Vihaan feministejä

ÄIJÄ

Vihaan heitä sydämeni kyllyydestä. He pelottavat minua ja ovat ahdistavia. Onneksi tunnen paljon naisia jotka eivät ole feministejä.

33

1696

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hertta

      Tuore, vallan ennenäkemätön näkökulma provosointirintamalla.

    • Tumppu

      Minua taas pelottavat kaikki naiset, ahdistuksesta nyt puhumattakaan. Siinä ei eritellä feministejä muista. Feministeissä on kuitenkin se hyvä puoli, että he ovat jossain määrin ennalta-arvattavia. Eivät toki aina. Mutta silti feministit eivät ole yhtä ahdistavia kuin muut, koska heidän liikkeensä voi ennakoida, tai ainakin osaa olla varuillaan. Muut naiset ovat käytöksensä puolesta vähemmän ennustettavia, ja siksi ahdistun erityisesti heidän seurassaan.

      Vihaa en kyllä tunne.

      • Hertta

        Eikö miehen pitäisi rinta rottingilla & riemuiten kohdata ennalta-arvaamattomat vaarat?


      • Jynkky
        Hertta kirjoitti:

        Eikö miehen pitäisi rinta rottingilla & riemuiten kohdata ennalta-arvaamattomat vaarat?

        Sinullahan on merkillinen mieskuva. Mene Otaniemeen tai vaikka Ouluun, katso ympärillesi. Mitä näet? Laumoittain pelokkaita nörttejä, jotka haluavat vain elää rauhassa eivätkä alunperin edes tahdo kenellekään pahaa, siis ennen kuin kilahtavat. Siinä ei vauhti ja vaara kiehdo ollenkaan.

        Suomessa mieskuva on kapeanpuoleinen suorastaan ongelmaksi asti. Sen näkee lukemalla kotimaista mieskirjallisuutta. (Tai sitten en ole lukenut sitä tarpeeksi.)


      • Sohvi
        Jynkky kirjoitti:

        Sinullahan on merkillinen mieskuva. Mene Otaniemeen tai vaikka Ouluun, katso ympärillesi. Mitä näet? Laumoittain pelokkaita nörttejä, jotka haluavat vain elää rauhassa eivätkä alunperin edes tahdo kenellekään pahaa, siis ennen kuin kilahtavat. Siinä ei vauhti ja vaara kiehdo ollenkaan.

        Suomessa mieskuva on kapeanpuoleinen suorastaan ongelmaksi asti. Sen näkee lukemalla kotimaista mieskirjallisuutta. (Tai sitten en ole lukenut sitä tarpeeksi.)

        ..merkillinen mieskuva siitä, että jo pelkästään täällä hilluu aika merkillisiä miehiä. Nekin, jotka aluksi saattavat vaikuttaa lähes normaaleilta, osoittautuvat, hmm, vähintäänkin oudoiksi. Ne ymmärtävät aivan suuremmoisella miehisellä solidaarisuudella suoraan sanoen sairaita väitteitä, eivät sanallakaan moiti raiskauksia, huoraamista, naisten pohjatonta haukkumista harrastavia veljiä. Ei toki, ei heitä, mutta annas olla, jos joltain herjoista ärsyyntyneeltä naiselta lähtee sarkastinen vastine, voi mikä tekopyhä kuohahdus käy miesporukassa. Onko ne kakaroita vai aikuisia?


      • Tumppu
        Sohvi kirjoitti:

        ..merkillinen mieskuva siitä, että jo pelkästään täällä hilluu aika merkillisiä miehiä. Nekin, jotka aluksi saattavat vaikuttaa lähes normaaleilta, osoittautuvat, hmm, vähintäänkin oudoiksi. Ne ymmärtävät aivan suuremmoisella miehisellä solidaarisuudella suoraan sanoen sairaita väitteitä, eivät sanallakaan moiti raiskauksia, huoraamista, naisten pohjatonta haukkumista harrastavia veljiä. Ei toki, ei heitä, mutta annas olla, jos joltain herjoista ärsyyntyneeltä naiselta lähtee sarkastinen vastine, voi mikä tekopyhä kuohahdus käy miesporukassa. Onko ne kakaroita vai aikuisia?

        Lupasin juuri lopettaa keskustelemisen siitä aiheesta, mitä saa sanoa ja mitä ei. Mutta ei näköjään tämäkään lupaus pitänyt kuin sen kymmenen sekuntia, minkä kesti tähän säikeeseen siirtyminen.

        Sanoisin, että olisi ehkä parempi muodostaa mieskuvansa mieluummin vaikka lukemalla sitä mieskirjallisuutta kuin intter webin avulla.

        Viittaatko ehkä johonkin erityiseen sarkastiseen vastineeseen? Täytyy huomata sekin, että aina eivät ole asialla samat kirjoittajat. Osa kuohahtaa naisen sarkasmista ja osa kirjoittelee raiskausfantasioitaan. Voipi olla, että nämä ovat samoja ihmisiä, tai voi olla olemattakin.

        Toisaalta: Kun palstalla liikkui vaikkapa Valerie S. kuohimisjuttuineen, ei kukaan nainen hänelle älähtänyt, ainakaan muistaakseni. Tuskin kukaan täydelliseen objektiivisuuteen pääsee. Ja joka tapauksessa useimmat jutut eivät edes ole kommentoinnin arvoisia. Itse koen useimmat kirjoittajat harmittomiksi tapauksiksi. Ronskeilla jutuilla paikataan omaa mitättömyyttä. Kun vielä on tarpeeksi kauan netissä roikkunut, turtuu aika hyvin provoiluun.

        Pitäisikö siis mielestäsi moittia joka kerta, kun joku kirjoittaa tänne raiskausfantasiansa? Kuka jaksaa? En ainakaan itse täällä roiku siksi, että saisin paheksua kaikkia peeloja. Minua kiinnostaa feministien, ei matalaotsaisten mulkkusetien kanssa keskusteleminen. Nyt vain kaikki aika menee keskustelusta keskusteluun.

        Ai niin: Kehotan kuitenkin osoittamaan kritiikin henkilökohtaisesti. Jos siis jurppii oikein kovasti. Jopa minä kestän kritiikkiä... Nähdäkseni proffa on ainoa suunnilleen asiallinen mieskirjoittaja (vaikkakin olen eri mieltä lähes kaikesta hänen kanssaan), jonka tämä palsta on nähnyt, joten sinänsä erittely on turhaa. Mutta silti.


      • PunaHilkka
        Tumppu kirjoitti:

        Lupasin juuri lopettaa keskustelemisen siitä aiheesta, mitä saa sanoa ja mitä ei. Mutta ei näköjään tämäkään lupaus pitänyt kuin sen kymmenen sekuntia, minkä kesti tähän säikeeseen siirtyminen.

        Sanoisin, että olisi ehkä parempi muodostaa mieskuvansa mieluummin vaikka lukemalla sitä mieskirjallisuutta kuin intter webin avulla.

        Viittaatko ehkä johonkin erityiseen sarkastiseen vastineeseen? Täytyy huomata sekin, että aina eivät ole asialla samat kirjoittajat. Osa kuohahtaa naisen sarkasmista ja osa kirjoittelee raiskausfantasioitaan. Voipi olla, että nämä ovat samoja ihmisiä, tai voi olla olemattakin.

        Toisaalta: Kun palstalla liikkui vaikkapa Valerie S. kuohimisjuttuineen, ei kukaan nainen hänelle älähtänyt, ainakaan muistaakseni. Tuskin kukaan täydelliseen objektiivisuuteen pääsee. Ja joka tapauksessa useimmat jutut eivät edes ole kommentoinnin arvoisia. Itse koen useimmat kirjoittajat harmittomiksi tapauksiksi. Ronskeilla jutuilla paikataan omaa mitättömyyttä. Kun vielä on tarpeeksi kauan netissä roikkunut, turtuu aika hyvin provoiluun.

        Pitäisikö siis mielestäsi moittia joka kerta, kun joku kirjoittaa tänne raiskausfantasiansa? Kuka jaksaa? En ainakaan itse täällä roiku siksi, että saisin paheksua kaikkia peeloja. Minua kiinnostaa feministien, ei matalaotsaisten mulkkusetien kanssa keskusteleminen. Nyt vain kaikki aika menee keskustelusta keskusteluun.

        Ai niin: Kehotan kuitenkin osoittamaan kritiikin henkilökohtaisesti. Jos siis jurppii oikein kovasti. Jopa minä kestän kritiikkiä... Nähdäkseni proffa on ainoa suunnilleen asiallinen mieskirjoittaja (vaikkakin olen eri mieltä lähes kaikesta hänen kanssaan), jonka tämä palsta on nähnyt, joten sinänsä erittely on turhaa. Mutta silti.

        Tuolla taaempana halusit korostaa sitä mieltä, että näille provoilijoille pitää antaa asiallinen ja perusteltu selitys, jotta joku kenties aloitteleva palstalle kirjoittava mies ei saisi epäluulolleen valtaa, että kaikki feministit ovat sittenkin miesvihaajia? Viittauksena tuohon kohtaan "" ... Pitäisikö siis mielestäsi moittia joka kerta, kun joku kirjoittaa tänne raiskausfantasiansa? Kuka jaksaa? "" :D


      • Tumppu
        PunaHilkka kirjoitti:

        Tuolla taaempana halusit korostaa sitä mieltä, että näille provoilijoille pitää antaa asiallinen ja perusteltu selitys, jotta joku kenties aloitteleva palstalle kirjoittava mies ei saisi epäluulolleen valtaa, että kaikki feministit ovat sittenkin miesvihaajia? Viittauksena tuohon kohtaan "" ... Pitäisikö siis mielestäsi moittia joka kerta, kun joku kirjoittaa tänne raiskausfantasiansa? Kuka jaksaa? "" :D

        Provoilijoille? En minä provoilijoista puhunut! Korostan edelleen, että ei ollut mitään varmuutta siitä, oliko Jurppa provoilija vai ei. Tuollaisessa tapauksessa voisi vähintäänkin jättää haukkumatta. Sitä tarkoitin myös tuolla jaksamisella. En minä jaksa kaikkiin provoihin kommentoida, että olen eri mieltä tai ett ko. henkilö on ääliö.


      • Sohvi
        Tumppu kirjoitti:

        Lupasin juuri lopettaa keskustelemisen siitä aiheesta, mitä saa sanoa ja mitä ei. Mutta ei näköjään tämäkään lupaus pitänyt kuin sen kymmenen sekuntia, minkä kesti tähän säikeeseen siirtyminen.

        Sanoisin, että olisi ehkä parempi muodostaa mieskuvansa mieluummin vaikka lukemalla sitä mieskirjallisuutta kuin intter webin avulla.

        Viittaatko ehkä johonkin erityiseen sarkastiseen vastineeseen? Täytyy huomata sekin, että aina eivät ole asialla samat kirjoittajat. Osa kuohahtaa naisen sarkasmista ja osa kirjoittelee raiskausfantasioitaan. Voipi olla, että nämä ovat samoja ihmisiä, tai voi olla olemattakin.

        Toisaalta: Kun palstalla liikkui vaikkapa Valerie S. kuohimisjuttuineen, ei kukaan nainen hänelle älähtänyt, ainakaan muistaakseni. Tuskin kukaan täydelliseen objektiivisuuteen pääsee. Ja joka tapauksessa useimmat jutut eivät edes ole kommentoinnin arvoisia. Itse koen useimmat kirjoittajat harmittomiksi tapauksiksi. Ronskeilla jutuilla paikataan omaa mitättömyyttä. Kun vielä on tarpeeksi kauan netissä roikkunut, turtuu aika hyvin provoiluun.

        Pitäisikö siis mielestäsi moittia joka kerta, kun joku kirjoittaa tänne raiskausfantasiansa? Kuka jaksaa? En ainakaan itse täällä roiku siksi, että saisin paheksua kaikkia peeloja. Minua kiinnostaa feministien, ei matalaotsaisten mulkkusetien kanssa keskusteleminen. Nyt vain kaikki aika menee keskustelusta keskusteluun.

        Ai niin: Kehotan kuitenkin osoittamaan kritiikin henkilökohtaisesti. Jos siis jurppii oikein kovasti. Jopa minä kestän kritiikkiä... Nähdäkseni proffa on ainoa suunnilleen asiallinen mieskirjoittaja (vaikkakin olen eri mieltä lähes kaikesta hänen kanssaan), jonka tämä palsta on nähnyt, joten sinänsä erittely on turhaa. Mutta silti.

        Valerie S reagoi miespuolisten kirjoittajien jatkuvaan törkytulvaan, jota miehet eivät paheksuneet. Taustahistorian tuntien ymmärsin täysin VS:n synnyn. Ja yhä täällä on runsaasti lehmän/petolinnun perseitä ym ym, mutta viimeinen pisara ainakin minulle on sellainen täysjärkiseksi itseään kuvitteleva, joka ihastelee Miekkosen "luovuutta". Yököttävää.


      • Tumppu
        Sohvi kirjoitti:

        Valerie S reagoi miespuolisten kirjoittajien jatkuvaan törkytulvaan, jota miehet eivät paheksuneet. Taustahistorian tuntien ymmärsin täysin VS:n synnyn. Ja yhä täällä on runsaasti lehmän/petolinnun perseitä ym ym, mutta viimeinen pisara ainakin minulle on sellainen täysjärkiseksi itseään kuvitteleva, joka ihastelee Miekkosen "luovuutta". Yököttävää.

        Ugh. No sitten on parasta, että lakkaan kuvittelemasta olevani täysjärkinen. Koitan jatkossa olla hullu, mielellään sellainen hauska hullu. En minä vain mitenkään voi suhtautua Miekkosen juttuihin vakavasti. Olen kyllä todella otettu siitä, että saan olla ratkaiseva isku, se viimeinen korsi joka katkaisee kamelin selän. Kerrankin tunnen elämäni merkitykselliseksi.


      • Jack
        Sohvi kirjoitti:

        Valerie S reagoi miespuolisten kirjoittajien jatkuvaan törkytulvaan, jota miehet eivät paheksuneet. Taustahistorian tuntien ymmärsin täysin VS:n synnyn. Ja yhä täällä on runsaasti lehmän/petolinnun perseitä ym ym, mutta viimeinen pisara ainakin minulle on sellainen täysjärkiseksi itseään kuvitteleva, joka ihastelee Miekkosen "luovuutta". Yököttävää.

        sinä voit tietää mistä Vallu on syntynyt, ellet ole hän?


      • juu
        Jack kirjoitti:

        sinä voit tietää mistä Vallu on syntynyt, ellet ole hän?

        Kyllä minäkin nyt sen verran huomaan kun Sohvin kirjoittelua seuraan.


      • Sohvi
        juu kirjoitti:

        Kyllä minäkin nyt sen verran huomaan kun Sohvin kirjoittelua seuraan.

        ..Valerie, minähän nukun öisin. Jack ihmettelee, miten voin tietää Vallun synnyn. Totta kai muistan, kun VS ilmestyi, olin kaiken lisäksi niin sivistymätön, etten tunnistanut symboliikkaa (Google auttoi). Ei todellakaan ollut pienintäkään vaikeutta päätellä, MIKSI joku hirmustui ja Vallu syntyi.

        Jos yhtään on perehtynyt sisällön analyysin alkeisiin, tajuaa erot kirjoitustyyleissä. Esim. minun jutut erottaa helposti siitä, että ne ovat turhan pitkiä. En ehdi tiivistää, vaan suollan tekstiä.


      • Hertta
        Jynkky kirjoitti:

        Sinullahan on merkillinen mieskuva. Mene Otaniemeen tai vaikka Ouluun, katso ympärillesi. Mitä näet? Laumoittain pelokkaita nörttejä, jotka haluavat vain elää rauhassa eivätkä alunperin edes tahdo kenellekään pahaa, siis ennen kuin kilahtavat. Siinä ei vauhti ja vaara kiehdo ollenkaan.

        Suomessa mieskuva on kapeanpuoleinen suorastaan ongelmaksi asti. Sen näkee lukemalla kotimaista mieskirjallisuutta. (Tai sitten en ole lukenut sitä tarpeeksi.)

        Oliko se minun mieskuvani? Niinkö sanoin? Taitaa olla päinvastoin monen miehen mieskuva, tuo mies kova ja hyökkäävä.


      • Jack
        Sohvi kirjoitti:

        ..Valerie, minähän nukun öisin. Jack ihmettelee, miten voin tietää Vallun synnyn. Totta kai muistan, kun VS ilmestyi, olin kaiken lisäksi niin sivistymätön, etten tunnistanut symboliikkaa (Google auttoi). Ei todellakaan ollut pienintäkään vaikeutta päätellä, MIKSI joku hirmustui ja Vallu syntyi.

        Jos yhtään on perehtynyt sisällön analyysin alkeisiin, tajuaa erot kirjoitustyyleissä. Esim. minun jutut erottaa helposti siitä, että ne ovat turhan pitkiä. En ehdi tiivistää, vaan suollan tekstiä.

        Paljastit jo itsesi Vallu! Tyylien ero johtuu vain siitä, että se Vallu "syntyi" tai persoonasi jakaantuu öisin ja Vallu saa vallan. Ja kaikesta päätellen Vallu on vielä mielestäsi ihan normaalin ihmisen hengentuotetta. Miten kukaan nainen voi päästää tuollaista ulos päästään? Se vallu on ihan sairasta silpomisjuttua, miten kukaan voi sellaista kirjoittaa...


      • Sohvi
        Jack kirjoitti:

        Paljastit jo itsesi Vallu! Tyylien ero johtuu vain siitä, että se Vallu "syntyi" tai persoonasi jakaantuu öisin ja Vallu saa vallan. Ja kaikesta päätellen Vallu on vielä mielestäsi ihan normaalin ihmisen hengentuotetta. Miten kukaan nainen voi päästää tuollaista ulos päästään? Se vallu on ihan sairasta silpomisjuttua, miten kukaan voi sellaista kirjoittaa...

        Oot pihalla. Funtsi vähän. Vallu on kiva aatteellinen symppis, nuorikin kuin mikä. Näin olen syväluodannut :)


    • Gunnar-pässi

      hieman se, mihin perustuu tuollainen "feministien vihaaminen sydämen kyllyydestä".

      Mitä sinä aikuinen(?) mies pelkäät feministeissä?

      Minä puolestani en vihaa ketään ihmistä. Sen sijaan sanon joillekin tämänkin palstan äärifeministeille, että "ajatuksesi ovat suoraan lehmän anuksesta".

      Eikö olisi fiksumpaa osoittaa haiseva vastalauseensa joillekin typerille asioille ja ajatuksille kuin vihata joitakin ihmisiä?

      • Jack

        Feministitkin ovat loppujen lopuksi ihmisiä. ei heitä pidä vihata, täytyy yrittää vain ymmärtää mikä saa heidät poikkeamaan valtavirrasta noin erikoisesti. Mikä ihme saa heidät tarkastelemaan maailmaa puusilmällä. Minä ainakin haluan yritää auttaa heitä palaamaan normaalien naisten joukkoon, jonne he tiedostamattaan itsekin haluaisivat kuulua.


      • PunaHilkka
        Jack kirjoitti:

        Feministitkin ovat loppujen lopuksi ihmisiä. ei heitä pidä vihata, täytyy yrittää vain ymmärtää mikä saa heidät poikkeamaan valtavirrasta noin erikoisesti. Mikä ihme saa heidät tarkastelemaan maailmaa puusilmällä. Minä ainakin haluan yritää auttaa heitä palaamaan normaalien naisten joukkoon, jonne he tiedostamattaan itsekin haluaisivat kuulua.

        on feministejä ;)

        Tee vaikka tarkistuskysymys ja kysy naisilta kannattavatko he tasa-arvoa. Jos saat vastaukseksi kyllä, niin taas löytyi yksi fiksu feministi.


      • Jack
        PunaHilkka kirjoitti:

        on feministejä ;)

        Tee vaikka tarkistuskysymys ja kysy naisilta kannattavatko he tasa-arvoa. Jos saat vastaukseksi kyllä, niin taas löytyi yksi fiksu feministi.

        risc monitorin mukaan 94 % suomalaisista kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. MInäkin kannatan sitä, ei se riitä feministin määritelmäksi. Kyllähän sinunkin olisi se jo pitänyt täältä lukemalla tajuta.


      • PunaHilkka
        Jack kirjoitti:

        risc monitorin mukaan 94 % suomalaisista kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa. MInäkin kannatan sitä, ei se riitä feministin määritelmäksi. Kyllähän sinunkin olisi se jo pitänyt täältä lukemalla tajuta.

        "Kyllähän sinunkin olisi se jo pitänyt täältä lukemalla tajuta."

        Niin mikä?

        Feministin erottaa "tavallisesta" tasa-arvon kannattajasta se, että feministi haluaa tasa-arvon näkyvän myös arjessa, eikä jäävän vain pelkäksi puheeksi. Vai mitä?


      • Hertta
        PunaHilkka kirjoitti:

        "Kyllähän sinunkin olisi se jo pitänyt täältä lukemalla tajuta."

        Niin mikä?

        Feministin erottaa "tavallisesta" tasa-arvon kannattajasta se, että feministi haluaa tasa-arvon näkyvän myös arjessa, eikä jäävän vain pelkäksi puheeksi. Vai mitä?

        Minä kuvailisin tuota "tasa-arvon näkymistä arjessa" sellaiseksi naisena olemisen kokemukseksi, johon feminismi pyrkii.

        Naisena olemisen kokeminen on miehille mahdotonta (jolleivät vaikkapa pukeudu naisiksi ja lähde yleisille paikoille kokeilemaan), mutta kumman pontevasti he uskovat tietävänsä, millaista se on.


      • PunaHilkka
        Hertta kirjoitti:

        Minä kuvailisin tuota "tasa-arvon näkymistä arjessa" sellaiseksi naisena olemisen kokemukseksi, johon feminismi pyrkii.

        Naisena olemisen kokeminen on miehille mahdotonta (jolleivät vaikkapa pukeudu naisiksi ja lähde yleisille paikoille kokeilemaan), mutta kumman pontevasti he uskovat tietävänsä, millaista se on.

        Kyllä, juuri näin. VArsinkin olen huomannut Jackin sortuvan tähän erityisen usein. (Ei millään pahalla, Jack-kuomaseni.. ;) )


    • Anonyymi

      Feminismi on nykyään tasa-arvon irvikuva..

    • Anonyymi

      Feminismi oli ihan ok.
      Neo-feminismi on silkkaa misandriaa.

      • Anonyymi

        korjaan... neo-feminismi ei ole silkkaa misandriaa... se on myös fasismusta.


      • Anonyymi

        Jos feministit aiheuttavat vihaa niin kannattaisi keskittyä oleelliseen, eli feminismiin ja muodostaa siitä mielipide mieluummin kuin feministeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos feministit aiheuttavat vihaa niin kannattaisi keskittyä oleelliseen, eli feminismiin ja muodostaa siitä mielipide mieluummin kuin feministeistä.

        en minä ihmisiä vihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en minä ihmisiä vihaa.

        Minä vihaan "ismejä" joita ihmiset käyttävät oman puutteellisen minänsä täyttämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vihaan "ismejä" joita ihmiset käyttävät oman puutteellisen minänsä täyttämiseen.

        Toisten kustannuksella.


      • Anonyymi

        Miten niin oli?

        Feminismi on edelleen olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vihaan "ismejä" joita ihmiset käyttävät oman puutteellisen minänsä täyttämiseen.

        Huono peruste vihata ismejä.

        Eikö loogisempaa olisi vihata niitä ihmisiä, jotka käyttävät ismejä oman puutteellisen minänsä täyttämiseen?

        Vihaatko muuten myös alkoholismia tai anglismeja vain siksi koska kyseiset sanat päättyvät neljään kirjaimeen i, s, m, ja i? Itse asiasisällöllä jota näillä termeillä tarkoitetaan ei ole väliä? Ainoastaan noilla neljällä kirjaimella on väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en minä ihmisiä vihaa.

        Ihanko totta? "en minä ihmisiä vihaa". Noin sanoo vain narsisti valehtelija joka haluaa tuoda itseään esille erityisen humaanina henkilönä. Sinulta puuttuu siis normaalit tunteet. Olet itse niin jalo ihminen että sinulta puuttuu tyystin kyky tuntea vihaa ihmisiä kohtaan jotka ovat jonkun taivaasta tipahtaneen ideologian uhreja?

        Et tunne yhtään vihaa kun ajattelet vaikkapa jotain peter madsenia tai josef fritzlia? Siinä tapauksessa olet täysin empatiakyvytön psykopaatti jolta puuttuu normaalin ihmisen tunteet, jos nämä ihmiset eivät aiheuta sinussa minkäänlaisia vihan tunteita.

        Aatteita ja ideologioita ei voi erottaa ihmisistä. Jos vihaat ideologiaa vihaat ainakin sen keksinyttä ihmistä. Ideologia ei ole missään tyhjiössä syntynyt vailla ihmisen vaikutusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe