14w, Ekat kännit

tyejhoihts

Olen 14w poika. 175cm 58kg. Olen aatellut mennä vappuna juomaan ekaa kertaa. Tarkotus olisi juoda sikspäkki, Pieni lasi kirkasta viinaa ja Siideri puoliksi kaverinkanssa. Vähän vain pelottaa nämä asiat: Onko mahdollista että saan alkoholimyrkytyksen? Onko mahdollista että sydämmeni pysähtyy laskuhumalassa? Toivottavasti jotkut osaa vastata :)

32

10771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies-76/

      Yli 30 vuotta oon pärjännyt ilmanki...Ja varmasti monelta murheelta säästynyt.

    • jokisuu

      ALKOHOLIMYRKYTYS SEKÄ SYDÄMMEN PYSÄHDYS MOLEMMAT MAHDOLLISIA.OOTTELE VIELÄ MUUTAMA VUOSI JA KOKEILE SITTEN.OMA POIKA MAISTOI 18 VUOTIAANA EKAT NELJÄ OLUTTA

      • Rikujärveläinen

        Ootko iha varma


    • äityli VM-71

      Heips! En ole ihan varma siitä kuinka tosissaan tämä viesti tulisi ottaa,mutta,.... Itselläni on 14-v poika, joka joutui katselemaan minun ryyppäämistä jokusen vuoden. Nyt oltuani juomatta jo parikin vuotta olemme puhuneet alkoholista hyvinkin avoimesti. Tiedän, että jonain päivänä minunkin poikani sen eka kännin kokee, mutta on niin paljon muutakin koettavaa, että sitä kännin ottamista kannattaa siirtää mahdollisimman pitkälle. Mitäpä jos olisit kuitenkin juomatta tämän vapun ja lukisit sitten lehditä/ netistä kuinka paljon teinejä tänä vuonna joutui sairaalaa viinan suorista ja epäsuorista haitoista.

    • on hauskaa
    • ovat...

      ..kehittyneet vasta yli 20 vuoden iässä sietämään enmmän alkoholia. Ensikertalaisena humallut hyvin helposti.

      • höpö...

        ei aivot ole koskaan kehittyneet sietämään alkoholia koska ne ei sitä tarvitse. Se on totta että eka kerralla humaltuu melko vähästä mutta siihen ei ikä vaikuta. Itte vetäsin ekan känosen n.10 vuotiaana, seuravam parikymppisenä ja sen jälkeen silloin tällöin jokusen kerran vuodessa, nyttemin on tosin mennyt ja parisen vuotta täys-raittiia.


    • olin13

      Join ekan kerran 13 vuotiaana. 3 pulloa keskiolutta riitti reiluun humalaan. Ostakaa korkeintaan tuo sixpäkki ja jättäkää kirkkaat kokonaan pois. Mieluiten odota, että täytän 18 mutta jos kuitenkin juot niin juo mietoja. Kirkasta viinaa ei todellakaan kannata juoda ensimmäisellä kerralla. Vaikka määrä olisi pieni voi se nousta päähän todella rajusti varsinkin kun olet noin kevyt. Kirkkaiden kanssa on mahdollista saada alkoholimyrkytys ja helposti. Sydämesi tuskin pysähtyy laskuhumalassa jos sinulla ei ole sydänvikaa mutta sydän voi pysähtyä jos juot liikaa. Jos käy niin, että kaveri sammuu niin kylkiasentoon ja heti niin silloin ei tukehdu mahdolliseen oksennukseen.

      • jos on pakko ottaa

        Suosittelen omasta kokemuksesta mitä parikymmentä vuotta sitten "teini-kännit" otin, että kannattaisi vielä odottaa muutama vuosi - mutta jollei, niin sitten tosiaan pelkkää olutta. Ei viinaa missään nimessä! Ja parasta kyllä olisi jos kertoisit vanhemmillesi suoraan, että aiot nyt kokeilla ja ottaa alkoholia, koska kyllä he sen kuitenkin huomaavat. Ja sitten olisi sekin turva, että he ovat valppaina suhteesi, jos jotain kuitenkin sattuu, koska niinhän voi käydä..


      • nelitoista vuotiaasta
        jos on pakko ottaa kirjoitti:

        Suosittelen omasta kokemuksesta mitä parikymmentä vuotta sitten "teini-kännit" otin, että kannattaisi vielä odottaa muutama vuosi - mutta jollei, niin sitten tosiaan pelkkää olutta. Ei viinaa missään nimessä! Ja parasta kyllä olisi jos kertoisit vanhemmillesi suoraan, että aiot nyt kokeilla ja ottaa alkoholia, koska kyllä he sen kuitenkin huomaavat. Ja sitten olisi sekin turva, että he ovat valppaina suhteesi, jos jotain kuitenkin sattuu, koska niinhän voi käydä..

        todella rankasti ja vanhemmat eivät huomanneet mitään, eivät ainakaan huomauttaneet, ei edes absolutisti äitini. Silloin kun täytin kahdeksantoista ja aloin dokaamaan avoimemmin alkoi saarnakin. Kolmikymppiseksi tuota kesti. Sitten kun lopetin niin sain mutsilta hyväksyntää ja faija ehkä suhtautui karsastaen lopettamiseeni. Hän kun juo itsekkin, niin kai hänen juomisensa on vähemmän hyväksyttävää jos muut taas eivät juo.


    • sitä ei

      krapulakaan tuntunut miltään. Ihan ok oli sen puolesta juoda. Itse vedin jotain 10 annoksesta ylöspäin, mutta oli iso kokoinen. Mutta jälkikäteen miettien parempi olisi ollut jos nuokin kaljat olisi jääneet juomatta. 15 vuotiaasta asti sitä on aika säännöllisesti tullut juotua ihan viimevuosiin asti, noin 18 vuotta. Siihen vain sillain jää kiinni, vaikkei varsinaista riippuvuutta aineeseen tulisikaan alkoholismin muodossa. Sitten on jälkikäteen hyvä miettiä mitä niilläkin rahoilla olisi saanut, saatika ajalla puhumattakaan terveydestä. Suomalainen kulttuuri nyt on sellaista että se suosii alkoholia, aikuisten ihmisten ei ole suotavaa oikeastaan tavata tai ainakaan pitää hauskaa julkisella paikalla jos tapahtumaan ei liity alkoholi. Eli neuvoni on että älä ota, mutta tiedän kyllä sen että naureskelet tälle neuvolle, joskus sitten ymmärrät...

      • kanssa että

        feikkaat ottavasi. Sekoita hyvin vähän viinaa pepsipulloon ja sano että on puolet ja puolet. Mutta älä esitä kännistä, sen huomaa kaikki, varsinkin silloin kun esittäjä ei edes tiedä minkälaista on olla kännissä.


    • OLUTMIES<<

      Suosittelen olvin kontin. halpa känni ja ok maku. mutta jossei olut miellytä niin esim kulta lonkeroa 6pakki ja somersby laatikko= 12pakkia

      ja kännissä 3olutta.

      Ei AINAKAAN MULLE TULLUT 15VUOTIAANA MITÄÄN MYRKYTYKSIÄ, vVAIKKA VEDIN OLVIN 24pakin ja 10 somersbyytä juhannuksena mökillä 15,v

      EIKÄ SIITÄ MILLEKKÄÄN VANHEMMILLE KERROTA VAAN JUOMAAN VAAN PERSEET; EI NE MITÄÄN saatana HUOMAA

    • Kylmät kädet

      Vaikka aloitusviesti tod.näk. onkin provo, se voisi silti olla oikean 14-vuotiaan kirjoitus. Tuollainen määrä ei todellakaan sovi teini-ikäiselle, vaikka jotkut teinipillut kykenevätkin juomaan kossua suoraan pullosta.

      Se on silti liikaa ja vaarallista.

      • Anonyymi

        Nykyään olen raitis, joskus menee kossupullo viikossa ja joskus tunnissa, samankohtaaset rapulat


    • misse100

      ite otin 15 v kännin. 6 vahvaa olutta. en päätäni nähny ennen 7 aamua ku illalla 9 aloitettiin. kiitos kaverini joka antoi nukkua 6 tuntia , ja aamulla kotiin, herättämättä vanhempia, ennen klo 6.30.

    • hfgsduyhfbasöfndfil

      Ei kantti ku voi saaja myrkytyksen tai jotaki ja miks ees kokeilla jos asia huolettaa?! Alkoholis ei oo mitään hyvää. Ekaks siihen menee kaikki raha, toiseks siihen jää riippuvaiseks ja kolmanneks siihen kuolee eli ei mitään järkee!

    • mortuki_

      Aloittaja on varmaan jo känninsä vetänyt mutta tiedoksi muille teineille: Juokaa vaan kolmos kaljaa. Viina tuo vaan ikävyyksiä koska alkoholiin tottumaton ihminen ei kestä. Ja kevyelle 15 vuotiaalle riittää kolmekin 0,33 kaljaa humalatilan saavuttamiseksi vaikka muut teinit höpöttäisi mitä "viinapullo ei tuntunu missään" - soopaa.

    • dj9w222

      Kalijoo ja sitte ku oot vanhempi ni viinoo :) niin me suomalaiset ollaan aina eletty ja tullaan aina elämään.

    • Ute Lias

      Vieläkö hengität tätä Suomen raikasta talvi-ilmaa?

    • Neuvon Antaja

      Tässä sinulle hyvä ohje, jos vielä hengissä olet:

      "Kohtuuden ystäville sekoitan kolme maljaa: ensin tyhjennetään malja terveydelle, sitten toinen rakkaudelle ja nautinnolle ja kolmas rauhalliselle unelle. Kun tämä malja on juotu, viisaat vieraat lähtevät kotiin. Neljättä emme enää halua, se on väkivallan malja; viides tuo mellakoinnin, kuudes irstailun, seitsemäs mustan silmän, kahdeksas poliisin, yhdeksäs pahoinvoinnin ja kymmenes raivon ja esineiden rikkomisen." Filosofi Eubolos (n. 375eKr.)

    • vcxvcxvcxvxcvvcxvxcv

      Ostakaa ensimmäisellä kerralla pelkästään kolme kaljaa naamaa kohti, jotta opitte hieman kuinka se vaikuttaa. Kannattaa nauttia rauhalliseen tahtiin ja pitää hieman taukoa ennen kuin aloittaa seuraavan juoman, koska muuten uppoaa liian nopeasti. Samoin kannattaa laskea juomansa pullot, koska jos repusta kiskaisee aina vain uuden niin nopeasti meneekin sekaisin laskuissaan ja sitten tulee juotua liikaa.

      Väkevät viinat luonnollisesti humalluttavat helpommin pienemmälläkin määrällä ja sokeripitoiset juomat nousevat nopeammin hattuun. Näin ollen siis kirkkaan, viskin tms. vaikutus ei tule heti vaan vasta hetken päästä. Ei siis kannata kiskoa shotteja ja sitten vain jatkaa kaljan kittaamista normaaliin tapaan, koska silloin kun shotit alkavat puremaan niin alkaa olemaan taju jo kankaalla.

      Maltilla ja kokeilemalla. Aluksi mieluummin liian vähän kuin, että lipsahdat sinne liikakäytön puolelle.

      Viiniä ei turhaa kutsuta viisasten juomaksi.

    • Håkan penis

      vappuna katellaan kaverini erikin kanssa sammuneita persesilmiä ja tungemme kulleja niihin. otamme toisiltamme suihin ja jatkamme nussintakierrosta.
      rripuloimme myös naisten naamoille.

    • Kyllähän toki.

      Itse olin 15-vuotias, kun join ekat kunnon kännit. Ei tosiaan sitä kirkasta kannata ottaa ollenkaan, voin kokemuksesta sen sanoa. Join jotain 8 kaljaa, puoli pulloa kirkasta raakana ja jotain hörppyjä otin kavereiden pulloista/tölkeistä. Siinä tuli sitten oksenneltua ja hölmöiltyä. Ei onneksi mitään pahempaa tapahtunut, paitsi krapula oli armoton seuraavana aamuna. Jälkikäteen ajateltuna olisi ollut parempi, jos olisi jäänyt ottamatta kokonaan.

    • Magemies

      join pullon brandya
      Ibis Brandy 40% vol.
      Olin niin kännissä sitten että kaaduin vain ja hölmöilin vitusti ja kadun kaikkea ei ois pitänyt juoda silloin, olin 14v krapula oli niin paha että en ole juonut sen jälkeen kertaakaan olen nyt 17v

    • Tiiännääjutut

      kuolet. älä

    • alkoholipsykologi

      Onko ap vielä hengissä?

      Miten kävi?

      • ap__

        Hyvin meni.Homoiltiin kännissä kaverin kanssa ja lopuksi syötiin ripulipaskaa.


    • Anonyymi

      Kauan sitten vedin ensikännin juuri täytettyäni 14 v.
      Runsaalla kädellä meni 40 prosenttista votkaa, ja alkoholimyrkytyshän siitä seurasi.

      Kaverit oli varmaan yhtä kännissä, eikä tajunneet mun tilannetta. Pelastuin kenties sillä, kun olin sammunut kyljelleen, jos olisin ollut selällään, yksin luoja tietää.....

      Siitä kerrasta ei tosin mennyt kuin muutama kuukausi, kun otin uudelleen, ja sitä jatkui seuraavat 16 vuotta.
      Näinkin voi käydä, mulla " hirtti kiinni " ja pilasin elämäni.

      • Anonyymi

        Hyvä että pilasit ittte ettei some avustannu


    • Anonyymi

      58kg ja eka kännit; voi jumankauta että se six-päkki tulee kolisemaan päähän. Täytyy olla varovainen. Nauti mahdollisimman hitaasti.

      • Anonyymi

        Ryyppääppä taskulämmin karhuviina pullollinen ilman lantrinkia. Tämän uroteon jälkeen kärsi rapulat ja syöksy uusien pillujen ja pullojen avartavaan maailmaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe