Säälittää puun leikkaukset

puutarhuri!

Kun näkee tapitettuja salavoita, koivusta leikattuja "aitoja" ja esim pensasaitaa, joka on leikattu eka kerran vasta sitten, kun on haluttu korkeus saavutettu. Eikö käy mitään mielessä kun tällaista raiskausta tekee???

6

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotipuutarhuri...

Kun sen talon ostatte tai rakennatte missä on piha, ja pihaan pitäisi saada puutarha. Käykää kirjastosta lainaamassa luettavaa, ja uskokaa mitä on kirjoitettu. Ne on ammattilaisia kun kirjoja kirjoittelee.

• pitenee

kun niitä ei turhaan leikellä. Jos haluaa terijoensalavan pihaan, täytyy ottaa huomioon, että se on todella suuri kasvi. Jos sitä leikkelee joka kevät, kasvin ikä lyhenee ja se saa helpommin lahovaurion.

• ^WD^

Miksi valittelet tuollaisista? Ehkä Salava oli laho tai sen oksat eivät mielyttäneet omistajaa, tuulikin on voinut napsauttaa oksat nurin. Koivusta pensas aitaa, noh kuulostaa ehkä jonkin verran haetulta, mutta kiinnostaisi tietää minunkin, onko siitä mihinkään. Onnistuuhan Vaahteraltakin aidan teko, miksei Koivulta?

• oikeaan käyttöön!

niin säästyy monilta turhilta huolilta!

• olen!

Eli ei ole oikein, että koivut silputaan. vaahtera-aitakaan ei ole komistus. Sitten ne, jotka kuvittelee, että pensasaita tehdään niin, että annetaan ensin kasvaa määrämittaan ja sitten pätkäistään latva pois... Mitä päässänne liikkuu? Halutaan nopeasti jotain runsasta ja peittävää, ostetaan terijoensalava. ja kas, sitten se onkin liian suuri kasvi. Sitten aletaan sitä leikata ja tuloksena on aika kamala luomus. Laittakaa hyvät ihmiset hieman rahaa kiinni puutarhakirjoihin, niin säästätte pitkän pennin. -minäkin puutarhuri-

• puutarhuri myös, lieto

mua kans ottaa silmään tuollaiset leikellyt puut, koivut etenkin kun koivun kasvutapaan ei mitenkään sovi tuo leikkaaminen edes.. rumistaa vaan turhaan. olisi aivan sama kaataa nuo puut sitten juurtamyöten poikki jos kerta latvaan asti vaivaudutaan niitä sahaamaan : D mutta makuja on monia, kuin myös piha harrastajiakin.. kaikilla ei vain ole sitä silmää ja kaikki meistä eivät vaan osaa kunnioittaa luontoa -kysyä saanko katkaista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3333
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      95
      3003
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2262
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1695
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      20
      1694
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      11
      1630
    7. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1498
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      22
      1458
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1391
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      38
      1374
    Aihe