No niin.Minä hyppäsin pois oravapyörästä noin vuosi sitten ja olen erittäin tyytyväinen! Teen töitä 4 tuntia päivässä ja saan toiset 4 tuntia liitolta "soviteltua". Eei en ole hyväosainen.Velkaakin on vielä "hippusen"verran. Työhistoriastani puolet eli noin 15 vuotta tein kahta työtä(joko opiskelin työn ohessa tai olin iltatöissä).Vuosi sitten siitä tuli loppu.Aion nyt nauttia tästä tilanttesta niinkauan kuin voin. Ai ihana nyt aamuja kun saan nukkua pitkään eikä tarvi herätä kellon soittoon.Iltapäivällä "töiden"jälkeen pikku "tirsat"Kyllä kelepaa. Päädyin ratkaisuuni kun huomasin että liian monta läheistä ja tuttua eivät kerenneet edes eläkettä nauttia tai sit jäi nautinto lyhyeksi kun tuli "lähtö"ikiuneen.Itsekään en ole täysin terve joten nyt höllään ja nautin,jos sattuu et "lähtö"tulee. Rahallisesti pikkasen tiukkaa mut en näe nälkää ja pikku reissuunkin olen päässyt. Ajatelkaa ihmiset ja löysätkää vähän.....
Hyvä valinta....
8
565
Vastaukset
- joutis
Minulle sopi paremmin "pätkiminen". Jokainen pätkä eri paikassa, sisällöltään ja kestoltaan erilainen. Pätkien välin vapaat voin tietyissä rajoissa säädellä. Muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Tuo soviteltu on mielestäni ihmisvihollisen keksintö. Pahimmoillaan muutaman päivän pätkä ehkäisi loppukuukauden sovittelun. Verottajan tulknnatkaan eivät suosineet ahkerointiani. Siispä siirryin täysvapaalle. Pääasia sovitteluissa ja pätkimisissä on valinnan vapaus!
- Yxitypy
Kuinka usein kuulekaan sanottavan, että kyllä me sitten eläkkeellä tehdään sitä ja sitä. Mutta niin monella se todella saattaa jäädäkin suunnitteluksi, jos sairastuu.. tai lähtee saven syöntiin. Elämä on lyhyt, ja siitä pitäis saada nauttiakin :=))
- kawe
oivaltanut oleellisen elämästä. Oppinut myös että *pieni on kaunista ja vähän on kaikki*
Saako sitä liitolta kauankin sitä puolikasta? Itse teen 32,5 tuntia viikko ja olen tähän tyytyväinen. En saa muuta korvausta kuin palkkani ja olen vajaakuntoinen. Ehkä tulevaisuudessa voisin itsekin päätyä neljä tuntia päivä, mutta ei nyt lähimmän kolmen vuoden aikana.
ja vielä samaan aikaan. Kohta vuosi kulunut, kun jätin työni. Joka päivälle on ohjelmaa riittänyt. Aamulla herään kuuden jälkeen. Olen kokonaan työtön eli työnhakija. Jos löytyy työtä kaikille nuoremmille ja terveimmille, niin kyllä sitten minäkin voisin taas aloittaa työn. Tai sitten en.
- minäkin uskaltaisin
hypätä jo nyt (53v) pois työstäni! Jäädä työttömäksi ja luottaa siihen että liitto tai joku muu maksaa minun elinkustannukseni. Vaikka olen tehnyt töitä ikäni ja vaikka oveni takana kolkuttaa nuoret, töihin haluajat, niin silti arkailen jättäytyä "toisten elätettäväksi".
Niinpä, ei ne kelanrahat ikuisesti kanna. Ja jos on vajaakuntoinen niin työelämän tulee joustaa, ei työntekijän hypätä tyhjän päälle. Onneksi olen löytänyt kevyen työn joten jaksan ja onneksi työnantajani ymmärtävät ja voin sopeuttaa työtehtäviä kuntoni mukaan. Nykyistä enemmän joustoa työelämään yhteiskunnassamme on minun ajatukseni tästä asiasta.
- Konevitsa
Hei,hei miten niin toisten "elätettäväksi"????Kuule kyllä me on niitä liiton maksuja maksettu ihan jokainen ja nyt on aika ottaa niitä vähän takaisin.Kyllä sitä uskaltaa-kokeile,kai sitä sit tekevälle jotain löytyy jos ei pärjää tai tunnu omalta jutulta. Minä olen ollut myös vuorotteluvapaalla puoli vuotta noin 5 vuotta sitten,se oli myös ihana kokemus.Kokeile,kyllä se siitä.Toivon sinulle ROHKEUTTA toteuttaa haaveitasi.Aurinkoista kesän odotusta teille kaikille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861679Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991006Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 90776
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51744- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661