Huomasin Youtubessa videon, josta Youtube oli poistanut musiikin tekijänoikeuslakien (WMG=Warner Music Group) vastaisena. http://www.youtube.com/watch?v=JzkhopzcgDE Videolla on vain reilu 1100 katselukertaa, joten Youtube on ollut tarkkana. Miten "kielletyn" musiikin tunnistaminen käytännössä tapahtuu. Ei kai Youtuben henkilökunta ehdi kuunnella läpi kaikkia miljoonia videoita, joita koko ajan ladataan lisää. Voiko musiikin tunnistaa ohjelmallisesti. Ilmeisesti voi. Tämähän menee mielenkiintoiseksi, sillä vähitellen Youtubesta tulee aika hiljainen paikka, jos jokaisen mitättömänkin mopovideon taustamusiikit (ja samalla koko ääni) poistetaan. Kenellä nimittäin on tekijänoikeusvapaata musiikkia videoihinsa. Onhan sitä tietysti saatavana, mutta suurin osa Youtube-videoiden musiikista on videoissa laittomasti. Itse olen yrittänyt välttää kielletyn musiikin käyttämistä, mutta joissakin arkistopätkissä (esimerkiksi radion studiossa tehdyissä tai muissa vastaavissa) musiikkia on taustalla niin, ettei sitä saa pois mykistämättä kaikkea muutakin ääntä.
Tämä on ehkä väärä paikka kysyä tätä
2
569
Vastaukset
solmi sopimuksia musajättiläisten kanssa, WMG oli niistä yksi, mutta se sopimus on näköjään sitten lopahtanut toistaiseksi. http://www.myownspunk.com/internet/youtube-warner-music-group-partnership Tämän tapaisia olivat ne sopimukset, en sitten tiedä onko esim. EMI:n ja YouTuben välinen sopimus edelleen voimassa, olen kyllä koko ajan luullut että on. http://www.billboard.biz/bbbiz/content_display/industry/e3ida27a19ad4f62ef3f86284fdc2bc9ea4 Ja kyllä jostain filttereistä olen lukenut joita kaiken aikaa kehitetään, joilla siis voitaisiin tunnistaa kappaleita ja musiikkivideoita, joiden sisältö on luvattomasti Tuubissa. :) Ja videoistahan voi myös ilmoittaa ja siis pyytää poistoa.
- nobba24
Youtubeen ladataan n. 13 minuuttia videota minuutissa, joten ei siellä kukaan nörtti ole toisessa päässä 24/7 valvomassa. :) Youtubessa luotetaan lähinnä muiden käyttäjien ilmiantoihin. Kuitenkin youtuben valvontaa suomessa ja muualla maailmassa on kiristetty mm. suomessa kouluammuskeluiden johdosta, ja maailmalla oli joku semmoinen tapaus että joku Kiinan salainen teloitus oli päätynyt kännykkäkuvattuna tuubiin. Ei oikein kinkit tykänny...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869