Tiedoksi

Conrolmannelle, vai mikä Kili-Kuli-Kalle Sonnimies hän nyt olikaan. Hän nimittäin epäili minun löytäneen IMF:n tuoreen talousennusteen Iltalehdestä. Controlman kertoi, ettei hän sitä löytänyt ainakaan IMF:n englanninkielisiltä sivuilta. Uskon kyllä sen, ettei hän sitä löytänyt, koska pelkällä savonkielen taidolla etsiminen ja löytäminen voi olla tuskaista. Auttavaisena kansalaisena haluan tuoda tämänkin kaivatun raportin kärpäshiertimen vaivaaman silmän näkökenttään, tosin englanniksi, koska IMF:n sivuilla ei ole savonkielisiä käännöksiä. Se on löydetty IMF:n sivuilta ja raportin sivulla 65 on taulukko, missä kuvataan Suomen surkeaa tilannetta euromaiden joukossa. Vasso kuu: http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2009/01/pdf/text.pdf

15

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IMF...

      Miksi korostat tuota IMF:n raporttia, joka ei sinällään kerro todellisesta talouden toimeliaisuudesta mitään, se vain luokittelee talouksia toisiinsa verrattuna. Samanaikaisesti OECD julkisti raportin jossa Suomen tekemiä toimia laman vaikutusten torjumiseksi kehuttiin ja pidettiin parhaimpien joukossa Euroopassa. Onko demaritollon pakko löytää aina vain yksipuolisesti huonoja uutisia, vai mistä on kyse.

      • KapiKorhonen

        ...niin kuin demaritollo teki! Vai vaaditko, että meidän muiden on uskottava keputollon oman pään sisäiseen ilmoitukseen? Emme suostu siihen. Joten todistetta palstalle - tai myönnä olevasi oikea kepulainen eli valehtelija.


      • Demaria?
        KapiKorhonen kirjoitti:

        ...niin kuin demaritollo teki! Vai vaaditko, että meidän muiden on uskottava keputollon oman pään sisäiseen ilmoitukseen? Emme suostu siihen. Joten todistetta palstalle - tai myönnä olevasi oikea kepulainen eli valehtelija.

        Jaahas, kuulut siihen joukkoon joka saa uutisensa Demari-lhedestä, vaiko Kansan Uutisista? Lueppa joskus talouslehtiä, tuo uutinen oli eilen lähes kaikissa medioissa, tässä yksi poiminta http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2009/04/23/oecd-nakee-valoa--suomessa/200910414/12?pos=9


      • punikkiuutisia
        KapiKorhonen kirjoitti:

        ...niin kuin demaritollo teki! Vai vaaditko, että meidän muiden on uskottava keputollon oman pään sisäiseen ilmoitukseen? Emme suostu siihen. Joten todistetta palstalle - tai myönnä olevasi oikea kepulainen eli valehtelija.

        Punikki ei lue kuin punikkiuutisia


      • KapiKorhonen
        Demaria? kirjoitti:

        Jaahas, kuulut siihen joukkoon joka saa uutisensa Demari-lhedestä, vaiko Kansan Uutisista? Lueppa joskus talouslehtiä, tuo uutinen oli eilen lähes kaikissa medioissa, tässä yksi poiminta http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2009/04/23/oecd-nakee-valoa--suomessa/200910414/12?pos=9

        Etkö huomaa, millaisia painotuksia sanomansa epävarmuuteen OECD esittää: >> Katsottaessa Suomen indikaattoreita näyttää siltä, että alustavaa parannusta on havaittavissa. Tulee silti pitää mielessä, että parannuksen alustavaa luonnetta ei voi korostaa liikaa, OECD:n Emmanuelle Guidetti sanoi Helsinki Timesille.


      • KapiKorhonen
        punikkiuutisia kirjoitti:

        Punikki ei lue kuin punikkiuutisia

        ...sen, minkä sanon lopuksi tuossa edelliselle: >> Ei minulle enää tule talouslehtiä, joita vuosikymmenet totuin töissäni lukemaan, kun on aivan liikaa muuta ja mielenkiintoisempaa luettavaa. Mutta ei tule Demariakaan. Ei edes Nykypäivää, vaikka olenkin kokoomuksen äänestäjä, eli siis punikki kepulaisille.


      • vain näyttelet
        KapiKorhonen kirjoitti:

        Etkö huomaa, millaisia painotuksia sanomansa epävarmuuteen OECD esittää: >> Katsottaessa Suomen indikaattoreita näyttää siltä, että alustavaa parannusta on havaittavissa. Tulee silti pitää mielessä, että parannuksen alustavaa luonnetta ei voi korostaa liikaa, OECD:n Emmanuelle Guidetti sanoi Helsinki Timesille.

        kokkaria, ja teidän takia kokoomuksen nousu olikin viime vaaleissa sellainen kuin oli. Pilaatte senkin puolueen maineen. Minä olen KOKOOMUSLAINEN. Demarithan on syöpä, mikä saastuttaa kaiken hyvän. Tukkivat sinne minne eivät kuulu. Niinkuin kepupalstalle myyräntyötä tekemään. Kukaan kokoomuslainen noin tyhmä ole, että täällä riekkuisi demarien probakandaa vuodesta toiseen. Buahhaaa. Ensi vaaleissa äänestän keskustaa ihan sen takia, että demarit ei pääsisi yhteiskuntaa enempää tuhoamaan. Sitten olis hyvä hallitus, jos siinä olisivat Kokoomus, Keskusta, ja Vasemmistoliitto. Demarit ei ole mikään puolue, vaan mafiaporukka, joka haluaa yksinvaltaan Pohjois-Korean malliin.


      • todisteesi
        KapiKorhonen kirjoitti:

        Etkö huomaa, millaisia painotuksia sanomansa epävarmuuteen OECD esittää: >> Katsottaessa Suomen indikaattoreita näyttää siltä, että alustavaa parannusta on havaittavissa. Tulee silti pitää mielessä, että parannuksen alustavaa luonnetta ei voi korostaa liikaa, OECD:n Emmanuelle Guidetti sanoi Helsinki Timesille.

        Sinähän huusit todisteita, ne sinä sait. Fiksu pyytäisi anteeksi nimittelyjään ja muuta törkyä joka sisältyi tuohon todisteita vaatineeseen viestiin. Mitä tekikään Kapi? Mitä siitä voimme vetää johtopäätöksiä?


      • Menikö tasan?
        todisteesi kirjoitti:

        Sinähän huusit todisteita, ne sinä sait. Fiksu pyytäisi anteeksi nimittelyjään ja muuta törkyä joka sisältyi tuohon todisteita vaatineeseen viestiin. Mitä tekikään Kapi? Mitä siitä voimme vetää johtopäätöksiä?

        Sinä ensin: OECD vastaan Kirjoittanut: IMF... 24.4.2009 klo 14.28 Miksi korostat tuota IMF:n raporttia, joka ei sinällään kerro todellisesta talouden toimeliaisuudesta mitään, se vain luokittelee talouksia toisiinsa verrattuna. Samanaikaisesti OECD julkisti raportin jossa Suomen tekemiä toimia laman vaikutusten torjumiseksi kehuttiin ja pidettiin parhaimpien joukossa Euroopassa. Onko demaritollon pakko löytää aina vain yksipuolisesti huonoja uutisia, vai mistä on kyse. Kapi sitten: Näytäpä todistetta puheillesi... Kirjoittanut: KapiKorhonen 24.4.2009 klo 14.40 ...niin kuin demaritollo teki! Vai vaaditko, että meidän muiden on uskottava keputollon oman pään sisäiseen ilmoitukseen? Emme suostu siihen. Joten todistetta palstalle - tai myönnä olevasi oikea kepulainen eli valehtelija. Jos anteeksi pitäisi pyydellä, niin kummankohan anteeksipyyntö olisi enemmän paikallaan?


      • oivahärkönen

        ... niin surkea ole tuonkaan tilaston valossa. Kun vielä ottaa huomioon, että OECD näkee valoa Suomen tilanteessa ja pitää hallituksen toimia taantuman vastaisessa taistelussa hyvinä.


    • KapiKorhonen

      Liitetiedoston sivulla 65 annetaan tietoa, jonka mukaan Suomi todellakin on jäämässä hännille Euroopassa. Kotimaan bruttotuotannon (GDP = gross domestic product) arvo putoaa tänä vuonna 5,2 %, ja se on Irlannin ja Saksan jälkeen kolmanneksi surkeinta. Kuluttajahinnat (consumer prices) nousevat kolmanneksi eniten Slovakian ja Kreikan jälkeen. Työttömyydessä (8,5 %) sentään arvioidaan tänä vuonna oltava jopa hieman ylempänä EU:n keskiarvoa (10,1). Joten se siitä Euroopan parhaassa kunnossa olevasta taloudesta, josta eräät kepulaiset täällä ovat uniaan kertoneet.

      • hesarissa, jossa

        tätä tarinaa uutisoitiin, oli viereisessä jutussa tarinaa Viron ja Latvian uusista ennusteista. Ne alittivat reilusti nämä Suomen vanhat luvut. Kysehän on ennusteista, eikä faktoista. Kaikissa maissa ei vapaaehtoisesti ennustella pahimman mukaan.


      • paskapolitoinille

        eli halulle tilanteen pahentamiseksi jatkuvasti, kun niitä niin vituttaa oppositioon joutuminen, minne tuo anrkistilauma kuuluukin. Taaskin on SAK/demareiden koko punapaviaanilauma valjastettu ja ulkoistettu rahajupakan hautaamiseen, mikä näkyy saitillakin. En usko että tuo on totuus sinänsä, vaikka jutun luinkin. mutta en ihmettelisi tuotakaan, sillä oli suuri virhe mennä eu:hun, ja vielä suurenpi virhe päästää sinne demareita asioita hoitamaan suomen puolesta. Suomen talouyyahan demarit ovatkin kaikin keinoin koko olemassaolonsa ajan ajaneet vain alaspäin. Muutenhan heidän ihanteensa ei toteudu, minkä huomaa sinunkin ilakoinnista. Nyt on sinun KOKOOMUKSESI hallituksessa, miksi kepupalstalla räkytät. Siksi kun olet punikki. Ja vielä piste.


      • tilastolle

        Kotimaan bruttotuotannon (GDP = gross domestic product) arvo putoaa tänä vuonna 5,2 %, ja se on Irlannin ja Saksan jälkeen kolmanneksi surkeinta. --------- Tuosta näkyy, miten riippuvisia olemme nimenomaan metsäsektorin viennistä, kun viennin lasku vaikuttaa noin vahvasti bkt:een. Kuluttajahinnat (consumer prices) nousevat kolmanneksi eniten Slovakian ja Kreikan jälkeen. --------- Kotimarkkinoillamme on vain muutamia suuryrityksiä, mm. vähittäiskaupan kaksi suurta, joten hintakilpailun puute nostaa kuluttajahintoja enemmän kuin muualla, jossa vapaa kilpailu toimii paremmin kaupan alalla. Kauppahan kuluttajahinnat määrittelee niin kuin tiedät. Työttömyydessä (8,5 %) sentään arvioidaan tänä vuonna oltava jopa hieman ylempänä EU:n keskiarvoa (10,1). --------- Tuosta saamme kiittää hallituksen toimia, mm. veronalennuksia sekä sosiaaliturvan ja eläkkeiden parannuksia, ja sitä, että pankit ovat vakavaraisia eikä kotimarkkinoilla ole työttämyysongelmaa - vielä. -Jäbä


    • pittäää

      olla värilliset silmälasit että noin voi todeta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe