Vesijetti

pirka77

Moro, Kova hinku olisi saada vesijetti. Ajattelin panostaa siihen noin 5000 - 6000€. Minulla on vanha perämoottorivene, ja mökki saaressa. Tarvitsisin nopean ja helpon kulkupelin ja pidän järvellä liikkumisesta muutenkin. Erittäin mukavilta ja käteviltä jetit näyttävät ja todella tehokkailta ( 100 - 200 hevosvoimaa) Eniten minua huolestuttaa, miten ne kestävät? Onko muita ongelmia?

7

4562

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla saat

sillä tuolla summalla saat kunnon veneen. Jetit vie älyttömästi bensaa ja ovat leluja.

• ihmiset

voivat muodustua ongelmaksi...

• jetteilijä

Jetit vievät todellakin reilusti bensaa, ovat epäkäytännöllisiä leluja mutta hiton mukavia sellaisia. Jetillä ei kuitenkaan korvaa mökkikäytössä minkäänlaista venettä.

• valinta.

Pääsin ympäristöpaineiden yli ja hankin ensimmäisen jettini kolme vuotta sitten. Ensimmäinen jetti oli käytetty Sea-Doo GTI 2-tahti koneella. Sillä laitteella tuli reissattua ja maksettua oppirahoja. Vanhat 2-t jetit ovat yksinkertaisia, mutta siitä huolimatta kalliita korjata ja lyhytikäisiä. Uudet nelitahtijetit ovat huomattavasti kestävämpiä, kulkevat usein paremmin ja ovat hiljaisempia. Suosittelen tuoretta nelitahtijettiä jonka historia on tiedossa. Jos panostat vähän yli sen 5000-6000€ saatat saada tarjouksesta uuden, hinnat alkaen mallin esim. Sea-Doolta tai Yamahalta. Jettiä valitessa kannattaa huomioida tulevat huollot ja suorittajan olemassaolon, samoin kuin varaosien saannin. Jetti on nopea ja helppo kulkuväline vesillä liikkumiseen _osaavissa käsissä_. Jetti kiihtyy ja kulkee aivan toisella tavalla kuin mikään muu vesikulkuneuvo, joten sen kuljettamiseen tarvitaan harkintaa ja harjoittelua. Voi kuulostaa hölmöltä kun sanon että jetissä ei ole jarruja, mutta kun otat kaasun pois esim. 40 solmun vauhdista, jetti liukuu yllättävän pitkään ohjauskyvyttömänä. Nelitahtijetin polttoainekulutus ei ole ongelma. Itse ajan Sea-Doo:n RXT mallilla jossa on 1,5L 215 hp ahdettu kone. Tavallinen kulutus on n. 0,6 l/mpk kun ajelee n. 40 solmua. Kovempaa ajaessa kulutus kasvaa, mutta saman tekee vauhtisokeus kauniina ja tyynenä päivänä, joten nopeusmittari on hyvä varuste matkajetissä. Nopeusmittarin lisäksi pakki on suositeltava varuste. Jetillä voi ajaa myös kovassa kelissä jolloin jetti kestää sen minkä kuljettajakin. Kovassa kelissä jettien erot tulevat paremmin esille. Tulet yllättymään siitä miten mukava ja hiljainen matkantekoväline moderni nelitahtijetti on.

• HSR-Benelli tykkään!
    • aika paljonkin

jos meinaa vesijetin ostaa.

• Anonyymi

Vesijettillä oltava ajokortti pakko ja ei ajetaan Päijännellä ilman ajokrttia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      403
      1557
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      798
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      38
      747
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      694
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      54
      669
    6. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      635
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      407
      633
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      553
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      88
      527
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      21
      474
    Aihe