkaterän voimat on poissa edelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe