Tämä on ehkä väärä paikka kysyä tätä

JaelleaL

Huomasin Youtubessa videon, josta Youtube oli poistanut musiikin tekijänoikeuslakien (WMG=Warner Music Group) vastaisena. http://www.youtube.com/watch?v=JzkhopzcgDE Videolla on vain reilu 1100 katselukertaa, joten Youtube on ollut tarkkana. Miten "kielletyn" musiikin tunnistaminen käytännössä tapahtuu. Ei kai Youtuben henkilökunta ehdi kuunnella läpi kaikkia miljoonia videoita, joita koko ajan ladataan lisää. Voiko musiikin tunnistaa ohjelmallisesti. Ilmeisesti voi. Tämähän menee mielenkiintoiseksi, sillä vähitellen Youtubesta tulee aika hiljainen paikka, jos jokaisen mitättömänkin mopovideon taustamusiikit (ja samalla koko ääni) poistetaan. Kenellä nimittäin on tekijänoikeusvapaata musiikkia videoihinsa. Onhan sitä tietysti saatavana, mutta suurin osa Youtube-videoiden musiikista on videoissa laittomasti. Itse olen yrittänyt välttää kielletyn musiikin käyttämistä, mutta joissakin arkistopätkissä (esimerkiksi radion studiossa tehdyissä tai muissa vastaavissa) musiikkia on taustalla niin, ettei sitä saa pois mykistämättä kaikkea muutakin ääntä.

2

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • solmi sopimuksia musajättiläisten kanssa, WMG oli niistä yksi, mutta se sopimus on näköjään sitten lopahtanut toistaiseksi. http://www.myownspunk.com/internet/youtube-warner-music-group-partnership Tämän tapaisia olivat ne sopimukset, en sitten tiedä onko esim. EMI:n ja YouTuben välinen sopimus edelleen voimassa, olen kyllä koko ajan luullut että on. http://www.billboard.biz/bbbiz/content_display/industry/e3ida27a19ad4f62ef3f86284fdc2bc9ea4 Ja kyllä jostain filttereistä olen lukenut joita kaiken aikaa kehitetään, joilla siis voitaisiin tunnistaa kappaleita ja musiikkivideoita, joiden sisältö on luvattomasti Tuubissa. :) Ja videoistahan voi myös ilmoittaa ja siis pyytää poistoa.

      • nobba24

        Youtubeen ladataan n. 13 minuuttia videota minuutissa, joten ei siellä kukaan nörtti ole toisessa päässä 24/7 valvomassa. :) Youtubessa luotetaan lähinnä muiden käyttäjien ilmiantoihin. Kuitenkin youtuben valvontaa suomessa ja muualla maailmassa on kiristetty mm. suomessa kouluammuskeluiden johdosta, ja maailmalla oli joku semmoinen tapaus että joku Kiinan salainen teloitus oli päätynyt kännykkäkuvattuna tuubiin. Ei oikein kinkit tykänny...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      139
      8531
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1403
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1175
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1166
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1057
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      139
      1010
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      785
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      778
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      761
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      684
    Aihe